Pyytääkö nykyään kukaan tuntematonta kahville esim. kirjastossa tms?
Joskus kuulee näitä ufojuttuja, miten on tavannut jonkun ennestään tuntemattoman jossain kirjastossa tms. ei-niin-yleisessä-iskupaikassa ja siitä sitten asiat edenneet. Tapahtuuko tällaista oikeasti? Eikö siinä aika herkästi pelkää, että kyseessä on joku kahjo stalkkeripervo?
Kommentit (80)
Mistä sitten löydätte miehiä/naisia? Netistä? Baarista ei kyllä löydy muuta kuin seksiä.
34
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:51"]
Sosio- ja psykopaatteja on hyvin vähän, mutta he ovat sitäkin etevämpiä. Et todellakaan ajattele sellaisen kohdatessasi esim. kirjastossa, että tuo on joku pervo tai hullu. Päinvastoin kaikki tuntuu ihanalta ja täysin luontevalta, koska henkilö osaa käyttäytyä juuri sopivalla tavalla uhriinsa nähden.
[/quote]
Olen valmis ottamaan sen "riskin", että juuri minun kohtaloni ei ole kuolla vanhuuteen eikä syöpään vaan psykopaatin käsiin. So be it :P
[/quote]
Psykopaatin käsiin kuolleita tai pahoinpideltyjä ajatellen tuo ei huvita, mutta tietysti on hyvin pieni todennäköisyys, että juuri sinulle niin kävisi. Kun selvität toisen taustat kunnolla, niin ei pitäisi tulla sellaisia yllätyksiä, joita psykopaattien kohdalla tulee.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:06"]
Mistä sitten löydätte miehiä/naisia? Netistä? Baarista ei kyllä löydy muuta kuin seksiä. 34
[/quote]
Harrastukset, ystäväpiiri, vapaaehtoistoiminta, seurakunnat, internet (!) - melkein kaikki ihmiset ovat edes jossain noista.
Kerran tein ja onnistui ok. Yleisesti ihmiset eivät varmaan suhtautuisi hyvin.
Mies
Harrastukset, järjestöt, kirjastot, työpaikat, opiskelupaikat ja muut "päivänvalossa" olevat sosiaaliset kuviot ovat tasa-arvoisempia kuin ravintolat. On naisellekin luontevaa tehdä aloitteita, koska niiden taustalla ei tarvitse olla mitään muuta tavoitetta kuin vaikka jutella tai pyytää apua johonkin. Tuttavuus ja ystävyys jatkuvat riippumatta siitä, kehittyykö niistä ehkä jotain syvempääkin.
Sosio- ja psykopaatteja on hyvin vähän, mutta he ovat sitäkin etevämpiä. Et todellakaan ajattele sellaisen kohdatessasi esim. kirjastossa, että tuo on joku pervo tai hullu. Päinvastoin kaikki tuntuu ihanalta ja täysin luontevalta, koska henkilö osaa käyttäytyä juuri sopivalla tavalla uhriinsa nähden.
[/quote]
Mut kaikkihan ihmiset on aluksi vieraita ja ensin on tutustuttava. Miten se kirjasto on joku pahin mahdollinen paikka? Ihan yhtä vähän tuntee jossain bileisissä, baarissa, lenkkipolulla, naapurustossa tai työpaikalla olevia ennen kun tutustuu. Samalla tavalla psykopaatti-pervot voi hämätä paikasta riippumatta ja pitkäänkin.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:25"]
[/quote]
Mut kaikkihan ihmiset on aluksi vieraita ja ensin on tutustuttava. Miten se kirjasto on joku pahin mahdollinen paikka? Ihan yhtä vähän tuntee jossain bileisissä, baarissa, lenkkipolulla, naapurustossa tai työpaikalla olevia ennen kun tutustuu. Samalla tavalla psykopaatti-pervot voi hämätä paikasta riippumatta ja pitkäänkin.
[/quote]
Kirjasto oli ap:n esimerkki.
Psykopaatit eivät ole yhtä kuin pervot. Pervo ehdottaa tai yrittää tehdä jotain pervoa jossain vaiheessa. Psykopaatti toimii tilanteen ja henkilön mukaan ja hänellä voi olla lukuisia eri rooleja ja maailmoita, joissa hän elää kuin kala vedessä.
Minä tapasin mieheni kahvilassa 10v sitten. Kumpikin vähän katselimme ja mies tuli sitten reippaana miehenä juttelemaan minun ja kaverini kanssa. Sitä ennen myös minua on lähestytty vaikka ja missä; kahviloissa, kadulla, kirjastossa, uimahallissa jne. Ja ei, en pukeudu avonaisiin tai omaa valtavaa rintavarustusta. Taidan olla aika helposti lähestyttävän näköinen ja iloinen, ja sen lisäksi nätti.
Kyllä mulle nuorempana (17-22v.) tuli useinkin treffipyyntöjä milloin missäkin. Pari kertaa autolla on oikeen pysähdytty ja kysytty leffaan. silloin ei ollut vielä facebookkia etc, varmaan nykyään harvinaisempaa. Nyt olen siis 28v eikä kukaan puhu mitään :D
Tiedän kyllä eron noiden kahden välillä. Ihmettelen edelleenkin miten tästä tuli joku psykopaatti- keskustelu...
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:25"]
[/quote]
[/quote]
Kirjasto oli ap:n esimerkki.
Psykopaatit eivät ole yhtä kuin pervot. Pervo ehdottaa tai yrittää tehdä jotain pervoa jossain vaiheessa. Psykopaatti toimii tilanteen ja henkilön mukaan ja hänellä voi olla lukuisia eri rooleja ja maailmoita, joissa hän elää kuin kala vedessä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:38"]
Tiedän kyllä eron noiden kahden välillä. Ihmettelen edelleenkin miten tästä tuli joku psykopaatti- keskustelu...
[/quote]
Ainahan nämä keskustelut tuppaavat kärjistymään. Nyt vain varoitettiin esim. juuri psykopaateista. Tosiasiahan se on, että suomalaiset ovat vähän estyneitä noin ylipäätään ja joku kirjastossa lähestyminen ei ole niin yleistä. Mutta muutaman sanan vaihtaminen ja yleinen kohteliaisuus on ihan normaalia missä tahansa. Jos siitä seuraa pidempi jutteluhetki ja tutustuminen, niin mikäs sen hauskempaa. Valitettavasti vain se jää yleensä haaveeksi.
Netissä vasta psykopaatit vaanivatkin!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:46"]
Netissä vasta psykopaatit vaanivatkin!
[/quote]
Heillä on yleensä monta rautaa tulessa. Kun on etevä valehtelija, riittää rooleja ja projekteja moneen lähtöön. Yksi psykopaatti voi tärvellä kymmenien ihmisten elämän. Normaali sekopää, pervo tai hulttio tuhoaa yleensä vain muutaman.
Kyllä mua on tultu pari kertaa kysymään ulos kauppakeskuksessa ja kahvilassa, teininä joka kerta baarissa. Kysyjät olleet ihan tavallisen oloisia ja mukavan näköisiä, eivätkä mitään hikisiä hiippareita. En usko olevani jotenkin poikkeuksellisen kaunis, ihan hyvännäköinen kyllä. Pukeudun ihan tavallisesti farkkuihin ja neuleisiin enkä käytä kovin paljoa meikkiä. Usein olen saanut kuulla että näytin niin kivalta ja nätiltä että halusivat siksi kysyä numeroani tai lähtisinkö kahville.
Kyllä sitä tapahtuu, mutta varmaankin harvoin. Mua tuli yksi mies kysymään ulos kun olin kirjastossa opiskelemassa. En ollut oikeastaan kiinnostunut, mutta arvostin rohkeaa elettä niin suostuin.
Ei kyllä muistaakseni koskaan vapaa-ajalla ole tullut... sen sijaan asiakaspalvelutyössä ollessani tulee viikoittain erinäisiä treffikutsuja, tosin suurin osa asiattomia. Olen aina ihmetellyt, että onko se sitten niin paljon helpompi tosiaan lähestyä kun jää on jo ns. murrettu kun pakosta jo joutunut puhumaan asiakaspalvelijan kanssa...
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:09"] Toimii naisten puolelta, mutta miehet leimataan helposti pervoksi. Kuka nyt julkisella paikalla selvinpäin tulisi puhumaan. [/quote] Jos siistinnäköinen ja kohtelias mies tulisi juttelemaan, niin en minä sitä pervoksi epäilisi. [/quote] Niinpä. Siistinnäköisiä ja kohteliaitahan ne pervot psykopaatit yleensä ovat olleet. Miten he muuten saisivat uhrin mukaansa?
[/quote]
Onkohan joku nyt kattonut vähän liikaa Criminal mindsia :)
Myönnän toki, että hulluja on ja sosiopaattihan se juuri osaakin olla fiksun oloinen, mutta en kyllä ala elämääni elämään niin, että pelkään normaalilta vaikuttavia ihmisiä.
[/quote]
En ole koskaan katsonut ko. tv-ohjelmaa. Ihan vain tosielämästä olen lukenut
Valitettavasti jotkut meistä ovat kohdanneet psykopaatin ihan livenä. En soisi kellekään sellaista painajaismaista kokemusta, kun huomaa tulleensa petetyksi ja huiputetuksi aivan täydellisesti. Psykopaatti jatkaa touhujaan kuin mitään ei olisi tapahtunut...
[/quote]
Olen valmis ottamaan sen "riskin", että juuri minun kohtaloni ei ole kuolla vanhuuteen eikä syöpään vaan psykopaatin käsiin. So be it :P