Jos saisit haalia 10 min ajan kaupasta mitä tahansa ilmaiseksi
Mitä juoksisit haalimaan?
A) Ruokakaupassa, josta löytyy vain ruokaa ja päivittäistavaroita
B) Isossa hypermarketissa
Kommentit (107)
ruokakaupasta;
Poronpaistia, ja leikkeitä, kahvia, suklaakonvehteja, lihasäilykepurkkeja, voita, emmentaljuustoa, oliiviöljyä,
hypermarketuista;
talvivaatteita, alusvaatteita, pitkiä housuja, kenkiä korin täydeltä
Tavaraa olisi mätettävä niihin kahteen kärriin (mitkä saisi menemään) ja mitkä pystyisi kuljettamaan liikkeen ovesta ulos.
(kahta enempää ei oikein pystyisi,eikä mitään kovn pitkää yhteenliitettyjen ostoskärryjen 'tavarajunaa' ehtisi siinä ajassa lastatakaan)
Jos ihan vapaasti tosiaan saisi kymmenen minuutin ajan tuota ennätystä puskea, nin kyllähän sinä sitten melkein ne tyypillisimmät myymälävarkaiden tuotemieltymykset olisi siinä sitten vaan otettava.
Sillä erotuksella siis vain, että kaikki nyt olisi ihan täysin laillista ja sen omistajatahon niin myös lupaamaa 'ilmaisshoppailua'. Ihan sellaisena rivakkatahtisena ja tehokkaana työsuorituksenahan se olisi viisainta ottaa, jos haluaisi kunnon tuottoihin suorituksellaan päästä.
Ja tuotteiden rahallinen arvo ja sen realisoitavuus,eli eteenpäinmyynnin helppous olisivat tietenkin sen niiden kärryyn mukaan kahmimisen ykköskriteereitä siinä .
( eli ihan mihinkään sipsipusseihin ja nameihin siinä ei kyllä auttaisi silloin keskittyä. Eikä todellakaan kannattaisi)
Isossa hypermarketissa tietty!! Juoksisin elektroniikkaosastolle ja valkkaisin äkkiä ison taulutelkkarin, uuden kännykän. Sitten juoksisin kosmetiikkaosastolle ja haalisin kalliita merkkejä, joita en normaalisti pystyisi ostamaan. Sitten juoksisin kodintarvikeosastolle ostamaan kalliin hienon kattilasetin mitä muuten en pysty ostamaan. Siinähän se aikahan menis jo.
Vierailija kirjoitti:
Mä menisin haalimaan kassakaapin sisällön, kassojen käteiskassat, kaikki arvat, ja niin edelleen
TÄMÄ. Ihmettelen suuresti kuinka moni haalisi jotain teetä tai sisäfilettä.
Itse suuntaisin kassoille ja ottaisin rahat, arvat ja lahjakortit. Samalla voi ottaa tupakkaa, jos jää aikaa. Elektroniikkaa, sisäfileitä tai vaatteita on vaikeampi myydä eteenpäin, edulliselle tupakalle on ostajia.
Elektroniikkaa (myyntiin) tai eläinruokauppaan haalimaan parin vuoden ruoat kissoille ja koirille sekä kissanhiekkaa parin vuoden tarpeiksi sitäkin.
On kyse myytävistä tuotteista. Ei kassan varastamisesta.
Ruokakaupasta pakasteesta/pakasteeseen kallista kalaa ja lihaa, sekä marjoja. Ehkä kannattaisi keskittää hamstraus vain yhteen hyllyyn tai tiskiin, ettei käyttäisi minuuttiakaan siitä kymmenestä juoksenteluun.
Hypermarketista pientä, mutta erittäin kallista elektronikkaa hyllyt tyhjiksi, kärryt täyteen.
Kuka järjestää mulle tällaiset 10 minuuttia?
Vierailija kirjoitti:
Elektroniikkaa (myyntiin) tai eläinruokauppaan haalimaan parin vuoden ruoat kissoille ja koirille sekä kissanhiekkaa parin vuoden tarpeiksi sitäkin.
Lisään vielä, jos ihan kaikki olisi vapaasti otettavissa niin tietenkin käteisraha, arvat ja päälle vielä kaikkia mahdollisia veikkauspelejä eri järjestelmillä kestona. Jostain saattas napsahtaa vähän isommin ;D
Vierailija kirjoitti:
Eikä nykykassoissa ole edes paljoa rahaa, kun kaikki maksaa kortilla. Todella tyhmää tuollainen touhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, jos ihan kaikki olisi vapaasti otettavissa niin tietenkin käteisraha, arvat ja päälle vielä kaikkia mahdollisia veikkauspelejä eri järjestelmillä kestona. Jostain saattas napsahtaa vähän isommin ;D
Tai sitten tulis joku 2 euron voitto...
Koruliikkeeseen. Ehtisi helposti haalia miljoonan edestä kultaa tuossa ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä menisin haalimaan kassakaapin sisällön, kassojen käteiskassat, kaikki arvat, ja niin edelleen
Itse suuntaisin kassoille ja ottaisin rahat, arvat ja lahjakortit. Samalla voi ottaa tupakkaa, jos jää aikaa. Elektroniikkaa, sisäfileitä tai vaatteita on vaikeampi myydä eteenpäin, edulliselle tupakalle on ostajia.
No minä ainakin pidin jonkinlaista realiteettia mukana, en ole koskaan kuullut että tämänkaltaisissa palkintovoitoissa (haali mitä tahansa mitä ehdit ottaa) olisi otettu mukaan käteiskassat tai lahjakortit :D
Eikä mulle tullut mieleen että pitäisi ostaa jotain jälleenmyyntiin, vaan itselle. Siksi sellaisia tuotteita mitä itse käytän, mutta jotka ovat sen verran kalliimpia että niitä ei raaski aina ostaa. Partaterien ym myynti nettimarkkinoilla tuntuu pimeältä touhulta, en halua asioida sellaisten henkilöiden kanssa jotka ostaa ja myy pöllittyä kamaa netissä.
Olen keskituloinen ja elätän itseni palkallani, olisi kiinnostavaa kuulla, että millainen tausta muilla vastaajilla on!
Vierailija kirjoitti:
Ässä arvat ym. mitä kassatädeillä on.
No, tuo nyt on tyhmin hamstraus mitä olla voi! Luuleeko tosiaan joku, että vaikka kaikki arvat otaa, niin siissä olisi voittoa keskimäärin edes yhtä läppärin vertaa minkä olsit voinut napata ja vielä useamman kaveriksi? Itse juoksisin kovaa ko. hyllyn ohitse! Juu, en osta arpoja muutenkaan. Arvaatte kait miksi? Tuttavani ostaa ja on ostanut näinä 20 vuotena minkä olen tuntenut varmaan satoja ellei tuhannen yli meneviin arpoihin - ja ei voittoa mistä nyt mitään hyötyä olisi. Joku kympin kahden voitto ei ole voitto, jos ensin tuhlaat tuhansia saadaksesi sen... Mutta saahan ostella, jos rahoistaan kerta eroon haluaa. Ei se sen pahempaa ole kuin viinanjuonti tai tupakointi. Munusta ihan turhia rahaa vieviä "harrasteita"... Niin, en osta noitakaan...
Vierailija kirjoitti:
Koruliikkeeseen. Ehtisi helposti haalia miljoonan edestä kultaa tuossa ajassa.
Epäilen, että suomesta löytyy liikettä, missä olisi edes miljoonan edestä kultaa. Ainakaan aitoa. Mutta jos näin olisi niin ehkä tuo oisi olla paras sauma. os ei saa koruina myytyä. Sulattaa ja myy romukultana. Pärjää paremmin noin, kuin haalimalla sekalaista roinaa kärryyn...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä ainakin pidin jonkinlaista realiteettia mukana, en ole koskaan kuullut että tämänkaltaisissa palkintovoitoissa (haali mitä tahansa mitä ehdit ottaa) olisi otettu mukaan käteiskassat tai lahjakortit :D
Eikä mulle tullut mieleen että pitäisi ostaa jotain jälleenmyyntiin, vaan itselle. Siksi sellaisia tuotteita mitä itse käytän, mutta jotka ovat sen verran kalliimpia että niitä ei raaski aina ostaa. Partaterien ym myynti nettimarkkinoilla tuntuu pimeältä touhulta, en halua asioida sellaisten henkilöiden kanssa jotka ostaa ja myy pöllittyä kamaa netissä.
Olen keskituloinen ja elätän itseni palkallani, olisi kiinnostavaa kuulla, että millainen tausta muilla vastaajilla on!
Ei mikään kauppa tuommoista 10 min vapaata haalimista järjestä, joten realititeetti meni jo otsikossa. Siksi kassakaapin sisältö ym.
Joskus 80-luvulla Anttilassa taisi olla parin minuutin ostoskeräily, mutta aika paljon siinä oli silloin rajoitteita, en tosin enää muista mitä niitä oli.
Olen keskituloinen ja tulen toimeen palkallani
Tjaa. Mitähän haalisi? Jos kyseessä tavaratalo eikä perus maalaiskauppa niin mietitäänpä... No, tiedän ainakin mitä EN ottaisi. En tupakkaa enkä ainuttakaan korua tai hygieniatuotetta. WC papru jäisi siis hyllyyn ;-) parta mulla kasvaa mutta yhden ainutta konetta/terään en haalisi. Ne paljon maksa muutenkaan. Kassoissa ei rahaa juuri ole kun kortilla maksetaan eli unohdan ne. En mieti mitään myyntii. Sellaisia kohteita olisi paljon mutta en jaksa kaupata ja säädellä noutojen kanssa. Moni kysyisi varmasti tupakan ja kaljan alkuperää... Ainakin poliisi... Ja lakikin kieltää jälleenmyynnin. Pimeenä en alkaisi kaupata. Takuulla minut ryöstettäisiin ja menettäsin vain koko saaliin ja päätysin vielä maksamaan sairaalalaskuni...
Mutta mietitään mitä tartten? Syön joka päivä. Ruokaa siis kahmaloittain sopivasta hyllyvälistä. Karkeista en välitä. Ne jääköön. No, jos yksi konvehtirasia jouluksi, jos matkan varrelle osuu. Ja auto kevytperäkärry , mikäli siellä sellasia on myynnissä. Sitten kassoille ja kotiin.
Itse haalisin lottokupongin, joka sisältää rivin kaikille mahdollisille numeroyhdistelmille. 10 viikon kestona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä nykykassoissa ole edes paljoa rahaa, kun kaikki maksaa kortilla. Todella tyhmää tuollainen touhu.
Ison marketin pohjakassa on jo satoja euroja ja osa porukasta maksaa aina käteisellä, joten puhutaan joka tapauksessa tuhansista euroista. Paljon tuottoisampaa kuin ottaa nippu läppäreitä vaikka niiden arvo olisikin suurempi kuin käteisen rahan. Tavarat, joita ei saa realisoitua, eivät ole minkään arvoisia.
prismasta ensin rahat kassoista, sitten puhelimet ja läppärit ym ja lopuksi jos ehtii niin vielä partaterät ja tupakat kun niitä saa hirveän määrän kassiin nopeasti eivätkä vie tilaa ja saa helposti kaupaksi