Paras koskaan pelaamasi videopeli?
Kommentit (1005)
Geoff Grammond's F1 Grand Prix
Jos voi valita vain yhden, niin The Sims 2.
Tuhansia pelitunteja siitä saakka, kun sain sen joskus 16-vuotiaana. Kausittain pelaan (tai pelasin) ihan tolkuttomia määriä ja sitten en pariin kuukauteen koskenut peliin ollenkaan ja taas uusi pelikausi, jolloin en paljon muuta tehnyt kuin pelasin kaiken vapaa-ajan.
Pisin tauko oli 2016-2020, kun pelasin The Sims 4 (jossa siinäkin on parituhatta pelituntia), mutta tänä vuonna asensin taas The Sims 2 ja sen jälkeen en ole neloseen koskenut. Kolmostakin kokeilin, mutta ei aiheuttanut samanlaisia onnen tunteita. Jotain varmaan kertoo siitä, että sain tuon The Sims 4 jo 2014, mutta jo 50h pelitunnin jälkeen vaihdoin pariksi vuodeksi takaisin kakkosen pariin ennen kuin aloin pelata nelosta lisäosineen.
Oli vähän työn takana asentaa The Sims 2 nykyaikaiselle koneelle ja saada toimimaan Windows 10:lla, mutta ai sitä riemua ja nostalgiaa, kun lopulta toimi ja pääsi niitä nostalgisia rallatuksia kuuntelemaan. Voi, kunpa vaan ehtisi pelata useammin <3
Varmasti on parempia pelejä olemassa, mutta The Sims 2 aiheuttaa ylivoimaisesti eniten onnen tunteita (ja ylipäänsä tunnetiloja), joten minulle se on paras peli.
Vaikea nimetä yhtä peliä, mutta esim. Amigalle Turrican 2, Cannon Fodder, Lotus 2, Lionheart, Stardust, Civilization AGA, UFO, DOOM 1 ja 2 AGA-koneille.
En ole koskaan omistanut Windowsia tai PC-konetta, joten mitään moderneja pelejä en ole juuri pelannut, mutta pelivideoiden puolesta Long Dark jaksaa kiinnostaa. Älypuhelimella (Android) pelasin läpi Skyforcen ja Skyforce Reloadedin, jotka ovat suht hyviä ampumispelejä.
Pelin muutaman kerran läpi pelanneena Penguin Adventure.
Jos jonnet ei muista, niin asentaa ensin MSX-emulaattorin.
Pelitiedosto löytyy netistä nimellä PENGUIN2.ROM.
Siitä voi katsoa, mitä ammattimainen pelisuunnittelu oli aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Assetto Corsa Competizione.
Ylivoimaisesti realistisin ajosimulaattori.
T: autourheilua harrastava.
Xboxilla ainakin tuo on ihan pelikelvoton tavallisella ohjaimella. Ja todella ärsyttävää kun kesken pelin ei voi säätää ohjainasetuksia, aloitusvalikkoon joka kerta mentävä.
Olen varmaan 10 tuntia yrittänyt säätää ohjainasetuksia edes pelikelvollisiksi, mutta ei onnistu. Ei voi yksinkertaisesti pelata.
On vähän liiankin realistinen kun peliohjaimella ei voi pelata.
Vierailija kirjoitti:
Skyrim, jos on yksi valittava ja mukaan otettava. Zeldan ohella harvoja pelejä, joissa voi viettää aikaa vaan kävelemällä ympäriinsä ja nauttien näkymistä ja tunnelmasta. Ja kuinka viaton kohtaaminen aloittaa huikean tapahtumaketjun (joka ei ole päätarinan kannalta edes oleellinen) ja löytää uusia paikkoja. Pyörtyisin onnesta, jos peliin saisi vielä muutaman DLCn lisää.
Samoilla perusteilla aika lailla sanasta sanaan sanon Witcher 3. Skyrim on loistava mutta Witcherin maailma on vielä suurempi ja sieltä löytyy enemmän tekemistä ja mielenkiintoisia sivujuonia, -hahmoja ja -tehtäviä.
Mä nyt rikon sääntöjä vähän, mutta käytännössähän ne on kaikki aivan sama peli: Gears of War.
Ekassa se pyörä jo keksittiin, eikä sitä ole järkeä keksiä uudelleen - taattua laatua joka peli.
Vierailija kirjoitti:
Mä nyt rikon sääntöjä vähän, mutta käytännössähän ne on kaikki aivan sama peli: Gears of War.
Ekassa se pyörä jo keksittiin, eikä sitä ole järkeä keksiä uudelleen - taattua laatua joka peli.
Eli siis Gears of War 1-4 ja Gears 5.
GTA Vice City
Crash Bandicootit (erityisesti Crash Team Racing)
Niin hyviä ettei muita pelejä oikeasti edes tarvitse! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assetto Corsa Competizione.
Ylivoimaisesti realistisin ajosimulaattori.
T: autourheilua harrastava.Xboxilla ainakin tuo on ihan pelikelvoton tavallisella ohjaimella. Ja todella ärsyttävää kun kesken pelin ei voi säätää ohjainasetuksia, aloitusvalikkoon joka kerta mentävä.
Olen varmaan 10 tuntia yrittänyt säätää ohjainasetuksia edes pelikelvollisiksi, mutta ei onnistu. Ei voi yksinkertaisesti pelata.
On vähän liiankin realistinen kun peliohjaimella ei voi pelata.
Nuo Assetto Corsat vaativat ratin PC:lläkin vaikka toimivat ehkä ilmankin. Sarjan peleistä on kovat tarjoukset pelikaupassa nyt Halloween-aikaan (etsivä löytää).
Siis osta ratti. Osta sellainen, joka on sekä Xbox- että Windows-yhteensopiva, niin on enemmän käyttöä. Minulla sen sijaan on ratissa PS3/PS4/PS5- ja Windows-yhteensopivuudet. Käytössä mm. peleissä Euro Truck Simulator 2, DiRT Rally 2.0, Assetto Corsa ja MudRunner. :)
Omia parhaita pelejä tällä hetkellä kahdesta eri genrestä:
Assassin's Creed Unity (hiiviskelyä, etsimistä, ampumista, tappelua, ...) vanha peli, josta on välillä kovat tarjoukset
Euro Truck Simulator 2 (edelliseen verrattuna rauhallista ja rentouttavaa menoa, ratti tässäkin niin voi ajella ja juoda vaikka kahvia samaan aikaan)
Red Dead Redemption 2, ei epäilystäkään. Paras peli ikinä, kaikkien pitäisi kokeilla tätä. Tarina tempaa mukaansa, aivan valtavasti tehtävää, upeat grafiikat. Ratsastaminen, kalastaminen, leirinuotiolla istuminen luonnossa on todellista stressinlievitystä.
Grim Fandangossa on parempi tarina ja se on näytelty paremmin, kuin ilmestymisvuotensa parhaan Oscar-palkinnon saanut Hollywood-marenki Shakespeare In Love.
Little Big Adventure (LBA) / Twinsen's Odyssey. 1990-luvun lopusta. Ainoa peli, johon tuli kunnolla uppouduttua päiväkausiksi, jos ei lasketa sen jatko-osaa.
Jos nyt sanon yhden kun niin vain sai sanoa.
Valinnanvaikeutta, mutta päädytään ihan ensimmäiseen ja alkuperäiseen Resident Eviliin. Sitä kohtaan mulla oli kunnon hypetys aikanaan ja ennen kun itsellä oli pleikkaria niin tuota sai pelata tuolloin kotipaikkakunnan Expertillä.
Tuon takia sitten halusin pleikkarinkin ja sainkin ja myöhemmin tuo Resident Evil ostettiin itselle. Ahkeraan pelattiinkin ja tuolloin oli vielä intoa pelata pelejä läpi useampaankin kertaan toisin kuin nykyään kun tuntuu, että pelit jää mulla pölyttymään kun kerran läpäisty. Hyvin muistan kun kaverit kävi tuota pelaamassa ja yhdellä oli oikein jonkun pelilehden opas mukana kuinka tuo pelataan läpi. Ajalta siis ennen Youtubea saatika niiden läpipeluuvideoita.
the day of the Tentacle