jos jää kiinni kortitta ajosta
onko poliiseilla joku tieto , että kyseisen auton omistajalla ei ole korttia . eli jos jää kerran kiinni kortitta ajosta niin onko auto ns. leimattu.. sen jälkeen . eli jää haaviin helpommin . vai pysäyttääkö poliisi vain jos esim. verot maksamatta
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:39"]Se kiinnostuksen kohde on juurikin se auton omistaja jolla ei ole ajo-oikeutta järjestelmän tietojen mukaan. Poliisi tarkastaa kuka autoa kuljettaa. Jos siellä on kortillinen kuljettaja, niin ei siinä mitään ja matka jatkuu. Mikä tässä on vaikea ymmärtäää?
[/quote]
Mutta ei noita pysäytellä VAIN SEN TAKIA ETTÄ OMISTAJALLA EI OLE KORTTIA!!!! Syynä on sitten muutakin....
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:01"]
Todellakin poliiisi pysäyttelee autoja joiden haltialla ei ole ajo-oikeutta, se on täysin rutiinitoimintaa.
[/quote]
Onko monellakin haltialla autoa?
[/quote]
Haltioita on vain saduissa. Eikä ne aja autoa.
[/quote]
Pilkunnussijoille. Autolla on haltija ja myös hammaskeiju on haltija.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:41"]
No en elä kun tiedän miten tuo asia on! Olen nuorempi konsta joten eiköhän mulla ole tuosta enempi tietoja kun jollain mammalla joka ajaa sunnuntaisin kirkkoon...
[/quote]
No niin varmaan olet, kas kun et ole ylikomisario. Ainut mitä voit olla on 18v amisviiksi kirjoitustyylin perusteella. Jos yrittätte esittää aikuista, niin panostakaan edes kirjoitustyyliin.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:29"]Poliiisi näkee koneeltaan hetkessä auton ja sen omistajan tiedot ilman kilpienlukulaitettakin. Tällöin näkyy myös jos auton omistajalla ei ole ajo-oikeutta. Tällöin auto ratsataan aivan varmasti. Yleensä poliisillq on hyvä silmä poimia näitä autoja. [/quote] Tuossa vaiheessa poliisin kiinnostus kys. autoa kohtaa on JOKU muu kuin kortiton omistaja. Kuski on vaikkapa ajanut liikennesääntöjen vastaisesti tai epäillään epävarmasta ajosta juopuneeksi, EI se että omistajalla EI ole korttia
[/quote]
Lopeta nyt tuo lapsellinen lässtys. Skanneri sakannalee kaikki rekkarit mitä kameraan sattuu, ei sitä kiinnosta miten ajo on sujunut. Kun kortittoman omistajan auto löytyy, niin laite ilmoittaa ja poliisi pysäyttää. Näin se vaan on vaikka kunka jankutat vastaan. Manuaalitarkastuksessa usein vaaditaan ensin joku syy mihin poliisi kiinnittää huomiota, vaikka kyllä ne joskus tarkastelee tietoja ihan huvikseen.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:39"]
Mun kamulla 7 liikenteessä olevaa kaaraa VAIKKA hällä EI ole ajokorttia. Noita auoja ajaa kuka milinkin, joskus jopa KAIKKI 7 on samaan aikaan liikenteessä. Arvaatkaapas onko noita pysäytelty VAIN sen takia että OMISTAJALLA ei ole korttia?????
[/quote]
Monta kertaa poliisi on tarkistanut näiden autojen rekisteritiedot? No tätähän sinä et voi tietää, joten ei ne varmaan pysäytä jos ne ei edes ole tarkistanut.
[/quote]
Niin mutta kun täällä nyt väitetään että pysäytetään koska OMISTAJALLA ei ole korttia.... jos ketta poliisi näkee että kaarassa on kaikki muut ok mutta OMISTAJALLA ei ole korttia niin miksi sitten pysäyttäisivät jos ajaja ajaa liikennesääntöjen mukaisesti?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:21"] Mä ajoin yli 10v ILMAN voimassa olevaa korttia kaaroilla jotka omisti tai joissa olin haltijana. Arvatkaa mikä oli pysäytysten ja kortin katsomisten saldo tuona aikana ja kuinka monet sakot sain? [/quote] Tässäkin riippuu missä asuu/ajelee. Esim. täällä peräkorvessa missä minä asun näkee poliisia kerran vuodessa, joten täällä voisi ajella huoletta kännissä katsastamattomalla autolla ilman korttia. [/quote] Ajoin pääkaupunkiseudulla
[/quote]
Ennen oli ennen ja nyt on nyt.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:39"]
Mun kamulla 7 liikenteessä olevaa kaaraa VAIKKA hällä EI ole ajokorttia. Noita auoja ajaa kuka milinkin, joskus jopa KAIKKI 7 on samaan aikaan liikenteessä. Arvaatkaapas onko noita pysäytelty VAIN sen takia että OMISTAJALLA ei ole korttia?????
[/quote]
Varmaan ne kaverisi kuskit raportoi sulle niiden mahdolliset pysäytelyt liikenteessä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:36"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:28"] Miettikääpä firmaa jossa omistajalla EI ole korttia ja omistaa vaikkapa 10 jakeluautoa? Ihanko tosissanne väitätte että ne kaarat pysäytetään tuolla AUTOMAATTISESTI sen takia????? [/quote] Autot on firman nimissä. Meinaatko, että jos poliisi ajaa perässäsi ja hänen tietokone näyttää, että edellä ajavan auton omistajalla ei ole ajokorttia, ettei poliisi tarkista kuka autoa ajaa? Ihan varmasti tarkistaa. [/quote] no kun ei tarkista ELLEI ole muutakin syytä!!!!! [/quote] No elä harhoissasi. [/quote] No en elä kun tiedän miten tuo asia on! Olen nuorempi konsta joten eiköhän mulla ole tuosta enempi tietoja kun jollain mammalla joka ajaa sunnuntaisin kirkkoon...
[/quote]
No olisihan se pitänyt arvata että vain poliisi voi olla noin urpo.
Kortittomat kuåskit tulee esiin silloin kun kaara pysäytetää esim juurikin verojen tai vakuutusten maksamattomuden tai katsastamattomuuden takia, EI siksi että auton omistajalla EI ole korttia!
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:45"]
jos ketta poliisi näkee että kaarassa on kaikki muut ok mutta OMISTAJALLA ei ole korttia niin miksi sitten pysäyttäisivät jos ajaja ajaa liikennesääntöjen mukaisesti?
[/quote]
Koska he haluavat tarkistaa onko auton kuljettajalla ajo-oikeutta.
ei autolla ole välttämättä haltijaa vaan omistaja on aina.
näitä lukulaitteita ei ole ollut kytillä kuin muutaman vuoden,mutta ennenkin liikenteestä ovat poimineet kortittomia ja katsastamattomia autoja,katsovat auton tiedot ja siellä näkyy onko omistajalla korttia.
jos ajat kortittomana,katsastamattomalla,verottomalla autolla kannattaa se olla jonkun muun nimissä=omistaja joku muu,silloin selviät pelkällä rikesakolla koska et voi tietää onko omistaja hoitanut velvollisuuksiaan.
ja kannattaa myös lopettaa pillurallin ajaminen ja ajaa vain pakolliset ajot muun liikenteen seassa liikennesääntöjen mukaan,itse olen ajanut katsastamattomilla autoilla ja ilman korttia,pisimmillään ollut kortti pois 4kk ja joka päivä ajoin töihin ja pakolliset työajot.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:39"] Mun kamulla 7 liikenteessä olevaa kaaraa VAIKKA hällä EI ole ajokorttia. Noita auoja ajaa kuka milinkin, joskus jopa KAIKKI 7 on samaan aikaan liikenteessä. Arvaatkaapas onko noita pysäytelty VAIN sen takia että OMISTAJALLA ei ole korttia????? [/quote] Monta kertaa poliisi on tarkistanut näiden autojen rekisteritiedot? No tätähän sinä et voi tietää, joten ei ne varmaan pysäytä jos ne ei edes ole tarkistanut. [/quote] Niin mutta kun täällä nyt väitetään että pysäytetään koska OMISTAJALLA ei ole korttia.... jos ketta poliisi näkee että kaarassa on kaikki muut ok mutta OMISTAJALLA ei ole korttia niin miksi sitten pysäyttäisivät jos ajaja ajaa liikennesääntöjen mukaisesti?
[/quote]
Tietysti pysäyttää, ei ne varmaan rattijuopon takaa-ajoa tuolaisen takia keskeytä, mutta jos ei ole tärkeämpää tehtävää päällä NIIN AIVAN VARMASTI TARKASTAVAT KULJETTAJAN JA TÄMÄN AJO-OIKEUDEN.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:36"] [quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:28"] Miettikääpä firmaa jossa omistajalla EI ole korttia ja omistaa vaikkapa 10 jakeluautoa? Ihanko tosissanne väitätte että ne kaarat pysäytetään tuolla AUTOMAATTISESTI sen takia????? [/quote] Autot on firman nimissä. Meinaatko, että jos poliisi ajaa perässäsi ja hänen tietokone näyttää, että edellä ajavan auton omistajalla ei ole ajokorttia, ettei poliisi tarkista kuka autoa ajaa? Ihan varmasti tarkistaa. [/quote] no kun ei tarkista ELLEI ole muutakin syytä!!!!! [/quote] No elä harhoissasi. [/quote] No en elä kun tiedän miten tuo asia on! Olen nuorempi konsta joten eiköhän mulla ole tuosta enempi tietoja kun jollain mammalla joka ajaa sunnuntaisin kirkkoon...
[/quote]
Kyllähän se on noin ja siksi paatuneimmat rekisteröi auton kaverin nimiin siksi aikaa, kun ajokielto on päällä.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:50"]
Kortittomat kuåskit tulee esiin silloin kun kaara pysäytetää esim juurikin verojen tai vakuutusten maksamattomuden tai katsastamattomuuden takia, EI siksi että auton omistajalla EI ole korttia!
[/quote]
Kun poliisi tarkistaa keskuksesta tiedot, niin ei se keskus kerro onko auton kuljettajalla korttia, koska keskus ei voi tietää kuka sitä autoa ajaa. keskus kyllä kertoo onko rekisteriin merkityllä omistajala ajokorttia, ja jos sitä ei ole, niin poliisi tarkistaa onko ko. omistaja kuljettajan paikalla.
[/quote]
Väärin. Skanneri hälyttää jos auton omistajalla ei ole ajo-oikeutta.
Mä ajoin monta kuukautta jokapäivä 100km ku oli kortti pois. Ajoin 80 alueelle 139km/h ajoin käräjillekki autolla ilman korttia ja kytiksen pihaan hakemaan korttia. Sain 90€ sakkoja. Haistatin kytille kunnolla pitkät paskat...
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:55"]
[/quote]
Väärin. Skanneri hälyttää jos auton omistajalla ei ole ajo-oikeutta.
[/quote]
Skanneri hälyttä myös jos omistajalla on etsintäkuullutus. On aika suuri mahdollisuus löytä etsintäkuulutettu hänen omasta autostaan.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:55"]
Mä ajoin monta kuukautta jokapäivä 100km ku oli kortti pois. Ajoin 80 alueelle 139km/h ajoin käräjillekki autolla ilman korttia ja kytiksen pihaan hakemaan korttia. Sain 90€ sakkoja. Haistatin kytille kunnolla pitkät paskat...
[/quote]
Niin mistä tuo 90€ sakko tuli? kortitta ajosta vai.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:21"] Mä ajoin yli 10v ILMAN voimassa olevaa korttia kaaroilla jotka omisti tai joissa olin haltijana. Arvatkaa mikä oli pysäytysten ja kortin katsomisten saldo tuona aikana ja kuinka monet sakot sain? [/quote] Tässäkin riippuu missä asuu/ajelee. Esim. täällä peräkorvessa missä minä asun näkee poliisia kerran vuodessa, joten täällä voisi ajella huoletta kännissä katsastamattomalla autolla ilman korttia. [/quote] Ajoin pääkaupunkiseudulla
[/quote]
Ennen oli ennen ja nyt on nyt.
[/quote]
Mulla on nyt 5 v ollut kortti joten ei ihan voi sanoa ""ennen oli ennen ja nyt on nyt""
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 16:39"]
[/quote]
Monta kertaa poliisi on tarkistanut näiden autojen rekisteritiedot? No tätähän sinä et voi tietää, joten ei ne varmaan pysäytä jos ne ei edes ole tarkistanut.