Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi MIEHET antavat naisten määritellä mikä on miehekästä?

Vierailija
27.10.2021 |

Ei mitään järkeä. Ei miehetkään kerro mikä on oikea tapa olla nainen. Perinteiset miehekkäät arvot ovat aina olleet periksiantamattomuus, vahvuus (sekä psyykkinen että fyysinen) ja rohkeus, ja tulee aina olemaan. Kulttuurista ja yhteiskunnasta riippumatta, nämä ovat aina olleet ne arvot mitä miehiä on kehoitettu noudattamaan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä mitä tarkoitat. Olen itseni.

Vierailija
2/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse te miehet määrittelet omaa toksista maskuliinisuuttanne. Ei sillä ole naisten kanssa mitään tekemistä, vaan teidän keskinäisen kulttuurinne. Miksi teette niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse te miehet määrittelet omaa toksista maskuliinisuuttanne. Ei sillä ole naisten kanssa mitään tekemistä, vaan teidän keskinäisen kulttuurinne. Miksi teette niin?

Niinpä. Naisilla ja muunsukupuolisilla olisi tarjota teille miehille avaimet siihen miten olla maskuliininen ilman toksisuutta, mutta jostain syystä ne eivät kelpaa vaan omia patriarkaalisia etuoikeuksia ylläpidetään vähemmistöjen ihmisoikeuksia polkien.

Vierailija
4/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se virallinen porukka, joka määritellyt mainitsemasi toksisen maksuliinisuuden? Mistä saan toimintaohjeet, miten minun tulisi elää tämän virallisen tahon määrittelemällä tavalla? 

ap:lta voisin kysyä missä naiset ovat määritelleet minulle maskuliinisuuden ja mistä saan toimintaohjeet, miten minun tulisi elää tämän naisten määrittelemän maskuliinisuuden mukaan?

Vierailija
5/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se virallinen porukka, joka määritellyt mainitsemasi toksisen maksuliinisuuden? Mistä saan toimintaohjeet, miten minun tulisi elää tämän virallisen tahon määrittelemällä tavalla? 

ap:lta voisin kysyä missä naiset ovat määritelleet minulle maskuliinisuuden ja mistä saan toimintaohjeet, miten minun tulisi elää tämän naisten määrittelemän maskuliinisuuden mukaan?

Pitkälle pääset sillä että tiedostat etuoikeutesi ja noudatat väistämisvelvollisuutta vähemmistöjä kohtaan. Ymmärrät ettei sinulla ole oikeutta määritellä sitä mistä vähemmistön edustaja triggeröityy ja mistä ei.

Vierailija
6/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te miehet olette aika kärkkäitä määrittelemään naisellisuutta ja naisen avuja ylipäänsä. Vuoroin vieraissa!

Vierailija
7/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkälle pääset sillä että tiedostat etuoikeutesi ja noudatat väistämisvelvollisuutta vähemmistöjä kohtaan. Ymmärrät ettei sinulla ole oikeutta määritellä sitä mistä vähemmistön edustaja triggeröityy ja mistä ei.

Mitkä etuoikeuteni? Missä minun nyt pitää väistää paitsi liikenteessä? Minua ei kiinnosta muut ihmiset riittävästi, että välittäisin toisen triggeröitymisistä.

Vierailija
8/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te miehet olette aika kärkkäitä määrittelemään naisellisuutta ja naisen avuja ylipäänsä. Vuoroin vieraissa!

Entä jos en ole mitenkään määrittelemässä naisellisuutta tai naisten avuja? Väitteesi on yhtä naurettava kuin ap:n.

Vierailija
9/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa määritellä ihan vapaasti mikä hänestä on meihekästä, muttei se minua kiinnosta. Ihan pikkuisen kiinnostaa minkä naiset määrittelevät miehekkääksi, koska naisista olen kiinnostunut ja heistäkin merkitsee miten hän, josta olen kulloinkin kiinnostunut määrittelee miehekkyyden, ja mahdunko hänen mielikuvaansa. Tulipa pitkä lause.

Vierailija
10/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen mies voi ihan itse päättää, mikä hänen mielestään on miehekästä tai naisellista. Ihan kuten jokainen nainenkin voi päättää, mikä on hänen mielestään naisellista tai miehekästä. 

Vierailija
11/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähdetään vaikka sitten siitä että, ne periksiantamattomuus, vahvuus ja rohkeus ovat miehekkäitä "arvoja".

Periksiantamattomuus? Miten se voisi ilmetä? No ei ainakaan siten että, ei uskota naisen ei-sanaa. Hyvää periksiantamattomuutta voisi ilmetä vaikka ihan siellä koulunpenkillä alkaen, jos joku asia ei mene kaaliin. Tehdään töitä sen kehittymisensä eteen, eikä aleta häiriköimään muita ja dokaamaan.

Vahvuus?

Toki on vähän ällöttävää jos isokokoinen mies ei jaksa nostaa vaikka 30kg. Tai ei jaksa kantaa jotain kauppakasseja. Henkinen vahvuus on vähän monimutkaisempi juttu.

Henkisesti vahvat miehet eivät käyttäydy kuten mieslapset. He eivät ole mitään äitiä tai kodinkonenaista vailla. He eivät kitise ja inise joka asiasta. He kantavat vastuun omasta käytöksestään ja itsestään.

Kyllä vahvuus henkisenä ominaisuutena on miehekästä. Mutta se ei tarkoita että heikkous olisi jotenkin naisellista tai naisiin liitettävä ominaisuus.

Henkisesti vahva mies tiedostaa sen, että hänellä on miehenä privilegioita, ja hänen ei tarvitse painaa naisia alas vähättelemällä tai mitätöimällä heitä. Henkisesti vahva mies pystyy myöntämään sen tosi asian että, naisia on alistettu väkivalloin jo tuhansia vuosia, ja jokainen mies on hyötynyt siitä.

Henkisesti vahva seisoo omilla jaloillaan ja haluaa itse ansaita etunsa, eikä siten että, ne tulee annettuina nenän eteen, vain koska on syntynyt tiettyyn sukupuoleen.

Rohkeutta on myöntää että itse kuuluu etuoikeutettuun ryhmään.

Ei ole mitään rohkeutta olla kitisevä ja ikkaseva miesasiavauvamies.

Vierailija
12/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa mulle mikä noista arvoista on toksista?

-AP

Vierailija
13/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä etuoikeuteni? Missä minun nyt pitää väistää paitsi liikenteessä? Minua ei kiinnosta muut ihmiset riittävästi, että välittäisin toisen triggeröitymisistä.

No mut siinähän sä just oikein uhkut ja uhoat sitä toksista maskuliinisuuttasi. Sitten kuitenkin sun suuri rohkeutesi ja vahvuutesi kulminoituu siihen, että tunteet on liian pelottava asia, ja jotta niiden kanssa pärjäisi, niin pitää käyttää päihteitä. Ja kun ei muut ihmiset kiinnostele, niin aitoja ihmissuhteita ei synny. Ja sitten kun elämä potkaisee sua päähän, tai muija jättää, niin sitten taas tartutaan siihen pulloon ja syrjäydytään tai aletaan aggressiivisiksi.

Sellaista hienoa se on se todellinen miehinen miehekkyys.

Vierailija
14/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen mies voi ihan itse päättää, mikä hänen mielestään on miehekästä tai naisellista. Ihan kuten jokainen nainenkin voi päättää, mikä on hänen mielestään naisellista tai miehekästä. 

Miksi minun pitäisi välittää onko jokin asia miehekästä? Toimin Suomen lakien ja hyvien käytöstapojen puitteissa mieleni mukaan. Tilasin juuri uuden sohvan ja nyt mietin siihen lisuketyynyjä. Mitä merkitystä onko tämä miehekästä vai ei, koska luultavasti tarvitse sohvalla muutaman lisuketyynyn. Illalla olen kokkaamassa kasviksia ja nuudeleita, mutta onko merkitystä kokkaamisen tai ruuan miehekkyydellä?  Eikö miehekkyydestä tai naisellisuudesta välittäminen ole mennyttä aikaa?

Vierailija
15/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähdetään vaikka sitten siitä että, ne periksiantamattomuus, vahvuus ja rohkeus ovat miehekkäitä "arvoja".

Periksiantamattomuus? Miten se voisi ilmetä? No ei ainakaan siten että, ei uskota naisen ei-sanaa. Hyvää periksiantamattomuutta voisi ilmetä vaikka ihan siellä koulunpenkillä alkaen, jos joku asia ei mene kaaliin. Tehdään töitä sen kehittymisensä eteen, eikä aleta häiriköimään muita ja dokaamaan.

Vahvuus?

Toki on vähän ällöttävää jos isokokoinen mies ei jaksa nostaa vaikka 30kg. Tai ei jaksa kantaa jotain kauppakasseja. Henkinen vahvuus on vähän monimutkaisempi juttu.

Henkisesti vahvat miehet eivät käyttäydy kuten mieslapset. He eivät ole mitään äitiä tai kodinkonenaista vailla. He eivät kitise ja inise joka asiasta. He kantavat vastuun omasta käytöksestään ja itsestään.

Kyllä vahvuus henkisenä ominaisuutena on miehekästä. Mutta se ei tarkoita että heikkous olisi jotenkin naisellista tai naisiin liitettävä ominaisuus.

Henkisesti vahva mies tiedostaa sen, että hänellä on miehenä privilegioita, ja hänen ei tarvitse painaa naisia alas vähättelemällä tai mitätöimällä heitä. Henkisesti vahva mies pystyy myöntämään sen tosi asian että, naisia on alistettu väkivalloin jo tuhansia vuosia, ja jokainen mies on hyötynyt siitä.

Henkisesti vahva seisoo omilla jaloillaan ja haluaa itse ansaita etunsa, eikä siten että, ne tulee annettuina nenän eteen, vain koska on syntynyt tiettyyn sukupuoleen.

Rohkeutta on myöntää että itse kuuluu etuoikeutettuun ryhmään.

Ei ole mitään rohkeutta olla kitisevä ja ikkaseva miesasiavauvamies.

On rohkeutta sanoa asioita ääneen jota muut ei uskalla. Eikä mulla ole mitään velvollisuutta kantaa vastuuta siitä mitä esi-isäni ovat tehneet naisille. Jopa arabimaat teki orjakauppaa afrikan kanssa 1700 - luvulla, mutta jostain syystä vain valkoiset miehet saavat kantaa tämän synnin. Miksi?

-AP

Vierailija
16/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut siinähän sä just oikein uhkut ja uhoat sitä toksista maskuliinisuuttasi. Sitten kuitenkin sun suuri rohkeutesi ja vahvuutesi kulminoituu siihen, että tunteet on liian pelottava asia, ja jotta niiden kanssa pärjäisi, niin pitää käyttää päihteitä. Ja kun ei muut ihmiset kiinnostele, niin aitoja ihmissuhteita ei synny. Ja sitten kun elämä potkaisee sua päähän, tai muija jättää, niin sitten taas tartutaan siihen pulloon ja syrjäydytään tai aletaan aggressiivisiksi.

Sori, erosin reilu kuusi vuotta sitten ja en käytä päihteitä. Oletuksesi menevät nyt kovasti metsään. En edelleen tiedä mikä käytöksessäni olisi toksista maskuliinisuutta, koska en luokittele omia tekemisiä sukupuoleni kautta. Ainoa asia missä sukupuolella on minusta merkitystä on, kumpaan pukuhuoneeseen menen tarvittaessa ja kenen deittiprofiileja tarvittaessa selailen. 

Vierailija
17/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NUO ap:n mainitsemat PERINTEISET MIEHEKKÄÄT ARVOT ON SAMOJA, JOTKA SOPIVAT NAISILLEKIN. Vain toksisesti maskuliiniset miehet haluavat naisten olevan periksiantavia, heikkoja (psyykkisesti ja fyysisesti) sekä pelokkaita. 

Vierailija
18/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiin turvautuminen ei ole miehekästä, vaan heikkoa uhoa kun ei uskalleta tai kyetä kontrolloimaan omia tunteitaan. Itse en juo ollenkaan.

-AP

Vierailija
19/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NUO ap:n mainitsemat PERINTEISET MIEHEKKÄÄT ARVOT ON SAMOJA, JOTKA SOPIVAT NAISILLEKIN. Vain toksisesti maskuliiniset miehet haluavat naisten olevan periksiantavia, heikkoja (psyykkisesti ja fyysisesti) sekä pelokkaita. 

AIVAN! Tunnen monia vahvoja naisia, jotka seuraavat näitä periaatteita, ja se jos mikä on kunnioitettavaa.

Kuten tässä palstassa huomataan niin ironiahan on siinä että suurin osa naisista on uhriutuvia ja syyttävät erityisesti valkoisia heteromiehiä siitä että ovat heikommassa asemassa.

Pääse jo yli siitä, ja tee jotain asialle äläkä uhriudu ja kitise.

-AP

Vierailija
20/31 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli arvo sopii niin miehille kuin naisille, niin onko silloin kyseessä miehinen arvo vai pikemminkin hyviä ominaisuuksia ihmisille? Miksi tästä pitäisi tehdä sukupuolitettu asia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme