finskin lennolla laukusta varastettu
Eli siis lensin finnairilla euroopan sisäisen lennon, mutta laukku ei tullut heti perille. Kesti kaksi päivää kunnes toimitettiin mulle kotiin ja huomasin heti, että laukusta puuttui mm. uudet arvokkaat kengät (niin isot, ettei saanut käsimatkatavaroihin) sekä avaamaton maxi-kokoinen hajuvesipullo (myös yli sallitun nestemäärän kässärissä). Tein ilmoituksen lentoyhtiölle heti. Onko kellekään käynyt vastaavaa?? Mitenköhän toi kun arvotavaroita ei sais pakata laukkuun, mutta entä jos ei ole muuta vaihtoehtoa?
Kommentit (28)
Rantapallon sivuilla on asiaa lentoyhtiöiden vastuusta matkatavaran suhteen EU:n sisällä. Törkeä tapaus sulla, ap. Mien muuten todistat, ettet itse unohtanut pakata kenkiäsi laatikkoon ja ne jäivätkin lähtömaahan?
Multa vietiin kolikkopussi, jonka tyhmyyksissäni laitoin ruumaan. Tenerife Nortelta lähdin. Pari vuotta jo aikaa.
Jaa en tosiaan tiedä miten todistan. Kenkien kohdalle asia oli niin, etten niitä ollut edes ottanut laatikosta pois. Olivat siis reissusta ostetut ja tästä kuitti. Mutta enhän mä voi todellakaan todistaa yhtään mitään :/ tuossa linkissä kyllä yksiselitteisesti sanottu, että lentoyhtiö vastuussa mikäli kirjattu matkatavara katoaa tai vahingoittuu. Ap
mulla myös joskus laukku kadonnut ja saatu takaisin...sisältö oli myllätty, oli kadonnut pari tavaraa ja ilmestynyt tilalle talouspaperia yms(??), ihankuin olisi jotain kuivateltu. Ei onneksi ollut mitään kovin arvokasta, laturi ja vanha hiustenkuivain. Tosin maakin oli sellainen jossa tällaista sattuu varmaan tiheämmin...
Viidakon lait tulevat mieleen tällaisesta. Itse vääntäisin lentoyhtiön kanssa, sitten Finnavian ja kuluttajaviraston. Pitää varmaan alkaa ottaa valokuvia matkalaukun sisällöstä ennen ja jälkeen matkan. Tai videoida niin, että laukku tosiaan korkataan suoraan matkan jälkeen. Liukuhihnalta noston jälkeen heti? Mutta eihän mikään voittoa tekevien vakuutusyhtiöiden tulkinnoissa liene aukotonta. Pitää vaan satsata hyvään ja vedettävään käsimatkatavaralaukkuun, jos jotain arvokasta matkalta ostaa.
Ota jatkossa kuva laukun sisällöstä, ennen kuin laitat sen kiinni. Olet heti paljon vahvemmilla.
Ap, tule kertomaan millaiseen ratkaisuun päädyit ja miten lopulta kävi.
Kilpailu-ja kuluttajavirasto on listannut lentoyhtiön vastuut.KKV