Mikä nykyajan lasten housuja=farkkuja vaivaa???
Ovat järjestään kaikki aivan helvetin kapeita malliltaan ja jos lapsi ei ns riukumuotoa kropaltaan kuten vaikkapa 175cm 7-luokkalaisemme niin sitten on aivan helvetillisen tuskaisen vaikeata löytää lapselle housuja jotka eivät kinnaa kiinnilaitossa jos edes menevät kiinni?!?!!
Jooo, meiltä siis löytyy tuota 175cm:stä pari vuotta nuorempi mukelo joka ei myöskään ole mitenkään lihava eikä omista vatsalöllöä tai makkaroita mutta on vain eri mallinen kuin esikoinen ja tuo housujen löytäminen on ihan tuskaa. Siksipä poika pitäisikin vain ja ainoastaan collegehousuja ja sehän ei vaan käy laatuun 24/7/365. Jonkinlainen ratkaisu on ollut se että olemme ruvenneet skippaamaan sopivan pituiset housut kokonaan ja valinneet lahkeista liian pitkiä housuja jolloin vyötärönkin mitta on hieman suurentunut ja *tadaaa* housut mahtuu jopa kiinni. Mutta mikä järki on ostaa 150+cm lapselle housuja koossa 164-170cm?! uusimpana esimerkkinä Stadiumin ostetut henkselitoppahousut joissa kokeilimme tietty ekana kokoa 158cm, ei toivoakaan että olisi mahtunut navan kohdalta kiinni. Siispä koko 164cm ja sama juttu. No, 170cm meni sitten kiinni mutta ei niihinkään löysää jäänyt kuin ehkä 1cm. Haloooo! Myyjä totesi että "ei, ei ole leveämpiä mutta kapeampia löytyisi", häh????
MIKÄ mättää?? lapsille jo samaa luurankomallia kun ovat kasvamisiässä kuin naisillekin, ole siis 175cm/48kg kiitos.
Kommentit (89)
Itse olen 165 cm enkä paina noin paljoa. Olen hyväkuntoinen, hoikka nainen. Siis aikuinen, en kasvuiässä.
Voit ap lähteä ajatuksesta, että kaikki maailman housut ovat vääränkokoisia ja suunniteltu ihme vääränlaisille lapsille, tai sitten voit hyväksyä sen, että poikasi on sen verran iso, että hän ei mahdu keskivertokokoisille lapsille suunniteltuihin housuihin. Kuten olet täältä voinut lukea, joillekin lapsille myös nuo perus housumallit ovat yleensä liian isoja. Tässä on kuitenkin sinulle hyvä tilaisuus miettiä perheenne syömisiä ja suhdetta herkkuihin.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:55"]
Ja minulle 165cm / 55 kiloiselle (20v.) sopii H&M lastenosaston farkut koko 164cm täydellisesti, 170cm on liian iso. En ole edes kovin laiha, vaikea uskoa että noi olisi oikeasti lapsille liian pieniä?
[/quote]EI niitä ole aikuisille tarkoitettu!
[/quote]
Aikuisten ja lasten housuissa onkin normaalisti huomioitu se, että aikuisella naisella on ISO TAKAPUOLI verrattuna kasvavaan lapseen, jolla ei ole vielä aikuisen vartaloa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:38"]
Sama homma jo 3-vuotiaan farkuissa. Kaikki skinny fit malleja, joissa leikluvän lapsen on paha olla.
[/quote]
Tämä
En todellakaan voi ymmärtää miten voitte puhua noin rumasti jonkun lapsesta :( ymmärrän kyllä, että kaikki vanhemmat ajattelevat omien lapsiensa olevan aivan jumalaisia, mutta ei itselle ainakaan ikinä tulisi mieleenkään haukkua jonkun lasta LÄSKIKSI vaikka oma lapsi hoikka olisikin. Sairaat ihmiset.
No mikä sitten saisi ap:n silmät avautumaan? Paljon pahempaa on tuo ap:n käytös.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:07"]
Meillä on ihan eri kokemus kun ei löydy pojalle 13v. enää sopivia farkkuja kun kaikki on liian isoja vyötäröltä.
Niin kauan meni hyvin kun sai niitä "kuminauhavyötärö"-farkkuja mutta nyt on jo liian pitkä. Ja ei nyt kuitenkaan ole luuranko vaan timmi urheilullinen poika. Paino 40kg ja pituus 160cm.
[/quote]
BMI 15,6. Liekö vähän liian timmi, vaikka "lapsi" onkin?
Anorektisuus sukupuolesta riippumatta tuntuu olevan sekä lasten että vanhempien ihanne.
Lukematta koko ketjua, haluaisin kuitenkin sanoa, että jos Stadiumin toppahousut ei mene kiinni, niin lapsesi on läski. Ne on nimittäin sen verran reilua kokoa. Olen sellaiset ostanut tänä talvena molemmille normaalipainoisille lapsilleni ja kiristää piti vyötäröltä molemmilla ja kokemusta siis molemmista lasten toppahousumalleista.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:04"]
Osa kommenteista on aika, hmmmm, latteita.
Poika on siis 155cm ja painaa 53kg, ei ole lihava.
ap
[/quote]
Siis onhan poikasi noilla mitoilla lihava. Omani painaa noilla mitoilla miltei 20kg vähemmän...
Reiman toppahousuissa on myös väljempi malli saatavilla ja myös se kapea. Farkuissa väljiä malleja on kotimaisella Leecooperilla, jolta löytyy myös kapeita suoria malleja.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:09"]No on kyllä aikas paksu. Suosituspaino olisi reilusti alle 50.
[/quote]
Höpö höpö :D tuo poika ole lihavaa nähnykkään
[/quote]
Suositusoaino on 39 -54, joten yläpäässä mennään. Kuitenkin normaalipaino.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:07"]
Meillä on ihan eri kokemus kun ei löydy pojalle 13v. enää sopivia farkkuja kun kaikki on liian isoja vyötäröltä.
Niin kauan meni hyvin kun sai niitä "kuminauhavyötärö"-farkkuja mutta nyt on jo liian pitkä. Ja ei nyt kuitenkaan ole luuranko vaan timmi urheilullinen poika. Paino 40kg ja pituus 160cm.
[/quote]
BMI 15,6. Liekö vähän liian timmi, vaikka "lapsi" onkin?
Anorektisuus sukupuolesta riippumatta tuntuu olevan sekä lasten että vanhempien ihanne.
[/quote]
Avaa silmäsi ja katso lapsia ja teini-ikäisiä. Tai muistele itseäsi 13-vuotiaana. Toivottavasti olit aika paljonkin kapoisempi tuolloin kuin nykyään. Lapset ovat joskus hirmuisenkin hoikkia silloin, kun kasvu on nopeaa ja luontainen liikkuminen runsasta, ja niin kuuluu ollakin. Ethän viitsi puhua timmiydestä kun on kyse lapsista.
Jos lapsi on murrosiässä pullukka, mitä tapahtuu siinä vaiheessa, kun kasvu pysähtyy? Aivan, silloin paukkuu ylipainon rajat nopeasti, kun kasvu ei enää tasaa liikoja kalorimääriä.
Aikuisten MIESTEN S-koko on taas liian iso pojalle. Joten ollaan siinä välissä nyt tällä hetkellä.
Jos joku osaa vinkata edes verkkokauppaa, josta löytyisi D- ja E-kokoisille nuorille vaatteita, niin annan papukaijamerkin ja kiitän suuresti. :)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:34"]
Höpöhöpö. Lapselle ei lihasmassa kasva vaikka kuinka urheilisi. Ei ainakaan niin että siitä johtuisi pukeutumisongelmia. Jokainen järkevä ihminen ymmärtää tuon tosiasian. Enpä ole koskaan kuullut tuollaisesta ongelmasta. Tekstisi on aivan kamalaa mössöä, eikä siitä saa mitään selvää.
[/quote]
Eli nykyajan farkut eivät ole kapeita ja tiukkoja mielestäsi?
[/quote]
Lapsille löytyy kyllä ihan sopivia ja ajan hengen mukaisia normaaleja housuja monesta kaupasta. Nyt silmät päähän.
[/quote]
Meillä 13-vuotiaan (154cm) kanssa sama ongelma. 170-senttiset housut on ostettava ja eilenkin kaksien housujen lyhennyt ompelijalla (minä en ihan oikeasti osaa lyhentää), maksoi 30€!
D-MITOITETTUJA VAATTEITA EI LÖYDY SUOMESTA LAPSILLE/NUORILLE! Siis liikkeistä tai verkkokaupoista. Olen etsinyt niitä tälle kavderille jo vuosia.
Sekin on mielenkiinsoiya. että kun nuo D-mitoitetut ja lyhennetyt housut laittaa kiertoon esim. vaikka Huutoon tai Toriiin, ketään ei kiinnosta? Vaikka tiedän, että tämä on ongelma monella.
Tässä olisi melkoinen markkinarako jollekin! :)
Ja turhaa jauhaa mitään tuubaa liian lihavista lapsista jne. Se on sitten ihan eri asia.
Henkkamaukan housut, muut kuin golleget on jalkaterästä niin tiukat ettei 4v meinaa saada itse niitä jalkaan. Kyllähän ne istuu hienosti mutta aika tukalalta vaikuttaa
Meillä on kyllä ongelma ihan päinvastoin.. mistään ei meinaa 155cm pitkälle pojalle loytyä housuja, jotka pysyisivät ylhäällä ilman vyötä, jolla housut on vedetty sellaiselle vekille, että ei voi vaan tuntua enää mukavalta päällä. Adidaksela onneksi on muutama verkkarimalli, joilla hoidetaan koulu ja arki, juhliin sitten rutataan niitä housuja päälle.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:04"]
Osa kommenteista on aika, hmmmm, latteita.
Poika on siis 155cm ja painaa 53kg, ei ole lihava.
ap
[/quote]
No on se 20kg lihavampi kuin meidän samanmittainen poika.
Ne husut tehdään jossain vinkuintiassa niiden ihmisten mallisia. Saksasta voi saada oikean kokoisia vaatteita. ainakin melkein aikuisille.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:55"]
Ja minulle 165cm / 55 kiloiselle (20v.) sopii H&M lastenosaston farkut koko 164cm täydellisesti, 170cm on liian iso. En ole edes kovin laiha, vaikea uskoa että noi olisi oikeasti lapsille liian pieniä?
[/quote]
Et ole kovin laiha? :O Minä olen samanpituinen, painan 8 kiloa enemmän ja olen ihan normikokoinen, toisaalta urheilen paljon. Lastenosastolta en ole vaatteita löytänyt sitten kutosluokan. Kyllä minusta jos aikuiselle mahtuu lastenosaston vaatteet niin voi hyvällä omatunnolla kutsua itseään hyvin hoikaksi. :P
No onhan se nähnyt, peilissä, kun ei edes housut mene kiinni. Minun hoikka lapseni on samanpituinen ja painaa 36 kiloa. Ja hän siis hoikka mutta ihan suosituspainossa. Liki 20 kiloa enemmmän painava on LÄSKI! Ei se selittämällä nyt muuksi muutu. 53 kiloa on normaali pitkän aikuisen naisen paino!