Perheessämme ekan kerran täitä ja mies luisti koko hommasta
Meidän perheessä kaksi työssäkäyvää aikuista ja kolme lasta. Minulla hieman enemmän etätöitä. Viikko sitten yhdeltä lapseltamme löydettiin täitä. Näitä ei ole aikaisemmin meillä ollut, joten hieman säikähdin ja aloin heti selvittää, miten ne hoidetaan. Lisäksi ilmoitin kaikille tuttaville ja kouluun sekä päikkyyn tilanteesta. Samana iltana yritin puhua miehelle asiasta ja että miten hoidetaan tämä. Mies vain totesi "Hoidetaan kyllä, lupaan auttaa, mutta en halua puhua enempää".
Seuraava päivä koitti ja ehdotin, että täishampoo tulisi hakea apteekista mahdollisimman pian. Mies oli sitä mieltä, että sen voi hakea vasta seuraavalla kauppareissulla (eli 1-2 vrk päästä). Eli ihan sama, vaikka lapsen pää kutisee ja täit leviää pitkin poikin. Lähdin itse kesken siivousten hakemaan shampoon. Mies vältteli koko aihetta. Seuraavat kaksi päivää minä olen vienyt suurimman osan leluista karanteeniin, siivonnut koko talon, pyykännyt niin monta koneellista pyykkiä, tuulettanut, pakastanut ja saunottanut kaikki mahdolliset lelut, tekstiilit ja tavarat. Pyysin mieheltä suoraa apua "Voitko laittaa lapsille uudet lakanat tai pestä lattiat". Miehen vastaus oli "minun mielestä lattioita ei tarvi pestä". Tämän jälkeen hän meni tietokoneelle.
Olen asiallisesti yrittänyt sanoa, että hän luistaa koko hommasta ja kaikki vastuu ja käytännön työ jää minulle. Mies puolustautuu sillä, että hänhän vei lapset 45 minuutiksi ulos, että minä sain siivota ja teki yhtenä päivänä ruoan. Kamelin selkä katkesi, kun huomasin, että mies oli antanut lasten hakea karanteenissa olevia leluja sillä aikaa kun olin kaupassa. Itse hän makasi sohvalla selaten tiktokkia.
Kuulostaako tämä ihan vinoutuneelta? Minulle toki sopisi, että siivoan hieman enemmän, koska olen enemmän kotona (etätyön takia). Mielestäni olen tällä hetkellä kuitenkin perheen ainoa aikuinen ja mies sabotoi kaiken sen työn mitä teen. Ihan sama miten perustelen, hän vastaa "ei tarvi siivota, ne tulee kuitenkin uudestaan".
Auttaako tähän mikään?
Kommentit (14)
Ei auta. Miehet on tuollaisia. Lisäksi kun ne lähestyy viittäkymppiä niistä tulee ilkeilijöitä jotka kaatavat kaiken pahan olon vaimon niskaan. Kokemusta on. Nyt tajuan, että ihmisen on parasta olla yksin. Tsemppiä sulle ap.
päivässä olisi hyvä olla muutakin tekemistä kuin trollaaminen mielikuvitusperheellä.
Mies varmaan haluaa niitä täitä omaankin päähänsä? Pelottele sillä.
Meillä oli sama, paitsi kihomatoja. Miehen mielestä asia oli niin nolo, ettei voinut osallistua siihen mitenkään. Madot tulivat vuoden päästä uudestaan ja mies havaitsi ne itsellään. Minun piti soittaa omaan työterveyteen ja valehdella matojen olleen minulla, jotta sain lääkityksen. Sehän annetaan koko perheelle, niin mies sai siinä samalla ilman että hänen tietoihinsa kirjataan näin iljettävää asiaa. Ja kaikki siivous kaatui aina mulle.
Levitä löytyneet täit miehen päähän ja sano että sinun mielestä vois hoitaa parin päivän päästä, ei ole nyt tarve
Mun mies sanoo kanssa noin, että auttaa, mutta ei halua puhua asiasta enempää. Voi luoja mikä valitus jos minä vastaan johonkin samalla tavalla!
Jos hän ei ole kalju, niin levittää ne täit muille aina uudestaan, kun on kerran välinpitämätön.
Onneksi ei ole syyhy teillä. Vielä kymmenen kertaa vaikeampi hävittää🙄
Muistan kun lapset olivat koulussa, täitä tuli ja ihan jollain tökötillä hiuksissa se saatiin pois, ei meilläkään mies sitä laittanut päähänsä .Ei sen kummempaa tehty
Kuinka monta aikuista teidän perheessänne olikaan?
Ja miten etätöiden tekeminen liittyy siivousvastuuseen?
Saatana, täit ovat koko perheen asia.
Vierailija kirjoitti:
Luoja miten typerä ukko
Aapee. Näytä aloituksesi ja tämä ketju ukollesi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies sanoo kanssa noin, että auttaa, mutta ei halua puhua asiasta enempää. Voi luoja mikä valitus jos minä vastaan johonkin samalla tavalla!
En ymmärrä koko ajatusta, että mies auttaa. Jos ongelma olisi naisen, mies voisi sanoa, että auttaa, mutta perheen asiat kuuluvat miehelle yhtä paljon kuin naisellekin. Ei hän silloin ole missään auttajan roolissa, vaan vastuussa samalla tavalla kuin nainenkin.
Auttaa. Laita laiskamato omaan asuntoon ja uuden äidin hoidettavaksi.