Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä, ihan refleksinä läppäisin lasta!!! :(

Vierailija
03.01.2015 |

Yksivuotias ei malta millään nukahtaa, pidin käsivartta lapsen päällä ja silittelin päätä. Sadannen kerran kun lapsi pyrki ylös niin ihan ajattelematta mitään silittävällä kädelläni läppäisin lapsen päätä! :( säikähdin itsekin niin että suustakin pakeni säikähtänyt ääni ja vaistomaisesti vedin käteni pois pinniksestä. Lapsi kävi itkemään, raukka, tietenkin. Onneksi rauhoittui heti, mutta nyt on kamala paskamutsiolo ja todella huono omatunto :'(

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika pienenä tuli ja puri niin kovaa kuin pystyi kun makasin sohvalla ja ihan vaistomaisesti tarrasin tukasta sitä, hirveä huutohan siitä tuli, mutta ei kyllä purrutkaan sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:58"]

Miksi teistä lapsen läpsiminen "refleksinomaisesti" on OK? Tuo juttu, jossa lapsi tunkee sormensa nukkuvan nenään on aito refleksi, mutta että läpsii lasta siksi, että tämä ei nuku? Eikö sulle ole laiskojen äitien akatemiassa kerrottu, että mieto unilääke on ihan näppärä lapsen vaientaja, ei siihen hakkaamista tarvita.

[/quote]

No sähän oikein vuoden äiti olet! 1 vuotiaalle unilääkettä! Kukas se laiska olikaan ettei edes viitsi yrittää nukuttaa, vaan pillereitä poskeen, niin pääsee helpolla. Tunge se unilääke perseesees ja hoidata pääsi.

[/quote]

Sarkasmi on vaikea laji.

Vierailija
4/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kanssa käytännössä nostin kaksvuotiaan tukasta pois vauvan päältä, ku yhtäkkiä rojahti siihen, onneks ei käyny kuinkaan. aivan ajattelematta yhtään mitään, onneks on vahva tukka tai jotain, ei edes alkanut itkeä :D eikä vauvakaan, itseä hirvitti että miten mä nyt tollee, miksen nostanut kainaloista tms..

Vierailija
5/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas läpsäisin n.vuoden ikäistä lastani unissani.
Lapsi nukkui pinnasängyssä, josta oli laita otettu pois ja se oli oman sänkyni jatkona.
Aamulla lapsi heräili ja kitisi hieman sängyssään, itse taas näin jotakin unta, olin sellaisessa "puolivalvetilassa".
En muista mitä siinä loppujen lopuksi tapahtui, lapsi teki jotakin yllättävää, se tuli uneen ja hypähdin istalleen ja olin läppäämässä lasta, joka istui puoliksi minun päällä.
Kerkesin kuitenkin "hidastaa" käden liikettä, ja tulin läpänneeksi lasta selkään kevyesti.
Lapsi ei ollut moksiskaan, eli ei ilmeisesti sattunut.
Mutta itse kyllä säikähdin tuota kovasti.
Olin silloin todella väsynyt, ja yksinhuoltajakin. Siksi siis en herännyt välittömästi kunnolla, kun lapsikin heräsi.

Vierailija
6/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:40"]

Te, jotka pidätte tapahtunutta hirveänä vääryytenä: seuratkaapa joskus vaikka kissa- tai koiraemon touhuiluja pentuineen. Hoitaa ja huolehtii rakkaudella, tarpeen vaatiessa ärähtää ja ojentaa myös fyysisesti. Se ei ole väkivaltaa, vaan opettamista tavoille.

[/quote]

Tämä on niin totta! Siksi en voi hyväksyä Eerikan äitipuolen ja isän saamaa rangaistusta. Hehän toimivat kuin eläimet - jääkarhut voi syödä poikasiaan, koirat tappaa jälkeläisiään jne. Palstan mukaan normaalia vanhempien toimintaa.

Vierailija
7/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka pidätte tapahtunutta hirveänä vääryytenä: seuratkaapa joskus vaikka kissa- tai koiraemon touhuiluja pentuineen. Hoitaa ja huolehtii rakkaudella, tarpeen vaatiessa ärähtää ja ojentaa myös fyysisesti. Se ei ole väkivaltaa, vaan opettamista tavoille.

[/quote]

Aamen.

Vierailija
8/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:58"]

Miksi teistä lapsen läpsiminen "refleksinomaisesti" on OK? Tuo juttu, jossa lapsi tunkee sormensa nukkuvan nenään on aito refleksi, mutta että läpsii lasta siksi, että tämä ei nuku? Eikö sulle ole laiskojen äitien akatemiassa kerrottu, että mieto unilääke on ihan näppärä lapsen vaientaja, ei siihen hakkaamista tarvita.

[/quote]

No sähän oikein vuoden äiti olet! 1 vuotiaalle unilääkettä! Kukas se laiska olikaan ettei edes viitsi yrittää nukuttaa, vaan pillereitä poskeen, niin pääsee helpolla. Tunge se unilääke perseesees ja hoidata pääsi.

[/quote]

Sarkasmi on vaikea laji.

[/quote]

Ilmeisesti, kun et sinäkään sitä osaa.

Vierailija
9/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eli aika väkivaltamyönteistä tekstiä, mutta niinhän se on että suurin vaara alle 10v lapselle on lapsen oma äiti :))) veteen piirretty viiva jne

Vierailija
10/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:18"]

[/quote]

Tämä on niin totta! Siksi en voi hyväksyä Eerikan äitipuolen ja isän saamaa rangaistusta. Hehän toimivat kuin eläimet - jääkarhut voi syödä poikasiaan, koirat tappaa jälkeläisiään jne. Palstan mukaan normaalia vanhempien toimintaa.

[/quote]

Ja siitä mentiin taas mistä aita on matalin. Terveet ihmiset onneksi ymmärtävät mitä tuo kirjoittaja tarkoitti.

Vierailija
11/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ehkä alitajuntaisesti väsyit ja se vaan tuli ei sille mitään voi ja jos et tahallisesti niin hyvä niin.

Vierailija
12/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:12"]

Meillä poika pienenä tuli ja puri niin kovaa kuin pystyi kun makasin sohvalla ja ihan vaistomaisesti tarrasin tukasta sitä, hirveä huutohan siitä tuli, mutta ei kyllä purrutkaan sen jälkeen.

[/quote]

Sama meillä. Lapsella oli yhteen aikaan kova puremiskausi, ja vaikka kuinka sanoin nätisti tai rumasti ja irrotin lapsen ja siirsin muihin puuhiin, ei auttanut. Kerran kun lapsi sitten tuli ja haukkasi taas koko voimalla meikäläistä käsivarresta, karjaisin "nyt loppuu pureminen" ja nippasin tukasta (ei siis edes niin lujaa kuin takkua harjatessa), ja lapsi oli niin hämmästynyt, ettei koskaan purrut enää sen jälkeen.

Sama koskee kynsimistä, sekin oli jossain vaiheessa lapsen lempipuuhaa. Kerran näppäsin hennosti kädelle, eikä sen jälkeen kynsinyt.

Minusta lapsen pahoinpitely on sentään jotain aivan muuta kuin pieni läppäisy, joka ei edes satu. Se vain keskeyttää lapsen puuhan ja saa hänet ajattelemaan, ettei ollut sopivaa tekemistä. Lapsi ei ymmärrä, millaista kipua muille tuottaa, jos ei itse koskaan tunne kipua vaan saa pelkästään päänsilitystä ja hellällä äänensävyllä nuhtelua, kun lyö ja puree ja kynsii muita.

Vierailija
13/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy joka päivä noin ; (

Vierailija
14/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sinulle pahaoinpitely tuomiota. Nyt nettipoliisi ottamaan rikollinen kiinni.

Vierailija
15/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:43"]Yksivuotias ei malta millään nukahtaa, pidin käsivartta lapsen päällä ja silittelin päätä. Sadannen kerran kun lapsi pyrki ylös niin ihan ajattelematta mitään silittävällä kädelläni läppäisin lapsen päätä! :( säikähdin itsekin niin että suustakin pakeni säikähtänyt ääni ja vaistomaisesti vedin käteni pois pinniksestä. Lapsi kävi itkemään, raukka, tietenkin. Onneksi rauhoittui heti, mutta nyt on kamala paskamutsiolo ja todella huono omatunto :'(
[/quote]Mitä ihmettä, ihan refleksinä tein tästä poliisille ja sossuille nettivinkin! :O

Vierailija
16/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi vähän sama juttu kuukausi takaperin. 3-vuotias tuli aamulla sängynviereen ja laittoi sormensa mun sieraimiin=O. Olin ihan unessa ja jotenkin luulin, että se oli koira siinä ja tönäsin pois. Lapsi kopsahti lattialle=(. Onneksi oli pehmeä matto siinä. Mutta siis ihan refleksinomaisesti tönäisin.

Vierailija
17/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tahallisesti enkä onneksi edes kovaa, siis lähinnä ranneliike kämmenellä, käsivarsi ei noussut. Mutta sekin on jo liikaa tietenkin :( nyt lapsi nukkuu ainakin hetken (koko illan siis nukkunut n. 30min pätkissä), täytyy hengitellä ettei ainakaan toistu. :(

Vierailija
18/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa, siis lapsi ei tipahtanut sängyltä, vaan oli siinä sängyn vieressä seisomassa ja kaatui, kun tönäisin.

Vierailija
19/70 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mullekin kävi niin, kun yksivuotias puri tosi kovaa. Se tuli ihan kuin itsepuolustuksena, selkäytimestä, koska kova kipu yllätti.

Vierailija
20/70 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINUSTA se on huolestuttavaa, että teit sen refleksinomaisesti. Ravistelitko lastasi vauvana refleksinomaisesti? Aiotko lyödä häntä turpaan vahingossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä