Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! HIUSTENVAALENNUS JA IHO-OIREET!

Vierailija
26.01.2015 |

Oon värjännyt hiuksiani kaikilla mahdollisilla väreillä sekä itse että kampaajalla noin 25 vuotta ilman mitään oireita. Viime viikolla blondasin hiuksia kampaajalla ja päähän tuli kaksi pientä punaista ja hellää länttiä. Kortisonivoiteella paranivat päivässä. Tarkoittaako tää kuitenkin, että oon allergisoitunut enkä voi enää ikinä värjätä hiuksiani? Help ne, joilla kokemusta on? Miltään besserwissereiltä en neuvoja halua...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa tarkottaa tai olla tarkottamatta, riippuu paljon siitä, millä olet vaalentanut. Vaalennusväri saattaa allergisoida, vaalennusaine ei varsinaisesti yleensä allergisoi mutta on toki päänahalle rankka käsittely muuten. Jos iho-oireita ilmenee niin olisin aika varovainen jokatapauksessa.

t. kampaaja

Vierailija
2/6 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenvaalennukselle ei voi olla allerginen, mutta sille voi olla yliherkkä. Päänahka voi kärsiä pahastikin siitä, mutta se ei ole allergiaa. Jos siis käytetään vaalennusjauhe + hapete.

hiusväreille voi olla allerginen, niissä yleisin allergisoiva ainesosa on PPD, jota siis on ihan lähes jokaisessa värissä. Vaaleissakin väreissä sitä on, mutta tummissa on enemmän. Marketeissa myytävät vaalennuspaketit on lähes aina hiusvärejä, mutta en tiedä mitä kampaajasi on käyttänyt. Kannattaa kysyä häneltä.

itse käytän vaan vaalennusjauhetta ja hapetetta ja sitten suoravärejä.

t. hiusväriallergikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile varovasti seuraavalla kerralla. Todennäköisesti jatkossa ei enää tule oireita mutta kannattaa ottaa varman päälle ettei päänahka pala.

Vierailija
4/6 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vaalennusaoneelle voi olla allerginen, vaikka se ei ole niin yleistä kuin väriallergia. Että äläs keksi omiasi 3, vaikka itse voit vaalennusainetta käyttää.

Vierailija
5/6 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä siellä päänahassa oli ihan vaan iho rikki ja siksi vaalennusaine, (jos siis oli pelkkä rehellinen vaalennusaine ilman värejä), pääsi ärsyttämään.

"Vaalennusaine eli värinpoistoaine ei allergisoi. Se voi toki ärsyttää ihoa ja haurastuttaa hiusta, mutta sävytön vaalennus ei aiheuta allergiaa. "

http://uusimusta.squarespace.com/etusivu/2011/10/26/seitseman-harhaluuloa-hiusvareista.html

Vierailija
6/6 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:24"]

Myös vaalennusaoneelle voi olla allerginen, vaikka se ei ole niin yleistä kuin väriallergia. Että äläs keksi omiasi 3, vaikka itse voit vaalennusainetta käyttää.

[/quote]

en keksi omiani. Opin tämän Päivi Kousan (Helsingin allergia- ja astmayhdistys) luennolla.

t. 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä