Kinuskikissan reseptit ei onnistu
Mikä siinä on, ettei Kinuskikissan, jopa helpotkin reseptit eivät vaan toimi? Ei pohjat kohoa ja ainemäärät ovat liian pieniä tai suuria...
Hienoja kuvia on otettu, mutta ei varmasti tehty kyseisellä reseptillä.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:38"]Kaikki ohjeet eivät onnistu. Olen testannut sen itsekkin.
nimimerkillä ammattileipuri, kuusikerroksisia kakkuja yms. tehnyt ainakin satoja
[/quote]
Joojoo :D
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:38"]
Kaikki ohjeet eivät onnistu. Olen testannut sen itsekkin.
nimimerkillä ammattileipuri, kuusikerroksisia kakkuja yms. tehnyt ainakin satoja
[/quote]
Ammattilainen olisi varmaan osannut kertoa miksi ei toimi. Taidat olla sama trolli joka spämmii muutenkin tähän ketjuun valituksia ilman yksityiskohtia.
Entäpä jos Kinuskikissa ja Baking Instingt ovat sama henkilö???????????
Kuvissa yhdennäköisyys ilmeinen, toinen blondi toinen brunette.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:38"]Kaikki ohjeet eivät onnistu. Olen testannut sen itsekkin.
[/quote]
Joojoo :D
[/quote]
Kinuskikissa fanit eivät vain voi myöntää, että heidän idolinsa jokin resepti ei vain toimi.
Minä katselin noita reseptejä, en tiedä olenko koskaan kokeillut, kun en ajattele pahemmin mistä ohjeen otan. osa on selvästi samoja kuin vanhoissa keittokirjoissa. Osassa mielestäni on kiinteän aineen ja nesteen suhde epätasapainossa ja joissain on liikaa rasvaa; yleensäkin hän näyttää käyttävän paljon rasvaa. Minä olen kyllä paljonkin tuunaillut ohjeita ja saanut onnistumaan ihan hyvin. Erityisesti olen valmiista ohjeista vähentänyt rasvan määrää ja korvannut vehnää jollain muulla jauholla. Tai joskus on munia ollut vähemmän kuin ohjeessa mainittu, niin olen sitten muuttanut ainesosia vähän sinne päin. Epäonnistun todella harvoin.
Se taitaa olla makuasiasta, rasvaisesta tykkääävät onnistuvat ja vähemmän rasvaisesta tykkäävät epäonnistuvat. Toiset taas tykkää enemmän kuohkeasta ja toiset kiinteästä. Luultavasti olette onnistuneet kaikki, mutta vaatimustasonne ovat erilaisia.
Minusta myös reseptit ovat mauttomia. Tein jouluksi kaksi juustokakkua Kinuskikissan reseptin mukaan, koostumus oli ok mutta makua ei ollut nimeksikään :(
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:45"]Entäpä jos Kinuskikissa ja Baking Instingt ovat sama henkilö???????????
Kuvissa yhdennäköisyys ilmeinen, toinen blondi toinen brunette.
[/quote]
Eivät ole, Basic Instingtiä kirjoittaa Elina Jyväs
Minusta esim. tämä http://www.kinuskikissa.fi/raikas-viinimarjakakku/?hakusivu=1
on sellainen, että mahtaa tulla äklöimelä. Sokeriset ainesosat ja lisänä vielä sokeria?
Miksi sillä olis joku oikea resepti millä se on ne jutut leiponut ja nettiin laitettava huijausresepti? :D
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:34"]
Antaisitko esimerkin/esimerkkejä mikä ei ole onnistunut.
En ole Kinuskikissan ohjeilla tehnyt mitään.
Olen ammatiltani leipuri-kondiittori joten voisin katsoa onko ohjeella mahdollisuus onnistua.
[/quote]
Tässä yksi reseptiesimerkki: http://www.kinuskikissa.fi/mokkapalat/
Toki nyt, kun katsoin tuon linkin kuvaa mokkapaloista, niin huomasin, että taisivat olla yhtä litteitä minunkin palat. Kinuskikissan kirjassa kun taas kuvassa oli muhkeammat mokkapalat. Hämmentävää.
-ap
Vertailin noita mokkapaloja muihin vastaaviin. Sokeria on suhteessa vähemmän. Muutenkin on erilainen ainesosien suhde kuin esim. tässä, millä onnistuu hyvin: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/888/Mokkapalat/
Onhan nuo linkittämäni kuvassakin kuohkeamman näköiset.
Noista sen ohjeista tulee mieleen entinen työkaverini. Rasvaa, sokeria, rasvaa, rasvaa, noista aineksista sen leipomukset koostu. Minun mielestä pitää olla MAKUA.
Onko se muka oikeesti instinGt? Omituista. (Mun leipomablogin nimeks sopisi Stinkin' baking.)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:55"]
Minusta esim. tämä http://www.kinuskikissa.fi/raikas-viinimarjakakku/?hakusivu=1
on sellainen, että mahtaa tulla äklöimelä. Sokeriset ainesosat ja lisänä vielä sokeria?
[/quote]
HUH! Jätetään väliin..
Jooh, löysin reseptin netistä.
Siinä oli kuitenkin liikaa rasvaa joten jätin puolet pois. Sokeria oli myös liikaa joten puolet siitäkin pois. Mustikoita ei löytynyt joten käytin tölkistä ananasmurskaa ja ketsuppia väriä antamaan. Leivinjauhe oli lopussa joten tein hiivataikinan leivinjauhetaikinan sijaan. Munia ei myöskään ollut sopivaa määrää joten tein vähemmällä. Korvasin vehnäjauhot ruisjauholla ja lisäsin reseptiin katkarapuja koska katkaravut on hyviä ja niitä sattui pakastimessa olemaan. Lisäsin uunin lämpötilaa 50 asteella ohjeesta koska oli vähän kiire.
Tuli paskimman makuinen kakku ikinä ja lisäksi aivan kivikova ja osittain palanut.
Ihan surkea resepti.
Miksi te ette kerro esimerkkejä onnistuneista ja epäonnistuneista? Vasta 33. viestissä aloittaja kertoo mokkapaloista.
Käsite "epäonnistunut" on aina subjektiivinen tulkinta. Eri ihmiset pitävät erilaisista ja erimakuisista leipomuksista. Voi olla aivan onnistunut tulos, mutta jos ei sellaisesta pidä, niin huonohan se on.
KK:n sivuilta mieleeni on kyllä tullut ajatus "moni kakku päältä kaunis..." Onkohan ne erikoisuudet silkkoa sisältä? Eräissä on kyllä resepti suoraan isomummun keittokirjasta. Muistaakseni tiikerikakku oli sellainen, eli luulisi olevan vaikea epäonnistua. Tosin esimerkiksi kananmunien erilainen tuoreus ja koko voi vaikuttaa, kuten myös rasvan laatu.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:10"]
Jooh, löysin reseptin netistä.
Siinä oli kuitenkin liikaa rasvaa joten jätin puolet pois. Sokeria oli myös liikaa joten puolet siitäkin pois. Mustikoita ei löytynyt joten käytin tölkistä ananasmurskaa ja ketsuppia väriä antamaan. Leivinjauhe oli lopussa joten tein hiivataikinan leivinjauhetaikinan sijaan. Munia ei myöskään ollut sopivaa määrää joten tein vähemmällä. Korvasin vehnäjauhot ruisjauholla ja lisäsin reseptiin katkarapuja koska katkaravut on hyviä ja niitä sattui pakastimessa olemaan. Lisäsin uunin lämpötilaa 50 asteella ohjeesta koska oli vähän kiire.
Tuli paskimman makuinen kakku ikinä ja lisäksi aivan kivikova ja osittain palanut.
Ihan surkea resepti.
[/quote]
No noissa kinuskikissan resepteissä on liikaa rasvaa ja sokeria. Hyviä kakkuja olen saanut vähentämällä sokerin määrää ohjeesta kuin ohjeesta. En muista kenen ohje oli, kuin tein jouluna banaanimaustekakun. Mielestäni taikinasta tuli liian kiinteä ja lisäsin siihen 1,5 dl kermaa. Siitä tuli kyllä aika rasvainen siksi, mutta valmiin koostumut oli loistava ja kakku katosi hetkessä. Toki vaatii aika paljon kokemusta tietää, mitä voi tuunata milläkin tavalla.
Kaikki ohjeet eivät onnistu. Olen testannut sen itsekkin.