kuinka kamalaa sinulle olisi, jos jäisit lapsenlapsettomaksi?
Mulla lastenlasten saanti yhden varassa, joten kyllä mietityttää. (Itsellä silti 2 lasta)
Kommentit (9)
Tietysti haluan lapsenlapsia! Saa kuoria lastenhoidossa ne "parhaat" päältä :-D Esikoinen nyt 24 ja menossa ensi kesänä naimisiin. Lähivuosina toivottavasti vauva! Keskimmäinen ja kuopus vasta 14&12 joten he ei lapsia toivottavasti lähivuosina vielä hanki!
Mulla viisi lasta joten uskon että joku tekee edes yhden lapsen. Mutta suurperheessä kun ovat raasut kasvaneet niin osa on jo ilmoittanut ettei halua ollenkaan lapsia.
Ei kuulosta yhtään kamalalta. Meillä on yksi lapsi, toinen harkinnassa. Enempää ei tule.
Minusta tulee mummi tässä parin viikon sisällä, en malta odottaa! Kieltämättä jossain vaiheessa mietin että liekö lapsenlapsia ikinä saan kun on vaan yksi lapsi.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 19:59"]Tietysti haluan lapsenlapsia! Saa kuoria lastenhoidossa ne "parhaat" päältä :-D Esikoinen nyt 24 ja menossa ensi kesänä naimisiin. Lähivuosina toivottavasti vauva! Keskimmäinen ja kuopus vasta 14&12 joten he ei lapsia toivottavasti lähivuosina vielä hanki!
[/quote]
mutta jos niitä vauvoja ei tulekaan?
Se olisi ihan todella kamalaa. Odotan jo nyt innolla että saan lapsenlapsia ja on ihan mahdotonta edes ajatella tulevaisuutta, jossa näin ei olisi. Onneksi meillä on viisi lasta (uusperhe, yksi minun, kaksi miehen ja kaksi yhteistä), joten luulisi nyt että edes joku niistä saa aikaiseksi lapsia. Ja minulle myös miehen lapsien lapset tulevat olemaan ihan yhtä lailla minun lapsenlapsia. Vanhin lapsista on vasta 13 eli ihan lähivuosina ei ole ajankohtaista, mutta toivottavasti ei tarvi mitään 20 vuotta odottaa niitä lapsenlapsia.
Ja todellakin aion auttaa ja hoitaa mahdollisimman paljon lapsenlapsiani. En voi käsittää sellaisia ihmisiä, jotka ajattelevat että ovat osuutensa hoitaneet eivätkä aio auttaa lastenlasten hoidossa. Minun äitini on ainakin paljon auttanut meitä lastenhoidossa ja todella nauttii lastenlasten seurasta. Hän on sanonut että lastenlapset ovat ihan parasta elämässä.
Luulen että ainokaisemme ei ehkä halua lapsia. Ainakaan pitkiin aikoihin. Ja luulen, että tulee asumaan muutenkin ulkomailla . Vähän haikeaa, mutta ei liian.
No mulla ei ole lapsia, joten en osaa kuvitella asioita noin pitkälle. Olen jo kolmikymppinen.