2015 säästövinkkejä: Kosmetiikka?
Teen tässä iltapuuhana alustavaa budjettia vuodelle 2015, ja huomasin millaiset määrät rahaa minulla mennyt kosmetiikkaan viime vuonna, yli 2500 euroa! Mm. Chanelia, Dioria, La Meriä, Estee Lauderia, YSLää, Lancomea, Kanebo-Sensaita, Shiseidoa.
Valitettavasti suurin osa tuotteista osottautuneet huonoiksi ja olen joutunut käyttää kalliita kasvovoiteita ja -seerumeja jalkavoiteina koska aiheuttaneet kasvoihin näppyjä ja mustapäitä, osa värikosmetiikasta olleet jotenkin väärän sävyisiä lopulta niitä kasvoille laitettaessa ja kalliit kynsilakat niin huonolaatuisia ja lohkeilleet alta aikayksikön pelkässä tietsikkanaputtelu-toimistotyössä, etten ole jaksanut enää lakata niillä pitkään aikaan muulla kuin värittömällä lakalla.
Sitten luin että mitä tuotteita aina niin hyvältä näyttävät starat käyttävät ja yllätyin että hehän ostelevat edullista kosmetiikkaa, vaikka varaa olisi ostella ties mitä!
Muutamia:
Jennifer Lopez käyttää siviilissäkin L´Orealin True Mach-meikkivoidetta, jota hänen meikkaajansa laittaa hänelle myös punaisen maton tilaisuuksiin.
Real Housewives of Beverly Hillsin mahtavahiuksinen Kyle Richards käyttää Pantenen markettishampoota ja -hoitoainetta.
Samoin näyttelijä Sofia Vergara käyttää Head&Shouldersin omenantuoksuista shampoota ja hoitoainetta.
Victoria's Secret-malli Candice Swanepoel ei tuhlaa omaisuuksiaa selluliitti- ja vartaloihmevoiteisiin vaikka näin voisi kuvitella, vaan käyttää marketin edullista Cocoa Butter-kookosrasvavoidetta kosteutukseen. Samoin laulaja Katy Perry.
Tositeeveetähti-julkimo Kim Kardashian käyttää Olayn kasvojenpuhdistusliinoja meikinpoistoon ja kasvojen putsaukseen iltaisin.
Ajattelin kokeilla noita em. tuotteita itsekin, ja säästän rahat vaikka ylimääräiseen ulkomaanmatkaan :)
Itse kysymykseen: Onko teillä kokemuksia ja vinkkejä tällaisista edullisista ns. vaihtoehtotuotteista? Mitä kannattaa ostaa, mitä välttämättä ei jne?
Kommentit (131)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:20"]
Suosittelen kasvojen puhdistukseen oliiviöljysaippuaa http://kauppa.ruohonjuuri.fi/oliivioljysaippua-pala/OLIVA-5201720030086/dp. Itse käytön yövoiteena nivea cremea ja olen todella tyytyväinen.
[/quote]
sul ei vissii ihohuokoset tukkii nu helpolla? Koitin tota samaa saippuaa hiusten ja naaman pesuun... Ihohuokoset tuukkintu... Nivea cremeä kun laitoin pati vkoa putkeen niin mm. Silmien alusiin muodostu valkosia näppylöitä, silmänalusten ihohuokoset meni tukkoon siis ei mitää finnejä tms mut se iho vaan meni ihan tukkoon. Nivea cremehän ainoastaaan estää kosteuden poistumisen iholta ja vissiin joskus sellanen riittää.
[/quote]
No et kai nyt mitään Nivea cremeä silmänalusiin laittanut? Silmänympärysiholle on oltava ihan oma niille tarkoitettu rasva/geeli, kumpaa nyt tykkää käyttää. Tuo Nivea on ihan liian paksua. Ei ihmekään, että tuli niitä valkoisia näppyjä. Siis miten joku ei mukamas tätäkään asiaa tiedä tai tajua. Voi hyvä luoja sentään.
[/quote]
tuohon aikaan oli tullut se yksi kolumni ulos, missä nivea cremea oli testattu nimenomaan silmänympärys/ alus iholle erittäin menestyksekkäästi. Myös karkkipvä teki aiheesta postauksen tuolloin ja silmänympäryksille hänkin laittoi ja sai aurinkorypyt madallettua. Nivea cremehän ei imeydy minnekään päin ihoa vaan jättää tymäkän kalvon jotta kosteus ei haihdu... Normaali yövoidekin usein toimii silmänympäryksille. Melkosta markkinointipuhetta että tarvitaan ympärysvoide koska niiissä on "pienemmät molekyylit" mitkä sopii ympäryksille...harvemmin kyllä on mitään pienempiä molekyyleja niiissä, van samaa kuraa ne on
Kaikki nämä merkit ovat lorealin omistuksessa:
Päivittäistuotteet
L’Oréal Paris
Garnier
Maybelline New York
SoftSheen-Carson
Kampaamotuotteet
Kérastase
L’Oréal Professionnel
L’Oréal Technique
Matrix
Mizani
Redken
Pureology
Ylellisyystuotteet
Lancôme
Biotherm
Helena Rubinstein
Giorgio Armani
Ralph Lauren
Cacharel
Kiehl’s
Shu Uemura
The Body Shop
Apteekkituotteet
Vichy
La Roche-Posay
Innéov
Skin Ceuticals
Sanoflore
Meikin poistoon Herbinan puhdistusgeeli on ihan paras! Lähtee ripsaritkin hyvin. Tai apteekista Aqualan L kosteusvoide ajaa myös saman asian.
Markettituotteista en ole löytänyt vielä shampoota ja hoitoainetta, joka ei jättäisi hiuksia kauheaksi takkukasaksi.... Kerastase sen vuoksi käytössä. Feelunique.comista sitä tilaan.
Myyn työkseni kallista kosmetiikkaa, mutta siviilissä rakastan edullisia kosmetiikkalöytöjä. Ikuisesti pihi, vaikka en kyllä niin säästäväinen ole kuin osa täällä... Ostan siis paljon tuotteita ja kun ostaa edullista, saa enemmän samalla rahalla! :D
näistä tykkään hirmuisesti:
Sleek: luomiväripaletit, poskipunat, huulipunat ja vähän kaikki (sleekmakeup.com tai pretty.fi)
MUA: luomiväripaletit & meikinkiinnityssuihke, varmasti muitakin helmiä löytyy mutta en ole kokeillut. Todella edullisia! (muastore.co.uk)
e.l.f: suurin osa siveltimistä, silmämeikin pohjustaja, ripsarin pohjustaja ja HD-puuteri ihan huippuja. Osa tuotteista surkeita, luomiväreihin en tuhlaisi. Edullista kyllä. (eyeslipsface.co.uk ja nyt jotkut apteekit Suomessa)
Barry M: kynsilakat! (barrym.com)
Marseillesaippua sivellinten pesuun (esim. Prisma), Pirkan sy-voide on hyvä ja Lidlin ilmeisesti myös, sitä kokeilen seuraavaksi. Tarjoustalon Eveline-sarjalla oli tosi hyvä ripsari, mutta en enää löytänyt koko sarjaa kun viimeksi kävin. Se oli joku pidentävä, hopeassa tuubissa, jos löydätte niin suosittelen. Garnierin puhdistusvesi on hyvä niille päiville kun ei vaan jaksa koko puhdistusrumbaa. Jättimäinen pullo.
Siskoni kehuu mineraali meikkejä. Hänellä atooppinen ja muutenkin todella herkkä iho. Ja saa kuulemma parhaimman lopputuloksen. :-) itse suosin pesuaineissa ja kosmetiikassa tuotteita, joissa Mahd lyhyt inci lista. Aiheuttaa vähiten ihoärsytystä. Saan punaisen ja näppyisen ihon mm. Shamppoosta, suihkugeelistä ja meikin puhdistus aineista, joissa ylimääräisiä hajusteita tms. Miksi muuten luomiväreissäkin on hajusteita? Kuka sun silmiä haistelee?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:20"]
Suosittelen kasvojen puhdistukseen oliiviöljysaippuaa http://kauppa.ruohonjuuri.fi/oliivioljysaippua-pala/OLIVA-5201720030086/dp. Itse käytön yövoiteena nivea cremea ja olen todella tyytyväinen.
[/quote]
Hei! Voiko sillä poistaa meikit? Minkälainen iho sinulla on? Vaahdotatko saippuan käsissä ja sitten peset kasvot? Kiinnostaisi kovasti tietää tarkemmin. :)
Olen itse käyttänyt samaa saippuaa hiustenpesussa, idean sain tästä: http://www.ptfu.fi/2013/06/oliivioljysaippua.html Kun huuhtelee hiukset etikka-vesi seoksella (n. pari ruokalusikkaa omenaviinietikkaa, mukillinen vettä), niin ei ole vaaraa että tukka jäisi lähmäiseksi, niinkuin joskus saattaa käydä saippuan kanssa.
[/quote]
Hei!
Hieron saippuaa ensin kostutetuissa käsissä ja sitten pesen kasvot. Poistaa myös meikit, ainakin ne mitä itse käytän :-D Todella riittoisaa, yksi saippua kestää varmaan vuoden.
Minulla on sekaiho, mutta pintakuiva eli tarvitsee kosteutta. Käytän nivea cremea koko kasvoille eli myös silmänympärysiholle ja mitään ongelmia minulla ei ole ollut. Minulle se on ollut ihan käsittämättömän toimiva yövoide ja hinta vain 3€!
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 01:36"]
We care icon ja Rimmel ovat Suomen halvimmat meikkimerkit, ellet sitten etsi jotain "merkittömiä" halpatuotteita tarjoustalosta ja seppälästä. Esimerkiksi kynsikoristeet ja kynsilakat voi jossain kaupassa maksaa 10-100e kun seppälästä ja tarjoustalosta niitä saa eurolla tai parilla! vain tyhmä maksaa liikaa jne. Jos seurustelet/olet naimisissa niin pyydä miestä ostamaan merkkipäiville joku kalliimpi hajuvesi ja osta itse itsellesi halvempia tuotteita, esim. seppälässä on halpoja makeita hajuvesiä samoin Yves rocherilla. Alennusmyynneissä halvat tuotteet ovat vieläkin halvempia. Kaikessa kosmetiikassa käytetään lähes samoja "myrkky" ja muoviaineita, joten kallis ei ole aina parempaa vaikka onkin "luksusta". On sama minkä merkkistä huulipunaa käyttää, niissä kumminkin värit ovat lähes samat merkistä viis!
Lidlistä löytyy myös edullisia ihonhoitotuotteita ja meikkejä.
Jos ostat käsivoiteen niin voit käyttää käsivoidetta myös vartalovoiteena ja säästät siinäkin. Jos sinulla ei ole kuivat hiukset et edes tarvitse hiustenhoitoainetta vaan shampoo riittää! oliiviöljy käy hyvin myös hiustenhoitoaineeksi ja sitruunamehu kirkastaa hiusväriä, siksihän sitruunaa on lähes kaikissa shampoissakin.
Jos et löydä jotain haluamaasi tuotetta tarpeeksi halvalla Suomesta niin katso netistä tai suuntaa Tallinnaan. Kukaan ei tarvitse satoja erilaisia voidepurkkeja, vaan osta yksi ja hyvä ja käytä se loppuun.
[/quote]
Miksi tätä on alapeukutettu niin paljon? eikö totuutta saa kertoa siis? mitäs meikkinatseja täällä oikein käy alapeukuttamassa kaikkea ja kaikkia? huulipunat on tutkittu ja lukuisissa huulipunissa on mm. lyijyä, joka on kyllä myrkkyä vaikka kuinka urakalla alapeukuttaisitte. Sen sijaan jos ostaa jotain halpamerkkiä siinä ei välttämättä ole niin paljon lyijyiä kun esim. lorealin punissa, lueppa itse:
Niin että on melko sama ostaako jotain kallista Lorealia/Dioria vaiko halvempaa merkkiä, kun myös kalliissa tuotteissa on myrkyiksi todettuja ainesosia lyijyä ja elohopeaa. Jotkut vain kuvittelevat että kalliit luksusmerkit ovat parempia, laadukkaampia ja "puhtaampia" vaikka asia ei ole näin tutkimustenkaan mukaan! ja ulkomailta löytää kyllä paljon halvemmalla kosmetiikkaa kuin Suomesta, matkoilla olen sen todennut. Jos joku Weledan purkki maksaa Suomessa 20e niin minä saan sen saman 2-5 eurolla ulkomailta, mutta niin enpä jatkossa tänne kerro yhtään mitään vinkkejä kun alapeukunrakastajat vain innostuvat urakoimaan!
Kyllä on tyhmiä ihmisiä ne jotka jumaloivat jotain Dioria ja Lorealia :DDD
mutta niin, tähänhän mainonnalla juuri pyritäänkin että tyhmät lampaat seuraa perässä vailla omia mielipiteitä, ovat samoja ihmisiä jotka lukevat bloggaajien juttuja kuin raamattua
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:13"]
Silmänympärysiholle on oltava ihan oma niille tarkoitettu rasva/geeli, kumpaa nyt tykkää käyttää. Tuo Nivea on ihan liian paksua. Ei ihmekään, että tuli niitä valkoisia näppyjä. Siis miten joku ei mukamas tätäkään asiaa tiedä tai tajua. Voi hyvä luoja sentään.
[/quote]
Ei kaikilla tarvitse. Mulla on rasvainen iho ja aina olen käyttänyt ihan samaa naamarasvaa myös silmille. Ilman mitään ongelmia. Ei ole ryppyjä eikä pusseja eikä mustia silmänalusia. Olen kyllä mainosten uhrina käyttänyt välillä myös erillistä silmänympärysvoidetta, mutta yhtään mitään eroa en huomannut. Esim. nyt on käytössä Aqualan Gel, ja usein lätkin sitä koko vartalolle otsasta varpaisiin. Välillä olen käyttänyt rasvaisempiakin voiteta ja esim. erillistä yövoidetta, ja ihan rauhassa niistä saa silmienkin ympärillä käyttää. Eiköhän näin olisi useimmilla, mutta kun ihmiset uskoo niitä mainoksia...
[/quote]
Mullakin meinasi itku päästä, miten tyhmiä jotkut naiset ovat. Elämä on pelkkää ulkonäköä ja kuluttamista.
[/quote]
Minä olen tuo joka kirjoitti silmänympärysvoiteista. Mun elämä EI pyöri ulkonäon ympärillä, kun en edes kummoisen näköinen ole. En edes meikkaa koskaan. Ja akneihon omistan vieläkin näin 40 vuotiaana ja yritän siitä huolehtia parhaani mukaan sopivilla, ei kalliilla tuotteilla.
Tuolla joku puhui jostain molekyyleistä ja jtn. en muista, mutta semmoisista en tiedä mitään, kun en mainoksia katso tai lue mitään arvosteluja tuotteista. Mutta todellakaan en voi tavallisia voiteita laittaa silmänympäryksille, kun ne heti turvottavat ihoa ja aamulla on silmät pulleina ja itkuisen näköiset. Ja useinhan käytän vielä kasvovoiteena jotain geeliä tai hyvin rasvatonta voidetta, niin eihän semmoinen sovi ollenkaan, kun kuitenkin rasvoittuvasta ihostani huolimatta, silmänympärykset taas ovat suht kuivat. Ei tulisi kosteutta ollenkaan. Ja silmänympärysvoidekin on joko Lidlin (3-4e) tai Rainbown (n.5e), koska ne on hyviä, kevyitä, edullisia ja sopivat mun iholle (ja ei muuten ole ryppyjä vielä ollenkaan naamassa tai silmien ympärillä). Joten onpa kallista kuluttamista.
Sehän on hyvä, jos joku voi samaa rasvaa käyttää varpaista otsaan, säästyypähän vielä enemmän rahaa. Minä en voi. Mutta ehkä te olette osa vielä niin nuoria, että siksi sopii rasva kuin rasva mihin tahansa, mutta kun ikää alkaa tulla, niin toivottavasti älyätte eri voiteiden erot. Tuossakin Nivea kirjoituksessa joku ihmetteli miksi tuli valkoisia näppyjä silmienalusiin, niin miksiköhän? Ei taitanut voide olla sopivaa ja tälle ihmiselle ja juurikin liian paksua käytettäväksi herkkään alueeseen. Ja voin oikein kuvitella kuinka te venytätte ja vanutatte silmienympärysihoa laittaessane sitä perusvoidetta, kun eihän se siitä piloille mene. Katsotaan myöhemmin.
Ostan vain laatukosmetiikkaa. Kyllä meikeissä pitää LOGO näkyä ja kunnolla! käytän vain Dioria ja YSL laatutuotteita jotka ostan vain ja ainoastaan Stockmannilta koska en halua olla mikään köyhäilijä.
T. muotibloggaaja
Mä säästän tänä vuonna kosmetiikassa siten että ostan vaan ihan pakolliset pesuaineet ja peruskosteusvoiteen. Kauhistuttaa miten paljon oon aiemmin käyttänyt rahaa kosmetiikkaan (nekin rahat olisi voinu sijoittaa johonkin fiksumpaan, aikaa kestävämpään, kiinnostavampaan), kauhistuttaa ne kemikaalit ja kyllästyttää turhat purkit kylppärissä.
Mulla on herkkä iho, enkä halua muutenkaan iholleni ylimääräistä skeidaa. Puhdistan ihoni Cliniquen herkän ihon sarjalla. Kasvovoiteina käytän orgaanisia dr. Hauscka sekä Weleda. Uutena suosikkina myös favora kasvovoide. Meikkejä käytän kerran pari viikossa, ripsari kanebo, ja meikkivoide maybelline tai loreal. Valitettavasti orgaaninen meikkivoide ei levity kasvoilleni tasaisesti tai en ole löytänyt oikeaa. Mineraali meikki kuivatti liikaa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 22:03"]
Ostan vain laatukosmetiikkaa. Kyllä meikeissä pitää LOGO näkyä ja kunnolla! käytän vain Dioria ja YSL laatutuotteita jotka ostan vain ja ainoastaan Stockmannilta koska en halua olla mikään köyhäilijä.
T. muotibloggaaja
[/quote]
Siis maalaatko sä sen logon meikeillä naamaasi vai miten varmistat että ihmiset näkee sen logon sun meikeistä?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:16"]
Kasvojen kuorinta onnistuu ilmaiseksi lämpimään veteen kastetulla froteepyyhkeellä. Suurentava meikkipeili auttaa operaatiossa tekemään tarkkaa työtä. Pyyhkeellä käydään läpi kuivat ja hilseilevät kohdat ja hierotaan hellävaroen kuivat ihot pois. Samoin ihomadot nenänpielistä ja muualta saa kyytiä.
[/quote]
Mikroliina ajaa saman asian eikä ole kallis.
[/quote]
Mä joskus kokeilin tuota mikrokuituliinaa. Akne tykkäsi, naama ei.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:13"]
Silmänympärysiholle on oltava ihan oma niille tarkoitettu rasva/geeli, kumpaa nyt tykkää käyttää. Tuo Nivea on ihan liian paksua. Ei ihmekään, että tuli niitä valkoisia näppyjä. Siis miten joku ei mukamas tätäkään asiaa tiedä tai tajua. Voi hyvä luoja sentään.
[/quote]
Ei kaikilla tarvitse. Mulla on rasvainen iho ja aina olen käyttänyt ihan samaa naamarasvaa myös silmille. Ilman mitään ongelmia. Ei ole ryppyjä eikä pusseja eikä mustia silmänalusia. Olen kyllä mainosten uhrina käyttänyt välillä myös erillistä silmänympärysvoidetta, mutta yhtään mitään eroa en huomannut. Esim. nyt on käytössä Aqualan Gel, ja usein lätkin sitä koko vartalolle otsasta varpaisiin. Välillä olen käyttänyt rasvaisempiakin voiteta ja esim. erillistä yövoidetta, ja ihan rauhassa niistä saa silmienkin ympärillä käyttää. Eiköhän näin olisi useimmilla, mutta kun ihmiset uskoo niitä mainoksia...
[/quote]
Mullakin meinasi itku päästä, miten tyhmiä jotkut naiset ovat. Elämä on pelkkää ulkonäköä ja kuluttamista.
http://www.onegoodthingbyjillee.com/2014/09/beauty-bargains.html
Kannattaa lukea, tosi hyviä vertailuja
Valmistakaa itse kosmetiikkanne, helppoa kuin heinänteko eikä mukaan tarvitse työntää yhtään ainetta joka arveluttaa. Aiheesta on olemassa kirjoja, ja nettikin on täynnä asiaa.
Just to get you started:
Kuinka paljon te oikein meikkaatte ja miksi? Ostakaa vain muutama meikki, joita oikeasti tarvitsette. Terveellisillä elämäntavoilla saa enemmän aikaan kuin meikillä. Jonkun pitäisi tehdä sellainen vertailu, jossa nainen laittaa vain ripsaria ja peittää tummat silmänaluset ja sen jälkeen tekee jonkun 45 min kestävän nude meikin. Ja lopputulos ei varmasti olisi kovinkaan erilainen.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:15"]
Aloitus oli kyllä alussa niin härski etten melkein lukenut loppuun... e.l.f ja wet'n'wild ovat hyvä laatuisia ja halpoja merkkejä. Monista nettikaupoista löytyy. Eikä ole testattu eläimillä.
[/quote]
E.l.f:iä saa myös joistakin apteekeista mikä oli ainakin mulle uus juttu. Bongasin ihan Vantaalta sitä. Itse en tykkää ostaa meikkejä netistä, ellei sitten ole joku tuote jonka tiedän jo ennestään hyväksi. Tässä linkki mistä näkee E.l.f-tuotteiden hintoja jos jotakuta kiinnostaa http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectID=13234
Aloitus oli kyllä alussa niin härski etten melkein lukenut loppuun... e.l.f ja wet'n'wild ovat hyvä laatuisia ja halpoja merkkejä. Monista nettikaupoista löytyy. Eikä ole testattu eläimillä.