Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin varata aikaa terveyskeskuslääkärille. Tarjolla oli kylmästi ei oo:ta!

Vierailija
29.10.2021 |

Puhelimessa sanottiin, että nyt ei ole yhtään aikoja ollenkaan. Kysyin, olisiko kuukauden tai parin päähän? Ei ole. Sellainen meillä hyvinvointivaltio, ei pääse lääkärille.

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä saa työterveyteenkään aikaa. Sielläkin on liian vähän lääkäreitä.

Vierailija
22/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kolme kertaa yrittänyt varata soittoaikaa lääkäreille mutta soittamalla täytyy ensin kuunnella jutut kolmella kiellä ja valita mitä asiaa ja sitten sanotaan, että palvelussa ruuhkaa ja lyödään luuri korvaan klik. 3 kertaa 3 erillisena päivänä.

Ennestään tiedän, että aika on helpompi varata paikanpäällä mutta kun kävin terveysasemalla oli siellä melkein 30 ihmistä jonossa eikä kiinnostanut siellä tällaiseen aikaan jonottaa eli soittoaikaa lääkärille ei nyt sitten edelleen ole.

Näin meillä toimii julkinen terveydenhoito.

Oletko ehkä Turusta? Mulla nimittäin ihan sama kokemus. Olen 1,5v yrittänyt varata aikaa luomen poistoon (onneksi en mihinkään oikeasti tärkeään) mutta aina lyödään luuri koska "palvelussa on ruuhkaa". Eikä siinä, mutta kun lasten puolella sama juttu. Ja sinne olisi ollut oikeasti asiaa. Onneksi neuvolan kautta sain isommankin lapsen lääkärille näytille. Nuorin on vielä neuvolapalvelujen piirissä, mutta vanhin ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä sosialistihallitus haluaa vähentää yksityistäpalvelua ja kela-tukia. On se uskomatonta tämä!

Vierailija
24/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseenhän sitä käytännössä aina ohjataan, ja siellä taas sanotaan (tuntikausien odottelun jälkeen), että ei nyt ihan tällaisten asioiden takia olisi tarvinnut päivystykseen tulla. Alkaa tosiaan hieman ihmetyttämään, mitä tämän maailmanennätysluokan verotuksen vastineeksi saa.

Vierailija
25/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos SDP

Itse käytän pelksästään yksityistä, parempi taso ja nopeampi hoito.

Se on tylsää kun ylenkatsotaan  ja mahd. jopa halveksitaan julkisen puolella toimivia, erityisesti terveyskeskus lääkäreitä. Kuitenkin Suomessa on kummallinen tilanne siinä, että lääkäreille on annettu verraten hyvin vapaa oikeus kilpailla ja toimia omaa työnantajaansa vastaan. Tämä tarkoittaa sitä, että sama lääkäri voi olla osan ajastaan terveyskeskuslääkärinä jolloin ihmetellään, että miten se ei taaksaan tiennyt ja osannut neuvoa, mikä vastaanotolle saapunutta vaivaa, vaan sanoi vain epäilevänsä ja antoi lähetteen jatkotutkimuksiin. Samalla vastaan otolla kävi tunnin aikana useampi, joilla kaikilla on oma vaivansa ja kysymyksensä. Kenestäkään lääkärillä ei ollut kummoisempiakaan ennakkotietoja. 

Ja seuraavassa hetkessä sama lääkäri voi toimia kunnioitettuna ja arvostettuna yksityislääkärinä, jolla on aikaa kuunnella potilasta. - Potilaita joista suurin osa siinä kunnossa, että osaa itse sanoa ja kuvata mitä heitä vaivaa tai mistä oireet saattaisivat mahdollisesti johtua. Potilaita, jotka ovat usein itse soittaneet ja sopineet ajan, eivätkä niin kuin terveyskeskuksen päivystyksessä saavu vastaanotolle akuutin vaivan ajamana.  

Vierailija
26/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Suomi on maailman onnellisin maa! Alkosta saa nopeammin apua vaivaan kuin vaivaan, ja halvemmalla!

Vierailija
27/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kotikuntasi digitaalista terveydenhoitopalvelua (meillä se löytyy kunnan verkkosivulta ja palvelun nimi on Klinik). Viestisi käy läpi lääkäri ja sulle tarjotaan joko takaisinsoitto, uusi resepti tai käyntiaika.

Puhelimitse aikoja on jaossa tosi vähän ja ne menevät aamuvirkuille mummuille.

Monessa kunnassa ollaan reppulääkärien varassa, joiden työvuorot sovitaan päivä tai viikko kerrallaan. Jaa siinä aikoja kun ei ole lääkäriä.

Vierailija
28/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on ollut jo monet vuodet,  nyt jos soittaa terkkariin sanotaan soitelkaa ens vuoden

puolella.  Pakko säästää pienestä eläkkeestä että joskus voi käydä yksityisellä.

Nyt se hallitus poistaisi pienen, kympin kela osuudenkin.

Vierailija
29/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksien laskutusta pitäisi muuttaa tuloperusteiseksi, ehkä kokkaritkin oppisivat arvostamaan niitä.

p.s Samat lääkärit pitävät vastaanottoa siellä yksityisellä puolellakin ja lääkärien ammattitaito ei ole riippuvainen siitä, työskenteleekö yksityisellä, vai julkisella sektorilla....

Vierailija
30/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen lääkärin käytön tulisi olla halvempaa. Purkaahan se jonojakin kunnalliselta. Käyn mielelläni esim yksityisellä hammaslääkärillä ja gynellä mutta ärsyttää kallis hinta ja aina joutuu miettimään milloin varaa mennä ja lykätä menoa.

Vierailija
31/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene työterveyteen?

no ei se sitä varten ole,ei sinne noin vaan mennä,kunnallisella ainakaan!

Vierailija
32/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mittän hätää. Meille on nyt vihdoin tulossa hieno parannus SOTE jolla varmistetaan ihmisten hoitoonpääsy ja laadukas hoito. Toteutus on jo käynnissä. Mitään suunnitelmaa ei ole kuitenkaan nähty ja kukaan ei kerro miten hallinnon lisääminen parantaa hoitoonpääsyä, mutta asian hoito on hallituksen kyselytunnin mukaan parlamentaarisessa työryhmässä, joten sitä ei voi kommentoida. Mä ainakin uskon että pian helpottaa.

Vierailija
33/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene työterveyteen?

Mihin työterveyteen on oikeutettu pitkäaikaistyötön? (En tarkouta, että Ap olisi lainkaan työtön)

Mä käyn töissä eikä mullakaan ole työterveyttä.

Oletko siis yrittäjänä töitä tekevä? - Työterveyden järjestäminen on Suomessa työnantajan velvollisuus. - Työnantajalle joka ei järjestä työntekijöille (tai jos olet yrityksen ainoa työntekijänä, niin työnekijälle) lakisääteistä työterveydenhuoltoa voidaan tuomita rangaistus.

Yliopisto-opiskelija   

Vierailija
34/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Suomi on maailman onnellisin maa! Alkosta saa nopeammin apua vaivaan kuin vaivaan, ja halvemmalla!

1. Olet itse vastuussa tunteistasi, mutta täällä on parhaat raamit onnellisuuteen.

2. Tämän takia se Sote tarvitaan, juuri tämän takia. Jotta jokainen pääsee tarvitessaan lääkäriin nopeasti.

Meillä on ollut porvarihallituksia 30 vuotta.

Vierailija
35/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään terveyskeskukseen kiirettömän vaivan takia. Sain ajaksi 17.11 siis noin kolmen viikon päähän. Onko tuo sitten pitkä vai lyhyt aika on mielipidekysymys.

Vierailija
36/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityislääkäriin pääsee 60-80 eurolla.

Vierailija
37/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystykseenhän sitä käytännössä aina ohjataan, ja siellä taas sanotaan (tuntikausien odottelun jälkeen), että ei nyt ihan tällaisten asioiden takia olisi tarvinnut päivystykseen tulla. Alkaa tosiaan hieman ihmetyttämään, mitä tämän maailmanennätysluokan verotuksen vastineeksi saa.

Saat rikasta kulttuuria, et kai luule että se on ilmaista.

Vierailija
38/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin ainoa apu mitä saa omalla luvalla laillisesti.

Vierailija
39/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos SDP

Itse käytän pelksästään yksityistä, parempi taso ja nopeampi hoito.

Avaisitko vähän, että millä tavalla tilanne on demarien syytä? =)

Vierailija
40/192 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kymppiä lisää niin pääsee yksityiselle. Suomessa ei käytännössä ole ilmaista terveydenhuoltoa.

Tarkoitat kai pari sataa, vähintään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän