Tapailusuhde/seurustelu- mitä ihmettä???!!!
Onko joku palikka liikahtanut maailmankaikkeudessa niin, että ihmiset ei enää juurikaan ala virallisesti seurustelemaan? Siis esim. että mies ja nainen tapaa, huomaavat ihastuvansa/on kemiaa jne, aletaan seurustella.
Pitääkö nyt josain kohdassa itse tajuta että kyseessä onkin vaan TAPAILUsuhde, ei seurustelu, vaikka siis ollaan yhdessä, on tunteita (ainakin toisella). Puhutaanko nää läpi, että tämä ei nyt ole seurustelua. Kuinka moni nainen oikeasti haluaa tapailua/fb-suhdetta, kun kuitenkin useimmiten kai on tunteita sitä miestä kohtaan?
Selventäkää, että mikä tuolla maailmassa oikein odottaa, jos ja kun sitä kumppania lähtee hakemaan!
Kommentit (27)
Minä naisena tavallaan ajauduin tähän tapailusuhteeseen/seksisuhteeseen. Minulla tunteita ollut alusta asti miestä kohtaan. Kävimme muutamat oikeat treffit ja muutaman kerran seksiä...sen jälkeen kysyin että haluaako mies jatkaa näkemistäni. Tähän keskusteluun tavallaan "päätimme" mahdollisuuden seurustelusta,koska mies ilmoitti että jotain minusta puuttuu. Tämän jälkeen tapailumme on jatkunut vain seksin merkeissä. Ja minä olen entistä ihastuneempi. Pitäisi lopettaa koska oikeasti haluaisin sen oikean parisuhteen.
Mutta siihen tapailuun kuitenkin liittyy kaikki parisuhteen "tunnuspiirteet", mm. seksi? Ja kuinka kauan keskimäärin pitää jaksaa vain ns. tapailla, ei kai sitten saa liikaa kysellä että mitä tää juttu on?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:34"]
Minä naisena tavallaan ajauduin tähän tapailusuhteeseen/seksisuhteeseen. Minulla tunteita ollut alusta asti miestä kohtaan. Kävimme muutamat oikeat treffit ja muutaman kerran seksiä...sen jälkeen kysyin että haluaako mies jatkaa näkemistäni. Tähän keskusteluun tavallaan "päätimme" mahdollisuuden seurustelusta,koska mies ilmoitti että jotain minusta puuttuu. Tämän jälkeen tapailumme on jatkunut vain seksin merkeissä. Ja minä olen entistä ihastuneempi. Pitäisi lopettaa koska oikeasti haluaisin sen oikean parisuhteen.
[/quote]
No lopeta tuo hyvä ihminen, mieshän vaan vedättää sua :( Et ikinä saa ajatuksiasi hallintaasi, jos jatkat tapailua
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:35"]
Mutta siihen tapailuun kuitenkin liittyy kaikki parisuhteen "tunnuspiirteet", mm. seksi? Ja kuinka kauan keskimäärin pitää jaksaa vain ns. tapailla, ei kai sitten saa liikaa kysellä että mitä tää juttu on?
[/quote]
Yksilöllistä, katsotte mikä molemmista tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta. Jos olisin vakavasti ihastunut ja toinen toivoisi pelkkää tapailusuhdetta (vastaus 2) seksin merkeissä, niin enpä lähtisi tuollaiseen suhteeseen kitumaan. Jos taas molemmille riittää pelkkä seksi ilman tunteita, niin mikä ettei. Oleellista on, että pitää kiinni siitä,mitä haluaa tai jättää homman siihen.
Pliis kertokaa! Varsinkin kun kyse täysin uudesta tuttavuudesta! Vaikka kuinka olisi tunteita, ihastusta ja seksiä niin tuntuu tyhmältä alkaa seurustella kuukaudenkin jälkeen. Mutta milloin sitten seurustellaan? Tarvitseeko sitä erikseen sopia varsinkin kun ollaan jo lähemmäs 30 vuotiaita.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:41"]
Pliis kertokaa! Varsinkin kun kyse täysin uudesta tuttavuudesta! Vaikka kuinka olisi tunteita, ihastusta ja seksiä niin tuntuu tyhmältä alkaa seurustella kuukaudenkin jälkeen. Mutta milloin sitten seurustellaan? Tarvitseeko sitä erikseen sopia varsinkin kun ollaan jo lähemmäs 30 vuotiaita.
[/quote]
No jos olette kuukauden säännöllissti tapailleet, sekstanneet ym., niin eikö tuota jo voi pitää seurustelusuhteena? Vai tapailetteko samalla muita?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:40"]
[/quote]
Yksilöllistä, katsotte mikä molemmista tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta. Jos olisin vakavasti ihastunut ja toinen toivoisi pelkkää tapailusuhdetta (vastaus 2) seksin merkeissä, niin enpä lähtisi tuollaiseen suhteeseen kitumaan. Jos taas molemmille riittää pelkkä seksi ilman tunteita, niin mikä ettei. Oleellista on, että pitää kiinni siitä,mitä haluaa tai jättää homman siihen.
[/quote]
Eli ilmoittaa heti alussa, että oman näkökannan mukaan seksiä haluaa haluaa vain osana parisuhdetta (siis sitä virallista seurustelua). No, näin mä ajattelen Tämä taitaa vaan olla turhan raaka tapa poistaa kaikki vähääkään kiinnostuneet miehet elämästään. Tarkoitan että jos nyt ei kyseessä ole se legendaarinen tosirakkaus, niin kuinka moni mies jäisi mua odottamaan? Mutta toisaalta, ei kai ne jää vaikka seksiäkin olisi. Joten sikäli en tietenkään häviä mitään jos toimin omien ajatusteni mukaan.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:41"]
[/quote]
No kyllä mielestäni kuukauden jälkeen tuollaisen voi ottaa jo puheeksi. Varsinkin jos olette nähneet enemmän kuin kerran viikossa. Aika kamalaa jos vaan jää kuukausiksi pyörimään suhteeseen ja kehittämään lisää tunteita, ennen kuin saakin tietää ettei mies/toinen osapuoli halunnutkaan mitään sen kummempaa. Pitää arvostaa itseään sen verran, että uskaltaa ottaa tuollaiset asiat puheeksi, jos ne itseä vaivaa. T. Itsekin lähemmäs 30 vuotias.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:41"]Pliis kertokaa! Varsinkin kun kyse täysin uudesta tuttavuudesta! Vaikka kuinka olisi tunteita, ihastusta ja seksiä niin tuntuu tyhmältä alkaa seurustella kuukaudenkin jälkeen. Mutta milloin sitten seurustellaan? Tarvitseeko sitä erikseen sopia varsinkin kun ollaan jo lähemmäs 30 vuotiaita.
[/quote]
Noi on monesti hankalia asioita suhteen alussa. Joskus kaikki kolahtaa heti paikalleen ja molemmat haluaa sitoutua tyyliin ensitreffeillä. Joskus taas vaikka toinen ei ole heti valmis sitoutumaan ja silloin voi mennä pidemmäksi jahkaamiseksi, jossa koitellaan ihastuneemman pinnaa. Itselle pari kuukautta voisi olla maksimi epämääräiseen tapailuun. Siis jos kuitenkin säännöllisesti nähdään.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:40"]
[/quote]
[/quote]
Eli ilmoittaa heti alussa, että oman näkökannan mukaan seksiä haluaa haluaa vain osana parisuhdetta (siis sitä virallista seurustelua). No, näin mä ajattelen Tämä taitaa vaan olla turhan raaka tapa poistaa kaikki vähääkään kiinnostuneet miehet elämästään. Tarkoitan että jos nyt ei kyseessä ole se legendaarinen tosirakkaus, niin kuinka moni mies jäisi mua odottamaan? Mutta toisaalta, ei kai ne jää vaikka seksiäkin olisi. Joten sikäli en tietenkään häviä mitään jos toimin omien ajatusteni mukaan.
[/quote]
Joo, et häviä loppupeleissä mitään. Parempi puhua omista odotuksistaan suoraan.
Voisin kokeilla seksiä ihastuksen kanssa, mutta jos toinen ei vastaisi tunteisiin, eikä haluaisi satunnaista tapailua vakavampaa, niin en jäisi satuttamaan itseäni.
Musta on hyvä tehdä homma selväksi, vaikka olisi 40 v. Tapailu on tapailua eikä sido ketään mihinkään. Seurusteluun sitoudutaan niin, ettei tapailla enää muita.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:34"]
[/quote]
Sitten, kun lopetat tuon, tai mies lemppaa sinut, niin mietit, että olisi pitänyt lopettaa se heti.
miksi tämäkin palsta sitten on täynnä lähinnä naisten pohdintaa omista tapailusuhteistaan, että millaisen tekstarin laittoi, mitä mies ajattelee ym. jos tuota on tarjolla, niin miksi kukaan mies enää sitoutuisi enempään?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:07"]
miksi tämäkin palsta sitten on täynnä lähinnä naisten pohdintaa omista tapailusuhteistaan, että millaisen tekstarin laittoi, mitä mies ajattelee ym. jos tuota on tarjolla, niin miksi kukaan mies enää sitoutuisi enempään?
[/quote]
Joillakin miehilläkin on tunteet ja kaipaavat muutakin kuin satunnaista panoa. :)
Minä en usko että mies on täysin vailla mitään tunteita näissä seksisuhteissa.
onko nainen seurustelusuhdetta vaille, kun on miehestä liian huolehtivainen.
Kyllä mä ainakin halusin aluksi ihan vaan tapailua. Tästä ei pitänyt tulla mitääm vakavaa. Kummallakin on vähän huono tilanne seurusteluun. Jossain vaiheessa tunteet kuitenkin kehittyi niin, että oli pakko ottaa puheeksi tämä. Sovittiin, että aletaan seurustella. Mun mielestä tapailu on ihan luonnollinen vaihe ennen seurustelua. Sinänsä niillä ei oikeen ole eroa. Seurustelu on vakavampaa ja silloin ehkä sitoudutaan toiseen enemmän. -N20
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:30"]
Kyllä mä ainakin halusin aluksi ihan vaan tapailua. Tästä ei pitänyt tulla mitääm vakavaa. Kummallakin on vähän huono tilanne seurusteluun. Jossain vaiheessa tunteet kuitenkin kehittyi niin, että oli pakko ottaa puheeksi tämä. Sovittiin, että aletaan seurustella. Mun mielestä tapailu on ihan luonnollinen vaihe ennen seurustelua. Sinänsä niillä ei oikeen ole eroa. Seurustelu on vakavampaa ja silloin ehkä sitoudutaan toiseen enemmän. -N20
[/quote]
Mutta jos tapailuun liittyy pelkkä seksi? Vaikea tuota on viedä eteenpäin...
No ehkä tapailuksi kutsutaan suhdetta, jossa ei olla vielä ehditty/haluttu yhdessä keskustella seurustelusta, mutta kuitenkin jo tykätään toisistaan. Eli jotain on, mutta suhteella ei ole vielä kunnon statusta. Ei kai ekojen treffien jälkeen toista tuntematta vain aleta seurustella, ainakaan yleensä. Kuulostaa meinaa ahdistavalta.