Paras koskaan pelaamasi videopeli?
Kommentit (1005)
Vierailija kirjoitti:
Tajusin juuri, etten ole koskaan pelannut videopeliä. Tietokonepeleistä ensimmäinen ja hauskin oli Larry joskus 80-luvulla.
Tietokonepelit ja videopelit ovat käytännössä sama asia. Videopelilaitteet eli pelikonsolit ovat usein vain yksinkertaisia tietokoneita joista on karsittu ominaisuuksia, eli tehty vain sitä pelaamista yms viihdekäyttöä varten.
Vaikea valita, mutta se mikä ensimmäisenä tuli mieleen, aika kirkkaastikin, on Ceasar III. Sitä olen luultavasti ajassa mitattuna pelannut eniten, välillä niin että päivän ainoat tauot olivat nopeita vessataukoja, ja ruuat söin siinä pelatessa. Toinen on The Sims, se herättää mielettömiä nostalgian tunteita, ja minulle yksinään jatko-osa ei ole ikinä päihittänyt ykköstä. Muistan vielä miten netistä sai ladattua peliin tavaroita, ja kuinka hidasta se vanhalla modeemilla oli. Sitten niitä zip-tiedostoja oli kone täynnä ja niitä piti purkaa ja laittaa oikeisiin kansioihin. Ihania muistoja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zero wing.
All your base are belong to us!
Opi englantia
https://en.wikipedia.org/wiki/All_your_base_are_belong_to_us
Manic mansion, c-64, muutti kaiken.
sen jälkeen quake rocket arena.
Unreal Tournament 2003.
Wow.
Mäkin laitan ekan Final Fantasyn jota pelasin, eli Final Fantasy VI. Ensin tosi lapsena SNESillä ja myöhemmin teininä emulaattorilla.
Seiska meni toki myös syvälle sieluun, mutta VI on mulle se Oikea.
Kyly kirjoitti:
Manic mansion, c-64, muutti kaiken.
sen jälkeen quake rocket arena.
Unreal Tournament 2003.
Wow.
Oi niitä kuuslankkuaikoja! Maniac mansion ja sen jälkeen Zak McKracken. Eliteä tuli pelattua todella paljon, se oli jotain ennenkuulumatonta ja aikaansa edellä, olisi voinut olla valtava universumi, mutta oliko julkaisija joka halusi rajata sen kahdeksaan galaksiin. Oli lopulta melkoisen tuunattu Cobra Mk III. Pitäisi varmaan hommata se nykyversio kuusnelosesta tai ehkä se uudempi vic20 joka on myös kuusnelkku että saa nykytelkkariin kytkettyä. Otin aikoinaan kaikista lerpuista imaget pc:lle, siellä varmaan on vielä Elitenkin tallennukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baldur's Gate II: Shadows of Amn
Ja on edelleen. BG3 näyttää 3-d kikkailulta 5 editionin paskoilla säännöillä ja 4 hemmon maksimi party kuulostaa myös että kohdeyleisönä on idiootit.
Joo ei mitään järkeä. Partyyn mahtuu yks kutakin fighter/tank, rogue, cleric ja maagi. Pakko melkein multiclassata ja tehä vaikka tappeleva cleric ja rogue/mage ku kyllähän nyt ihan minimi on kaks melee-tappelijaa ja yks rosvo ja kutakin taikovaa tyyppiä yks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baldur's Gate II: Shadows of Amn
Ja on edelleen. BG3 näyttää 3-d kikkailulta 5 editionin paskoilla säännöillä ja 4 hemmon maksimi party kuulostaa myös että kohdeyleisönä on idiootit.
Joo ei mitään järkeä. Partyyn mahtuu yks kutakin fighter/tank, rogue, cleric ja maagi. Pakko melkein multiclassata ja tehä vaikka tappeleva cleric ja rogue/mage ku kyllähän nyt ihan minimi on kaks melee-tappelijaa ja yks rosvo ja kutakin taikovaa tyyppiä yks.
Ja noi onkin ainoat partyt mitä sulla on. Ei ihmisellä joka puhuu noin voi olla ystäviä.
Ehdottomasti Nier Automata ja Nier Replicant.
Oddworld
Kun en mistään nopeasta ampumisesta tai ajamisesta selviä alkua pitemmälle.Seikkailupelit on parasta. Legopelejä pelaan aika paljon, nykyään vaan ei enää tuu hyviä.
Arcanum
Haikean tunnelmallinen RPG tuoreelta tuntuvassa maailmassa.
New World. Kertakaikkisen mahtava peli. Monen pelin ominaisuudet ja enemmän.
Paljon on tullut Disco Elysium -vastauksia, pitää laittaa to play -listalle.
Mä en pysty oikeesti valitsemaan vain yhtä, mutta laitan ekan Final Fantasyn, mitä pelasin eli VIII.
Seiskaa hehkutetaan, mutta mulle tuo kasi on aina sarjan ykkönen ja muutama muukin menee seiskan edelle, vaikka sekin on hyvä.