Paljonko lihoit nuoruudesta?
Itse olin vielä 19-vuotiaana 50 kiloa, ja painoa oli erittäin vaikea saada nousemaan. Hitaasti se on noussut kymmenessä vuodessa, mutta ei kuitenkaan liikaa, on n. 57kg. En pääse enää noihin mittoihin ellen lakkaa syömästä ja liiku 8h päivässä.
Kommentit (52)
20-vuotiaana 48 kg, nyt 50-vuotiaana 80 kg..... pituutta 168 cm - tavoitepainoni olisi nyt 64 kg, koska ikää on sen verran.
18 v painoin 49 kg, nyt 32v 50 kg. Paino ei ole noussut eikä laskenut näinä vuosina. Pituutta 164 vm.
60kg 20 vuotiaana, 97kg 31-vuotiaana
Vuonna 1999 eli 17-vuotiaana painoin 58 kg, sitten lähdin vaihto-oppilaaksi ja kiloja tuli, kotiinpaluun jälkeen painoin 64,5 kg (terveystodistus vuodelta 2000 löytyy vieläkin arkistoista). Sen jälkeen pientä laskua ja nousua, mutta enimmäkseen nousevalla trendillä vuosirenkaita keräten ja pahimmillaan painoin 75,5 kiloa, sen punnitsin viime kesänä. Nyt 32-vuotiaana painan 69,5 kg ja pienimuotoinen painonpudotus edelleen työn alla, kuutisen kiloa onkin jo lähtenyt huippulukemista. Eli 10-15 kiloa tuli lisää nuoruusvuosista.
Parikymppisenä painoin 60 kiloa. Nyt kolmevitosena 85, ja laihdutus alkoi tänään :) Kilot on tullut vuosien varrella tasaisesti 1-2 kiloa vuodessa, ilman että oikeastaan olen edes tajunnut. Nyt vasta muutamana viime vuonna kun paino on ollut siinä 80:n paikkeilla, heräsin huomaamaan että olen lihava.
Luulen että kehonkuvani on aina ollut vääristynyt ja olen aina pitänyt itseäni pulskana (vaikka valokuvista jälkeenpäin näkee että 60-kiloisena näytin hoikalta), ja siksi en ilmeisesti jotenkin tajunnut kun oikeasti pulskistuin.
12-17-vuotiaana painoin 50-53kg, 20-vuotiaana 65kg. Nyt 25-vuotiaana painan 87kg ja ylöspäin mennään. Pitäisi löytää motivaatio laihduttamiseen nyt heti, koska mitä pidempään näin epäterveellisiä elämäntapoja noudatan, sitä vaikeampaa niistä on päästä eroon. Tällä menolla sadan kilon raja ylittyy alle kahdessa vuodessa ja sitä en halua, kun pituuttakin on vain 155 cm. Jo nyt voisin laihduttaa puolet painostani, enkä olisi edes kauhean alipainoinen.
20-vuotiaana nuorikkona painoin 45 kg, nyt 25 vuotta myöhemmin ja viisi lasta synnyttäneenä painan 48 kg.
65 kg, nyt 40-v ja 88kg. Ainakin 10 kg likaa.
Joskus amiksen ajoilla 65kg, sitten lihoin n. +9kiloa. Nyt 22v:nä paino 70kg ja pituutta 173cm
Parikymppiseksi asti vielä 48 kg. Sitten hiljalleen vajaa kilo vuodessa, välillä pysähdellen kun yritän estää painonnousua, ja nyt 56 kg.
Olin nuorena tuhti, nyt solakka ja sopusuhtainen... Ei kaikki pelkästään liho
Oon nyt 40 ja painoa on tullut 6 kiloa. Nuorena olin 60-kiloinen ja nyt paino on 65-66 kiloa. Kävelin nuorena enemmän paikasta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:27"]
Olin nuorena tuhti, nyt solakka ja sopusuhtainen... Ei kaikki pelkästään liho
[/quote]
Voi toki näinkin olla, ja erityisesti lapsuudesta nuoruuteen siirtyessä voi käydä näin.
Olen koko aikuisikäni painanut 49-51 kiloa, ikää on nyt 48 vuotta.
Kasiluokalla painoin 63kg, nyt 59-60kg. Silloin liikuin enemmän, oli lihaksia. Vanhempana vaan tunnun kurtistuvan kuin rusina (vaikka ikää on "vain" 35).
18-vuotiaana painoin 50 kg ja nyt 70. Tavoite on 63-65. En todellakaan haluaisi olla enää alipainoinen. Ikää 42 v.