Mitä ihmettä, ihan refleksinä läppäisin lasta!!! :(
Yksivuotias ei malta millään nukahtaa, pidin käsivartta lapsen päällä ja silittelin päätä. Sadannen kerran kun lapsi pyrki ylös niin ihan ajattelematta mitään silittävällä kädelläni läppäisin lapsen päätä! :( säikähdin itsekin niin että suustakin pakeni säikähtänyt ääni ja vaistomaisesti vedin käteni pois pinniksestä. Lapsi kävi itkemään, raukka, tietenkin. Onneksi rauhoittui heti, mutta nyt on kamala paskamutsiolo ja todella huono omatunto :'(
Kommentit (70)
Jo oli outo refleksi. Lapsia ei lyödä eikä läpäistä, piste.
Läpsäsin kerran itsekkin 1v käteen kun "löi". Tuli ihan ajattelematta, refleksinomaisesti. Olen lapsena saanut useamman kerran selkään ja läpsimiset olivat viikottaisia, riitti että esitti mielipiteensä. Ennen raskautta päätimme miehen kanssa kasvatuskeinot ja ruumiillisesta kurituksesta olimme samaa mieltä , lastamme emme lyö. Sitten kävi näin. Halasin ja pyysin anteeksi, lapsi oli hyvin hämillään tapahtuneesta, ei edes sattunut. Sen jälkeen olen tiedostanut asian ja kun nyt 4v ärsyttää todella, tiedostan ja estän sen automaattisen reaktion, asiat täytyy hoitaa toisella tavalla. Väkivallan jatkumisen eteenpäin sukupolvelta toiselle voi katkaista jos sen tiedostaa.
Mulle kävi niin että kun lapsi oli kolmen tai neljän ja laitoin kengännauhoja kiinni, lapsi löi nenään todella kipeästi. Läimäytin niin nopeasti takaisin etten kerennyt ajatella.
Näin voi käydä. Ap, olet väsynyt. Mieti miten saisit nukuttamisrituaaleja kevennettyä omalta osaltasi.
K