Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin varata aikaa terveyskeskuslääkärille. Tarjolla oli kylmästi ei oo:ta!

Vierailija
29.10.2021 |

Puhelimessa sanottiin, että nyt ei ole yhtään aikoja ollenkaan. Kysyin, olisiko kuukauden tai parin päähän? Ei ole. Sellainen meillä hyvinvointivaltio, ei pääse lääkärille.

Kommentit (192)

Vierailija
181/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia maksetaan veroja hitosti??Mitä vastinetta rahalle saa?? 

Miksi luulet että jotkut ovat työttömänä?        Juuri tän takia. 

Se on äänestämis tapa niille keiden turha äänestää "Sosialismia rikkaille -demokratian" takia.

Vierailija
182/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana provo aloittajalta. Ihan kuin lääkäriaikoja muka annettaisiin kuukausien päähän, heh. Jos sinulla akuutti vaiva niin mikä estää mennä päivystykseen istumaan? Tai kysyä aikaa vaikka naapurikunnan puolelta, hoitopaikkansahan voi nykyään määritellä ihan itse.

Oletko koittanut itse saada aikaa esim.Turussa terveysasemalle? Ilmeisesti ruuhkan takiaeivät edes vastaa puhelimeen/soita takaisin vaikka jättäisi soittopyynnön. Tästä voi lukea mediasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeasti tosi kipeä, uhraa muutaman kympin ja menee yksityiselle.

Tämä. Käynti ei maksa toimistokuluineen kuin max. 80 euroa. Voi käydä vaikka joka päivä valittamassa jotain vaivaa.

Vierailija
184/192 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kotikuntasi digitaalista terveydenhoitopalvelua (meillä se löytyy kunnan verkkosivulta ja palvelun nimi on Klinik). Viestisi käy läpi lääkäri ja sulle tarjotaan joko takaisinsoitto, uusi resepti tai käyntiaika.

Puhelimitse aikoja on jaossa tosi vähän ja ne menevät aamuvirkuille mummuille.

Monessa kunnassa ollaan reppulääkärien varassa, joiden työvuorot sovitaan päivä tai viikko kerrallaan. Jaa siinä aikoja kun ei ole lääkäriä.

No jaa. Itse sain soittoajan lopulta, kun hoitaja puhelimessa sanoi, että lääkäriaikoja ei ole tai ne ainakin menevät niin kauas, että hänen mielestään tarvitsen ajan nopeammin. 

Lääkäri sitten soitti annettuna aikana. Kuultuaan vaivani (ruokatorvikivut, mahakivut), hän melkein karjaisi, miksi ihmeessä olen tilannut soittoajan. Miksi en ole tullut vastaanotolle?

Kerroin, että hoitaja sanoi, ettei vastaanottoaikoja ole. Lääkäri mumisi: Ai jaa, no sitten!

Sain käyntiajan, lääkäri sen itse antoi ja käyntini yhteydessä lähetteen mahan tähystykseen.

Nii sitten? eli mitä hoitajan olisi pitänyt tehdä, antaa ajan mitä ei ole? Ei lääkäri tee puhelintyötä ja anna aikoja, ei hän välttämättä tiedä ettei kenelläkään kollegallakaan ole vapaita aikoja. 

En ymmärtänyt kysymystäsi, että mitä sitten? 

Kirjoitin vain oman kokemukseni asiasta. Olin itseasiassa hyvin tyytyväinen saadessani soittoajan. Lääkäri ei vaikuttanut yhtä tyytyväiseltä, mikä on ymmärrettävääkin, koska hän halusi tarkemman selvityksen tilastani. 

En myöskään ymmärtänyt kirjoituksestasi kohtaa "ei lääkäri anna aikoja". Kyllä hän nyt antoi. Hän selasi omaa kalenteriaan ja löysi minulle ajan, jolloin hän ehti pikaisesti ottaa minut vastaan. 

Vierailija
185/192 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän niin, että pitää olla tosi akuutti vaiva, sellainen että sen kanssa menet jo päivystykseen odottamaan jopa 8 tuntia, tai sitten et ollenkaan. 

Niin mutta kipeenä ei pääse päivystykseen. Sinne saa mennä, jos on vaikka raaja poikki, mutta ei tartuntatautisena.

Miten niin ei tartuntatautisena pääse päivystykseen. Olen itsekin ollut influenssassa ja minua kehotettiin tulemaan päivystykseen, vaikka siinä vaiheessa oli jo vankka epäilys, että tauti on influenssaa. 

Myös kaikki räkätaudithan on tartuntatauteja ja siellähän ne köhivät päivystyksessä. 

Vierailija
186/192 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kunnallisveroina kerätyt rahat oikein menevät? Terveydenhoito, päivähoito, koulu kaikki toimivat selvästi huonommin kuin vaikka kaksikymmentä vuotta sitten. Mitä on tapahtunut?

Niin.

Mitähän on tapahtunut, niin täällä kuin Ruotsissakin, jossa myös peruspalvelut ovat vaarassa.

Mietitäänpä nyt oikein kunnolla…

Vierailija
187/192 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuossa yksityisellä käynnillä ja julkisella käynnillä enää rahallisesti juurikaan eroa? Olisiko jotain 20? kertokaa paremmin tietävät? Ja onko julkisella käynti joka kaupungissa saman hintaista? Kunnassani julkisella käynti on n.40e :o.

Omassa asuinkaupungissa saa valita julkisella ottaako vuosi- vai kertamaksun. Kertamaksu on noin 20 e ja vuosimaksu 40 e (millä saa sitten vuoden aikana käydä vaikka 10 kertaa).

En ole tiennytkään, että Helsingissä terveyskeskuskäynti on maksuton, kuten joku edellä kirjoitti. Onko näitä maksuttomia paikkakuntia muitakin Suomessa? 

Vierailija
188/192 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Yritin varata aikaa terveyskeskuslääkärille.” Siis tämä kuulostaa omaan korvaan samalta ihmisryhmältä joka ”tilaa ambulanssin”. Terveyskeskus ei ole mikään ravintola eikä ambulanssi taksi. Jos et ole aikaa saanut, et todennäköisesti ammattilaisen arvion mukaan sellaista tarvitse.

Kotikunnassani aika lailla kaikki vaivat hoidetaan tätä nykyä etänä, jos mitenkään pystytään. Mielestäni kiva, ettei joka haavasta ja borrelioosista tarvitse enää juosta vastaanotolla.

Aivan, äitinikään ei ollut sairas, hänellä oli vain veritulppa joka lopulta meni keuhkoihin. Miehikään ei ollut sairas, mitä nyt  silmän verkkokalvo irti. Mutta Buranaa ja tarkkailua, ihmiset, Buranaa ja tarkkailua!

Vierailija
189/192 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota se on ollut jo pitkään. Jos et tarvitse välitöntä hoitoa, et tarvitse hoitoa.

No et sinä sen välittömän hädänkään kanssa mihinkään terveyskeskuksen lääkärille pääse, vaan ohjataan keskussairaalan päivystykseen.

Niin, ei ne sydänvaivatkaan auta saamaan aikaa. Minulle sattui vastaamaan sellainen hoitaja, joka ei takuulla päästä ketään lääkärille. Kuin muuri hän oli! Kerroin, että tilanne on vuoden aikana pahentunut, mutta hän oli päättänyt, etten pääse terveysaseman lääkärille. Olin melko poikki kun lopetin puhelua, hän sitten yhtäkkiä huikkasi, että soita sitten ambulanssi jos...Juu, en soita. Asun vielä yksin, joten voi olla etten pystykään soittamaan.

Minäkin pelkäsin saavani sydänkohtauksen, outoa kipua oli jatkunut jo viikkoja. Verenpaineet ja syke korkealla.

Parin viikon päähän sain kuitenkin ajan, ja labraan jo vähän ennen sitä.

Minulla ei ollut lääkitystä, oma vika toki kun en ollut huolehtinut niistä pitkään aikaan, yritin josko olisin jotenkin reseptin voinut saada, niin olisi olo lähtenyt heti helpottamaan.

No en saanut, siis ihan vain beetasalpaajia, joita olen ennenkin käyttänyt.

Jotain se hoitaja puhelun lopuksi mutisi päivystyksestä, että jos sitten tuntuu...

Minä en tiedä mikä tämä päivystys on ja miten se toimii, siis onko päiväsaikaan omalla terveysasemalla joku sellainen, vai tarkoitettiinko tällä sitä päivystystä joka on toisessa kaupungissa, 50 km päässä. Ei minulla köyhänä eläkeläisenä ole mahdollisuutta lähteä sellaisiin, ennen kuin sitten ambulanssilla, mutta tuskin olisin sitä kyennyt sitten tositilanteessa kutsumaan.

Minä en tosiaan näistä systeemeistä tiedä, kun en ramppaa tuolla ihan pienestä.

Mutta turvaton olo tuli, minunko se pitää osata diagnosoida olenko todella hädässä vai en.

Kyllä, se päivystys on yleensä siellä naapurikaupungissa isossa sairaalassa vaikka oma terveyskeskus olisikin kävelymatkan päässä ja omin neuvoin sinne pitää sitten päästä.

Vierailija
190/192 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään ajan lääkärille. Kiireettömänä se on 22.12. Jep.

Hienoa että joku edes on saanut yhteyden! Olen soittanut Helsingin terveyskeskuksen annettuihin numeroihin viikon ajan joka päivä.. Sama automaatti monella eri kielellä ja luvataan ottaa yhteyttä viimeistään 4 päivän kuluessa. Viikko on kulunut eikä kukaan ole soittanut.  ELi tässä on rikos meneillään. Tampereellahan puhelinruuhka sai aikaan sen että terkkarihenkilökunta tuhosi viestit. Siitä oli myös tutkinta.

Miksi me maksamme veroja !!!

Vierailija
191/192 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetetaan julkinen terveydenhuolto. Ei tässä ole mitään järkeä maksaa eläkeläisten vaivoja, kun itse ei pääse edes terveydenhoitajalle.

Minä olen eläkeläinen, yritin saada aikaa lääkärille, ei onnistunut.

Mitäs tähän sanot?

Vierailija
192/192 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomat on tukkineet koko terveydenhuoltojärjestelmän. Kukaan muu ei enää tule hoitoa saamaan. Kiitä foliohattuja kun kuolet sänkyysi.

Aikoja "ei ole." Kun menet terveyskeskukseen, käytävät on ihan tyhjiä. Ketään ei missään. Hoitajat kaikki toimistossa. Mikä tässä yhtälössä mättää?

Samaa ihmettelin omassa terveyskeskuksessa. Lapsi sai heti ajan röntgeniin ja kipsinpoistoon, sukulaiselle oli edellisenä päivänä sanottu, että seuraava vapaa aika on kuukausien päästä. Yleensä tuolla on aina ruuhkaa, nyt oli meidän lisäksi yksi ihminen. Soitettaessa aamulla saa iltapäivälle takaisinsoittoajan, vedotaan kiireeseen. Samalla käytävällä näytti olevan vain yksi lääkäri paikalla huoneessaan. Hoitajia oli toimistossa, mutta muuten paikalla ei näkynyt ketään. Samalla kirjoitellaan siitä, kun on valtava kiire. Onko niillä vain yksi lääkäri paikalla, vai onko osa ihmisistä muuttuneet näkymättömiksi? Todella erikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme