Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin varata aikaa terveyskeskuslääkärille. Tarjolla oli kylmästi ei oo:ta!

Vierailija
29.10.2021 |

Puhelimessa sanottiin, että nyt ei ole yhtään aikoja ollenkaan. Kysyin, olisiko kuukauden tai parin päähän? Ei ole. Sellainen meillä hyvinvointivaltio, ei pääse lääkärille.

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisen sektorin äärimmäisestä tehottomuudesta ja suojatyöpaikkojen tarjoamisesta riittäisi itsellänikin esimerkkejä vaikka millä mitalla. Olen toiminut molemmilla sektoreilla, ja nykyiset kollegani eivät usko todeksi kokemuksiani kunta- ja valtiosektorilta.

Luultavasti siksi, että ne kokemuksesi ovat keksittyjä.

terveisiä vaan sinne SYlttytehtaalle

Vierailija
82/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene työterveyteen?

Mihin työterveyteen on oikeutettu pitkäaikaistyötön? (En tarkouta, että Ap olisi lainkaan työtön)

Mä käyn töissä eikä mullakaan ole työterveyttä.

Heh… meillä se työterveys oli lähin terveyskeskus. (Nyt eläkkeellä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimityöterveyteen ei kuulu lääkärikäyntejä ylsityisellä, vaan jos iskee flunssa niin pitää mennä terveyskeskukseen lappu hakemaan. Eikä yleensä edes ole mitään 3 päivää omalla ilmoituksella juttuja eikä kelpaa myöskään sairaanhoitajan lappu 🤣 näin sitä julkista kuormitetaan.

Vierailija
84/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeasti tosi kipeä, uhraa muutaman kympin ja menee yksityiselle.

Eihän se muutama kymppi riitä edes toimistomaksuun.

Vierailija
85/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeasti tosi kipeä, uhraa muutaman kympin ja menee yksityiselle.

Missä edes pelkän lääkärikäynnin saa muutamalla kympillä? Satasen saa maksaa vähintäänkin, lääkärin vastaanotto n. 80e ja päälle toimistomaksu n. 20e. Ja jos tarvitaan lisäksi labroja tai kuvauksia, niin niiden hinnat menee sadoissa euroissa.

Vierailija
86/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimityöterveyteen ei kuulu lääkärikäyntejä ylsityisellä, vaan jos iskee flunssa niin pitää mennä terveyskeskukseen lappu hakemaan. Eikä yleensä edes ole mitään 3 päivää omalla ilmoituksella juttuja eikä kelpaa myöskään sairaanhoitajan lappu 🤣 näin sitä julkista kuormitetaan.

Tuo sairastuslappujen hakeminen pitäisi kyllä oikeasti siirtää työterveyden rasitteeksi. Sillä vapautuisi jo paljon aikoja julkiselle.

Vierailija
87/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kotikuntasi digitaalista terveydenhoitopalvelua (meillä se löytyy kunnan verkkosivulta ja palvelun nimi on Klinik). Viestisi käy läpi lääkäri ja sulle tarjotaan joko takaisinsoitto, uusi resepti tai käyntiaika.

Puhelimitse aikoja on jaossa tosi vähän ja ne menevät aamuvirkuille mummuille.

Monessa kunnassa ollaan reppulääkärien varassa, joiden työvuorot sovitaan päivä tai viikko kerrallaan. Jaa siinä aikoja kun ei ole lääkäriä.

No jaa. Itse sain soittoajan lopulta, kun hoitaja puhelimessa sanoi, että lääkäriaikoja ei ole tai ne ainakin menevät niin kauas, että hänen mielestään tarvitsen ajan nopeammin. 

Lääkäri sitten soitti annettuna aikana. Kuultuaan vaivani (ruokatorvikivut, mahakivut), hän melkein karjaisi, miksi ihmeessä olen tilannut soittoajan. Miksi en ole tullut vastaanotolle?

Kerroin, että hoitaja sanoi, ettei vastaanottoaikoja ole. Lääkäri mumisi: Ai jaa, no sitten!

Sain käyntiajan, lääkäri sen itse antoi ja käyntini yhteydessä lähetteen mahan tähystykseen.

Tällöin hän on hoitanut sen yksityisenä. Jos tkssa ei ole aikoja, niitä ei ole.

Ei vaan hän on sitten ottanut ylimääräisen potilaan esim lounastaukonsa tai muun sellaisen päälle. On tosi inhaa, kun hoitajat eivät voi varata aikoja kun niitä ei ole, jolloin he laittavat soittoajan vaivassa, jonka tietävät vaativan käyntiä. Silloin asia siirtyy heidän harteiltaan sen lääkärin harteille ja hän joutuu tekemään vielä lisää ylitöitä, ellei raatsi jättää potilasta heitteille. Näitä on tosi paljon, enkä jaksaisi olla ilta illan perään aina töissä. (Nyt olen kylläkin vuosilomapäivällä, jos joku keksii siitä veistellä). t lääkäri

Juuri näin se kävi. Lääkäri sanoi aikaa antaessaan, että pääsisitkö tuohon aikaan, koska siihen väliin pystyisin "nipistämään" ajan ehkä edellisen ja seuraavan potilaan ajasta. 

Vierailija
88/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin työterveyteen on oikeutettu pitkäaikaistyötön? (En tarkouta, että Ap olisi lainkaan työtön)

Mä käyn töissä eikä mullakaan ole työterveyttä.

Heh… meillä se työterveys oli lähin terveyskeskus. (Nyt eläkkeellä.)

Tämä on hyvä

Vierailija
89/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kirjallisena toi ettei ole aikoja. Ja ilmoita jonnekin? :D

Vierailija
90/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko julkinen terveydenhoito on ajautunut niin alas kuin olla voi. Täysin tehotonta, aikoja ei saa kuin viimeisessä hädässä, vähintään verta pitää vuotaa, ennen kuin ajan saa. Mitään jatkuvuutta ei ole hoitosuhteissa, turhauttavaa varmaan lääkäreillekin. Miksi entinen hyvä omalääkärisysteemi purettiin, oli paljon tehokkaampaa, kun lääkäri tunsi potilaan ja hänen sairaushistoriansa. Nyt on joka kerta uusi lääkäri, jos sinne asti sattuu pääsemään, selität kaiken joka kerta alusta alkaen. Seuraavalla kerralla tämä lääkäri ei olekaan enää töissä siellä olleenkaan ja taas uusi tyyppi hoomoilasena tapaa sinut ensimmäisen kerran. Mitä Suomessa oikein on tapahtunut, niin moni ala on ihan pirstaleina eikä mikään toimi?

Totta.

Skitsofreeni valtio

Vierailija
91/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin soittopyynnön, että saisi lapsen lääkäriin, eikä sieltä koskaan soitettu takaisin. Piti sitten mennä päivystykseen.

Vierailija
92/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystalonkin työterveyteen saa aina odottaa aikaa monta päivää.

Vierailija
93/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisen kela korvaukset nyt poistetaan. Lisää potilaita julkiselle, jonne nytkään ei saa aikoja eikä lääkäreitä. 

Ehkä niitä lääkäreitä siirtyy julkiselle puolelle, kun asiakkaat loppuu yksityispuolelta. Tai sitten jäävät ansiosidonnaiselle, tiedä heistä.

Sieltä siirtyy köyhemmät asiakkaat julkisen jonoihin, mutta tällaiset keskiluokkaiset kuten itse olen käy edelleen yksityisellä. Hävijiä ovat siten köyhät tässäkin. Julkiselle ei siirry lääkäreitä suhteessa lisääntyvään asiakasmäärään. Mutta demarithan tätä ajaa. 

Vierailija
94/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kotikuntasi digitaalista terveydenhoitopalvelua (meillä se löytyy kunnan verkkosivulta ja palvelun nimi on Klinik). Viestisi käy läpi lääkäri ja sulle tarjotaan joko takaisinsoitto, uusi resepti tai käyntiaika.

Puhelimitse aikoja on jaossa tosi vähän ja ne menevät aamuvirkuille mummuille.

Monessa kunnassa ollaan reppulääkärien varassa, joiden työvuorot sovitaan päivä tai viikko kerrallaan. Jaa siinä aikoja kun ei ole lääkäriä.

No jaa. Itse sain soittoajan lopulta, kun hoitaja puhelimessa sanoi, että lääkäriaikoja ei ole tai ne ainakin menevät niin kauas, että hänen mielestään tarvitsen ajan nopeammin. 

Lääkäri sitten soitti annettuna aikana. Kuultuaan vaivani (ruokatorvikivut, mahakivut), hän melkein karjaisi, miksi ihmeessä olen tilannut soittoajan. Miksi en ole tullut vastaanotolle?

Kerroin, että hoitaja sanoi, ettei vastaanottoaikoja ole. Lääkäri mumisi: Ai jaa, no sitten!

Sain käyntiajan, lääkäri sen itse antoi ja käyntini yhteydessä lähetteen mahan tähystykseen.

Tällöin hän on hoitanut sen yksityisenä. Jos tkssa ei ole aikoja, niitä ei ole.

Ei vaan hän on sitten ottanut ylimääräisen potilaan esim lounastaukonsa tai muun sellaisen päälle. On tosi inhaa, kun hoitajat eivät voi varata aikoja kun niitä ei ole, jolloin he laittavat soittoajan vaivassa, jonka tietävät vaativan käyntiä. Silloin asia siirtyy heidän harteiltaan sen lääkärin harteille ja hän joutuu tekemään vielä lisää ylitöitä, ellei raatsi jättää potilasta heitteille. Näitä on tosi paljon, enkä jaksaisi olla ilta illan perään aina töissä. (Nyt olen kylläkin vuosilomapäivällä, jos joku keksii siitä veistellä). t lääkäri

Juuri näin se kävi. Lääkäri sanoi aikaa antaessaan, että pääsisitkö tuohon aikaan, koska siihen väliin pystyisin "nipistämään" ajan ehkä edellisen ja seuraavan potilaan ajasta. 

Ja sitten koko päivän ajat on noin 30 min vähintään myöhässä.

Vierailija
95/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö terveyskeskusmaksu jos vain uusi reseptit omakannassa?

Vierailija
96/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Sanottiin että jos vointi pahenee niin mene päivystykseen. Ja niin minä sitten menin ihan pikkuvaivan vuoksi.

Vierailija
97/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksessä oli käytävä tyhjänä ja pääsin lääkärille 10 minuutissa. Lääkäri vaan totesi ettei vaivani ihan ole päivystystapaus mutta otetaan kun ei ole kiire. 

Vierailija
98/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäriin on vielä vaikeampaa päästä. Soitin ajan kesäkuussa, pääsen nyt marraskuussa hammaslääkäriin. Valitettavasti samalle päivälle osui muuta, joten yritin muuttaa sitä aikaa. Seuraava aika olisi ollut huhtikuussa. Käsittämättömät jonot.

Käyn yksityisellä ja sieltä tulee vuosittain kutsu tarkastuksiin ja jos jotain tarvitsee tehdä niin saa helposti ajan lähipäiville. Se on vaan kallista jos pitää jotain tehdä. Jos pitää hyvää huolta hampaista eikä satu mitään niin ei se kerran vuodessa tarkastus ja suuhygienistillä käynti oikeastaan kalliiksi käy.

Vierailija
99/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollu töissä kunnalla sekä yksityisellä.

Arvatkaa, mikä ero.

Kunnalla yritetään isolla porukalla tehdä vähän ja yksityisellä pienellä porukalla paljon.

En ymmärrä kunnallisen puolen byrokratiaa sitten millään.

Esim. Minulla oli ns kiiretöntä hoitoa vaativa ongelma, siis 6 kk mahd odotusaika.

Kului 6 kk 5 pv, soitin sairaalaan ja sanoin, että laskujeni mukaan 6 kk meni jo.

Minulle sanotiin, että sopikoo huomenna?

Miten oli mahdollista, että 6 kuukauteen ei ollut aikaa, mutta huomenna oli.

T.hoitsu

Vierailija
100/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun aikaa ei ole antaa käsketään päivystykseen jossa moititaan, ettei tämä nyt ole päivystysvaiva! Kun viimeeksi sanoin vastaan, kerroin että minun käskettiin hakeutua päivystykseen hoitaja hymähti vaivautuneesti "Niinhän sitä.." ja luin rivien välistä, että tuo pitää sanoa potilaille mutta heidän pitää ymmärrää olla tulematta päivystykseen. 

Ja mulla oli siis sisäänkasvanut varpaankynsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi