"Käyttäydy kuin aikuinen"
Olen nyt 39 vuotias ja voin sanoa että samat asiat ilahduttaa ja vihastuttaa edelleen samoin kuin parikymppisenä.
Jos täältäkin lukee jonkun ihmissuhdedraaman niin lähes poikkeuksetta joku kommentoi että "taidat olla kovin nuori".
Minkä ikäiset ajattelevat että aikuisen kuuluu käyttäytyä kuten aikuisen? Joka tuntuu olevan sitä että ihmissuhdedraamoja ei ole kiska niijin osataan suhtautua kuten aikuisten? Eli miten? Jos joku arvostelee sinua niin siitä ei saa loukkaantua. Ainakaan asiaa ei saa ruotia tai toisen motiivrja miettiä ja pitää reagoida kuten aikuisten? Eli miten?
Tulee vaikka ero ja tapaat uuden potentiaalisen kumppaniehdokkaan. Mietit että onkohan hän sinusta kiinnostunut kun tekee niin ja näin. Et uskalla ottaa ensimmäistä askelta tätä ihmistä kohtaan. Tällaisiinkin aloituksiin tulee "olet niin nuoren kuuloinen".
Kertokaa miten te aikuiset käyttäydytte?
Onko kaikilla muilla kyky nousta asioiden yläpuolelle eikä reagoi mitenkään vaikka loukkuksiin? Ette mieti jonkun motiiveja tehdä niin? Käytte suoraan kysymässä kumppaniehdokasta kahville ilman pientäkään epävarmuutta?
Kuinka moni ajattelee edelleen kuten parikymppisenä?
Enkä tarkoita ettei olisi kasvanut ihmisenä yhtään vaan sitä että oletteko kuitenkaan niin erilaisia kuin nuorena?
Varmaan joku viisikymppinen tai vanhempi tulee kommentoimaan tähän että odota kun pääset tähän ikään niin tällaisetkaan asiat ei vaivaa mieltä. Ateeksi mutta en ihan usko. Varsinkaan jos lause tulee joltain vauvapalstalaiselta koska joka toinen aloitus on vähintään "lapsellinen" 😆
Kommentit (2)
Minusta oman iän huomaa eniten silloin, kun on tekemisissä nuorten kanssa ja kuuntelee heidän juttujaan. Sitä huomaa, että itse ajattelee eri tavalla ja reagoi eri tavalla. Oma parisuhdekin on erilainen kuin nuorena. En kuitenkaan itse ole koskaan kokenut sellaista, että olisi tullut olo, että nyt olen oikeasti aikuinen. Eron humaa tosiaan lähinnä vertaillessa itseä ja nuorempia.
Pahoittelen kirjoitusvirheitä. Minun tarvitsee varmaan mennä optikolle kun kirjaimet on alkaneet hyppiä sinne tänne jos katsoo läheltä 🙃
Ap