Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on ollut pienet häät

Vierailija
03.01.2015 |

Vieraita n. 30. Haluaisin tietää paljonko häihin kului rahaa? Kertokaa myös vähän millaiset häät, esim. ruuat, oliko pitopalvelu, vuokrattu vai ostettu hääpuku, hääpaikka, koristeet yms. Teittekö paljon itse? Kiitos jos jaksat vaivautua! :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka maksoi n.30e/hlö, tarjoiluun sisältyi alkumalja ja pari lasia viiniä tai olutta ruoalla. paikan vuokra 500e ja hääsviitti 300e. Leivoimme jotain lisukkeeksi tarjoiluun. Häät oli 8v. sitten. Ihanat häät, mutta olishan se ollut kiva pitää vähän isommat.

Vierailija
2/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Me mennään 7.2.2015 naimisiin ja kyseessä on pienet häät, 29 vierasta. Paljon olen yrittänyt itse tehdä, kuten esim. vieraslahjat, pöytäkattaukset eri osat, kutsut yms. Häämekon tilasin Kiinasta JJ's Houselta, itse mekko oli edullinen mutta tulli- ja alvmaksut melkein tuplasivat mekon hinnan. Häät me pidetään pienessä kappelissa ja juhlat on pienessä juhlapaikassa, jonne sulhasen veli on luvannut hommata ruuat (kermaperunat, uunilihaa kastikkeessa, salaattia, lohta, karjalanpiirakkaa) joten niistä hinnoista en sen tarkemmin tiedä.

Budjetti meillä oli 3000e mutta päästään kylllä reippaasti sen alle kun monet sukulaiset on lupautunut auttamaan (kuten sulhasen veli ruokien kanssa ja mummoni kukkien kanssa) ja sormuksetkin löydettiin edullisesti vahingossa (sormukset kuuluivat kans budjettiin). :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuon kokoiset häät. Rahaa meni ehkä 2500 € max. Pitopalvelu teki ja tarjoili ruuat. Ruoka oli aika perinteistä juhlaruokaa: kylmät alkupalat, kuten kalaa ja leikkeleitä sekä salaatteja, pääruokana palapaistia ja jälkkärinä hääkakkua ja leivonnaisia. Jotain leivonnaisia tehtiin itse. Juhlapaikkana oli kaupungilta vuokrattava juhlahuoneisto/talo. Viikonloppuvuokra oli muutaman kympin. Koristeina oli kukkia ja kynttilöitä sekä vuodenaikaan sopivat liinat. Miehen pukuun ei mennyt rahaa ja minun fiftarityyppinen mekko maksoi n. 50 €. Illan ohjelma oli osin vieraiden järjestämää. Musiikista vastasi karaokenvetäjä. Karaoke ei oo minun juttu, mutta vieraat tykkäs hirveästi,  joten oli tosi hauskaa. Seuraavana päivänä siivosimme juhlatalon itse.

Vierailija
4/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme viime kesänä naimisiin, en muista tarkkaan kokonaiskustannuksia mutta taisivat olla alle 1500e. Pidimme kahdet kekkerit, päivällä sukulaisille (yht. 22 kpl) kahvittelut, emme siis tarjonneet ruokaa, ja illalla kavereille (n. 25kpl) vapaamman tilaisuuden jossa tarjolla oli pikkusuolaista ja pari kierrosta.

Paikan vuokra oli 140 euron tienoilla, koristelut olivat aika minimaaliset, lähinnä siistejä kukkasia anoppilasta. Miehen puku oli vuokrattu, 80e, kengät hänellä oli valmiina. Minun pukuni maksoi 160e eikä ole "perinteinen hääpuku", voin siis mahdollisesti käyttää sitä myöhemminkin. Kenkäni olivat 20e, äiti laittoi tukan ja sisko meikkasi. Sisko myös otti kuvia, ihan hyviä tuli.

Tarjoiluista sen verran, että miehen äiti teki kahvitilaisuuteen voileipäkakun, pullat ja makeat kakut tilasimme, en muista niiden hintaa. Alkumaljat ja yhdet väkevät kahvilla taisivat olla yhteensä 60e? ei mitään muistikuvaa.

Varmasti huomaa että menimme nuorehkoina naimisiin ja maksoimme itse, siksi menimme ehkä jonkun mielestä sieltä mistä aita on matalin.

Vierailija
5/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin ulkomailla naimisiin ja yhteensä meitä oli 10 henkilöä laskettuna. Häät olivat Etelä-Euroopassa, yhdesssä pääkaupungissa ja sen takia hinnatkin meni korkeemmaksi kun kaikki maksoi tietty enemmän suurkaupungissa. Siitä piti maksaa noin tonni, että meidät vihittiin paikallisessa kirkossa, sitten meni n. 300 euroa cocktail tilaisuuteen mikä pidettiin kirkon viereisessä ravintolassa, dokumentaariseen valkouvaukseeen meni n. 1500 euroa (sitä en kyllä kadu ollenkaan) jai illaksi Vuokrattiin yhdestä ravintolasta oma yksityinen tila meille ja sinne sitten illallinen joka kustansi n. 1200 euroa yhteensä meidän porukalle, lisäksi illalla oli pari muuta viihdykeohjelmaa jotka maksoi yhteensä n. 200 euroa. Sen lisäksi tietysti tuli hintaa hääpuvulle, sormuksille ja morsiamen kaunistumiselle hääpäivänaamuna. Emme maksaneet vieraiden lippuja tai majoittumisia mutta omat liput ja hotellit maksoimme tietty.

Olis voinut tulla jopa halvemmaksi ptiää suuret häät pienellä paikkakunnalla suomessa.

Vierailija
6/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin 2 vuotta sitten syksyllä naimisiin. Vieraita oli parikymmentä. Moni kutsuttu ei edes päässyt paikalle. Paikan vuokra ruokineen oli 600€, sisälsi hääkakun, ruoat, kahvit ja alkumaljan muistaakseni. Mulle laitettiin vielä pullo viiniä (onneksi, kuka sitä olis kestänyt selvinpäin..) Puvun ostin netistä n 100€. Miehen vaatteet oli kans n. 100€ kenkineen. Koristelussa auttoi äiti, ne oli varmaan kans jonkun satasen. Kukkia ja kynttilöitä, syksyisiä tietenkin.
Itse jouduimme suurimman osan ohjelmasta vetämään kun vieraat vaan istui perseellään. Alkumaljan lisäksi ei alkoholia tarjoiltu, joten siksi varmaan ihmiset oli niin paskanjäykkiä ja moni lähti aikaisin pois. Isäni soitti sentään häävalssin ja toinen parhaista kavereista säesti lauluani. Paikan pitäjä sentään veti vähän ohjelmaa. Vieraiden käytös oli mulle ikävä pettymys, oli hyvä että mentiin mahdollisimman halvalla. Moisiin moukkiin olis tonneja huvittanutkaan tuhlata. Parasta ois kai ollu juhlia vain parhaiden ystävien kesken :) Noo, tärkeintä on itse asia kuitenkin eli että olemme nyt naimisissa ja edelleen erittäin rakastuneita <3 :)

Vierailija
7/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapaikka 300, pitopalvelu samassa hinta 30 hengelle sisältäen iltapalan 960, juhlajuomat Virosta 600 (ja riitti puoleksi vuodeksi eteenpäin), juhlaohjelma/musiikki/dj 500/12 h, koristelut 300, yhteensä 2660 €. juhlavaatteet ja sormukset oli jo olemassa, käytän vain yhtä sormusta. Kuvaukset hoiti kaverijoukko, erittäin hyvin toimi.

Yleensä sanotaan, että valitse mihin haluat panostaa, paikkaan, ruokaan vai musiikkiin. Meillä kaikki meni nappiin ja erittäin kohtuullisella budjetilla. Myös hääpari nautti häistään, oltiin rentoja ja rakkaus näkyi päivän tunnelmissa kuten kuvista näkyi, ei yhtään tympeää ilmettä kenelläkään ;)

Vierailija
8/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidettiin tänä syksynä pienet häät, n 25 vierasta. Rahaa meni kaikenkaikkiaan n. 2000e en oo tarkkaan laskenu. Juhlapaikan vuokra 200e (mökki)mun puku 260e(pitkä iltapuku) ja miehen 200e (tumma puku) (molempia voi käyttää myös tulevaisuudessa muissa juhlissa) sormus vajaa 500. Ruuat alle 300, lämmin ruoka tilattu pitopalvelusta, muut ruuat ja kahvipöydän antimet leivottu itse/sukulaiset leiponeet. Kävin myös kampauksessa ja meikissä, niistä kuluja n 130e. Ainiin ja valokuvaus maksoi kuvineen muutaman satasen. Koristelut yksinkertaiset, muutama kymppi meni pöytäliinoihin ja kyntyilöihin, kukat ystävältä häälahjaksi. Ihanat ja tunnelmalliset juhlat, ei ole rahasta kiinni!

Vierailija
9/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 jatkaa skumpat alkumaljoiks makso muutaman kympin :)

Vierailija
10/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet häät ja 30 vierasta?? Mulla oli sitten varmaan minihäät, kun vieraita oli alle kymmenen.

Vierailija
11/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin otsikon perusteella vastaamaan, mutta joo meillä myös 5 vierasta. Rahaa men ravintolaan 1000, limusiiniin pari sataa muistaakseni, hotelli 200, puvut yht. 2500, muut tilpehöörit kuten kampaus ja koristeet varmaan 500 yht.

Vierailija
12/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos otsikko harhaanjohtava! Luulin vain että nämä meidän suunnitteilla olevat häät olis aika pienet kun tuttavapiirissä ollut 50-100 hlön häitä :D
Ap

Vierailija
13/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 30 henkilön häät on pienet häät, sanoisin että kaikki alle 50 vieraan häät on pienet. 

Vierailija
14/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:22"]

Me mentiin ulkomailla naimisiin ja yhteensä meitä oli 10 henkilöä laskettuna. Häät olivat Etelä-Euroopassa, yhdesssä pääkaupungissa ja sen takia hinnatkin meni korkeemmaksi kun kaikki maksoi tietty enemmän suurkaupungissa. Siitä piti maksaa noin tonni, että meidät vihittiin paikallisessa kirkossa, sitten meni n. 300 euroa cocktail tilaisuuteen mikä pidettiin kirkon viereisessä ravintolassa, dokumentaariseen valkouvaukseeen meni n. 1500 euroa (sitä en kyllä kadu ollenkaan) jai illaksi Vuokrattiin yhdestä ravintolasta oma yksityinen tila meille ja sinne sitten illallinen joka kustansi n. 1200 euroa yhteensä meidän porukalle, lisäksi illalla oli pari muuta viihdykeohjelmaa jotka maksoi yhteensä n. 200 euroa. Sen lisäksi tietysti tuli hintaa hääpuvulle, sormuksille ja morsiamen kaunistumiselle hääpäivänaamuna. Emme maksaneet vieraiden lippuja tai majoittumisia mutta omat liput ja hotellit maksoimme tietty.

Olis voinut tulla jopa halvemmaksi ptiää suuret häät pienellä paikkakunnalla suomessa.

[/quote]

Kallein oli siis tuo valokuvaus? Mielenkiintoista.

Vierailija
15/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 35 vierasta, kustannukset ehkä noin 4000 €. Juhlapaikka oli melko kallis mutta ruuat tulivat sieltä, juomat tuotiin itse Alkosta/ruokakaupasta. Koristelut ja kutsut tein pääasiassa itse, jotain lyhtyjä tilasin eBaysta. Kynttilöitä oli kymmenittäin. Kuvaaja oli toinen iso kustannuserä. Miehelle ostettiin puku, minä tein mekkoni itse.

Kauniit unelmien häät pidettiin pimeänä syysiltana. Paikka oli tunnelmallinen ja kaunis, meidät myös vihittiin siellä. Sitten syötiin kolmen ruokalajin illallinen ja tanssittiin vähän (musiikki tuli Spotifysta koska bändi olisi noin pienellä porukalla ollut liian dominoiva). Puheita pidettiin ja kaasoilla + bestmanilla oli yksi pieni ohjelmanumero. Jatkoille lähdettiin pienemmällä porukalla yökerhoon, yöksi hotelliin.

Vierailija
16/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yksi veiras, todistaja,jolle tarjosmme vihkimisen jälkeen lounaan. Lounas ja pari lasia shampanjaa maksoivat noin 300€. Pukuni 400, kengät 50, matkat 1500€, vihkimismaksut noin 100, hääyö 300,sormukset 3000...jotain muuta pientä sälää, Kaiken kaikkiaan  siis noin 6000e & muu majoitus kun hääyö.

juhlimme häitämme nykissä.

Vierailija
17/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli reilu 40vierasta. Hääpaikan vuokra oli 150e, meidän vaatteisiin meni alle 200e, ruuat tehtiin itse, liha ja kalakeitot,karjalanpiirakoita,itse leivottua ruisleipää,neljä kakkua,juomia. Alkoholia oli niin että jäikin, siihen meni 200, ruuista en osaa sanoa, miehen sisko ja hänen mies teki/osti niistä osan. Koristelut tehtiinitse ,kukkiin meni joitain kymppejä. Mielestäni oli oikein edulliset häät. Ai niin,meillä oli karaokea,dj otti 220e koko illasta,oli tuttavani

Vierailija
18/22 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:00"]Meillä oli yksi veiras, todistaja,jolle tarjosmme vihkimisen jälkeen lounaan. Lounas ja pari lasia shampanjaa maksoivat noin 300€. Pukuni 400, kengät 50, matkat 1500€, vihkimismaksut noin 100, hääyö 300,sormukset 3000...jotain muuta pientä sälää, Kaiken kaikkiaan  siis noin 6000e & muu majoitus kun hääyö.

juhlimme häitämme nykissä.
[/quote]

Kuulostaa aivan mahtavalta! Mielelläänkin sitä ikimuistoista päivänä panostaa itseensä :) Ois pitänyt tehdä samoin koska tosiaan oma hääjuhla oli pienoinen pettymys. Vihkiminen itsessään oli tietysti maailman parasta :) -7

Vierailija
19/22 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pari viikkoa sitten pienet häät, 40 vierasta. Rahaa kului vähän yli tonnin. Tehtiin itse kaikki hääkimpusta ja koristeista tarjoiluihin. Häät pidettiin seurakunnan juhlatilassa. Juomat ostettiin Virosta ja puvut käytettynä. Osan säästövinkeistä löysin netistä esim. hääsivustolla.

Paljon apua sain kaasolta, joka jaksoi auttaa kutsukorttien ja koristeiden tekemisessä, hankki kukkia ja järkkäsi. Ja ei tarvittu ottaaa lainaa pankista!

20/22 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä häät kesällä 2017.

Häämekko (vintage 80-luvulta, tilattiin Englannista)+vannealushame (Kiinasta): yht n.400 euroa.

Huntu ja viuhka (vintage 80-luvulta, UFF-kirppikseltä ja Pelastusarmeijalta): n.10 euroa.

Hiuskukat (Ninja, Glitter): n.10 euroa.

Korkoavokkaat (vanhat vintage Martta-kengät, UFF-kirppis): 5 euroa.

Sulhasen puvuntakki (Hugo Boss, Punaisen Ristin kirpparilta): n. 50 euroa.

Sulhasen solmio (vintage Hermés, Ranskasta): n.80 euroa.

Sulhasen kauluspaita Sokokselta n. 50 euroa.

Laittaudumme itse, sulhanen käyttää vanhoja juhlakenkiään.

Kirkko 0 euroa.

Juhlatila ja liinat seurakunnalta n.200 euroa.

Yht n. 805 euroa

Morsian valmistaa kakut ja pikkuleivät itse, tehnee tarvikkeineen 50-60 e? Yksinkertainen itsepalvelukahvittelu vihkimisen jälkeen, epäviralliset jatkot kylän paikallisbaarissa karaoken merkeissä tms, vienee 100-150 euroa, josta juomat vain murto-osa koska alkoholi ei vihkiparille paljoa maistu.

Siis yht noin 1005 euroa, voinee pyöristää 1010 euroon. Toki voi heittää yli hieman, mutta ei meitä pröystäilystä voi syyttää. :)

Toivottavasti häämme sujuvat hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi