Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vahinkolapsi

Vierailija
27.10.2021 |

Mitä mieltä olette tällaisesta sanasta ja sen käytöstä lapsista puhuttaessa?

Itse en pidä siitä ollenkaan tai varsinkaan siitä, että siitä sanotaan lapsille.

Tulin itse vahingossa raskaaksi jälkiehkäisystä huolimatta, mutta lapsi ei silti ole vahinko, vaan olen tehnyt tietoisen päätöksen pitää lapsen. Hän syntyi haluttuna ja rakastettuna.

Miten teillä muilla?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvä lapsi ei koskaan ole vahinko!

Vierailija
22/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntyvä lapsi ei koskaan ole vahinko!

Myöskään abortti ei tapahdu vahingossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa lapsista oli pitkään "vahinkoja", mutta toki ne on tietoisesti pidetty, kun ei ole tehty aborttia ja ehkäisyssäkin oltu huolimattomia. Tästä ei ehkä kannata niin kovasti pahoittaa mieltään, mutta toki lapselle ei pidä alleviivata sitä, että on vahinko, kun ei tällaista huumoria ymmärrä.

Vierailija
24/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta intonaatiolla on iso osansa tässä asiassa. Kuten ap:kin sanoi, raskaus oli vahinko, mutta lapsi päätetty pitää jolloin lapsi ei enää ole vahinko.

Minäkin haluaisin, että eroteltaisiin nämä kaksi asiaa toisistaan ja jos haluat lapsille kertoa, että he ovat vahinkoja, niin annettaisiin kuitenkin ymmärtää että se oli hyvä vahinko.

En voi sietää, ihmisiä, jotka antavat lasten ymmärtää heidän olevan vahinkoja ja ei toivottuja. Olisivat sitten tehneet abortin eivätkä levittäisi omaa pahaa oloaan lapsiinsa.

Kun minä synnyin, ei aborttia vielä saanut noin vain. Äitini kertoi pyytäneensä aborttia jo minua ennen syntynyttä sisarustani odottaessaan, mutta ei ollut saanut. Ei ole vaikea päätellä, että minä olin vielä ikävämpi yllätys. Ei tuosta ole kuitenkaan koskaan jäänyt minulle mitään traumoja. Tiedän, että äiti ei meitä kaikkia olisi halunnut synnyttää, mutta rakasti silti kaikkia. Ei minua ole koskaan haitannut kuulla tosiasioita. Tilanne olisi ehkä toinen, jos olisin jäänyt ilman rakkautta. 

Vierailija
25/25 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyäänkään saa aborttia ihan noin vain. Ensin pitää ylittää isoin kynnys ja hankkiutua raskaaksi.