Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jahas, nyt käsketään pitämään maskia influenssan takia

Vierailija
29.10.2021 |

Kaikki mahdolliset syyt keksitään, että saadaan pitää pandemia tilanne käynnissä ikuisesti.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008367561.html

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä vaikeeta joka päivä aamusta iltaan!

Vierailija
22/36 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahh, lisää maskeja luontoon. En kannata tätä maskipelleilyä siitä syystä kun apinat ei osaa laittaa niitä käytettyjä roskiin, vaan ne tipahtavat kädestä tasan siihen missä sattuvat sen riisumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovipitoinen maskijäte täyttää kaatopaikat. Asiasta syytetään perussuomalaisia.

Vierailija
24/36 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus ja käskeminen on täysin kaksi eri asiaa. Tosin itse pidän FFP2-maskia nykyään aina ihmisten lähellä, koska suurin osa on niin ällöttäviä.

Vierailija
25/36 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskien käytöstä on edelleen enemmän haittaa kuin hyötyä. Asia ei muutu vaikka kuinka uskottelisimme toisin.

Vierailija
26/36 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskien käytöstä on edelleen enemmän haittaa kuin hyötyä. Asia ei muutu vaikka kuinka uskottelisimme toisin.

Tuonkin voisi edes vähän perustella.

Vierailija
27/36 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, me siis elämme edelleen pandemiamaailmassa ja terveydenhuoltoa kuormittaa korona, jos tässä samaan aikaan vielä influenssa riehua, joka sekin vies vuosittain paljon terveydenhuollonresursseja, niin meillä on kohta löysätä housussa, noin niinkuin yhteiskunnan näköulmasta.

Jos vain heitämme hanskat tiskiin emmekä välitä, yhteiskunta ottaa enemmän velkaa ja arvatkaapa ketkä sen maksavat? Jep. Me veronmaksajat.

Vierailija
28/36 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä alunperinkin olisi pitänyt maskisuosituksen sijasta antaa riskiryhmiin kuuluville suositus käyttää ffp2- tai ffp3-hengityssuojainta. Ja hengityssuojainta olisi voineet käyttää muutkin kuin vain virallisesti riskiryhmiin kuuluvat. Esimerkiksi lievästi ylipainoiset tai tupakoitsijat. Ja ne, joiden perheenjäsen kuuluu riskiryhmään.  Nyt tämä maskihommeli on kuin kieltäisi työpaikan kahvihuoneessa hoikkia kymmentä ihmistä  syömästä suklaakakkua, koska kaksi ylipainoista yrittää laihduttaa. Oikeampi tapa kun olisi, että ne 8 normaalipainoista syö kakkua ja 2 ylipainoista on syömättä. 

Kuulun itse riskiryhmään enkä ole muita maskeja edes hankkinut kuin ffp2- ja ffp3-hengityssuojaimia. Venttiilitöntä ffp2:sta käytän lyhyissä kontakteissa (esim kun käyn nopeasti lähikaupassa) ja venttiilillistä ffp3:sta silloin, kun joudun olemaan pidemmän aikaa muiden kanssa tekemisissä (esim kun käyn lääkärissä tai kun meillä keittiörempan aikaan oli remonttimiehiä useamman tunnin asunnossa sisällä). Hengityssuojaimet ovat kalliimpia kuin kirurginmaskit, mutta löytyy sellaisiakin venttiilillisiä ffp3-hengityssuojaimia, jotka ovat uudelleen käytettäviä. 

Vierailija
29/36 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, miten rasialla sanoo, että maski ei suojaa viruksista. Antakaa mennään, lampaat.

Vierailija
30/36 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä OIKEAN influenssan sairastamisessa sitten on niin hauskaa, vaikka selviäisikin ilman sairaalahoitoa?? On se vaan sellainen viikkojen helvetti että ei ole toista tautia... :(

Suurin osa meistä joutuu sairastamaan influenssan elämänsä aikana. Just HUSin aivokirurgi varoitti että influenssan sairastaneilla on pitkäkestoisia aivo-oireita ja jopa aivovammoja.

JEp. Sairastin h1n1:en ja oli se aikamoinen tauti. Pitkään kesti toipua. En yhtään ihmettele, jos jollain on tauti vaikuttanut aivostoonkin.

Tässä influenssassa on se hyvä puoli, että nykyisin uskotaan, että sikainfluenssan sairastuneille kehittyi ns. superimmuniteetti. (asiaa edelleen tutkitaan, kuten tieteeseen kuuluu, joten tuokin väite voi vielä muuttua). Ja h1n1:n kokeneiden avulla koitetaan luoda nyt sellaista universaalia influenssaorkotetta. Toivottavasti onnistuvat.  En ole kyllä sairastanut mitään influenssaa sen jälkeen ja flunssatkin menee suurinpiirtein yhdellä yskäisyllä ohi, että voi olla perää, että sain superimmuniteetin. Isäni sairasti aikoinaan aasialaisen eikä ole sen jälkeen sairastunut yhteenkään influenssaan eikä influenssakausina ees yritä suojautua influenssalta. 

Vierailija
31/36 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuonkin voisi edes vähän perustella.

Mistä väki niitä maskeja ostaa, kun niitä ei enää näytetä myyvän tavarataloissa samaan malliin kuin epidemian alussa? Mahtavatko kierrättää vaan samoja näön vuoksi jolloin en pitäisi erityisen hyödyllisenä.

Vierailija
32/36 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan alankin pitämään maskia kohta koko ajan.

Kahteen vuoteen en ollut kertaakaan kipeä. Sitä ennen 2-4 kertaa vuodessa räkätaudissa. Olen kuitenkin liikkunut normaalisti, syönyt ravintoloissa, käynyt kauppakeskuksissa, reissannut. Ainut ero on siinä, että olen pitänyt sisätiloissa maskia ja pessyt kädet tavallista paremmin.

Nyt syksyllä olen käyttänyt vähemmän maskia, mutta kädet olen aina pessyt kotiin tullessa.

Ja tadaa… ensimmäinen räkätauti takana.

Vierailija
33/36 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä OIKEAN influenssan sairastamisessa sitten on niin hauskaa, vaikka selviäisikin ilman sairaalahoitoa?? On se vaan sellainen viikkojen helvetti että ei ole toista tautia... :(

Suurin osa meistä joutuu sairastamaan influenssan elämänsä aikana. Just HUSin aivokirurgi varoitti että influenssan sairastaneilla on pitkäkestoisia aivo-oireita ja jopa aivovammoja.

JEp. Sairastin h1n1:en ja oli se aikamoinen tauti. Pitkään kesti toipua. En yhtään ihmettele, jos jollain on tauti vaikuttanut aivostoonkin.

Tässä influenssassa on se hyvä puoli, että nykyisin uskotaan, että sikainfluenssan sairastuneille kehittyi ns. superimmuniteetti. (asiaa edelleen tutkitaan, kuten tieteeseen kuuluu, joten tuokin väite voi vielä muuttua). Ja h1n1:n kokeneiden avulla koitetaan luoda nyt sellaista universaalia influenssaorkotetta. Toivottavasti onnistuvat.  En ole kyllä sairastanut mitään influenssaa sen jälkeen ja flunssatkin menee suurinpiirtein yhdellä yskäisyllä ohi, että voi olla perää, että sain superimmuniteetin. Isäni sairasti aikoinaan aasialaisen eikä ole sen jälkeen sairastunut yhteenkään influenssaan eikä influenssakausina ees yritä suojautua influenssalta. 

Minäkin olen joutunut sairastamaan H1N1-influenssan. Se oli elämäni kirkkaasti pahin sairastuminen ja ensimmäinen kerta kuin jouduin sairaalaan. En ollut rokotettu, mistäs ihmeestä hyväkuntoisena nuorukaisena olisin voinut tietää että ifnluenssa onkin ihan eri tauti kuin mitä olin luullut!!! No siihen loppui sitten urheilut kun meni keuhkot ja sydämeen tuli läppään vika mitä on seurattu. Neurologiset oireet olivat ikäviä ja jatkuivat kolme vuotta mm opiskeluut piti laittaa tauolle. Influenssan jälkeen olen ottanut rokotteen joka vuosi ja otin koronapiikinkin.

Vierailija
34/36 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran koko touhulle kirjoitti:

No en pidä maskia. En ole korona aikana muutenkaan pitänyt maskia vaikka käyttänyt joukkoliikennettä. Nauran koko maskille. Mun puolesta maskit voidaan polttaa nuotiolla.

Nuotiolla... ei ny kuitenkaan saastutea ympäristöä ja lisätä ilmastonmuutosta.

Vierailija
35/36 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin mielelläni pidän maskia influenssa aikaan, on meinaan sen verran viddumainen sairaus. En ymmärrä joidenkin maskikammoa(varsinkaan kun kukaan ei ole pakottanut aseella uhaten). 

Vierailija
36/36 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

korona mul oli melkein oireeton mut influenssa oli sellainen kokemus että todellakin otan rokotteen ja käytän maskia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä