Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Marraskuisten loppuviikko**

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kertomaan kun olin tänään Jumbossa ostoksilla. Ensin mun piti kattoo K-kengästä niitä Pirkka lehdessä olleita Richterin talvikenkiä (kirjoitinkohan oikein????) No yllätys yllätys tyttöjen värejä ei ollut ollenkaan joten ostamatta jäi. Sitten lampsin Jesper Junioriin. Olen nimittäin aina ostanut esikolle Jonathanin puvun, joka on todella hyvä (aivan kuin Reimatec, lukuunottamatta sitä et sivusaumat eiole teipattu. Toisaalta kenen lapsi makaa märässä lammikossa loppujen lopuksi). Menin sinne ja en ollut uskoa silmiäni! Siis sanokaa mua ummikoksi mutta voi YÖK! että oli kauhean väriset ne tyttöjen vaatteet. Tuli oikein tosi shokkihoitoa varsinkin kun vieressä " kimalteli" ihania vaaleanpunaisia ja punaisia Reimatecceja. Se väri oli siis sellainen ruskeanruosteen punainen. No Jonathan on puolet halvempi kuin Reimatec, mutta silti. Sit kattelin et reimatecin vauvamalli maksoi 99 ja pyörittelin sitä mut tulin siihen tulokseen että liian hempeä väri, siinä mielessä että kaikki lika näkyy. Tosi kaunis puku siis muuten. Kävin vielä Bobossa kattoo ja siellä Lenne-puku oli nätti vaaleanpuna-tummanruskea, ja jossa soma frilla. Hintaa silläkin 87.50. Lassien Supratecit oli Anttilassa 79 eur mut koot alkaen 86, ja 80 kokoa etin.

Pää sitten pyörällä päätin et ilman pukua en kotiin lähe, kun niin harvoin tulee ostoksilla käytyy ja menin ja ostin sen Lennen. Onhan se söpö mut voi kauheeta miten noi lasten vaatteet maksaa!

Sorgen marraspojat tämä tyttömäinen viesti, mutta ajattelin kertoa tässä samalla kaikille vähän hintoja, ja mille mikäkin näytti. Lisään viel että se Jonathan ois maksanut vain 55 euroa, mutta mulla meni turhamaisuus yli, kun viimenen lapsi on menossa, niin kyllä sen sitten haluaa tyttömäiseksi pukee ja se ruskeanpunainen ei tosiaankaan ollut mun juttu. Poikien väri oli ihan ok, muistaakseni sellainen turkoositummansininen.

Tämä nyt tällainen omanapainen viesti. Harvoin ostan mitään näin uutena, ja sit kun ostan, niin haluun että on mieleinen itellekin. Ja nyt kun meijän marrasvauvat on jo liikkuvaisia ensi talvena niin kyllä puvun pitää hyvä olla. Ei tolla äitiyspakkauksen puvulla oikeen tarhaan lähetä.

Heippa taas!

Vierailija
22/30 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikainen ilmoitus, että täällä ollaan :) Kiva lukea, että joku kaipailee :o)kävin lukaisemassa kuulumisianne, mutta en paljoa ennätä nyt kirjoittaa. puoleltapäivin mennään viettämään kaverini polttareita.

oon ollut tosi väsynyt kun viikon yöt on menneet ihan harakoille. Lisäksi on ollut aika myllerrystä masennukseni/ahistuksen tiimoilta. Päässä pyörii ziljoona ajatusta ristiin rastiin, eikä ne oo missään järjestyksessä.

Touko mulla on väliin samanlaisia ajatuksia, jaksamista sinulle!! Kuinkahan sitä itse jaksaisi, jos töissäkin vielä kävisi tässä...useampi meistä marraskuisista taitaa jo käydä. Olettepas mahtavia!

huomenna ehkä ehdin lisää kirjoitella...hyvää viikonloppua kaikille!!

gerda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maricalle hurjasta tsemppejä opinnäytetyön pariin!!!

tamatulle tsempit työhaastetteluun =)

toukolle ja muille työssä käyville äiteille voimia työn ja arjen askareisiin!!! Ja kotirouville myös suuri säkillinen jaksamista ja kaunista mieltä!!

Uppo-Nallen Ystävyysrunon myötä kaikille voimia, haleja ja jaksamista taaperoiden vilskeessä ja syksyn hämärtyessä =)

Ystävyyden vainiolla kulkemassa kaksi.

Kuluu hetki, kuluu toinen

yhä rakkaammaksi ystäväni silloin käy;

ja ystävyyden taivaalla

ei hattaraakaan näy.

Samaan piiriin mahtuu toki ystävystä monta,

kolme jopa kymmenen

-ei liene mahdotonta.

Kun uskoo omasta ystävästään

aina vain pelkkää hyvää,

niin ystävyyden pelto möyhentyy

ja kantaa pian jyvää.

Ilomielin poimin näitä

ystävyyden tähkäpäitä.

-hilda-

Vierailija
24/30 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun huhuilit meitä Auringonkukka! Hengissä ollaan mutta niin kiirusta on ettei omaa aikaa juuri ehi olla. Töitten jälkeen haluan vietää Annan kanssa mahdollisimman paljon aikaa leikkien ja on kotihommia jne.

Kovin nopeesti nää meitin vauvelit kehittyy...Anna konttaa,kävelee tukee vasten ,nousee seisoon ilman tukea, eilen sanoi ekaa kertaa nimensä :)...ja osuvasti kun olin sille ruokaa tekemässä,kuului vaan anna,anna,anna....söpöä! Aamulla sängyssä jutteli tatta-tat-taa...

Jesselläkin selvästi Annaa ikävä kun sitä huhuilee ;)

Töissä on ollut harvinaisen kivaa, en oo koskaan oikeestaan näin hyvin viihtynytkään, tulee ihan huono omatunto ...mutta eikös elämässä saa olla muutakin kuin lapset 24h.

Mä oon myös BB-fani ja vuosi sitten olin kans ihan koukussa,piristi kummasti niiden hauskat jutut ja pelleilyt kun ite ei pystynyt oikein mihinkään. Kukahan huomenna sieltä lähtee...jännää :)

Käytiin äsken kaupassa ja tarttui käteen Annalle teltta kera pallomeripallojen :) me ollaan ihan pehmenneitä :) niin ja tänään meitin taloyhtiössä on lastenjuhlat...mitähän tuo pikkuneiti siitä meinaa...

Ihanata lauantaita kaikille!!!!!!!!!!!!

Vierailija
25/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavan kaunis syyskeli! Käytiin äsken vaunuttelemassa tunnin aamulenkki, kyllä teki hyvää ja Jessekin viihtyi hienosti vaunuissa.

Meillä herättiin tänä aamuna jo 5.30 kun miehen kello herätti koko huushollin. Mies lähti aamutuimaan Lappiin vaeltamaan kavereidensa kanssa, heillä on jo pitkäaikainen perinne että joka syksy lähtevät pohjoiseen patikoimaan. Tulee sieltä torstai-iltana kotiin ja heti perjantaiaamuna aikaisin lähtee Irlantiin golffaamaan viikonlopuksi. Se taas on yhden golf-kilpailun palkinto.

Olen siis yh:na reilun viikon, vähän pelottaa miten voimat riittää tämän hulivilin kanssa. Tosin lähdetään jo huomenissa mummulaan ja ollaan siellä koko viikko jos kaikki menee hyvin. Eli jos yöt ei ole ihan järkyttäviä ja ennen kaikkea jos mummin ja ukin kissasta ei tule minulle tai Jesselle kovin pahoja allergiaoireita. Otan kyllä molemmille antihistamiinit mukaan, itselleni Zyrtecia, Jesselle Ataraxia. Toivottavasti etenkään tämä juniori ei joudu lääkkeisiin turvautumaan.

Gerda ja Odottelija, kiva kun kävitte ilmoittautumassa! ;-) Mihinköhän Noema on kadonnut? Olisiko se uusi koti vihdoin löytynyt ja puuhaa riittää kaikissa järjestelyissä? Toivotaan parasta!

Jesse ähersi näköjään kakit juuri joten siirrymmepä tästä vaipan vaihto-osastolle.

Vierailija
26/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyllä aivan ihana lähteä Lapppiin näin syksyllä! =)

Ja täällä myös on ihana syyspäivä! Kun mies väki heräilee päikyiltä, niin suuntaamme ulos koko porukka. Parvekkeelle muutamia kiviä, käpyjä ja risuja pitää hakea ja muutenkin nauttia ilmasta.

Auringonkukalle ja Jesselle mukavaa mummulaviikkoa =) Kissa riesa myös minulle ja aika harvoin tuleekaan omilla vanhemmilla oltua, kun heillä kissa ja koira ja minä ja mies allergisia ollaan. Ollaankin sitten yleensä aina miehen porukoilla, kun aika liki asuvat.

Peukut pystyssä, että noeman perhe uuden ihastuttavan kodin löytänyt!!

Odottelijan Annan kuulumisia mukava oli lukea! Sehän vaan hyvä, että töissä viihdyt hyvin =)

Ja super ihanaa pallomeripallot =)

Huomenna alkaakin taas uuden viikon aherrus!!!

hilda

Vierailija
27/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi yhtäkkinen katoamiseni, tuli äkkilähtö Tampereelle, josta tänään palailimme. Ihanaa kun oli jo kaivattu :)

Varsinainen viikonloppu, etten sanoisi. No ihan ensin, Onni seisoo nyt sitten ilman tukea ja ensimäiset askeleet on otettu :) Voi jukra kun on suloisen näköinen taapertaja! Näyttää tosi pätkältä kun astelee itsekseen. Onni on Vilman tytön tapaan pieni (8kk neuvolassa 71 cm ja 9400 g) ja kyllä tosiaan näyttää vielä minimmältä, kun käpyttelee :D Tuon pienen koon takia en ole uskaltanut laittaa istumaan kärryjen istumapenkkiin, kuin vasta nyt hetken.

Niin, mies tuli perjantana kotiin ja sanoi, että kamppeet kasaan, nyt lähdetään Tampereelle. Kun päästiin parkkikselle, mulla meinas tippua leegot suusta. Mies oli mennyt ostamaan avomersun! Whaaaat?!? Voitteko kuvitella? Siis hieno ja kaikkea, mutta vähän ahdas meidän sakille, kun on nuo koiratkin, eikä nyt varsinainen perheauto. Mies on etsinyt toiseksi autoksi farmaria ja nyt sitten parkissa seisoo " peniksen jatke" . Huristeltiin sitten Mansesteriin. Onni jäi illaksi mummulle ja me mentiin syömään ja iltaa viettämään. Oli hauskaa!

Meillä Onni syö samaa safkaa kuin mekin, ilman suolaa ja mausteita toki. Vähän hajoitan haarukalla ruoan rakennetta. Oli muuten ihanaa, kun lauantaina mentiin syömään tuttava perheen kanssa, kuinka Onni oli jo mukana meiningeissä. Istui syöttötuolissa, söi herneitä, porkkanaa, makaroonia, kalaa, leipää ja mansikoita omalta lautaselta samalla seurustellen :) Ihanaa seurata pikku-ukon kehitystä.

Nyt tuli omaa napaa täysin, sorry!

Noema ja tassutteleva Onni

Kotia ei löytynyt vieläkään. Niin ja keskinkertaisen tuloksen sain tentistä. Ihan oikein minulle saada vähän nenilleen. Lukeminen on mennyt ihan pelleilyksi, pitää seuraavaan tenttiin skarpata!

Vierailija
28/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivästä selvitty kunnialla. Jesse nukahti juuri yöunille ja tämän äipän oma aika alkaa, jippii. :-)

Noema: Voi nääs kun Tampereella kävit eikä ees treffattu! ;-) Kiva että olet tallella, ja että teillä oli mukava Mansekeikka. Ja onnittelut Onnille ensiaskeleista! Varmasti suloista katseltavaa kun pikku-mies taapertaa. :-)

Hildalle kiitokset mummulaviikkotoivotuksista! Tylsiä kyllä nuo allergiat. Saas nähdä tullaanko jo ensimmäisen yön jälkeen maitojunalla kotiin (Kerava -> Tre). Eipä ole muuten Jesse koskaan junassa vielä ollutkaan, vois olla jännitystä kerrakseen. Ainakin mulle kun tuosta sällistä ei koskaan tiedä milloin hän tylsistyy ja saa itkupotkukohtauksen. Tai vähintäänkin hirmuisen kitinäkohtauksen. Onneksi ukki tulee hakemaan meidät huomenna ja jos ensi viikonloppuun saakka vieraillaan, saadaan kyyti kotiinkin.

Onkos muut marrasvaavit matkustelleet junassa hieman pidempiä matkoja? Miten on mennyt?

Jessellä ja Odottelijan Annalla oli tänään treffit leikkipuistossa ja metsäpoluilla. Tosin Jesse ei oikein ymmärtänyt keskittyä suloisesti hymyilevään deittiinsä vaan yritti normaaliin tapaansa etsiä maasta kaikkea syötäväksi kelpaavaa; tikkuja, kiviä ja sen sellaista. Pariin otteeseen kävi kylläkin tekemässä lähempää tuttavuutta Annaan, mutta sen verran raisusti että me äidit jouduimme menemään väliin. Tarvii varmaan pitää Jesselle " näin kohtelet naista hellästi" -koulutusta. ;-) Oli kyllä oikein piristävä parituntinen, kiitos Odottelijalle ja Annalle! :-)

Mites muilla on tänään päivä mennyt?

Vierailija
29/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että tätä väsymystä! koskahan sitä saisi nukkua niin paljon, että olis kaikki vuoden univelat kaikonneet. ei taida lähteä yhdessä yössä. eikä kahdessa. tyhmää kun mies on töissä ollut taas aamusta saakka ja kello huitelee puoli yhdeksää eikä vieläkään näy... jos saan näin alkuun hiukan marmattaa.

noema. että avomersu!! :D aikamoinen ylläri, jos et ollut kuullut hiiskaustakaan siitä etukäteen. meillä mies halajaa mönkijää, jolla voisi ajaa liikenteessä, mut en oo kauheen innostunut ollut ajatuksesta...varmaan on ihanan näköinen pieni pätkä kun tallustelee :)onnea uudesta taidosta!

ihan kateellisena olen, kun toisille järjestyy kivasti hoitoapua tarvittaessa. itse kai se on lapsistansa huolehdittava, kun on niitä tehnyt mutta joskus aina kaipaisi hengähdystaukoa jos olisi joku vähän aikaa hoitamassa. no tuleepas tästä nyt valittavaa tekstiä...koittakaa kestää! :) oon aika poikkipuhki.

tiituliitu kiva lukea vähän hintavertailua haalareista ja ymmärrän kyllä että on kiva satsata vaatteen ulkonäköönkin, hurjan hintaisia ovat kyllä lastenvaatteetkin!

hildallekin piti jotain sanoa, mutta nyt sen jo unohdin. no hö.

joku enpä muista kuka oli käynyt gynekologilla, niin siitäpä tuli mieleen tämmöinen kysymys: Jokos olette käyneet muut gynellä jälkitarkastuksen/synnytyksen jälkeen? Mä en oo vielä, ja tuli tuosta mieleen että koskahan tarttis seuraavaa aikaa varailla. Otetaan myös suosituksia vastaan pääkaupunkiseudulta, jos tiedätte jonkun mukavan ja helläkätisen henkilön :D

gerda

Vierailija
30/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaneeko tätä enään kukaa lukasta... laitanpa nyt kuitenki ku en oo ehtin koko vkl muut ko lukema.

Meil siis on siivottu pihaa koko viikoloppu. Kyl nyt o hienoo, tarttis vaa josta joku kaivuri viä saad. Lauanta mun äiti miehensä kans oli auttamas ja tänää oltii keskenämme. Aika hurjaa touhuu oli remontin jäljiltä, mut nyt on kaikki pois :)

Miro otti välil päiksyi ja mä siivoili itkuhälytin perstaskus :) Mut sit ko hän heräili ni tuli pihal ihmettelemää meiä seuraks. Oppipa tuo oikee vilkuttamaanki :D Enne hän o ain vaa nostanu käde ylös mut nyt hän oikee heiluttaa. Aina ko joku men vaik kotsuje kans ohi ni hän heilutteli :) Kivan näköst!

Mut tähä iltaa se hauskuus sit tyssäs :( Miro oli mun äitillä vähä aikaa leikkimäs ja keinumas enne ku meki sinne mentii... Mirol on ollu vähä nuhaa ja nyt illal se tuntus tosi lämpimält. Tultii sit kotii ja mä ettisin kuumemittarii... Sil aikaa isi meni antaa hänel puuroo... Sit iskä huusi mua äkkii keittiöö ja mää näin: pieni poika oksentaa ku vesiletkust ois päästän :( Ei maistunu enää puuro ja vallan itketti pientä, tais pelästyy. Annon sit pullon maitoo ja Panadolii, nyt hän nukkuu vällyjen alla lämpimässä. Emmä sitä puuroo sit enää viittin ko hän ol aika väsyne olone ja kippiä. Jos herää yöl ja nälkä on ni herätköö, haetaa sit lisää maitoo. Pääasia kai on että juo paljon!?!?

No niin, hoitoon on jo soitettu, työharjottelusta en saanu ketää kiinni, pitää aamul koittaa uusiks. Elämä on...

Mut arvatkaas mitä!? Mä sain eka viikon harjottelust ihan sairaast kehumisii ja arvostelun: hyvä. Arvostelija sano, et on vähä hassuu laittaa eka viikon jälkee kiitettävä ni hän laittaa hyvän, ja laitetaa sit ens viikol se kiitettävä :) MÄÄ OLE HYVÄ :D

Kiitos teiän ku kannustitte, että hyvin se menee!! Toivottavasti ette saa näppiksistä nyt mitää tartuntoja meiltä. Mä taidan siirtyy itekki vällyje välii ku viluttaa... Ja vauvan sänky siirrettii mun vieree et häne on sit turvalline olla jos viä pelottaa paha olo, HUS POIS pahat olot ja huomenna parempaa päivää!!

-Jonsku, kera pienen pipin tuhisijan-

ps. Sori omanapaisuus/ onnee uudel autol/ hyvää mummola reissua/ jaksamista yksinhuoltajille/ ja kaikkee hyvää muilleki ketä en nyt muistanu ;D