Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2015 säästövinkkejä: Kosmetiikka?

Vierailija
04.01.2015 |

Teen tässä iltapuuhana alustavaa budjettia vuodelle 2015, ja huomasin millaiset määrät rahaa minulla mennyt kosmetiikkaan viime vuonna, yli 2500 euroa! Mm. Chanelia, Dioria, La Meriä, Estee Lauderia, YSLää, Lancomea, Kanebo-Sensaita, Shiseidoa.

Valitettavasti suurin osa tuotteista osottautuneet huonoiksi ja olen joutunut käyttää kalliita kasvovoiteita ja -seerumeja jalkavoiteina koska aiheuttaneet kasvoihin näppyjä ja mustapäitä, osa värikosmetiikasta olleet jotenkin väärän sävyisiä lopulta niitä kasvoille laitettaessa ja kalliit kynsilakat niin huonolaatuisia ja lohkeilleet alta aikayksikön pelkässä tietsikkanaputtelu-toimistotyössä, etten ole jaksanut enää lakata niillä pitkään aikaan muulla kuin värittömällä lakalla.

Sitten luin että mitä tuotteita aina niin hyvältä näyttävät starat käyttävät ja yllätyin että hehän ostelevat edullista kosmetiikkaa, vaikka varaa olisi ostella ties mitä!

Muutamia:

Jennifer Lopez käyttää siviilissäkin L´Orealin True Mach-meikkivoidetta, jota hänen meikkaajansa laittaa hänelle myös punaisen maton tilaisuuksiin.

Real Housewives of Beverly Hillsin mahtavahiuksinen Kyle Richards käyttää Pantenen markettishampoota ja -hoitoainetta.

Samoin näyttelijä Sofia Vergara käyttää Head&Shouldersin omenantuoksuista shampoota ja hoitoainetta.

Victoria's Secret-malli Candice Swanepoel ei tuhlaa omaisuuksiaa selluliitti- ja vartaloihmevoiteisiin vaikka näin voisi kuvitella, vaan käyttää marketin edullista Cocoa Butter-kookosrasvavoidetta kosteutukseen. Samoin laulaja Katy Perry.

Tositeeveetähti-julkimo Kim Kardashian käyttää Olayn kasvojenpuhdistusliinoja meikinpoistoon ja kasvojen putsaukseen iltaisin.

Ajattelin kokeilla noita em. tuotteita itsekin, ja säästän rahat vaikka ylimääräiseen ulkomaanmatkaan :)

Itse kysymykseen: Onko teillä kokemuksia ja vinkkejä tällaisista edullisista ns. vaihtoehtotuotteista? Mitä kannattaa ostaa, mitä välttämättä ei jne?

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biorichin vitamin A & E -kosteusvoide. 460 ml:n pänikkä maksaa 6,90 e. Imeytyy hyvin, tuoksuu miedosti vain laitettaessa ja ihosta tulee ihanan pehmeä. Olen käyttänyt sekä vartalolle että kasvoille (herkkä sekaiho). Kaiken kukkuraksi on suomalainen tuote.

Vierailija
102/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 00:52"]

Leiraksen A-vitamiinivoide, tuubi maksaa jotain 8-9€ apteekissa mutta riittää vaikka kuinka pitkään. Olen 41v ja minulla on pintakuiva iho etenkin nyt talvisin, ja laitan sitä silmien väliin sibeliusryppyihin, otsaryppyihin ja nasaalijuonteisiin ja tämä oikeasti myös toimii! Moni luullut että olen käynyt hankkimassa fillereitä ja botoksia koska piirteeni näyttävät niin pehmeiltä ja levänneiltä. Tuloksia näkyi itseasiassa jo alle viikossa.

[/quote]

Muutkin apteekin rasvat toimii esim Aqualan kasvoille tai Decubal vartalolle. Ovat myös riitoisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumene Sensitive rauhoittava ja kosteuttava naamio 17,90 e. Ihana tuote näin talvella, kun naamani kiristää pesun jälkeen.

Vierailija
104/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sitten haluaisin tavata tuon Melban. Olen nyt monta vuotta lukenut sen juttuja ja mä kuulostan ihan siltä melkein aiheesta riippumatta. Melba vaan kuulostaa vähän vaan extrememmältä versiolta ja minä vähän laimennetulta kopioita.

Vierailija
105/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaxFactorin meikkipuuteri on todella hyvä tuote, hinta tais olla jotain 15 euron paikkeilla. Oon kokeillut kalliimpiakin mutta ne oli koostumukseltaan paljon puuterimaisempia, jäi naama jauhoisen näköiseksi.

Ja tuli mieleen että ostin joskus Doven hoitoainetta joka ei sopinut mun hiuksille ollenkaan kun oli liian hoitavaa eli jätti hiukset ihan liimaletiksi, käytin sen sitten sheivatessa karvanajovaahdon korvikkeena :D toimi hyvin siinä, ainakin säärissä.

Jos muilla on tollasia vinkkejä mitä uusia käyttötapoja ootte keksineet hutituotteille niin mua ainakin kiinnostaisi!

Vierailija
106/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
107/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

We care icon ja Rimmel ovat Suomen halvimmat meikkimerkit, ellet sitten etsi jotain "merkittömiä" halpatuotteita tarjoustalosta ja seppälästä. Esimerkiksi kynsikoristeet ja kynsilakat voi jossain kaupassa maksaa 10-100e kun seppälästä ja tarjoustalosta niitä saa eurolla tai parilla! vain tyhmä maksaa liikaa jne. Jos seurustelet/olet naimisissa niin pyydä miestä ostamaan merkkipäiville joku kalliimpi hajuvesi ja osta itse itsellesi halvempia tuotteita, esim. seppälässä on halpoja makeita hajuvesiä samoin Yves rocherilla. Alennusmyynneissä halvat tuotteet ovat vieläkin halvempia. Kaikessa kosmetiikassa käytetään lähes samoja "myrkky" ja muoviaineita, joten kallis ei ole aina parempaa vaikka onkin "luksusta". On sama minkä merkkistä huulipunaa käyttää, niissä kumminkin värit ovat lähes samat merkistä viis!

Lidlistä löytyy myös edullisia ihonhoitotuotteita ja meikkejä.

Jos ostat käsivoiteen niin voit käyttää käsivoidetta myös vartalovoiteena ja säästät siinäkin. Jos sinulla ei ole kuivat hiukset et edes tarvitse hiustenhoitoainetta vaan shampoo riittää! oliiviöljy käy hyvin myös hiustenhoitoaineeksi ja sitruunamehu kirkastaa hiusväriä, siksihän sitruunaa on lähes kaikissa shampoissakin.

Jos et löydä jotain haluamaasi tuotetta tarpeeksi halvalla Suomesta niin katso netistä tai suuntaa Tallinnaan. Kukaan ei tarvitse satoja erilaisia voidepurkkeja, vaan osta yksi ja hyvä ja käytä se loppuun.

Vierailija
108/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 00:57"]

Onko vinkkejä mistään hyvistä markettien suihkugeeleistä? Jotain jossa kivoja, pehmeitä tuoksuja. Ei mitään tyrmäyshajuja =D

Olen viime aikoina ostellut tuoksumerkkien tuoksuihin matsaavia suihkugeelejä sekä Philosophyn 3-in-1 jotka ovat aika kalliita täällä Suomessa.

[/quote]

Palmolive

Vierailija
109/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
110/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 01:37"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 00:57"]

Onko vinkkejä mistään hyvistä markettien suihkugeeleistä? Jotain jossa kivoja, pehmeitä tuoksuja. Ei mitään tyrmäyshajuja =D

Olen viime aikoina ostellut tuoksumerkkien tuoksuihin matsaavia suihkugeelejä sekä Philosophyn 3-in-1 jotka ovat aika kalliita täällä Suomessa.

[/quote]

Palmolive

Mun mielestä tota palmolivea saa pestä todella kauan pois iholta.

[/quote]

Vierailija
111/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

L300 ja No.7 itsellä käytössä. Minulla on pintakuiva akne-iho ja liki kaikesta saa mustapäätä, miliumia tai ihottumaa. Nämä kaksi + lidlin tai pirkan silmänympärysvoide. Meikkien suhteen tykkäilen grimasista. Keskimäärin kaikki n. 7 e (iso luomivärinappi, huulipuna, peitepuikko tai meikkivoide creaminä tai fluidina, ei ole eläintestattu ja samaa kamaa minulla myös maskeerauspakissa, koska pysyy, riittää, edullista ja laadunvalvonta tarkkaa, koska maskeerausvermeistöä käytetään myös lapsiin.

Vierailija
112/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
113/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku Joe Blascon minimaalisen kokoinen meikkivoidepurkki kestänyt jo yli neljä vuotta. Tai voide riittää, purkki alkaa hajota käsiin. Käytän sitä silmänalusten peittämiseen. Uskomattoman riittoisaa tavaraa!

Kate Winslet ja jotkut muutkin julkkikset käyttää päivävoiteena Nivea Cremeä, sitä joka on perinteisessä sinisessä purkissa. 

Kosmetiikka maksaa sairaasti, koska naiset ovat yksinkertaisesti tyhmiä. Kauniimmin sanottuna monilla heistä on kosmetiikan suhteen korkea hinnansietokyky.

Vierailija
114/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 00:55"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 00:48"] Sanon tämän sillä kokemuksella, että olen työskennellyt suomen suurimmissa kosmetiikkafirmoissa koko merkittävän työurani eli 15 vuotta. Nyt kun vaihdoin kosmetiikasta lääkkeisiin, tuntuu ihan naurettavalta noi eurot, joita Suomessa kosmetiikkaan pitäisi työntää. Tilaa ulkomailta. Itse ostan hiustuotteet lookfantastic.com ja ihonhoidon Koreasta wishtrend.com. Tai matkoilta. [/quote]   Mitä hiustuotteita tilaat ja mitä merkkejä tilaat tuolta wishtrend.com:sta [/quote] Käytän ainoastaan kerastasen hiustuotteita, koska ne todistetusti ovat ylitse muiden. Korealaista skinmiso ja elisha coy.

[/quote]

Kerastase tehnyt minun vaaleaksi raidoitettuihin pitkiin hiuksiin kamalat ainemömmökerrostumat jotka ei meinaa lähteä millään syväpuhdistavalla shampoolla pois, ja niiden omissa shampoissa on muutenkin saippuaa (sodium laureth sulfate) ja jota kannattaa vältellä hiustenhoitotuotteissa!

Vierailija
115/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Lorealin tuotteet on samat kuin Kerastase koska Loreal omistaa Kerastasen. Ne on vaan halvemman näköisissä pakkauksissa marketeissa :)

Vierailija
116/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän ainaki ripsaris ja käytän vaan perus rimmeliä. Oon todennu että ku mun omat ripset on oikeasti pitkät ja tuuheat niin en mä tarvi mitää extra hyvää ripsaria niihin. Riittää ku saa sitä mustaa väriä niihin. Mitää rasvoja en naamaani käytä mut eipä tuo tarvikkaa mitään.Pesen meikit eucerinilla ja joskus sit sen meikin pesun jälkee pesen sil vichyn vihreen värisel geelimäisel aineen.

Vierailija
117/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herbinan syväpuhdistava shampoo oli hyvä ostos, pesee kunnolla kaikki muotoilutuotteiden jäämät sun muut ja noin 3 euroa.
Toimii silloin tällöin käytettynä kun muut shampoot on aika hoitavia ja ei niin peseviä.

Vierailija
118/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Sheivausgeeliksi käy myös hoitoaine, ihan se kaupan halvinkin.
-Mulla on pintakuiva sekaiho, etenkin talvella nenä rohtuu. Jojobaöljy on ollut hyvä, ei halvin mutta kuluu hitaasti. Monet suosittelee myös kookosöljyä, sitä saa kai ruokakaupastakin?
-Rosebud salve huulirasvana, Burts bees huulikiilot
-Kynsilakoista Mavalan pikakuivattaja on mulla toiminut hyvin ja kicksin omat kynsilakat
-teepuuöljyä finneille (helpottaa myös esim hyttystenpistojen kutinaa)

Vierailija
120/131 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 01:09"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 00:52"]

Leiraksen A-vitamiinivoide, tuubi maksaa jotain 8-9€ apteekissa mutta riittää vaikka kuinka pitkään. Olen 41v ja minulla on pintakuiva iho etenkin nyt talvisin, ja laitan sitä silmien väliin sibeliusryppyihin, otsaryppyihin ja nasaalijuonteisiin ja tämä oikeasti myös toimii! Moni luullut että olen käynyt hankkimassa fillereitä ja botoksia koska piirteeni näyttävät niin pehmeiltä ja levänneiltä. Tuloksia näkyi itseasiassa jo alle viikossa.

[/quote]

Muutkin apteekin rasvat toimii esim Aqualan kasvoille tai Decubal vartalolle. Ovat myös riitoisia

[/quote]

Mutta tuo A-vitamiinivoides sisältää samoja hyvin tehokkaita aineita kuin ne voiteet joita myydään esim. ulkomailla vain ihotautilääkäreiden ja plastikkakirurgien vastaanotoilla.