Mikä bloggaajissa ärsyttää?
Listataan ärsytyksen kohteita!
Itseäni ärsyttää yleisesti ottaen se, mihin blogimaailma on menossa. Enemmän ja enemmän kiiltokuvaa, täytesanoja, ylivalotusta kuvissa ja videopostaukset yhtä lässytystä ja lukijoita kutsutaan murmeleiksi ja kullannupuiksi yms, ihme lässytystä. Missä on aitous?
Kommentit (327)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:34"]Se itsensä tyrkyttäminen ja huomion keräjääminen; katsokaa nyt MINUA, MINUN hiuksia, luksuslaukkua, täydellistä kotia, puolisoa ja sitä kun MINÄ ja elämäni ollaan ah niin täydellisiä! Minäminäminä. Miksi ne luulee olevansa jotenkin niin erityisiä?
[/quote]
Kateellinen? Älä lue.
[/quote]
No en hetkeäkään. Halusn pitää oman elämäni omanani.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:25"] Pahin näistä on kyllä Alexa. Yleisesti ottaen pidän hänestä ja hänen blogistaan, ja minulle tuli todella paha mieli siitä haukkumiskeskustelusta, jossa Alexan ulkonäköä haukuttiin todella rajuin sanavalinnoin. Mutta se minua kismittää, että hän pokalla väittää, että on tehnyt töitä 14-vuotiaasta asti eikä ota vanhemmiltaan vastaan mitään. Silti osa-aikaisella ylioppilasmyyjällä on varaa ostaa melkein puolen miljoonan euron kämppä, joka remontoidaan lattiasta kattoon, eikä neidin elämäntyyli muutenkaan ole sieltä säästeliäisimmästä päästä. Minulle on ihan se ja sama, jos joku elelee vanhempien, puolison tai perinnön siivellä, eli siitä en ketään kritisoi. Silloin on tosin suorastaan röyhkeää ja vastenmielistä antaa sanomalehdille haastatteluja, joissa kerskaillaan omalla työnteolla ja periksiantamattomuudella. Tuolla vain sylkee naamaan maamme rehkivälle keskiluokalle, joka on ensin opiskellut vuosia yliopistossa ja nyt tekee töitä kellon ympäri, jotta olisi varaa edes siihen lähiökaksioon ja peruselintasoon.
[/quote]
Ihmettelin kun HS:ssa oli hänestä juttu ja toimittaja ihan pokkana kirjoitti mitä oli kerrottu eikä kyseenalaistanut yhtään. Blogissahan saa puhua mitä haluaa (tämä joskus lukijoilta unohtuu), mutta sanomalehdiltä odotetaan enemmän.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 02:42"]
Miten nuo nuoret opiskelijat matkustelee koko ajan, syö ulkona kalliissa ravintoloissa, ostelee jatkuvasti uutta merkkituotetta ja asuvat todella hienoissa ja esittelykelpoisissa kodeissa?
Ylioppilaat saavat ihan väärän kuvan opiskelijaelämästä kun kuvittelevat että se on niin glamuuria kaiken kaikkiaan!
[/quote]
Osa niistä on prostituoituja, ihan oikeasti.
[/quote]Valitettavasti totta. :(
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 06:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:23"]Ärsyttää se, että antavat nuorille tytöille ihan vääristyneen kuvan siitä, millainen elämäntyyli on mahdollinen ilman koulutusta ja oikeaa työpaikkaa. Oikealla työpaikalla tarkoitan sellaista työpaikkaa, jolla tienaa vielä vanhempana ja rupsahtaneempanakin. Myös ällöttää se kulutushysteria, mitä blogeissa lietsotaan. Viikoittain kasa uusia vaatteita ja luksuslaukkuja kutsutaan ihan pokkana "sijoituksiksi". Pyöriiköhän näiden tyttöjen mielessä yhtäkään järkevää ajatusta... [/quote] Kyllä mä pidän esim.chanelin laukkua sijoituksena
[/quote]
moi anna :D
[/quote]
taisi olla vivve :D
Kun bloggaaja väittää jotain omakseen tai yleensäkin sellainen teennäisyys ja näytteleminen. Esim CHICAGO IIDA väittää tietävänsä jotain ruoanlaitosta ja väittää kehitelleensä ite jotain reseptejä tai ottaneensa jostain vanhasta keittokirjasta, mutta googlettamalla löytyy kaikki reseptit joita väittää omikseen/vanhasta kirjasta otetulle.. Ärsyttää niin paljon.
Se, kun työssäkäymättömät ja kouluttautumattomat bloggaajat puhuvat kiireestä ja stressistä ja kuinka tarvitsevat minilomia toipumiseen.. Toipumiseen mistä? Hyvänä esimerkkinä Marianna, ylioppilas, jonka päivät täyttyvät 24-vuotiaana kahvittelusta, salaatin syömisestä ja salilla käymisestä.. Välillä tehdään jokin höpöhöpömainos ja kirjoitetaan blogijuttu, jonka kuvina on villapaitapino ja tulppaaneja vaasissa.. Jos tuosta saa stressinaiheita itselleen niin onnea, terveisin sairaanhoitaja, joka opiskelee työn ohessa
Jotkin bloggaajat julkaisee saman aiheen postaukset viikon sisällä toisistaan - yksi aloittaa ja muut seuraavat perässä, oletteko huomanneet? Esim. playlist-postaukset, linkitä blogisi-postaukset, tangle teezereiden/beauty blendereiden samanaikaiset mainos-/arvostelu-/esittelypostaukset, linkitä instagramisi jne.. Miksei keksitä enää mitään omaa?!
Ja miten kauhean moni bloggaaja ottaa suoraa kopiota toisista. Esim. Saijis-blogista on varmaan kymmenen enemmän-vähemmän onnistunutta kopiota, mm. Sara Says ja he yrittävät olla jotenkin niin samanlaisia. Mua myös huvittaa tämän tyyliset kommentit ihan toisilleen tuntemattomienkin bloggaajien välillä: "niin ihana asu oot upee pus" :-D Muutenkin kaikilla blogeilla taitaa olla nykyään se sama suunta, vaaleat kuvat joiden ottamiseen ja esim. ruokienkin asetteluun on varmaan käytetty enemmän aikaa kuin ruuan valmistamiseen.
Jonnamaista-blogin yksi uusimmista postauksista huvitti, kun oli se "what i don't want"-postaus, ja siinä oli ihan melkeen identtiset jutut, kuin tämän linkittämän bloggaajan jolta idean oli lainannut, kollaasissa.. :-D
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 19:34"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:50"] Kun bloggaaja väittää jotain omakseen tai yleensäkin sellainen teennäisyys ja näytteleminen. Esim CHICAGO IIDA väittää tietävänsä jotain ruoanlaitosta ja väittää kehitelleensä ite jotain reseptejä tai ottaneensa jostain vanhasta keittokirjasta, mutta googlettamalla löytyy kaikki reseptit joita väittää omikseen/vanhasta kirjasta otetulle.. Ärsyttää niin paljon. [/quote] Lähde/linkki? [/quote] Riittäiskö vaikka nää: "Esimerkiksi bataatti-inkivääri-appelsiinikeitto syntyi vähän vahingossa kauan kauan sitten eräänä flunssapäivänä, ja siitä lähtien se on ollut mun takuuvarma flunssalääkkeeni." Kyseinen keitto kopioitu täältä: http://www.ruokala.net/resepti/appelsiinibataattikeitto-maustettuna-kardemummalla "Resepti on joku periespanjalainen, tutun tutulta saatu perinneresepti, jonka ajattelin jakaa myös kaikille muille mustekalarakastajille." Kyseinene resepti VARASTETTU kanssabloggaajalta: http://www.andalusianauringossa.com/2014/07/pulpo-con-sherry-y-pimenton.html "Hivenen yllättäen, venäläiset 2000-luvun alun Cosmopolitanit ja Glamourit sisältävät huikeita reseptejä, joita olen käyttänyt lähteenä. Todennäköisesti etnisistä kaupoista löytyisi perivenäläistä kefiriä ja georgialaista sulugunijuustoa, mutta tällä kertaa päädyin soveltamaan reseptit ihan lähikaupan antimien mukaan." Resepti VARASTETTU kanssabloggaajalta: http://tanjan-mausteet.blogspot.fi/2012/08/georgian-herkku-hatsapuri.html " Anna toivoi multa nimipäiväkahvipöydässä esiintyneen mojitojuustokakun ohjetta. Resepti on sovellettu ruokala.netin reseptin pohjalta sopimaan romminystävän suuhun, sekä irtopohjakakkuvuokaan, joka on halkaisijaltaan 24 cm." Ohje VARASTETTU Annika O:lta, jonka kopioimisesta Iida on jäänyt jo aiemminkin kiinni: http://annika-o.indiedays.com/2014/02/20/patkisjuustokakku/ http://chicago187.blogspot.fi/2014/06/moussaka.html#comment-form Ohje VARASTETTU Julia Toivolalta: https://mycosmo.fi/article/juliatoivola/moussaka "Parempi avokadopasta"-nimellä julkaistu paska kopio alkuperäisestä avokadopastasta: http://chicago187.blogspot.fi/2014/04/parempi-avokadopasta.html http://chicago187.blogspot.fi/2014/03/vuohenjuustomuffinssit-ja.html Vuohenjuustomuffinssien resepti kopioutu täältä: http://www.kotivinkki.fi/reseptit/vuohenjuusto-sipulimuffinit [/quote] Siis mitä vittua iidamaanikko taas selittää? Oikeasti sun kannattaisi tutkituttaa pääsi.
[/quote]
Iidan pitäisi kertoa lähteet noille julkaisemilleen resepteille eikä valehdella itse keksineensä. Jätin kommenttia, toivottavasti korjaa tekijänoikeudet kuntoon reseptiensä kohdalle.
[/quote]
Huomautettu on, usko pois. Ei edes julkaise kommenttia. Myös eräs reseptivarkauden kohteeksi joutunut on kommentoinut blogiin, mutta Iida ei tee tippaakaan asioille.
Se ärsyttää, kun bloggaaja tekee postauksia joissa esim. pyytää vertaistukea ja saa sitä paljon, mutta ei sitten vaivaudu vastaamaan yhteenkään saamaansa kommenttiin.
Bloggaajissa ärsyttää juurikin jo aiemminkin mainittu kiireen ja stressin korostaminen. Ymmärrän toki, että blogiportaalin alla postaaminen on työtä, ja tällainen bloggaaja saa tästä palkkaa. Mutta mitä ihmettä ovat ne mahdottoman monet asioinnit ja tehtävät, joiden tekemiseen ei vuorokauden tunnit muka meinaa millään riittää?! Muutamissa blogeissa onkin bloggaajan osalta ruodittu asiaa, kuinka mm. kuvien ottamiseen, postausten tekoon tai palavereihin menee paljon aikaa, mutta miten ihmeessä kaiket päivät kotona oleileva tai kaupoissa ja kahviloissa kiertelevä voi väittää elämäänsä niin mahdottoman kiireiseksi. Ymmärrän jos bloggaamisen ohessa käy esimerkiksi kokopäivätyössä tai opiskelee kokopäiväisesti, mutta nämä kotona oleilevien, kouluttamattomien bloggaajien kiire kyllä ihmetyttää..
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 03:29"]
- Ne merkkilaukut, aina jos ostetaan ja kuvataan laukku sen on pakko olla merkkilaukku. Niin tylsää ja pinnallista juosta merkkien perässä. Laukun merkki ei muuten yksistään takaa tyyliä!
[/quote]
Eikä se merkkilogo takaa enää tänä päivänä edes laatua, ystävättären UUSI 3900 euron laukku hajosi ja hänen piti lähettää se korjattavaksi tai vaihdettavaksi, eikä mitään ole kuulunut viikkokausiin kyseiseltä merkiltä eli ei tiedä saako uuden vai korjataanko se. Kamaa myydään täyttä häkää mutta kukaan ei enää näytä ottavan vastuuta reklamaatioista.
Odotti laukun ostoa vuosikaudet, säästi ja nyt on sitten ilman laukkua. Todella "kivaa" :(
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 12:34"]
Jonnamaista-blogin yksi uusimmista postauksista huvitti, kun oli se "what i don't want"-postaus, ja siinä oli ihan melkeen identtiset jutut, kuin tämän linkittämän bloggaajan jolta idean oli lainannut, kollaasissa.. :-D
[/quote]
Ihan paras postaus! :DDD
Mukaan päässeet vielä nimenomaan kaikki meidän useimpien epäsuosikit:
1- celinen "terveysside-siipilaukku"
2- valentinon "menopaussimamma-rokkisandaalit"
3- kanelin "navetan & ladon ovi"-läppälaukku
4- adidaksen "koulukiusaaja-lättätennarit"
Eikö se mene kutakuinkin näin; bloggaamiseen jumiutunut bloggaaja tienaa blogillaan, ei opiskele vaan elää hetkessä, ei hae oikeita töitä joten ei saa meriittejä ansioluetteloonsa (vai onko joku "testasin tänään tätä uutta blogiyhteistyön kautta saamaani kynsilakkaa" joku isompikin akateeminen meriitti tänä päivänä?) reissaa, ostelee merkkituotteita joiden avulla yrittää näyttää ikäistään paljon vanhemmalta (siksi kai ostelevat kaikki nuo keski-ikäisten suosimat hinnakkaammat vaate- ja asustemerkit?) jotta vanhemmat miehet pitäisivät vakavasti otettavana ja lähestyisivät.
Saavat koukkuunsa sen varakkaan miehen joka elättää hänet, ja saavat kenties lapsen/lapsia mutta opiskelu ja oikea työpaikka ovat jääneet kokematta eikä samanikäisten kanssa ole enää mitään juteltavaa kun vaikuttavat elävän eri elämää ja kertovat koulu- ja työjuttuja, joten kai siihen tyhjään oloon pitää vain ostella lisää ja lisää toisen rahoilla ja tuntea olevansa mitätön kun toisella on työelämä mutta itsensä kirjoittamaa blogia kukaan ei ole enää lukenut vuosikausiin joten se on jäissä eikä omaa rahaa tule mistään, ja mies on päivät ja kenties illat töissä ja itse ollaan kotona lapsen kanssa ja mietitään että kuka huolii enää opiskelemaan tai töihin pienen lapsen/lasten äitiä, joten mitä tuossa tilanteessa voisi tehdä kun tulevaisuus näyttää tympeältä? Aika kamala kohtalo minun mielestä, koska se jatkuva ostelu ei ole koskaan tällä planeetalla ollut mikään onnistunut lääke masennukseen ja perimmäiseen turhautumiseen.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 06:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:23"]Ärsyttää se, että antavat nuorille tytöille ihan vääristyneen kuvan siitä, millainen elämäntyyli on mahdollinen ilman koulutusta ja oikeaa työpaikkaa. Oikealla työpaikalla tarkoitan sellaista työpaikkaa, jolla tienaa vielä vanhempana ja rupsahtaneempanakin. Myös ällöttää se kulutushysteria, mitä blogeissa lietsotaan. Viikoittain kasa uusia vaatteita ja luksuslaukkuja kutsutaan ihan pokkana "sijoituksiksi". Pyöriiköhän näiden tyttöjen mielessä yhtäkään järkevää ajatusta... [/quote] Kyllä mä pidän esim.chanelin laukkua sijoituksena
[/quote]
Se on huonoin sijoitus tänä päivänä! Kukaan ei maksa Chanelin massatuotetusta neljän tonnin laukusta kahdeksaa tai edes kuutta tonnia muutaman vuoden päästä. Tuon laukun materiaalit maksavat todennäköisesti parisataa, jos sitäkään, eikä siinä muuten enää käytetä jalometalleja ketjuissa eikä logoissakaan koska niihin ei enää tule sitä jalometallileimaa!
Jos joku osti Chanelin vastaavan laukun ennen vuotta 2008 niin se oli vielä hyvin huolella tehty, siinä oli vielä jalometallien aitousleimat ja laukun hinta oli vain noin tonnin. Siitä versiosta saa helposti vähintään kolme tonnia tänä päivänä, joten sitä kutsuisin sijoitukseksi mutta nyt on liian myöhäistä kun kaikilla on jo niitä eikä niistä saa enää omiaan takaisin - tuotosta puhumattakaan.
Eri asia niillä
Äskeinen viesti lähti liian nopsaan, eli: Eri asia niillä jotka ostivat luksustuotteet oikeaan aikaan silloin kun noita merkkejä ei vielä kamalasti esimerkiksi täällä Suomessa tunnettu, mutta nykysopulointi ei luo sille laukkuihin sijoittamiselle enää yhtään mitään edellytystä ja luksusmerkit kokevat muutenkin kovat inflaatiot kun ne roikkuu joka tekokuiturätti-pissiksen olalla.
Minä minä minä minä minä eikä kukaan muu.
Vaikea ajatella laukkuja sijoituksina, mutta en toisaalta ostakaan käytettyä tavaraa.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 14:08"]
Muutamissa blogeissa onkin bloggaajan osalta ruodittu asiaa, kuinka mm. kuvien ottamiseen, postausten tekoon tai palavereihin menee paljon aikaa, mutta miten ihmeessä kaiket päivät kotona oleileva tai kaupoissa ja kahviloissa kiertelevä voi väittää elämäänsä niin mahdottoman kiireiseksi.
[/quote]
Mua ärsyttää nuo uhripostaukset, että näin kauheasti tämä vie aikaa minulta... Elämä on valintoja, itse teen ajallani jotain muuta. Ja jos jättäytyy oikean työelämän ulkopuolelle, niin sekin on ihan oma valinta. Jos bloggaus on "työtä" niin kyllähän siihen kuuluukin kiire ja stressi, tuleeko tämä joillekin pimuille yllätyksenä...
Mä luenkin vaan tavisten blogeja, niin ei ärsytä mikään.
Lasten pitäminen esineinä ja mallinukkeina..kaikilla samanlaiset kodit, mutta pitää omaansa niin uniikkina...boooring
Sit nää 3 kymppiset lifestyle tyypit. Hengaa yhdessä, kaikki jättänyt miehensä vuorotellen ja nyt bailaa kimpassa. Blogit toistaa toisiaan, ei mitään sisältöä. Kulutusta ja kulutusta. Siksi luen nykyään vain ulkolaisia blogeja.