Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä bloggaajissa ärsyttää?

Vierailija
02.01.2015 |

Listataan ärsytyksen kohteita!

Itseäni ärsyttää yleisesti ottaen se, mihin blogimaailma on menossa. Enemmän ja enemmän kiiltokuvaa, täytesanoja, ylivalotusta kuvissa ja videopostaukset yhtä lässytystä ja lukijoita kutsutaan murmeleiksi ja kullannupuiksi yms, ihme lässytystä. Missä on aitous?

Kommentit (327)

Vierailija
81/327 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 18:36"]

Mua ärsyttää blogeissa eniten se, että ne ei juurikaan anna uusia ajatuksia tai näkökulmia oikein mihinkään. Usein toistellaan vaan itsestäänselviä asioita, jotka kaikki jo tietävät (esim. värikkäät kukat piristää). Missä löytyis semmonen bloggaaja, joka ravistelis tätä myötäilijöiden ja _tylsien_ bloggaajien joukkoa? Joku semmonen joka ois vähän kapinahenkinen ja pistäis tommosille tusinabloggaajille jauhot suuhun? Jos ootte kattonu Wire-sarjaa niin semmonen Omarin tyylinen hahmo ois hakusessa :D

[/quote]

Bloggaajia on niin paljon erilaisia kuin ihmisiä ylipäätään, joten eiköhän sinne ravistelijoitakin mahdu joukkoon. Ikävä kyllä, en usko, että sellaisella pääsisi pinnalle. Ja kun ei pääse pinnalle, on vähemmän motiivia panostaa. Ei ole ehkä kovin yllättävää, että aina kun törmään erityisen mielenkiintoiseen ja erilaiseen blogiin, huomaan, että sitä päivitetään jotain kerran parissa kuukaudessa. Tai jos sisältö on tavallisesta poikkeavaa, laadukkaisiin kuviin (jos blogissa kuvia on) ei ole panostettu juuri koskaan.

Blogi on totta kai kokonaisuus. On mukavampi lukea blogia, johon panostetaan kokonaisvaltaisesti, mutta ei-kaupallisilla blogeilla on tietysti vähemmän syytä panostaa, kun ei koe tekevänsä sitä "työkseen".

Surullista kyllä, tie suosioon näyttää olevan mahdollisimman tasapaksu ja siloiteltu lifestyle-blogi. Lieneekö sitten siksi, että blogeista haetaan ilmaisvaihtoehtoa naistenlehdille, joten suosittujen blogien ohjenuorana tuntuu olevan kaikista tasapaksuin naistenlehtimeininki. Köyhän miehen (naisen) Cosmo/Trendi/Kotivinkki/jne.

Minusta on ok, että sisältöön panostamalla tienaa. Siksi soisinkin, että jotain oikeasti originellia sisältöä tuottavat bloggaajat tienaisivat sillä. Blogilla tienaaminen on mielestäni silmienpyörittelyä aiheuttavaa vain silloin, kun se tehdään tylsääkin tylsemmällä sisällöllä ja laskelmoiduilla mainospostauksilla.

[/quote]

Onhan noita ravistelijoita, mutta eivät ne pääse niin suosituiksi kuin nämä mungot ja muut, sillä ihmiset haluavat lukea sontaa ja nauraa bloggaajille. Suurin osa lukee noidenkin blogeja sillä mielellä että mitähän sontaa sieltä nyt tulee. Esimerkiksi se Didemkin, sitähän vain säälii kaikki ja lukee sen blogia hupimielessä. Ei ketään oikeasti kiinnosta niiden laukut ja tylsät beiget vaatteet.

En periaatteesta linkkaile blogeja, mutta jos haluaa lukea oikeasti ajattelevien ihmisten juttuja, kannattaa googlata esim. Lilyssä bloggaava No sex and the city ja itsenäistä blogia kirjoittava Miss ruki ver. Molemmat herättää ajatuksia. Myös feministinen Pihtarihuorat on hyvä.

Toi Miss ruki ver pilkkaa usein bloggaajia, se voi olla yksi syy miksi sitä blogia ei olla huomattu blogiportaaleissa mutta muissa medioissa kyllä. Googlaa esimerkiksi joku kahvikuppipostaus, se oli ihan hervoton. En muista sen nimeä nyt mutta pilkkasi bloggaajien kahvikuvia tosi osuvasti!

Vierailija
82/327 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 02:50"]^ Rainbowin siiderihumalasta ja koulun kahvista kertovia blogeja on varmana useampiakin. Ne vaan eivät kiinnosta oikeasti suurta joukkiota. 
[/quote]

Mitkä esim, alan heti lukea :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/327 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 12:39"]

Seli seli, Iida. JKyllä tyhmäkin huomaa ettet ole noita reseptejä itse keksinyt.

[/quote]

Mahtaako niitä ihan todella uusia ei koskaan keksittyjä reseptejä ollakkaan. Mausteet ja muut on jo tehty moneen kertaan. En itse näe tässä mitään ongelmaa ja jos on muokannut ohjetta niin mikään pakko ei ole lähdettä laittaa alkuperäiseen jos ei halua.

Vierailija
84/327 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaajia on niin paljon erilaisia kuin ihmisiä ylipäätään

aina kun törmään erityisen mielenkiintoiseen ja erilaiseen blogiin, huomaan, että sitä päivitetään jotain kerran parissa kuukaudessa. Tai jos sisältö on tavallisesta poikkeavaa, laadukkaisiin kuviin (jos blogissa kuvia on) ei ole panostettu juuri koskaan.

Blogi on totta kai kokonaisuus. On mukavampi lukea blogia, johon panostetaan kokonaisvaltaisesti, mutta ei-kaupallisilla blogeilla on tietysti vähemmän syytä panostaa, kun ei koe tekevänsä sitä "työkseen".

[/quote]

Olen kanssasi aika lailla eri mieltä, johtuen varmaan siitä, että meitä lukijoita on erilaisia myös. Pidän mielipidettäsi hyvin perusteltuna, mutta kuitenkin vain subjektiivisena. Kaikki eivät kaipaa tiivistä päivitystahtia eivätkä kuvia blogiin, eikä todellakaan voi yleistää, että työkseen bloggaava panostaa enemmän. Täällä av:lla usein mainitut ja suositut pari blogia ovat hyviä todisteita siitä, että postauksia tehdään vasemmalla kädellä ja silti tienataan isoja rahoja.

Vierailija
85/327 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 18:36"]

Mua ärsyttää blogeissa eniten se, että ne ei juurikaan anna uusia ajatuksia tai näkökulmia oikein mihinkään. Usein toistellaan vaan itsestäänselviä asioita, jotka kaikki jo tietävät (esim. värikkäät kukat piristää). Missä löytyis semmonen bloggaaja, joka ravistelis tätä myötäilijöiden ja _tylsien_ bloggaajien joukkoa? Joku semmonen joka ois vähän kapinahenkinen ja pistäis tommosille tusinabloggaajille jauhot suuhun? Jos ootte kattonu Wire-sarjaa niin semmonen Omarin tyylinen hahmo ois hakusessa :D

[/quote]

Bloggaajia on niin paljon erilaisia kuin ihmisiä ylipäätään, joten eiköhän sinne ravistelijoitakin mahdu joukkoon. Ikävä kyllä, en usko, että sellaisella pääsisi pinnalle. Ja kun ei pääse pinnalle, on vähemmän motiivia panostaa. Ei ole ehkä kovin yllättävää, että aina kun törmään erityisen mielenkiintoiseen ja erilaiseen blogiin, huomaan, että sitä päivitetään jotain kerran parissa kuukaudessa. Tai jos sisältö on tavallisesta poikkeavaa, laadukkaisiin kuviin (jos blogissa kuvia on) ei ole panostettu juuri koskaan.

Surullista kyllä, tie suosioon näyttää olevan mahdollisimman tasapaksu ja siloiteltu lifestyle-blogi. Lieneekö sitten siksi, että blogeista haetaan ilmaisvaihtoehtoa naistenlehdille, joten suosittujen blogien ohjenuorana tuntuu olevan kaikista tasapaksuin naistenlehtimeininki. Köyhän miehen (naisen) Cosmo/Trendi/Kotivinkki/jne.

Minusta on ok, että sisältöön panostamalla tienaa. Siksi soisinkin, että jotain oikeasti originellia sisältöä tuottavat bloggaajat tienaisivat sillä. Blogilla tienaaminen on mielestäni silmienpyörittelyä aiheuttavaa vain silloin, kun se tehdään tylsääkin tylsemmällä sisällöllä ja laskelmoiduilla mainospostauksilla.

[/quote]

Onhan noita ravistelijoita, mutta eivät ne pääse niin suosituiksi kuin nämä mungot ja muut, sillä ihmiset haluavat lukea sontaa ja nauraa bloggaajille. Suurin osa lukee noidenkin blogeja sillä mielellä että mitähän sontaa sieltä nyt tulee. Esimerkiksi se Didemkin, sitähän vain säälii kaikki ja lukee sen blogia hupimielessä. Ei ketään oikeasti kiinnosta niiden laukut ja tylsät beiget vaatteet.

En periaatteesta linkkaile blogeja, mutta jos haluaa lukea oikeasti ajattelevien ihmisten juttuja, kannattaa googlata esim. Lilyssä bloggaava No sex and the city ja itsenäistä blogia kirjoittava Miss ruki ver. Molemmat herättää ajatuksia. Myös feministinen Pihtarihuorat on hyvä.

Toi Miss ruki ver pilkkaa usein bloggaajia, se voi olla yksi syy miksi sitä blogia ei olla huomattu blogiportaaleissa mutta muissa medioissa kyllä. Googlaa esimerkiksi joku kahvikuppipostaus, se oli ihan hervoton. En muista sen nimeä nyt mutta pilkkasi bloggaajien kahvikuvia tosi osuvasti!

[/quote]

Oli pakko etsiä toi kahvikuppikirjotusja lukea uudestaan, se oli nimeltään Täytyykö minun lopettaa bloggaaminen?

Vierailija
86/327 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:07"]

Kyllä mielestäni pitää osata ommella jos pitää sellaista blogia. 

[/quote]

Vähän ohis, mutta kyllä blogia voi pitää esim. siitä, että opettelee ompelemaan. Seuraa omaa edistystään, joka voi olla aika huikeaakin, jos säännöllisesti harjoittelee. Miksi olisi yhtään sen huonompi aihe kuin jokin "läskistä fitnesmimmiksi" -päiväkirja?

Toki jos tekee tutorial-postauksia ja yrittää opettaa muita, pitäisi itse tietää, mitä tekee...

[/quote]

Tätähän minä juurikin tarkoitan. Kyseinen bloggari koittaa muita opettaa eikä edes osaa itse ja ne ideat ovat kuin päiväkotilasten tuotoksia.

[/quote]

Kävin katsomassa blogia ja kyllä minun mielestäni osaa ommella. Mietin vain, että jos mielestäsi tuo bloggari ei osaa ommella niin mitä mieltä mahdat olla sitten niistä jotka oikeasti ei osaa ommella yhtään?

Vierailija
87/327 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resepteissä ei oo tekijänoikeuksia. Niitä saa lainata ja muokata miten vaan.

Vierailija
88/327 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus ja lukijoiden aliarvostus ehdottomasti kaksi ärsyttävimmistä piirteistä! Puhun nyt, nimiä mainitsematta,  kahdesta Suomen suosituimpiin kuuluvasta bloggaajasta. Ahneus ilmenee jatkuvista mainospostauksista ja kulutustottumuksista. Vuositulot lääkäreitten tasoa. Kommentteihin ei vastata läheskään aina esim. kiireeseen vedoten. Annetaan turhia lupauksia postauksista, joita lukijat toivoneet mutta niitä ei koskaan tule yms. 

Vierailija
89/327 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogit = 7 päivää. Viihdearvo on samaa luokkaa. Pinta on pintaa. Oikeasti ne antavat kamalan kulutusmallin sillä sosiaaliluokalla jolla OIKEASTI ovat.

Luin niitä joskus, siiten silmäni aukesivat ja paljastui se markkinointi siellä taustalla. Aluksi olivat rehellisiä, nyt vaan pintaa. En lue enää kuin joitakin satunnaisesti. Pari kertaa päivässä on vaihtunut kerran kahdessa kuukaudessa. Tai kerran vuodessa. Lukee kerralla ajallisesti enemmän.

Kimi you are busted many many times. Laita puolisosi ruotuun. Tämä ei pätenyt ylempiin. 

Vierailija
90/327 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat tuntuu olevan pakkomielteisiä bloggareita kohtaan.

Vierailija
91/327 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 07:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 07:36"]Mä olen ihan varma, ettei kukaan tietäisi mitään mistään Chicago-Iidasta, ellei joku olisi keksinyt alkaa haukkua häntä täällä. Blogi ei ole listattuna millään isolla portaalilla, eikä se nyt kaikella ystävyydellä ole niin erikoinen, ettäkö näin moni ihminen jaksaisi siitä kiinnostua. Ihan puhtaasti näillä av-natkutuksilla noussut ihmisten tietoon. Mä en ymmärrä mitä niin pahaa toi tyttö on tehnyt, että mukamas ansaitsee tämän. Ihan ok:n oloinen, eikä väitetty rumuus (minusta ihan tavallisen näköinen) tai lihavuus (...) ole mitään rikoksia. En vaan oikein ymmärrä tätä ajojahtia. Reseptitkin ovat ihan ok:n näköisiä, ihan jees että nuori ihminen osaa tehdä muutakin ruokaa kuin mikroeineksiä. Oikeasti en vaan ymmärrä tätä ilmiötä. [/quote]iidan itsensä mainostemppu tämä palstakorostaminen. Koska kuten itse sanoit, eihän kukaan muuten tietäisi häntä.

[/quote]

Olen oppinut näiden vuosien aikana sen, että jokaisella bloggarilla on ainakin yksi sekopää seuraaja.

Vierailija
92/327 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan varma, ettei kukaan tietäisi mitään mistään Chicago-Iidasta, ellei joku olisi keksinyt alkaa haukkua häntä täällä. Blogi ei ole listattuna millään isolla portaalilla, eikä se nyt kaikella ystävyydellä ole niin erikoinen, ettäkö näin moni ihminen jaksaisi siitä kiinnostua. Ihan puhtaasti näillä av-natkutuksilla noussut ihmisten tietoon. Mä en ymmärrä mitä niin pahaa toi tyttö on tehnyt, että mukamas ansaitsee tämän. Ihan ok:n oloinen, eikä väitetty rumuus (minusta ihan tavallisen näköinen) tai lihavuus (...) ole mitään rikoksia. En vaan oikein ymmärrä tätä ajojahtia. Reseptitkin ovat ihan ok:n näköisiä, ihan jees että nuori ihminen osaa tehdä muutakin ruokaa kuin mikroeineksiä. Oikeasti en vaan ymmärrä tätä ilmiötä.

Vierailija
93/327 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 07:36"]Mä olen ihan varma, ettei kukaan tietäisi mitään mistään Chicago-Iidasta, ellei joku olisi keksinyt alkaa haukkua häntä täällä. Blogi ei ole listattuna millään isolla portaalilla, eikä se nyt kaikella ystävyydellä ole niin erikoinen, ettäkö näin moni ihminen jaksaisi siitä kiinnostua. Ihan puhtaasti näillä av-natkutuksilla noussut ihmisten tietoon. Mä en ymmärrä mitä niin pahaa toi tyttö on tehnyt, että mukamas ansaitsee tämän. Ihan ok:n oloinen, eikä väitetty rumuus (minusta ihan tavallisen näköinen) tai lihavuus (...) ole mitään rikoksia. En vaan oikein ymmärrä tätä ajojahtia. Reseptitkin ovat ihan ok:n näköisiä, ihan jees että nuori ihminen osaa tehdä muutakin ruokaa kuin mikroeineksiä. Oikeasti en vaan ymmärrä tätä ilmiötä.
[/quote]iidan itsensä mainostemppu tämä palstakorostaminen. Koska kuten itse sanoit, eihän kukaan muuten tietäisi häntä.

Vierailija
94/327 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:40"]

Se ärsyttää,että kun yksi kirjoittaa blogissaan jostain uudesta "hittijutusta" esim.oil pulling,tarratatuoinnit,detox,smoothie,avokadopasta,chanel laukku,ombre hiukset,pilottitakki,rankka alkuvuosi,nyt tarvii lomaa äkkilähöllä tai jotain muuta vastaavaa niin sama juttu toistuu kymmenessä muussa blogissa!Yhden blogipäivityksen luettuasi olet lukenut kaikki!Kellään ei enää mitään persoonallisuutta ja ne kuvat!Kaikilla pastellisävyisiä huippuluokan mainoslehti kuvia..plaaaaaaaaaah!

[/quote]

Melkein kaikki blogit alkaa muistuttamaan jonkun tavaratalon kuukausittaista kanta-asiakaslehteä, tylsää.

Vierailija
95/327 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ärsyttää yksi bloggaaja, joka on varmaan teininä ollut joku koulukiusaaja. Hyvännäköinen, itsevarma, ei oikein ymmärrä erilaisia ihmisiä kuin mitä hän on itse. Ei myöskään ole vastannut kommentteihini, jotka ovat olleet kivoja ja asiallisia mitenkään.

Eli kiitos ja hei ja pidä blogisi.

Vierailija
96/327 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 21:18"]

No mua ärsyttää yksi bloggaaja, joka on varmaan teininä ollut joku koulukiusaaja. Hyvännäköinen, itsevarma, ei oikein ymmärrä erilaisia ihmisiä kuin mitä hän on itse. Ei myöskään ole vastannut kommentteihini, jotka ovat olleet kivoja ja asiallisia mitenkään.

Eli kiitos ja hei ja pidä blogisi.

[/quote]

kuka?

Vierailija
97/327 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää WTDNata. Tuntuu olevan ihan käsittämättömän täynnä itseään, ja en voi sietää sitä, että kun hän jostain innostuu niin sitten ei muusta puhutakkaan. Ensin treenasi hulluna crosstrainingiä, sitten lopetti sen koska kyseinen treenimuoto tuli "muotiin" ja levisi suuremman ihmismassan tietoon. Tällöin myös hehkutti kuinka hienoa on löllöttää sohvalla yms ja urheilu ei sovi nyt. Sitten aloitti taas treenaamisen ja muistuttaa joka välissä kuinka ei harrasta crossFITTIÄ vaan crossTRAININGIA ja samaan aikaan käyttää Reebok Crossfitin vaatteita ja väittää Crossfitin harrastajia lahkolaisiksi. Pointtina siis se, että sanoo jotain ja sitten tekee muuta. Ja mikä se persepose oli instagramissa? En osaa sanoa mikä siinä naisesssa ärsyttää mutta joku vaan ärsyttää ja ihan sairaan paljon.

Vierailija
98/327 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindan blogi oli kiva silloin kun se opiskeli ja laitto kirjastokuvia ja kertoi esim pääsykokeistaan. Nykyään blogissa ei ole enää mitään tarttumapintaa. Jotenkin tosi... kliininen. Vähän sama kun jonkun kämppä on täynnä kamaa ja tosi kotosa ja sitten on hotellihuoneet. Lindan blogi on vähän ku hotellihuone.

Vierailija
99/327 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:14"]

Mungo nyt on ihan oma lukunsa :D

[/quote]

Vierailija
100/327 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jonnamaista blogimielestäni edes esitä elävänsä opiskelijabudjetilla. Selväähän se on, että rahaa tulee muualtakin kuin opintotuesta. Vai millä selität ne kaikki luxuskamat, matkat, kaksi asuntoa jne. Saa olla tyhmä lukija jos lukee blogin pitäjän elävän tavallista opiskelijaelämää..
.
Luen ko. blogia, mutts en kyllä samaistu siihen mitenkään. Tosin en edes ole enää opiskelija.

Ketju on lukittu.