Mies 29v miettii; yritin parhaani treffeillä
Minulla oli siis toiset treffit yhden naisen kanssa, joka on aiemminkin vilautellut pieniä varoitusmerkkejä, mutta olen laittanut ne mahdollisen neurologisen erityisominaisuuden tai lievän vähälahjaisuuden piikkiin, vaikka en tiedä josko naiselta sellaista diagnoosia löytyy. Ensimmäisillä treffeillä hänen puheensa olivat normaaleja, mutta sen jälkeen tulleissa viesteissä tai ehkä jo sitä ennen tulleissa oli outoja ja tarpeettomia viittauksia johonkin exään. Sivuutin nuo kommentit huumorilla.
Nyt oli sitten tapaaminen yhteisen liikuntatoiminnan merkeissä ja hieman jäykän alun jälkeen minulle tuli melko hyvät fiilikset; oli yhteisiä onnistumisen kokemuksia, vaikka kommunikaatio oli todella vähäistä tuon hetken ajan. Sen jälkeen sitten vielä syötiin yhdessä ja ostin naiselle pienen välipalan omista rahoista, ennen kuin hän kerkesi kieltäytyä kohteliaisuudesta. Siitä hän kiitti vaisusti, rupesi pian syömään ja sitten tilattiin varsinainen ateria tai vastaava ruoka. Sitten alkoivatkin kyselyt siitä, olenko tapaillut myös muita lähiaikoina ja selittäminen siitä, miten hän aikoo nyt vielä tavata muutamia miehiä ja sitten häviää nettimarkkinoilta. Hän sanoi myös, että ei pidä eläimistä, kun kerroin hänelle kaikkia lemmikkiin liittyviä asioita. Lähinnä siinä mietin, että pitäisikö nyt sitten tasa-arvon vuoksi ruveta itsekin sanomaan mitä sattuu vai pitäisinkö puhelinmyyjämäisen asenteen päällä ja sivuuttaisin kaikki nuo käsittämättömiltä kuulostaneet puheet vaihtamalla sitkeästi aihetta. Paluumatkalla ei tullut paljon puhuttua, ymmärrettävistä syistä, kunnes nainen sitten rupesi taas selittämään persoonallisuushäiriöisenä pitämästä exästä, jolloin yritin sanoa mahdollisimman sievällä tavalla, että minua ei kiinnosta kuulla toisten menneisyydestä.
Tämä toistui vielä hetken ja naisen viimeiset sanat olivat jotakin outoa mutinaa siitä, miten hänellä alkaa nyt uusi elämä ja hän poistuu treffipalveluista jne. ja vähän voitoniloista hymyä päälle. Minä sanoin vielä jotakin siihen suuntaan, että myönteisistäkin asioista voisi puhua. Naisen kyyti tuli ja minkäänlaista lämpöä siihen eroamiseen ei sitten enää kuulunut, toisin kuin ensimmäisellä kerralla, jolloin hän sentään hymyili aidonoloisesti ja kosketin häntä kevyesti ennen kääntymistä. Kuiskasin puolihuolimattomasti heipat ja käänsin katseeni muualle.
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:53"]
naiset haluavat suuseksiä vähemmän kuin miehet, ovat huonompia biljardissa kuin miehet tai muuta faktaa.
-Mies 29v-
[/quote]
Juuri tuon kaltaisia kommentteja tarkoitin. Siis jos sinä treffeillä faktana alat väittämään naisista tuollaista soopaa, niin en ihmettele lainkaan, jollei treffikumppaniakaan kiinnosta enää sinun seurasi. Ylipäätään on hyvin typerää ja lapsellista tehdä naurettaia yleistyksiä koskien kokonaista sukupuolta ja vielä väittää niitä naurettavia yleistyksiään faktoiksi. Semminkin, kun omien sanojesi mukaan sinulla ei naisista ole edes kokemuksia sen vertaa, että olisit pätevä minkään valtakunnan yleistyksiä tekemään.
Oli miten oli, käyttäytyi tuo treffikumppanisi kyllä tosi oudosti ja epäkohteliaasti, joten kolmansia treffejä hänen kanssaan en sinun sijassasi suunnittelisi. Uutta matoa siis koukkuun vain, ja voisit vaikka uuden vuoden kunniaksi tehdä sellaisen lupauksen, että jatkossa luulet vähemmän "faktoja" naisista ja uskot enemmän naisia itseään kuin omia hyvin vähäiseen kokemukseen perustuvia uskomuksiasi. Tärkeintä olisi varmaan hahmottaa se, että naisetkin ovat yksilöitä, eivät siis yleistettävissä tiettyjen kategorioiden ja raja-aitojen sisään.
[/quote]Tietysti minä kohtelen yksittäisiä naisia yksilöinä, mutta muokkaan myös käytöstä siihen suuntaan, mikä on todennäköisesti oikein ja mieleen. Palstanaisten yleistyksen mukaan naisille ei esim.kannata lähettää peniskuvia ja minä olen aina uskonut siihen yleistykseen. Mutta jos minä teen jonkun yleistyksen, joka perustuu kyselytutkimuksiin ja kansanviisauteen, niin miksi se olisi sitten väärin?
Ei näiden palstaväittelyiden ja live-elämän treffailun välillä ole mitään yhteyttä ja keskustelunaiheet ovat täysin erilaisia, joten minun onnellisuuteni kannalta on ihan merkityksetöntä mihin yleistyksiin minä salaa uskon. Minun mielestäni siltojen vetäminen tällaisten asioiden välille on melkein henkistä kiusaamista, jossa siirrellään maalitolppia ja yritetään ainiaan spekuloida ihmisten ajatuksilla ja negatiivisuudella, vaikka vika voi olla muussakin.
-Mies 29v-
Luitko jo ketjun "Milloin viimeksi ajattelit Mies29v:tä?" ?
Miten muuten päädyit takaisin tänne kirjoittelemaan ?
-Mies29v- on aidosti niin hellyyttävä. <3 "Yritin parhaani treffeillä"... Suloinen. :)
Teme Teme, painu jo pelle vitttuun.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:50"]
Teme Teme, painu jo pelle vitttuun.
[/quote]Tunnetko
hänet muka oikeasti?
Huhhuh, kuulostatpa tylsältä tyypiltä. Olisin minäkin selitellyt exästä, että olisin päässyt eroon sinusta.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:34"]
Mutta jos minä teen jonkun yleistyksen, joka perustuu kyselytutkimuksiin ja kansanviisauteen, niin miksi se olisi sitten väärin?
-Mies 29v-
[/quote]
Mihin kyselytutkimukseen perustuu "faktasi" siitä, että naiset tykkäisivät suuseksistä miehiä vähemmän? Tai että naisten olisi helpompaa ajella alapääkarvansa kuin miesten?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:34"]
Mutta jos minä teen jonkun yleistyksen, joka perustuu kyselytutkimuksiin ja kansanviisauteen, niin miksi se olisi sitten väärin?
-Mies 29v-
[/quote]
Mihin kyselytutkimukseen perustuu "faktasi" siitä, että naiset tykkäisivät suuseksistä miehiä vähemmän? Tai että naisten olisi helpompaa ajella alapääkarvansa kuin miesten?
[/quote]
Mä ainakin tykkäisin jos -Mies29v- nuolisi mua. <3
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:53"]
naiset haluavat suuseksiä vähemmän kuin miehet, ovat huonompia biljardissa kuin miehet tai muuta faktaa.
-Mies 29v-
[/quote]
Juuri tuon kaltaisia kommentteja tarkoitin. Siis jos sinä treffeillä faktana alat väittämään naisista tuollaista soopaa, niin en ihmettele lainkaan, jollei treffikumppaniakaan kiinnosta enää sinun seurasi. Ylipäätään on hyvin typerää ja lapsellista tehdä naurettaia yleistyksiä koskien kokonaista sukupuolta ja vielä väittää niitä naurettavia yleistyksiään faktoiksi. Semminkin, kun omien sanojesi mukaan sinulla ei naisista ole edes kokemuksia sen vertaa, että olisit pätevä minkään valtakunnan yleistyksiä tekemään.
Oli miten oli, käyttäytyi tuo treffikumppanisi kyllä tosi oudosti ja epäkohteliaasti, joten kolmansia treffejä hänen kanssaan en sinun sijassasi suunnittelisi. Uutta matoa siis koukkuun vain, ja voisit vaikka uuden vuoden kunniaksi tehdä sellaisen lupauksen, että jatkossa luulet vähemmän "faktoja" naisista ja uskot enemmän naisia itseään kuin omia hyvin vähäiseen kokemukseen perustuvia uskomuksiasi. Tärkeintä olisi varmaan hahmottaa se, että naisetkin ovat yksilöitä, eivät siis yleistettävissä tiettyjen kategorioiden ja raja-aitojen sisään.
[/quote]
naiset eivät ole yksilöitä, koska ne eivät ole ihmisiä.
-Mies29v-
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:28"]
Siis onko toi tyyppi Teemu M.?
[/quote]Minä en kirjoittanut tuota "naiset eivät ole ihmisiä" juttuja, vaan se oli ainut teeskentelijän kirjoittama teksti tässä jutussa.
Ja minä olen nähnyt tietyn 'Temen' kirjoituksia toisella foorumilla, joissa ei ole ikinä ollut mitään erityisen hälyttävää tai pahansisuista. En ole ikinä kuullut tällä henkilöllä olevan mitään väitettyyn verrattavissa olevaa rikostaustaa, eikä se kyllä minua yhtään kiinnostakaan, kuten ei mikään muu ihmisten yksityiselämien syynääminen tai juoruilu. Tämä toisen foorumin 'Teme' taisi asua etelässä ja on selvästi vanhempi kuin minä, mutta eiköhän tämä riitä tästä asiasta. En halua kannustaa ihmisiä kunnianloukkaustoimintaan, joten en käsittele noita juttuja enää mitenkään.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:08"]
Oletko oikeasti Mies29v?: )
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:18"] [quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:16"]Täysin ymmärrettävä reaktio naiselta sinun ollessa kyseessä. [/quote] Tuleeko toi ilkeys ihan luonnostaan vai pitääkö oikein yrittää? [/quote] No olihan tuo aika ilkeästi sanottu, mutta kieltämättä itsellekin tuli mieleen, että ettei olisi Mies 29 itse möläyttänyt ensin jotain idioottimaista, jonka jälkeen treffikumppani ei enää ole katsonut aiheelliseksi olla kohtelias. Kyseisen nimimerkin jutut tällä palstalla kun ainakin ovat useinkin sisältäneet aikamoista idiotismia ja typeriä kommentteja naisista... [/quote] Olen tietoinen kirjoitetuista idiotismeista (ei ole ihmissuhteet opettaneet), mutta mistähän me voidaan palstalla tietää jonkun ihmisen olemus tai keskustelutaidot todellisessa elämässä? Kenelle vain, ilkeä kommentti. Ja mielestäni Mies 29v kirjoittaa silloin tällöin ihan asiaakin.
[/quote]
Niin, emme mistään voikaan tietää, millainen henkilö Mies 29 oikeassa elämässä on. En vain mahda sille mitään, että kävi mielessäni sekin mahdollisuus, että hän on itse möläyttänyt jotain älytöntä, kaiketi ei ole edes tiedostanut mitä, mutta on sillä tavoin silti saanut treffikumppaninsa loukkaantumaan tai kyllästymään tms. Ja ilkeä tuo yksi kommentti oli minustakin, senhän jo kerroinkin.