proteiinirahkojen ym käyttäjät huom
Kun niitä profeel ym proteiineja niin kehutaan, niin paljonko niissä sitä proteiinia oikein on? Hinta on ainakin kivasti tavallista kalliimpi.
Kommentit (70)
Seuraavan kerran kun tihrustat hintoja, niin katsele samalla niitä ravintoarvoja...
Ei niissä markkinoiduissa proteiinirahkoissa ole kovin paljon enemmän proteiinia kuin mitä rahkoissa ylipäätään. Itse vaan pidän ko. merkin joistain tuotteista niin siksi niitä käytän. Proteiinia saa monista lähteistä eli voi valita sen itselle mieleisen.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:05"]Ei niissä markkinoiduissa proteiinirahkoissa ole kovin paljon enemmän proteiinia kuin mitä rahkoissa ylipäätään. Itse vaan pidän ko. merkin joistain tuotteista niin siksi niitä käytän. Proteiinia saa monista lähteistä eli voi valita sen itselle mieleisen.
[/quote]
Vähemmänhän niissä on kuin tavallisissa rahkoissa. Ymmärrän kyllä että makuja on monia, minusta haisevat ja maistuvat oksennukselle.
Taitavat olla sellaisia sokeripommeja.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:02"]Seuraavan kerran kun tihrustat hintoja, niin katsele samalla niitä ravintoarvoja...[/quote]
Kertoisitko millaisia ne ovat? Minä kun en näe niissä tavallisiin rahkoihin verrattuna muuta eroa kuin paljon suuremman hinnan
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:11"]Taitavat olla sellaisia sokeripommeja.
[/quote]
Just niitähän ne on.
Ap hei, miksi et ostaisi ihan vaan maustamatonta tai normaalia rahkaa jos et pidä maustamattomasta ja kilon maapähkinöitä. Sitten niitä pähkinöitä joku puoli kouraa kaveriksi rahkaan. Pussi kestää pitkään.
Minäkään en pidä maustamattomasta sellaisenaan, mutta tuunaan sitä itsetehdyillä hilloilla tai ihan tuoreilla marjoilla ja vaniljasokerilla. Jugurtin kanssa teen saman.
Ihan tavallista maustamatonta minä ostankin, mutta nyt haluaisin saada tietää miksi niitä proteiinirahkoja niin hehkutetaan, kun ei niissä oikeasti ole sitä proteiinia sen enempää kuin tavallisissakaan.
Ystäväni jonka mielestä ne ovat ihan ehdottoman välttämättömiä ei osannut sitä minulle perustella
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:20"]
Ap hei, miksi et ostaisi ihan vaan maustamatonta tai normaalia rahkaa jos et pidä maustamattomasta ja kilon maapähkinöitä. Sitten niitä pähkinöitä joku puoli kouraa kaveriksi rahkaan. Pussi kestää pitkään.
[/quote] Tai ystäväksi. Tai serkuksi. Naapuriksi. Kollegaksi. Tuttavaksi.
No ne ovat proteiinipommeja verrattuna johonkin danioon, mutta eivät verrattuna ihan tavalliseen maustamattomaan rahkaan. Eiköhän niissä pikarikohtaisesti liene proteiinia 18-20g. Minulle nämä Profiil-rahkat toimivat joskus jälkkärinä herkkunälkään.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:23"]Minäkään en pidä maustamattomasta sellaisenaan, mutta tuunaan sitä itsetehdyillä hilloilla tai ihan tuoreilla marjoilla ja vaniljasokerilla. Jugurtin kanssa teen saman.
[/quote]
Eli terveellisestä välipalasta tulee sokeripommi :)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:02"]
Seuraavan kerran kun tihrustat hintoja, niin katsele samalla niitä ravintoarvoja...
[/quote]
No minäpä vertasin ravintoarvoja. Vertailussa tavallinen rahka mitä minä syön ja sitten jeesjees proteiinirahka. Mikä tässä nyt on se JEEEEE kohta, kun ei mun silmä vieläkään sitä näe?
Ravintosisältö (100 g:ssa)
Energia kcal tavallinen 60 kcal PROfeel 80kcal
Rasva tavallinen 0.3g PROfeel 0.2g
josta tyydyttynyttä tavallinen 0.2g PROfeel 0.1g
Hiilihydraatit tavallinen 4.3g PROfeel 9.6g
josta sokereita tavallinen 4.3g PROfeel 9.6g
Ravintokuitu tavallinen 0g PROfeel 1g
Proteiini tavallinen 10g PROfeel 11g
Suola tavallinen 0.1g PROfeel 0.1g
KIVENNÄISAINEET (100 g:ssa)
tavallinen 150mg (19% päivän saantisuosituksesta)
PROfeel 100mg (13% päivän saantisuosituksesta)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:11"]Taitavat olla sellaisia sokeripommeja. [/quote] Just niitähän ne on.
[/quote]
Ei välttämättä, joissakin on aspartaamia. :)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:02"]
[/quote]
No minäpä vertasin ravintoarvoja. Vertailussa tavallinen rahka mitä minä syön ja sitten jeesjees proteiinirahka. Mikä tässä nyt on se JEEEEE kohta, kun ei mun silmä vieläkään sitä näe?
Ravintosisältö (100 g:ssa)
Energia kcal tavallinen 60 kcal PROfeel 80kcal
Rasva tavallinen 0.3g PROfeel 0.2g
josta tyydyttynyttä tavallinen 0.2g PROfeel 0.1g
Hiilihydraatit tavallinen 4.3g PROfeel 9.6g
josta sokereita tavallinen 4.3g PROfeel 9.6g
Ravintokuitu tavallinen 0g PROfeel 1g
Proteiini tavallinen 10g PROfeel 11g
Suola tavallinen 0.1g PROfeel 0.1g
KIVENNÄISAINEET (100 g:ssa)
tavallinen 150mg (19% päivän saantisuosituksesta)
PROfeel 100mg (13% päivän saantisuosituksesta)
[/quote]
En nyt ymmärrä että missä kohtaa hehkutin proteiinirahkoja tai tein niistä jee-jutun? Pyysin vain että katsotte ravintoarvot itse, pääsee paljon vähemmällä.
Ps. En syö proteiinirahkoja, en syö tavallisiakaan rahkoja!
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:26"]Ihan tavallista maustamatonta minä ostankin, mutta nyt haluaisin saada tietää miksi niitä proteiinirahkoja niin hehkutetaan, kun ei niissä oikeasti ole sitä proteiinia sen enempää kuin tavallisissakaan.
Ystäväni jonka mielestä ne ovat ihan ehdottoman välttämättömiä ei osannut sitä minulle perustella
[/quote]
Ihmiset on vähä yksinkertaisia nykysin. En halua ystäviäsi haukkua mutta tossa sen näkee että ettei ihan täyspäistä toimintaa ole. Nauran aina kun joku viä tosissaan väittää niitä niin hyviksi. Sama juttu on kaikissa näissä actimel ja aktivia jogurteissa.
Väitän että loppuviimeks sisältö voi olla jopa haitallisempaa kuin ne normaalit rahkat ja jogurtit :DD
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:26"]Ihan tavallista maustamatonta minä ostankin, mutta nyt haluaisin saada tietää miksi niitä proteiinirahkoja niin hehkutetaan, kun ei niissä oikeasti ole sitä proteiinia sen enempää kuin tavallisissakaan.
[/quote]
Ihmiset on vähä yksinkertaisia nykysin. En halua ystäviäsi haukkua mutta tossa sen näkee että ettei ihan täyspäistä toimintaa ole. Nauran aina kun joku viä tosissaan väittää niitä niin hyviksi. Sama juttu on kaikissa näissä actimel ja aktivia jogurteissa.
Väitän että loppuviimeks sisältö voi olla jopa haitallisempaa kuin ne normaalit rahkat ja jogurtit :DD
[/quote]
Ainakin ne ovat rahapusdille haitallisempia :DD
Mikä on profeel proteiini :D