Pyytääkö nykyään kukaan tuntematonta kahville esim. kirjastossa tms?
Joskus kuulee näitä ufojuttuja, miten on tavannut jonkun ennestään tuntemattoman jossain kirjastossa tms. ei-niin-yleisessä-iskupaikassa ja siitä sitten asiat edenneet. Tapahtuuko tällaista oikeasti? Eikö siinä aika herkästi pelkää, että kyseessä on joku kahjo stalkkeripervo?
Kommentit (80)
Poikaystävä anto mulle bussissa numeronsa kun olin siinä keskustellut kaverin kanssa ja "vaikutin hauskalta". :) ja kyllä joku kaveri tais vähän aikaa styylailla jonkun ukon kanssa joka tuli kirjastossa tjsp juttelemaan. Kaupan kassalla työskentelevä tuttu saa myös numeroita silloin tällöin.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:50"]
Prosentuaalisesti aitoja psykopaatteja on niin vähän, että esim väkiluvultaan Suomen kokoisessa maassa kirjastossa juttelemaan tuleva kivalta ja normaalilta vaikuttava ihminen on todennäköisesti ihan vaan kiva ja normaali.
[/quote]
Tietysti. Mutta "aitoa psykopaattia" ei tavallaan ole olemassakaan, koska aitoutta psykopaatissa ei ole. Luonnollisuus, rehellisyys, herkkyys ja kaikki muut ominaisuudet hänessä ovat opeteltuja ja harjoiteltuja. Psykopaatti on esim. rakkaudentunnustuksissaan ihan yhtä uskottava kaikille.
[/quote]
Mitä sä oikein selität?
[/quote]
Sorry, lainausmerkki väärässä kohdassa. Tarkoitin, että "aitoa" psykopaattia ei tavallaan ole olemassa. Mutta edellinen tarkoitti tietysti oikeita psykopaatteja, joita toki on ja olen itsekin tuntenut sellaisen.
Aitoutta ei siis löydy persoonallisuudesta, joka on psykopaattinen tai äärimmäisen narsistinen tai se aito henkilö on hyvin syvällä piilossa eri roolien alla. Valitettavasti aitoutta voi näytelläkin, minkä takia psykopaattia on vaikea tunnistaa ja varoa.
Tarkoitukseni ei ole esittää, että psykopaateilla olisi ihmisarvoa tai että heitä pitäisi yrittää hakemalla hakea tai alkaa pelkäämään. Psykopaatin kohtaaminen ei ole ihan jokapäiväsitä. Mutta jos joku tuttavuus tuntuu poikkeuksellisen sympaattiselta ja täydelliseltä tai jos taustalta paljastuu vakava päihdeongelma ja/tai lukuisia (päällekkäisiä) parisuhteita, lapsia siellä täällä, rikoksia (tuomioineen) ja jatkuvaa valehtelua, niin kannattaa ottaa psykopatiamahdollisuuskin huomioon. Yhtä hyvin kyse voi kuitenkin olla kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Tosin jotkut psykopaatit vetoavat sairauksiin (tai vaikka vaikeaan lapsuuteen) jäädessään kiinni tempuistaan.
Kylläpäs minä nyt sekoilen. En tarkoittanut, että psykopaateilla ei olisi ihmisarvoa. Tottakai on. Kaikkien kanssa ei vain kannata ryhtyä parisuhteeseen.
78.
On mulle pari kertaa käynyt :) Kadulla on pysäytetty ja aikoinaan kaupassa töissäollessa pyydettiin useita kertoja. Ei suinkaan johdu siitä että olisin kaunotar vaan todnäk siitä että olen avoin ja hymyilen paljon :)
Ei ikinä ole kukaan pyytänyt kahville tms missään kirjastossa, bussissa tai muualla. m30.
Ei. Kaikki kahvipyynnöt esitetään nykyään tuttujen kesken facebookissa. Ennen facebookia oli järjestetyt avioliitot. Tuntemattomia ei lähestytä. Missään. Koskaan.
Nuo tarinat on peitetarinoita nettitreffeille. Niitä keksii sellaiset, joita hävettää tunnustaa, että ovat tutustuneet netissä.
Nii mua jäi tänään ihan vaivaamaan,olisi pitänyt kysyä numeroa tai jotakin..avata suu..kun kaupassa kohtasin miehen jonka kanssa katseet kohtasivat...kuka olikin toivottavasti vielä tulisi vastaan :D
Minusta on outoa tämä psykopatian pelko, jos joku lähestyy toista ihmistä normaalissa arkipäivän tilanteessa. Totta kai kyseessä voi olla narsisti, psykopaatti, pervo tms mutta luulisinpa, että todennäköisyys tuolle on jopa pienempi kuin perinteisessä iskupaikassa (baari, yökerho tms).
Elämässä on riskejä eikä niiltä voi täysin suojautua. Normaali järjellinen käyttäytyminen riittää aika pitkälle. Eikä se tarkoita kaikkien kontaktiyritysten torpedointia, jos itseä kiinnostaa.
Mulle jäi hyvät muistot vuosien takaisesta myöhäisestä junamatkasta Joensuusta Helsinkiin. Viereen sattui nätti nuori nainen, ensin oli hiljaista mutta sitten hän jossain vaiheessa otti eväänsä esiin ja tarjosi minullekin, ja siitä sitten jähmeys suli. Juteltiin paljon, yöllisen junan raukea tunnelma sai jotenkin vapautumaan ja keskustelu oli paljon enenmmän sellaista kuin oltaisiin tunnettu jo iät ajat verrattuna joihinkin baarijutteluihin. Valitettavasti olin turhan ujo pyytämään edes yhteystietoja, ja ajattelin että tuollainen vetävän näköinen yliopisto-opiskelijatyttö on enemmän kuin omaa tasoani.
Yks mies tuli kerran liikennevaloissa kuiskaan mun korvaan"Sulla on sitten seksikäs perse" se ei ollut kyll kivaa ja sanomattakin sen oisin tiennyt. Mun persettä ja huulia on aina kehuttu eniten,kummatkin on isoja, muhkeita ja täyteläisiä:)
68, aww :) suloista. oon varma et oisit ollu sen tyton arvoinen!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:09"] Toimii naisten puolelta, mutta miehet leimataan helposti pervoksi. Kuka nyt julkisella paikalla selvinpäin tulisi puhumaan. [/quote] Jos siistinnäköinen ja kohtelias mies tulisi juttelemaan, niin en minä sitä pervoksi epäilisi. [/quote] Niinpä. Siistinnäköisiä ja kohteliaitahan ne pervot psykopaatit yleensä ovat olleet. Miten he muuten saisivat uhrin mukaansa?
[/quote]
Mulle on tultu useinkin jutteleman kadulla, siistinnäköiset ja kohteliaat. En ole epäillyt pervoksi. Ei ole kukaan ollut. Kohtelias sanan voisi kyllä korvata sanalla luonteva, niin sitten ei varsinkaan ole sen suurempaa varaa kuin elämässä yleensäkään tavata pervo tai psykopaatti.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:05"]
Ei kyllä muistaakseni koskaan vapaa-ajalla ole tullut... sen sijaan asiakaspalvelutyössä ollessani tulee viikoittain erinäisiä treffikutsuja, tosin suurin osa asiattomia. Olen aina ihmetellyt, että onko se sitten niin paljon helpompi tosiaan lähestyä kun jää on jo ns. murrettu kun pakosta jo joutunut puhumaan asiakaspalvelijan kanssa...
[/quote]
- Mä voin niin yhtyä tähän, että asiakaspalvelijana treffipyynnöt on taattu! Harmi vaan, että yhtään kutsua ei ole tullut kivalta, ikäiseltäni, vaan kutsut painottuivat hieman vanhempaan porukkaan.. Eläkeikää lähentyvä papparainen pyysi minua treffeille esimerkiksi nakujuoksuun (kuulemma joku oikea tapahtuma!), virolainen hoono soomi puhuva mies pyysi illalliselle jne. Parasta oli kun keskustelin erään herran kanssa urheilusta, ja kun kerroin etten ole niin urheilevaa sorttia niin tämä alkaa kertomaan, kuinka vaakamamboilu on parasta liikuntaa ja josko aloittaisin urheilemaan hänen kanssaan!
Jotkut taitavat sekoittaa psykopaatin ihmisiin, jotka sairastavat psyykkistä sairautta. Psykopaattia on aika vaikea tunnistaa ohimenevän kohtaamisen aikana. Paljon helpompi on tunnistaa esimerkiksi harhainen tai maaninen henkilö.
Minä olen kai niin kiltin näköinen. että kaikenlaiset mieleltään sairaat lähestyvät usein ja pyytävät kahville tai muuten vain hakeutuvat seuraani. Tuntuu kurjalta torjua, mutta en oikein voi muutakaan. Joskus aikoinaan suostuin ja seurauksena oli tolkuton määrä yhteydenottoja kyseiseltä henkilöltä. Enkä nyt tarkoita mitään perusmasentunutta mutta muuten selväjärkistä ihmistä, vaan sellaisia miehiä, joista näkee jo kauas, että on runsaasti henkisiä ja sosiaalisia ongelmia ja jonkinlainen huolenpitäjä hakusessa.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:09"] Toimii naisten puolelta, mutta miehet leimataan helposti pervoksi. Kuka nyt julkisella paikalla selvinpäin tulisi puhumaan. [/quote] Jos siistinnäköinen ja kohtelias mies tulisi juttelemaan, niin en minä sitä pervoksi epäilisi. [/quote] Niinpä. Siistinnäköisiä ja kohteliaitahan ne pervot psykopaatit yleensä ovat olleet. Miten he muuten saisivat uhrin mukaansa?
[/quote]
Mulle on tultu useinkin jutteleman kadulla, siistinnäköiset ja kohteliaat. En ole epäillyt pervoksi. Ei ole kukaan ollut. Kohtelias sanan voisi kyllä korvata sanalla luonteva, niin sitten ei varsinkaan ole sen suurempaa varaa kuin elämässä yleensäkään tavata pervo tai psykopaatti.
[/quote]
Eihän psykopaatin kohtaamisesta ohimennen mitään haittaa yleensä olekaan. Sitten vasta jos ryhtyy lähempiin tekemisiin, voi seurata suuriakin murheita. Ylipäätään kaikille voi olla ihan ystävällinen, jos käyttäytyminen on kohteliasta ja säädyllistä. Eri asia ovat ihmiset, jotka tunkeilevat tai ahdistelevat joko sanallisesti tai fyysisesti rajoja ylittäen.
Itseasiassa nyt kun asiaa ajattelen niin olen tutustunut useampiin suomalaisiin miehiin ja naisiin matkustaessa niin että joku on auttanut matkatavaroiden kanssa tai että on alettu vain jutella lentokoneessa ja nähty sitten vielä paikanpäällä / kaveerattu Facebookissa tms. Heti ei edes tullut mieleen koska ei ole mennyt niin että joku vain puskista kysyy kahville vaan ihan luontevasti on löytynyt jotain juteltavaa vaikka alkuun ei ole tunnettukaan ja voisin kuvitella että noin se useimmiten meneekin.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:50"]
Prosentuaalisesti aitoja psykopaatteja on niin vähän, että esim väkiluvultaan Suomen kokoisessa maassa kirjastossa juttelemaan tuleva kivalta ja normaalilta vaikuttava ihminen on todennäköisesti ihan vaan kiva ja normaali.
[/quote]
Tietysti. Mutta "aitoa psykopaattia" ei tavallaan ole olemassakaan, koska aitoutta psykopaatissa ei ole. Luonnollisuus, rehellisyys, herkkyys ja kaikki muut ominaisuudet hänessä ovat opeteltuja ja harjoiteltuja. Psykopaatti on esim. rakkaudentunnustuksissaan ihan yhtä uskottava kaikille.
[/quote]
Mitä sä oikein selität?
Ei