Hei te yksin asuvat!
Koetteko usein yksinäisyyttä? Miten lievitätte yksinäisyyden tunnetta? Onko tilanne parantunut vai pahentunut mitä kauemmin olette yksin asuneet?
Sana on vapaa
Kommentit (26)
Tunnen yksinäisyyttä vain sellaisissa tilanteissa, joissa ystävät kulkevat pariskuntina, mutta kotona en koskaan. Viihdyn yksin ja nautin yksinolosta. Todennäköisesti ahdistuisin, jos joutuisin jakamaan kotini jonkun muun kanssa.
Olen todella yksinäinen :( Yritän järjestää paljon tekemistä, mutta välillä se yksinäisyys iskee pahasti. Masentavinta on se, että tulen luultavasti aina olemaan yksin. No päivä kerrallaan ja eteenpäin. Kai tähän josuks turtuu?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:11"]Olen todella yksinäinen :( Yritän järjestää paljon tekemistä, mutta välillä se yksinäisyys iskee pahasti. Masentavinta on se, että tulen luultavasti aina olemaan yksin. No päivä kerrallaan ja eteenpäin. Kai tähän josuks turtuu?
[/quote]
Mulla oli ennen sama. Totuin olemaan itsekseen ja aloin tykätä siitä. Sitten yllättäen löytyikin mies, mutta mä en osaa olla sen kanssa. Jotenkin melkein tulee pakokauhu, kun mies tulee luokseni yöksi. En osaa olla niin kuin normaalit, kun mulla on jo niin omat (yksinäiset) rutiinit.
Netistä löytyy seuraa. Ongelma tulisi vasta siinä vaiheessa kun netti ei toimisi. Minulle ei tule mitään ongelmia, keksin hyvin äkkiä muuta tekemistä. Riippuu niin ihmistyypistä. Erakkotyypit viihtyvät paremmin yksin, seuralliset eivät hirveästi yksin kotona viihtyisi.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:11"]
Olen todella yksinäinen :( Yritän järjestää paljon tekemistä, mutta välillä se yksinäisyys iskee pahasti. Masentavinta on se, että tulen luultavasti aina olemaan yksin. No päivä kerrallaan ja eteenpäin. Kai tähän josuks turtuu?
[/quote]
Kyllä turtuu, jos tuntuu pahalta niin lääkäristä nappia. Yritä hoitaa rahatilanne hyvin niin ei yksinäisyyskään niin paljoa paina.
T: Neitsyt Hikky Mies.
Muutin omilleni heinäkuussa. Se oli suuri helpotus, olen aina nauttinut yksinolosta. Aluksi ei tuntunut yksinäiseltä, sitten aloin syksyllä seurustelemaan. Nyt kaipaan miestä vierelleni jatkuvasti. Toisaalta en kaipaa muiden ihmisten seuraa, eli kai tämä ei ihan yksinäisyyttä ole? Oman kullan kaipuuta vain. Pahimmassa lemmenpuuskassa kutittelen ja paijailen kissaa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:19"]
[/quote]
Kyllä turtuu, jos tuntuu pahalta niin lääkäristä nappia. Yritä hoitaa rahatilanne hyvin niin ei yksinäisyyskään niin paljoa paina.
[/quote]
Mielenkiintoinen kanta asiaan. Mikä saa sinut päättelemään ettei raha-asiani olisi kunnossa? Tulen mainiosti toimeen ja säästöönkin jää paljon. Matkustelen monta kertaa vuodessa. Nuo rahat eivät vain pidä minulle seuraa, vaan kaipaan toista ihmistä.
Jos vaikka ensiasuntoon muuttaa, voi aluksi tuntua yksinäiseltä, mutta nopeasti tottuu! Tee kodista omannäköinen, kutsu ystäviä kylään ja tee asunnossa sellaisia asioita, joiden tekemisestä nautit.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:19"]
[/quote]
[/quote]
Mielenkiintoinen kanta asiaan. Mikä saa sinut päättelemään ettei raha-asiani olisi kunnossa? Tulen mainiosti toimeen ja säästöönkin jää paljon. Matkustelen monta kertaa vuodessa. Nuo rahat eivät vain pidä minulle seuraa, vaan kaipaan toista ihmistä.
[/quote]
Mainiota! Hyvä että ei ole rahasta pulaa. Sossun asiakkaana ei matkustella.
Matkustelet yksin? Ei ole ketään pyytä mukaan? Jonkun mukaan pyytämisestä se lähtee, ensin vaikka kahville, sitten mietitään reissua. Yksinäisyys, saatikka yksinäisyyden tunne ei lähde hetkellä pois.
Jos ei kavereita etkä voi niitä hankkia niin sukulaiset? Jos ei niitäkään niin suosittelen matkustamisen lopettamista ja säästämistä hyvään koneeseen/konsoliin/kirjoihin. Matkustaminen tekee yksinäisen vai enemmän masentuneeksi.
en ole koskaan tuntenut oloani yksinäiseksi, ehkäpä olen vain tälläinen erakko
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:53"]
[/quote]
Taidat vain olla näitä nykyisiä pintaliitäjiä joilla 100 kaveria ja vähintään 1000 facebook kaveria.
Ei taida olla oikea ketju sinunlaisille.
Mä asuin kaks vuotta yksin ja aluksi, eka puoli vuotta, olin tosi yksinäinen. Aamut, päivät, illat, kaikki tuntu kamalilta. Soittelin koko ajan kavereille ja keksin tekemistä ettei tarvitsisi olla kotona. Kyllä sitten siihen pikkuhiljaa tottui ja ajoittain oli jopa ihan kivaa olla yksin mutta en koskaan täysin tottunut siihen. Telkkari ja netti pelastivat usein.
Mun mielestä on ihan kiva asua yksin (tai no joo, koiran kanssa). Mutta parisuhdetta kaipaan. Ihoa, intohimoa ja sielunkumppanuutta samalta ihmiseltä.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 00:12"]
Mä asuin kaks vuotta yksin ja aluksi, eka puoli vuotta, olin tosi yksinäinen. Aamut, päivät, illat, kaikki tuntu kamalilta. Soittelin koko ajan kavereille ja keksin tekemistä ettei tarvitsisi olla kotona. Kyllä sitten siihen pikkuhiljaa tottui ja ajoittain oli jopa ihan kivaa olla yksin mutta en koskaan täysin tottunut siihen. Telkkari ja netti pelastivat usein.
[/quote]
Voi kauhiaa, oikein 2 vuotta yksin asuit! Ihan puistattaa ajatella.
Joskus iltaisin tuntuu yksinäiseltä, ja tahtois jonkun siihen viereen nukkumaan. Muuten kyllä nautin yksin olosta ja siitä vapaudesta ja omasta kodista, jossa voin olla miten päin vaan. Itse asiassa vähän ahdistavaa, että kaikki parisuhteeni ovat tähän mennessä kaatuneet yhteenmuuton myötä, vuoden parin yhdessä asumisen jälkeen. Tunteet vaan alkaneet hiipua siinä vaiheessa kun toisen kanssa jakaa kaiken. Joskus jopa haaveilen kumppanista, joka myös haluaisi asua mahdollisimman pitkään erillään - vaikka siinä paljon toisten luona ollaan, niin aina olisi se introvertin pakopaikka. Uskon, että suhde voisi kestää paremmin. Mutta mistäpä semmoista löytää...
Olen asunut yksin 17 vuotta, enkä enää opi asumaan kenenkään kanssa. Urankin suunnittelin lopulta sen mukaan, että saan tehdä yksin töitä. Osaan tehdä itsenäisesti kaikki kotiin liittyvät asiat (tämän opetteluun meni vuosia). vain sielunkumppania, joka tykkäisi asua erillään ja olisi myös itsenäinen. Pahin painajaiseni olisi varmaan joutua vankilassa jakamaan pieni selli jonkun täysin tuntemattoman kanssa. :) Tähän vaikuttaa ahtaanpaikankammokin. Yleensä olen saanut leireillä, koulutusviikonloppuina ym. oman huoneen, kun en osaa nukkua muiden kanssa.
t. erakko, n35
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 00:06"]
[/quote]
Taidat vain olla näitä nykyisiä pintaliitäjiä joilla 100 kaveria ja vähintään 1000 facebook kaveria.
[/quote]
sinä et tiedä minun elämästäni yhtään mitään..
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 01:00"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 00:06"]
[/quote]
[/quote]
sinä et tiedä minun elämästäni yhtään mitään..
[/quote]
Näihän ne kaikki some-addiktit väittävät.
En tunne yksinäisyyttä. Mulla on noin muuten niin sosiaalinen elämä, että ne hetket yksin kotona on sellaisia mistä nautin tosi paljon. Ei edes meinaa osata olla, jos joku on vaikka yökylässä enkä itsekään viihdy toisten luona öitä.
Kun muutin yksin asumaan, aluksi illat ja yöt varsinkin tuntui oudoilta, yksinäisiltä ja melkein pelottaviltakin.
Mutta mä tosiaankin olen melko vähän kotona. Ehkä ainoa hetki kun kaipaisi seuraa, on aamuisin aamukahvin jälkeen (ennen sitä en kykene edes puhumaan). Silloin olisi kiva jutella, mutta usein soitan silloin jollekin.