Mikä bloggaajissa ärsyttää?
Listataan ärsytyksen kohteita!
Itseäni ärsyttää yleisesti ottaen se, mihin blogimaailma on menossa. Enemmän ja enemmän kiiltokuvaa, täytesanoja, ylivalotusta kuvissa ja videopostaukset yhtä lässytystä ja lukijoita kutsutaan murmeleiksi ja kullannupuiksi yms, ihme lässytystä. Missä on aitous?
Kommentit (327)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 20:16"]Menkää nyt lukemaan ja katsomaan esim. Hulluna Vaatteisiin (myös Pinkit korkokengät) blogia, niin sieltä selviää, mikä Ä.R.SY.T.T.Ä.Ä. Jo pelkkä kuvien katseleminen saa minut voimaan pahoin. Miten aikuinen nainen kehtaa, mutta näyttää kehtaavan. Myötähäpeä on valtava !
[/quote]
Kävin katsomassa, ei löytynyt mitään noloa?? Kivoja mekkoja ja iso hymy
Heidi Ekholm-talas, jessus mikä jeesustelija.Eikö YLE:n apinasuodatin toimi,vai onko kokoomus saanut vapaudut vastuusta lipukkeen.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:54"]Bloggaaminen (lähinnä puhun näistä suosituista ammattimaisista life style - ja muotiblogeista) on minusta merkki älyllisestä laiskuudesta ja tylsyydestä. En itse keksisi mitään masentavampaa kuin pyöriä koko elämäni oman ulkonäköni, vaatekaappini, kotini ja ajatusteni parissa. Ovatko he todella näin kiinnostuneita vain ja ainoastaan omasta itsestään vai eivätkö paukut riitä mihinkään mikä vaatii todellista perehtymistä asioihin oman navan ulkopuolella?
[/quote]
Älyllisesti laiskaa on ainoastaan oman kruunun kiillotusyritys painamalla muita alas.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:04"]
Eikö se mene kutakuinkin näin; bloggaamiseen jumiutunut bloggaaja tienaa blogillaan, ei opiskele vaan elää hetkessä, ei hae oikeita töitä joten ei saa meriittejä ansioluetteloonsa (vai onko joku "testasin tänään tätä uutta blogiyhteistyön kautta saamaani kynsilakkaa" joku isompikin akateeminen meriitti tänä päivänä?) reissaa, ostelee merkkituotteita joiden avulla yrittää näyttää ikäistään paljon vanhemmalta (siksi kai ostelevat kaikki nuo keski-ikäisten suosimat hinnakkaammat vaate- ja asustemerkit?) jotta vanhemmat miehet pitäisivät vakavasti otettavana ja lähestyisivät.
Saavat koukkuunsa sen varakkaan miehen joka elättää hänet, ja saavat kenties lapsen/lapsia mutta opiskelu ja oikea työpaikka ovat jääneet kokematta eikä samanikäisten kanssa ole enää mitään juteltavaa kun vaikuttavat elävän eri elämää ja kertovat koulu- ja työjuttuja, joten kai siihen tyhjään oloon pitää vain ostella lisää ja lisää toisen rahoilla ja tuntea olevansa mitätön kun toisella on työelämä mutta itsensä kirjoittamaa blogia kukaan ei ole enää lukenut vuosikausiin joten se on jäissä eikä omaa rahaa tule mistään, ja mies on päivät ja kenties illat töissä ja itse ollaan kotona lapsen kanssa ja mietitään että kuka huolii enää opiskelemaan tai töihin pienen lapsen/lasten äitiä, joten mitä tuossa tilanteessa voisi tehdä kun tulevaisuus näyttää tympeältä? Aika kamala kohtalo minun mielestä, koska se jatkuva ostelu ei ole koskaan tällä planeetalla ollut mikään onnistunut lääke masennukseen ja perimmäiseen turhautumiseen.
[/quote]
Moni suosittua blogia pitävä käy silti myös ansiotyössä: Anne Muoti mielessä, Johanna KV, Karla All i ever wanted, Marjukka FFS, Rilla. Miten nämä ehtivät?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:57"] [quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:29"] Mä luenkin vaan tavisten blogeja, niin ei ärsytä mikään. [/quote] Ei ne tavisten blogitkaan kaikki mitään kivoja ole. Useasti niissäkin se ärsytys aste nousee kuten esimerkiksi blogissa, joka onkin jo täällä mainittu. Vn blogi siis. [/quote] Mikä on Vn blogi? [/quote] Voisiko tarkoittaa tuota villa nannaa?
[/quote]
Villa Nannasta tykkään. Mutta kavereiden blogeihin tietysti suhtautuukin toisin kuin tuntemattomien.
[/quote]
Vn bloggari sulle tuttu?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:09"]
Moni suosittua blogia pitävä käy silti myös ansiotyössä: Anne Muoti mielessä, Johanna KV, Karla All i ever wanted, Marjukka FFS, Rilla. Miten nämä ehtivät?
[/quote]
Nämä ovat aikuisia, yrittelijäitä fiksuja naisia eivätkä niitä jotka haalii monen tonnin luksus&logotuotteita kaappiinsa kilpaa ja sellaisella viikkovauhti-vimmalla kuin olisi joku hiton maailmanloppu tulossa tai yritä esittää jotain uusrikkaita ilman mitään sen kummempia rahkeita vaan ovat omaa työtä tekeviä, hyvin menestyneitä naisia.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:09"]
[/quote]
Nämä ovat aikuisia, yrittelijäitä fiksuja naisia eivätkä niitä jotka haalii monen tonnin luksus&logotuotteita kaappiinsa kilpaa ja sellaisella viikkovauhti-vimmalla kuin olisi joku hiton maailmanloppu tulossa tai yritä esittää jotain uusrikkaita ilman mitään sen kummempia rahkeita vaan ovat omaa työtä tekeviä, hyvin menestyneitä naisia.
[/quote]
Eikö noilla kaikilla em. bloggaajilla ollut kuitenkin koulutus ja oma ura ENNEN kuin ryhtyivät bloggaamaan, ja on edelleen? Ovat menestyneitä jonkin muun avulla ja bloggaaminen on sitten vaan pieni lisä siihen uraan?
Tuolla tarkoitettiin varmaan niitä tyhmänylpeitä ja hyväuskoisia aikuispissiksiä jotka kuvittelee että se bloggaaminen voi olla heille jatkossakin ammatti ja näin ollen ne olennaiset elämän eväät eli koulutukset ja työkokemukset jää hankkimatta, ja tärkeämpää keskittyä oman materian keräämiseen ja oman navan pyörittämiseen.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:57"] [quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:29"] Mä luenkin vaan tavisten blogeja, niin ei ärsytä mikään. [/quote] Ei ne tavisten blogitkaan kaikki mitään kivoja ole. Useasti niissäkin se ärsytys aste nousee kuten esimerkiksi blogissa, joka onkin jo täällä mainittu. Vn blogi siis. [/quote] Mikä on Vn blogi? [/quote] Voisiko tarkoittaa tuota villa nannaa?
[/quote]
Villa Nannasta tykkään. Mutta kavereiden blogeihin tietysti suhtautuukin toisin kuin tuntemattomien.
[/quote]
Vn bloggari sulle tuttu?
[/quote]
On
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:15"]
[/quote]
[/quote]
Vn bloggari sulle tuttu?
[/quote]
On
[/quote]
Vie sitten sellaisia terveisiä, että opettelisi ompelemaan ensin kunnolla ja aloittaisi sen jälkeen blogin. Ideatkin saisivat olla hiukan parempia mitä nyt ovat.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:58"]
[/quote]
[/quote]
Vn bloggari sulle tuttu?
[/quote]
On
[/quote]
Vie sitten sellaisia terveisiä, että opettelisi ompelemaan ensin kunnolla ja aloittaisi sen jälkeen blogin. Ideatkin saisivat olla hiukan parempia mitä nyt ovat.
[/quote]
Miksi mä niin tekisin? Sä varmaan osaat kirjoittaa oman mielipiteesi ko blogiinkin.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:15"]
[/quote]
[/quote]
Vn bloggari sulle tuttu?
[/quote]
On
[/quote]
[/quote]
eli sun mielestä blogia saa pitää vain täydellisesti ompeleva henkilö ja muut saavat hävetä töitään?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:01"]
[/quote]
[/quote]
Vn bloggari sulle tuttu?
[/quote]
On
[/quote]
[/quote]
Miksi mä niin tekisin? Sä varmaan osaat kirjoittaa oman mielipiteesi ko blogiinkin.
[/quote]
Ja sitten saadaan lukea kiukuttelua ja parkumista kun bloggaaja hermostuu asiallisesta kommentista.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:15"] [quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:05"] [quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:41"] [quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 21:21"] [quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:57"] [quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 17:29"] Mä luenkin vaan tavisten blogeja, niin ei ärsytä mikään. [/quote] Ei ne tavisten blogitkaan kaikki mitään kivoja ole. Useasti niissäkin se ärsytys aste nousee kuten esimerkiksi blogissa, joka onkin jo täällä mainittu. Vn blogi siis. [/quote] Mikä on Vn blogi? [/quote] Voisiko tarkoittaa tuota villa nannaa? [/quote] Villa Nannasta tykkään. Mutta kavereiden blogeihin tietysti suhtautuukin toisin kuin tuntemattomien. [/quote] Vn bloggari sulle tuttu? [/quote] On [/quote] Vie sitten sellaisia terveisiä, että opettelisi ompelemaan ensin kunnolla ja aloittaisi sen jälkeen blogin. Ideatkin saisivat olla hiukan parempia mitä nyt ovat. [/quote] eli sun mielestä blogia saa pitää vain täydellisesti ompeleva henkilö ja muut saavat hävetä töitään?
[/quote]
Kyllä mielestäni pitää osata ommella jos pitää sellaista blogia.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:07"]
[/quote]
Vähän ohis, mutta kyllä blogia voi pitää esim. siitä, että opettelee ompelemaan. Seuraa omaa edistystään, joka voi olla aika huikeaakin, jos säännöllisesti harjoittelee. Miksi olisi yhtään sen huonompi aihe kuin jokin "läskistä fitnesmimmiksi" -päiväkirja?
Toki jos tekee tutorial-postauksia ja yrittää opettaa muita, pitäisi itse tietää, mitä tekee...
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:53"]
Resepteillä, edes 1:1-kopioiduilla, ei ole tekijänoikeudellista suojaa. Ja tuskin nuo Juliat ja AnnikaO:t ovat itsekään noita respetejä kehitelleet.
[/quote]
Tulin juuri sanomaan samaa. Aivan varmasti eivät ole itse keksineet reseptejä, vaan ottaneet jostain ja julkaisseet ominaan kuten tämä Iidakin.
Koko blogimaailma perustuu kierrätykseen. Siis ideoiden kierrätykseen (valitettavasti ei materian!). Tunnetut sisustus/lifestyle/ruoka/leivonta/askartelu/jne. blogit kopsaavat ideansa ulkomaisista blogeista; tunnetuimmat ulkomaiset blogit puolestaan kopsaavat ideansa lehdistä tai kirjoista.
Ruokabloggaajat sentään yleensä edes muokkaavat reseptejä vähän, kun taas lifestyle-bloggaajat kopsaavat suoraan.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:11"]
[/quote]
Vähän ohis, mutta kyllä blogia voi pitää esim. siitä, että opettelee ompelemaan. Seuraa omaa edistystään, joka voi olla aika huikeaakin, jos säännöllisesti harjoittelee. Miksi olisi yhtään sen huonompi aihe kuin jokin "läskistä fitnesmimmiksi" -päiväkirja?
Toki jos tekee tutorial-postauksia ja yrittää opettaa muita, pitäisi itse tietää, mitä tekee...
[/quote]
Tätähän minä juurikin tarkoitan. Kyseinen bloggari koittaa muita opettaa eikä edes osaa itse ja ne ideat ovat kuin päiväkotilasten tuotoksia.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:05"]
[/quote]
[/quote]
Vn bloggari sulle tuttu?
[/quote]
On
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja sitten saadaan lukea kiukuttelua ja parkumista kun bloggaaja hermostuu asiallisesta kommentista.
[/quote]Niin noh, voisinhan mä tietysti sanoa hänelle "Joku randomtyyppi AV:llä ei halua kirjoittaa omaa mielipidettään sun blogiisi vaan käski mua kertomaan, että se on sitä mieltä, että..." ja sen jälkeen nauraisimme yhdessä sulle. Käyhän se niinkin.
Uskon kuitenkin siihen, että hän on sen verran älykäs, että ottaa onkeensa, vai mitä luulet?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:11"]
[/quote]
[/quote]
Tätähän minä juurikin tarkoitan. Kyseinen bloggari koittaa muita opettaa eikä edes osaa itse ja ne ideat ovat kuin päiväkotilasten tuotoksia.
[/quote]
Aah, okei. En tunne kyseistä blogia joten voit olla oikeassa :) Mutta kommentoin vain yleisesti sitä, että kyllä aloittelevatkin ompelijat voivat blogia pitää, jopa oikein mielenkiintoistakin blogia.
Heidi ekholm-talas, oletteko huomanneet ettei neidistä löydy netistä muuta kuin vaaliehdokaalle sopivaa positiivista asiaa. eipä siinä mitään, mutta rikkaat kakarat ja päättäjät hallitsee jo meidän ns.avointa nettiäkin.Ihmettelin töllöstä nähdessäni että kuka voi olla noin sivistymätön ja kylmä,ja tokihan kokoomuskortti tuli esiin.
Ämmä poistanut vielä jopa google haut itsestään.tai varmaankin avustaja/aviomies...pelkkää positiivista löytyy.On se hieno nainen,ja varmaan onnellinen mieskin :)