Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan liikaa jos 1-vuotias katsoo videoita 0,5 tai 1tuntia päivässä

Vierailija
29.10.2021 |

Nukkuu enää kerran 1 tunnin päiväunet ja alkaa olla hankala keksiä koko päiväksi mielenkiintoista puuhaa. :/

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä katsoi tuon ikäisenä silloin tällöin 6 min. Nyt on vajaa 2v ja katsoo 1-2 kert päivässä 15 min kerrallaan. Kuulostaa siis paljolta minun mielestäni.

Vierailija
2/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä katsoi tuon ikäisenä silloin tällöin 6 min. Nyt on vajaa 2v ja katsoo 1-2 kert päivässä 15 min kerrallaan. Kuulostaa siis paljolta minun mielestäni.

Ei siis jaksanut keskittyä vai pätkäsitkö ite 6min jälkeen?

Vierailija
4/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai niin, ajattelin että apn lapsi on juuri täyttänyt 1v kun ilmaisi asian noin, mutta eihän sitä tiedä vaikka olisi lähemmäs 2v, koska onhan omakin vielä 1v :D

Vierailija
5/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis jaksanut keskittyä vai pätkäsitkö ite 6min jälkeen?

Katsottiin jakso ohjelmaa joka siis kesti sen 6min.

Vierailija
6/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tuon ikäinen katso yhtään, joskus harvoin saattaa jonkun minuutin katsoa Pikkukakkosta tms mutta ei missään nimessä päivittäin!

Vierailija
7/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se puoli tuntia ainakaan ole liikaa. Tuntia enempää en antaisi katsoa.

Kannattaa sit perehtyä kans siihen ohjelmaan mitä lapsi katsoo koska sisältöä on monenlaista, on melko opettavaista ja sit taas äänten ja värien ärsyketykitystä ja kaikkea siltä väliltä. Luulisin olevan myös merkitystä lapselle että aikuinen katsoo ainakin välillä ohjelmia lapsen kanssa ja juttelee niistä lapselle, itse yritän mahdollisimman paljon katsoa yhdessä taaperon kanssa kun katsotaan ohjelmia enkä vaan laittaa laitetta lapsenvahdiksi.

8/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitus kehittyy parhaiten kun vanhempi ei oo koko ajan keksimässä puuhaa. Päivittäin tunti on minusta liikaa, mutta jos sulla on vaikka joku etäkokous tms niin hyvin satunnaisesti ihan ok. Omaani en laittaisi telkkarin eteen tuossa iässä edes 30 min per päivä, harvakseltaan joo.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

Vierailija
9/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se puoli tuntia ainakaan ole liikaa. Tuntia enempää en antaisi katsoa.

Kannattaa sit perehtyä kans siihen ohjelmaan mitä lapsi katsoo koska sisältöä on monenlaista, on melko opettavaista ja sit taas äänten ja värien ärsyketykitystä ja kaikkea siltä väliltä. Luulisin olevan myös merkitystä lapselle että aikuinen katsoo ainakin välillä ohjelmia lapsen kanssa ja juttelee niistä lapselle, itse yritän mahdollisimman paljon katsoa yhdessä taaperon kanssa kun katsotaan ohjelmia enkä vaan laittaa laitetta lapsenvahdiksi.

Niin ja siis en missään nimessä tuntia joka päivä, enkä välttämättä ollenkaan videoita joka päivä, ja mitä lähempänä 1v kuin 2v niin sitä vähemmän. Eikä koskaan katsota yli tuntia meillä.

Mun lapsi pelaa jonkin verran myös pelejä, mut ei mitään kuplanpoksautus-candy crusheja vaan esim Ekapeli Alkua, joka on opettavainen peli. Juuri kolme vuotta täyttänyt osaa lukea.

Vierailija
10/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka dorka antaa 1veen katsoa tv:t ollenkaan?

Vierailija
11/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä katsoi tuon ikäinen Titi-nallea sitterissa, kun itse makasin lääkkeiden vaikutuksesta puoliunessa sohvalla aamupäivisin vajaan tunnin. Eipä ollut vaihtoehtoja ja ihan tavallinen lapsi hänestä on tullut 😊 merkitystä sillä, että mitä katsoo.

Vierailija
12/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka dorka antaa 1veen katsoa tv:t ollenkaan?

No ei mun 12kk katsonut, mutta 22kk (eli edelleen 1v) katsoi jo kyllä. Ja väitän että aika monessa kodissa katsotaan.

Nyt loppu se mom-shaming.

Vierailija
13/13 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en suosittele kenellekään noin pienelle telkkaria yli puolta tuntia päivässä, aika monessa perheessä varmaan katsotaan paljon enemmän.

Jos video on rauhallinen ja suunnattu hyvin pienille, en usko että on mitään haittaa, jos se rentouttaa sen hetken ajan sekä lasta että äitiä. ❤

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä