Tehohoitajia paikalla?
Miten jaksatte niin ihanasti jutella meidän omaisten kanssa kasvotusten ja puhelimessa? Olen niin kiitollinen. Kuuluu tietysti työnkuvaankin? Paljonko työstä menee omaisten kanssa keskusteluun? Häiritseekö se paljon työtänne?
Kommentit (33)
Haluan myös kiittää tehohoitajia. Minulla syksyllä kokemusta Meilahden sydäntehoyksiköstä, siitä sisääntulon vierestä. Äitini sai siinä osastolla aivan loistavaa hoitoa ja kaikesta kamaluudesta huolimatta olo oli käytöksenne ja asenteenne vuoksi hyvä ja turvallinen. Ehdimme siinä tapaamaan muutaman päivän aikana useamman hoitajan ja kaikki suhtautuivat omaisiin erinomaisesti ja lempeästi. Ammattitaito kohdallaan joka alueella.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:32"]
Palkka valitettavati on alakanttiin, vain reilusti yli suomalaisten mediaanipalkan (ilman lisiäkin). :(
[/quote]
Hieman outo tapa ilmaista tuo asia, vai menikö tuossa jotain väärinpäin?
Saattaahan se olla, että jollekulle on surullista jos palkka on vain reilusti yli keskipalkan.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:46"]Haluan myös kiittää tehohoitajia. Minulla syksyllä kokemusta Meilahden sydäntehoyksiköstä, siitä sisääntulon vierestä. Äitini sai siinä osastolla aivan loistavaa hoitoa ja kaikesta kamaluudesta huolimatta olo oli käytöksenne ja asenteenne vuoksi hyvä ja turvallinen. Ehdimme siinä tapaamaan muutaman päivän aikana useamman hoitajan ja kaikki suhtautuivat omaisiin erinomaisesti ja lempeästi. Ammattitaito kohdallaan joka alueella.
[/quote]
Me jo viikkojen ajan teholla, hoitajia olen tavannut kymmeniä. Kaikki jaksavat keskustella kanssani. Ei Meilahti.
Kerrankin mukavia puheenaiheita, kiitos!
Lisää kommentteja tehohoitajilta omaisten kanssa "asiointiin"?
Juuri nyt soitan taas teholle..
Te jotka olette tyytyväisiä palveluun, lähettäkää myös esimiehille palautetta. Tämä lämmittää varmasti.
Voihan sen toki sanoa suoraankin.
Palautteen voi myös laittaa myöhemminkin.
T. Asiakaspalvelija, ei hoitaja
Suuri ja sydämmellinen kiitos lastenklinikan teho-osaston hoitajille.
Palautetta annettu hoitajille sekä johdolle. Haluaisin vain tietää, miten tämä omaisten kohtaaminen opetetaan ja kuinka suuri osa se on työtänne. Ja harmittaako kiireisenä hetkenä kun huolestunut omainen kyselee "tyhmiä"???
ap
Eikö teho-osastoilla saa olla vierailulla koko aikaan, aikoinaan istuin omaisen vieressä lähes koko päivän, vain hoitotoimenpiteiden ajaksi siirryin käytävälle.
Kiitos taas rauhallisesta puhelusta hoitaja!! Vaikka itken, niin helpotti.
Ja ei, osastolla jossa me käymme on tietty vierailu aika ja max 15min. Joustettu on kyllä hyvin, on oltu jopa 45min!!!!
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 20:48"]
Eikö teho-osastoilla saa olla vierailulla koko aikaan, aikoinaan istuin omaisen vieressä lähes koko päivän, vain hoitotoimenpiteiden ajaksi siirryin käytävälle.
[/quote]
Riippuu varmaan osastosta. Osastolla, jossa olen ollut työssä, on täysin vapaat vierailuajat. Olisikin ikävää, että vierailu on kielletty ja tilanne huononenisikin nopeasti eikä omaiset saisi olla vieressä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 20:48"]Eikö teho-osastoilla saa olla vierailulla koko aikaan, aikoinaan istuin omaisen vieressä lähes koko päivän, vain hoitotoimenpiteiden ajaksi siirryin käytävälle.
[/quote]
Näin, meillä ainakin vapaat vierailuajat. Hoitotoimenpiteiden ajaks vaan pois:)
Meillä vierailut 16-19, max 15min. T: hoitaja
Saatamme joutua olemaan kuukausia teholla, tänään sanottiin niin.
ap
Olen vanha tehohoitaja. Kuuluu työnkuvaa, eikä häiritse. Teholla on niin tiukat vierailuajat, että omaisten kanssa keskusteluun menee paljon vähemmän aikaa kuin ihan perusosastolla esim. vanhusten hoidossa. Omaisten hätä on ymmärrettävää, koska tehohoidettavat usein nuoria ja tilanne tullut akuutisti.
Palkka valitettavati on alakanttiin, vain reilusti yli suomalaisten mediaanipalkan (ilman lisiäkin). :(
Kiitos vastauksista. Sellainen tunne minullakin on, etten häiritse keskusteluillani.
Olen myös nyt paljon näin omaisena miettinyt, että toivottavasti palkka tosiaan olisi työn mukainen. Teette huippuarvokasta ja varmasti raskasta työtä!
ap
Miten omaisille kerrotaan exituksesta?
ap
Käyvätkö omaiset päivittäin? Itse käymme.