Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä, ihan refleksinä läppäisin lasta!!! :(

Vierailija
03.01.2015 |

Yksivuotias ei malta millään nukahtaa, pidin käsivartta lapsen päällä ja silittelin päätä. Sadannen kerran kun lapsi pyrki ylös niin ihan ajattelematta mitään silittävällä kädelläni läppäisin lapsen päätä! :( säikähdin itsekin niin että suustakin pakeni säikähtänyt ääni ja vaistomaisesti vedin käteni pois pinniksestä. Lapsi kävi itkemään, raukka, tietenkin. Onneksi rauhoittui heti, mutta nyt on kamala paskamutsiolo ja todella huono omatunto :'(

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:54"]Siis joo oltiin mun miehen kanssa Alpeilla ja menin kallionkielekkeelle josta oli varmaan sadan metrin pudotus ja mun mies tuli sitte siihen viereen ja ihan refleksinomaisesti tönäsin sen sinne alas xD :DDDD
[/quote]

Miksi edes nauroin tälle :D

Vierailija
42/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:59"]

Tietenkään en pidä tekoani oikeana enkä aio sitä toistaa, saatika tehdä jatkuvasti, aion nyt olla vähän tarkempana omien tuntemusteni kanssa. 

[/quote]

Mistä voit tietää, kun sun refleksit vaan toimii vähän toisin kuin monella muulla... Jos on tyynyäkin pitänyt mätkiä, taitaa sulla olla vähän liikaa agressiivisia piirteitä, tarkkaile tosiaan itseäsi kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:49"]  Mulle kävi vähän sama juttu kuukausi takaperin. 3-vuotias tuli aamulla sängynviereen ja laittoi sormensa mun sieraimiin=O. Olin ihan unessa ja jotenkin luulin, että se oli koira siinä ja tönäsin pois. Lapsi kopsahti lattialle=(. Onneksi oli pehmeä matto siinä. Mutta siis ihan refleksinomaisesti tönäisin.
[/quote]
hahhahaha XD

Vierailija
44/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi mies, vastaukset ja peukutukst olisivat vähän erilaisia.

Vierailija
45/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin pitäisikö minun tehdä itsestäni rikosilmoitus.
Kerran nimittäin näin yöllä unta, että naamallani käveli valtava hämähäkki ja sitten paniikissa läpsäisin lujaa sitä hämähäkkiä.
Heräsin sitten siihen läpsäisyyn.
Ja tosissaan löin niin lujaa, että poski punoitti.

Se on tuo väsymys petollinen seuralainen. Ei taida olla tavatonta, että ihmiset sillon tällöin unissaan tai unen rajamailla tekevät jotakin fyysistä, unissakävelijöitäkin löytynee jokaisen tuttavapiiristä.
Ap.lle on todennäköisesti sattunut näin, että on nukahtanut ja läpsäissyt sitten herättyään yllättäen taas lapsen heräämiseen.
Haluan nähdä sen poliisin/lapsensuojeluviranomaisen joka pitäisi tälläistä tapausta pahoinpitelynä.

Kyllähän ap.n tekstistä nyt näkee, ettei hän läpsäissyt suuttumustaan, raivostuttuaan, satuttaakseen. Vaan kyseessä oli nimenomaan sellainen yllättävä refleksi unesta heräämiseen/säikähtämiseen.

Pahoinpitelyt, väkivalta, tarkoituksella satuttaminen, lyöminen, läpsäisy jne. On asia aivan erikseen.

Vierailija
46/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:52"]

Varo, kelle kerrot. Mutta noin voi vahingossa käydä, siis on tavallista. Älä tee asiasta liian isoa mielessäsi, se ei ole hyväksi kellekään. Jos rupeat asiasta hirveästi puhumaan, saat vain ongelmaäidin maineen pahantahtoisten juoruajien keskuudessa.

Lapselle ei käynyt kuinkaan. Taidat olla vähän väsynyt ja stressaantunut hetkellisesti.

[/quote]

Siis on ok läppästä vuoden ikäistä? Siis mistä syystä ok? Et äiti on vähän väsynyt ja stressaantunut?? Ei hyvää päivää, toivottavasti moni ei ole samaa mieltä.

[/quote]

Ei tietenkään ole oikein läpsiä, mutta äitikin on loppujen lopuksi vain tavallinen ihminen, tavallisine tunteineen. Tuo voisi tapahtua ihan kelle tahansa, jos on itse väsynyt ja stressaantunut.

Ei tuo tee ap:sta huonoa äitiä, päin vastoin. Hän on katuvainen ja ymmärtää tehneensä väärin. Eiköhän tuo sen verran järkyttänyt häntä, että vastaisuudessa terästäytyy vastaavassa tilanteessa niin, ettei tuollaista pääse käymään.

Vierailija
47/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt tuo jeesustelu oikeasti, naurettavampaa saa hakea. Tänne on helppo tulla tuomitsemaan ja syyttämään muita, kunhan muistaa itse olla katsomatta peiliin, sillä siellähän saattaisi näkyä joku, joka ei niin täydellinen olekaan.

Ap, älä mieti liikaa, kaikki on ihan hyvin. Jos tekisit tuota jatkuvasti tai toistuvasti, voisit asian ottaa vaikka neuvolassa tai miehen kanssa puheeksi. Pahoinpitelyä tuosta ei saa millään ilveellä :) hyvää jatkoa, toivotaan että lapsi nukkuu kunnolla.

Vierailija
48/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:51"]

Kerran mullekin kävi niin, kun yksivuotias puri tosi kovaa. Se tuli ihan kuin itsepuolustuksena, selkäytimestä, koska kova kipu yllätti.

[/quote]

Mulle kavi vahan vastaavasti joskus kun kesken ruuanlaiton alle pari vuotias yllattaen puri takareidesta.  Huitaisin kadella ennen kuin edes kerkesin tajuta etta se oli lapsi joka satutti minua.

Vierailija
49/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:58"]

Miksi teistä lapsen läpsiminen "refleksinomaisesti" on OK? Tuo juttu, jossa lapsi tunkee sormensa nukkuvan nenään on aito refleksi, mutta että läpsii lasta siksi, että tämä ei nuku? Eikö sulle ole laiskojen äitien akatemiassa kerrottu, että mieto unilääke on ihan näppärä lapsen vaientaja, ei siihen hakkaamista tarvita.

[/quote]

No sähän oikein vuoden äiti olet! 1 vuotiaalle unilääkettä! Kukas se laiska olikaan ettei edes viitsi yrittää nukuttaa, vaan pillereitä poskeen, niin pääsee helpolla. Tunge se unilääke perseesees ja hoidata pääsi.

Vierailija
50/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuomitse, mutta lain pitää olla sama kaikille. Pahoinpitely tuomioita on tullut yksittäisestä pyllypiiskasta jne.

Vierailija
51/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:17"]En tuomitse, mutta lain pitää olla sama kaikille. Pahoinpitely tuomioita on tullut yksittäisestä pyllypiiskasta jne.
[/quote]
No mun vanhemmat piiskas mua vielä 2000 -luvun alussakin, joka on kyllä aivan eri asia kuin tuo ap:n kuvaama pieni vahinkoläpsäisy. Pahoinpitely?! Nyt oikeesti :D

Vierailija
52/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:17"]

En tuomitse, mutta lain pitää olla sama kaikille. Pahoinpitely tuomioita on tullut yksittäisestä pyllypiiskasta jne.

[/quote]

Ethän sä nyt ihan oikeasti väitä että tahattomasti refleksinä tapahtunut ranneliike, joka todennäköisesti ei ole ollut hieman kovaa taputusta pahempi olis verrattavissa suunniteltuun ruumiilliseen kurittamiseen ja tahalliseen satuttamiseen??

Vierailija
53/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:52"]

Varo, kelle kerrot. Mutta noin voi vahingossa käydä, siis on tavallista. Älä tee asiasta liian isoa mielessäsi, se ei ole hyväksi kellekään. Jos rupeat asiasta hirveästi puhumaan, saat vain ongelmaäidin maineen pahantahtoisten juoruajien keskuudessa.

Lapselle ei käynyt kuinkaan. Taidat olla vähän väsynyt ja stressaantunut hetkellisesti.

[/quote]

Siis on ok läppästä vuoden ikäistä? Siis mistä syystä ok? Et äiti on vähän väsynyt ja stressaantunut?? Ei hyvää päivää, toivottavasti moni ei ole samaa mieltä.

[/quote]

Ei tietenkään ole oikein läpsiä, mutta äitikin on loppujen lopuksi vain tavallinen ihminen, tavallisine tunteineen. Tuo voisi tapahtua ihan kelle tahansa, jos on itse väsynyt ja stressaantunut.

[/quote]

Miten niin voi käydä kelle tahansa??? VÄsy ja stressi ei oikeuta kenenkään läpsimiseen, etenkään lapsen. Hyttynen vielä menettelee, mutta muut ihmiset ja eläimet, ei niitä vaan läpsitä, jos vähän väsyttää. Ja jos refleksinomaisesti läpsii, ei ole ihan tervettä. Ymmärrän sen yhden, jonka sieraimiin tungettiin sormia, kun äiti nukkuu, voi refleksit todellakin toimia, mutta ihmisellä, joka ON HEREILLÄ, ei.

Vierailija
54/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä läppäisin 9 vuotiasta päähän kun näytti mulle keskisormea. Menin tilanteesta aivan rikki, ja on todella paha olla. Mitä tässä pitäisi tehdä, soittaa lasuun ja antaa lapsi pois?

Vierailija
55/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka pidätte tapahtunutta hirveänä vääryytenä: seuratkaapa joskus vaikka kissa- tai koiraemon touhuiluja pentuineen. Hoitaa ja huolehtii rakkaudella, tarpeen vaatiessa ärähtää ja ojentaa myös fyysisesti. Se ei ole väkivaltaa, vaan opettamista tavoille.

Vierailija
56/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh, ihminen on eläin, eläimetkin ravistelee ja kurmoottaa lapsiaan. nykyään se vaan sattuu olemaan laitonta, kun tyhmä ihminen ei osaa laittaa asiaan kontrollia (ei siis ap, vaan näin yleisesti ottaen)

Vierailija
57/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillai kai.

Vierailija
58/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:52"]

[/quote]

[/quote]... Tuskin sun lapsi sai siitä ikuisia traumoja vai? Kyllä yleensä, yleensä just joku 1v saattaa esim.kolauttaa päänsä. Tuskin jää ikuisia traumoja, tuskin

Vierailija
59/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:52"] Varo, kelle kerrot. Mutta noin voi vahingossa käydä, siis on tavallista. Älä tee asiasta liian isoa mielessäsi, se ei ole hyväksi kellekään. Jos rupeat asiasta hirveästi puhumaan, saat vain ongelmaäidin maineen pahantahtoisten juoruajien keskuudessa. Lapselle ei käynyt kuinkaan. Taidat olla vähän väsynyt ja stressaantunut hetkellisesti. [/quote] Siis on ok läppästä vuoden ikäistä? Siis mistä syystä ok? Et äiti on vähän väsynyt ja stressaantunut?? Ei hyvää päivää, toivottavasti moni ei ole samaa mieltä. [/quote]... Tuskin sun lapsi sai siitä ikuisia traumoja vai? Kyllä yleensä, yleensä just joku 1v saattaa esim.kolauttaa päänsä. Tuskin jää ikuisia traumoja, tuskin

[/quote]

No, mä en ole läppäillyt mun lapsia, joten siitä tuskin on traumoja, mut ethän sä voi väittää asiaa samaksi, jos äiti läppäisee päähän tai taapero muuten törmäilee tms??? Sama asia? Toinen on vahinko, toinen jotain muuta.

Vierailija
60/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tönäissyt mun 3v pikkusiskon alas sängystä. Olin 15 ja äiti käski sitä herättämään minut. Sen käsitys herättämisestä oli kiivetä sängylle ja kaatua mun rintakehän päälle smalla lyöden mua naamaan. Säikähdin sitä niin pirusti että tönäisin sen ihan refleksinä pois mun kimpusta ja pää edellä lattialle. Tajusin vaan pilkkopimeässä, että joku käy kimppuun. Sitten kun alkoi itku ja huuto ja sain valot räpsäistyä päälle niin tajusin mitä siinä oikein tapahtui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan