Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus pelastusalasta julki - seksuaalista häirintää ja naisvihaa!

Vierailija
27.10.2021 |

Tämähän oli kyllä tiedossa kaikilla alalla työskennelleiden keskuudessa, mutta hyvä että viimein, vuosikymmenien jälkeen, tätä "reilua miesporukkaa" aletaan vähän tarkastelemaan kriittisemminkin. Sitä tylsää machoilua, seksistisiä vitsejä ja muuta tuubaa siellä piisaa. Ja niihin ei haluta tai jakseta puuttua.

https://yle.fi/uutiset/3-12161009

Kommentit (1322)

Vierailija
821/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen vuosi sitten kun vielä tinderöin, kiinnitin huomiota pariinkin seikkaan

- Se, miten häkellyttävän paljon Tinderissä palomiehiä

- Se, miten suoraan asiaan nämä menivät

- Se, että jatkuvasti tasan mentiin se edellä kun olenhan palomies!

- Taustalla suurimmalla osalla naisia kohtaa asenne, jonka myötä en nyt tästä linkitetystä jutusta yllättynyt

- Se, miten jopa poikkeuksellisen epäselviä niiden suhdestatukset olivat. "Tavallaan eronnut". Just joo. 

- Se, että oli jopa piilopalomiehiä. Eli ei sitä profiilissaan julistavia. 

Vierailija
822/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurista ja karjista itsellesi kun et ole koskaan ollut töissä!

Ei minun tarvitsekaan olla, kun te naiset teette kaiken puolestani :) Kiitän.

Eipä mitään! Onneksi meille on töitä. Vain tylsämieliset tykkäävät elämästä ilman sitä. 

Työ on ikävää pakkotahtista puurtamista josta saa vastineeksi mitättömiä pennejä. Jos ja kun on saanut pinkan kuntoon niin miksi ravaisi kello kaulassa.

Ei ihmistä ole luotu tekemään työtä, ihmisen ainoa tehtävä on lisääntyä ja elää onnellisesti itsensä herrana. Tämän takia pyrinkin panemaan palomiesten tapaan aina kun sarkaa on tarjolla, vaikka sitten väkisin.

Ok, kiitos paljon tästä tiedosta! Pistin nettipoliisille tiedon itse kertomistasi vapaa-ajan harrastuksistasi. Jospa saataisiin sinutkin samalla kaduilta vaarantamasta naisten koskemattomuutta. 

Sulla siis on joku kuuma linja suoraan poliisille, tämä nyt on minullekkin, kolme kertaa istuneelle venkulalle ihan uutta.

Pakkaan siis linna kamat ja menen oottamaan kyytiä pihalle. Voi paska, mulla olis nyt ollu pikkasen muutakin tekemistä kun lähteä lusimaan, nyt jää se afrikan tähti pelikin hakematta postista, paska sentään.

Se on kuule nykyaika sellaista, että ihan jokaisella jolla on nettiyhteys on välitön pääsy ilmoittamaan poliisille näistä rikoksista. Kannattaa miettiä mitä töräyttelee ja erityisesti tekee, ihan vaan kaikella ystävyydellä.

Sä voit ilmoittaa sinne nettikyttien kuumalle linjalle että sun perse rätit on varastettu, muuhun et pysty ja mitään et voi.

Että.ihan " kuuma" linja. Taidat tykätä uniformupukuisista miehistä. Ei ihan Tom of Finland jamaa, mutta melkein.....

No jos tuon ihanan kommentin kohde voisi vaikka kertoa, että "perse rätit" saa varastaa ihan vapaasti, jos niitä on jonnekin tänne jäänyt. Voin antaa vaikka ilmaiseksi. Katsos kun kuulun tähän vaihdevuosi-ikäiseen naisväestöön.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä mitään! Onneksi meille on töitä. Vain tylsämieliset tykkäävät elämästä ilman sitä. 

Työ on ikävää pakkotahtista puurtamista josta saa vastineeksi mitättömiä pennejä. Jos ja kun on saanut pinkan kuntoon niin miksi ravaisi kello kaulassa.

Ei ihmistä ole luotu tekemään työtä, ihmisen ainoa tehtävä on lisääntyä ja elää onnellisesti itsensä herrana. Tämän takia pyrinkin panemaan palomiesten tapaan aina kun sarkaa on tarjolla, vaikka sitten väkisin.

Ok, kiitos paljon tästä tiedosta! Pistin nettipoliisille tiedon itse kertomistasi vapaa-ajan harrastuksistasi. Jospa saataisiin sinutkin samalla kaduilta vaarantamasta naisten koskemattomuutta. 

Minusta tuntuu, että miehet ovat usein sillä lailla aika typeriä, että he eivät ymmärrä kuinka heidän sikailunsa ja sillä rehentelynsä vaarantaa heidän oman elämänsä nykypäivänä. Tämä on tietysti hyvä juttu, kun tulevat rikoksensa ihan itse kertomaan kaikille, IP-osoitteineen päivineen. Ei voi kuin ihmetellä.

- ohis 

Sinä varmaan kerrot seuraavaksi mistä rikoksesta nyt on kysymys?

Vierailija
824/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tästä julkisuudesta on seuraus se, että useampi ilmoittaisi tapauksista. Pelkään pahoin, etttä ala ei muutu viekä piiiitkään aikaan, sen verran vanhoillinen toimintakumttuuri noissa on,ja hierarkia jyllää.

Vierailija
825/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi töissä palomies pitämässä koulutusta. Oli omasta mielestään varmaan vastustamaton kun mainitsi muutamaankiin otteeseen tyyliin "ei jäädä siihen pihalle pyörimään vaikka ne palomiehet miten ihania olisikin..." 🤮

En muista, että omassa nuoruudessani palomiehet olisivat olleet seksisymboleja tai naisten toiveunimiehiä. Muistan törmänneeni ajatukseen palomiesten komeudesta ensimmäistä kertaa amerikkalaisissa ohjelmissa ja hiukan ihmetelleeni. Niin se maailma muuttuu ja käsitykset eri ammattien edustajista. 

Vierailija
826/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että miehet ovat usein sillä lailla aika typeriä, että he eivät ymmärrä kuinka heidän sikailunsa ja sillä rehentelynsä vaarantaa heidän oman elämänsä nykypäivänä. Tämä on tietysti hyvä juttu, kun tulevat rikoksensa ihan itse kertomaan kaikille, IP-osoitteineen päivineen. Ei voi kuin ihmetellä.

- ohis 

Sinä varmaan kerrot seuraavaksi mistä rikoksesta nyt on kysymys?

"Tämän takia pyrinkin panemaan palomiesten tapaan aina kun sarkaa on tarjolla, vaikka sitten väkisin." *Vaikka sitten väkisin*. Jospa poliisia kiinnostaisi ainakin jututtaa kaveria ja vähän katsella miltä meno näyttää. Se lienee hyvä juttu ihan kaikille.

Vierailija
827/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitä ratkaisuja meillä on?

No minun mielestäni jotain viisikymppisiä juntteja ei oikein enää voi pelastaa, jos ovat lapsesta saakka kasvaneet siihen että, ovat poikina ja miehinä arvokkaampia kuin heikommat astiat ja lähinnä esineen virkaa toimittavat tytöt ja naiset.

Jotain koulutusta voi heille yrittää antaa työpaikan puolesta, mutta vaikutus tulee olemaan vähäinen. Heille voi koulutuksessa yrittää laittaa tehtäviä, joissa kuvitellaan miltä tuntuisi jos heidän oma tyttö pääsisi nauttimaan siitä käytöksestä mitä he itse harjoittavat. Se on ainoa läksy millä voi jotain vaikutusta joihinkin olla. Osaan se ei tehoa jos on psykopaatti ja kyvytön asettumaan toisen asemaan.

Koulutusta pitää antaa pojille jo paljon paljon varhaisemmassa vaiheessa. Se on se ratkaisuni.

Mitä muita ratkaisuja palsta vänkyttäjä aikamiespojalla on itsellä? Siis sen lisäksi että, naiset eivät kävisi töissä?

Luuletko, että juntteja oppii tai edes välittää, että miten heidän tyttäriään kohdellaan? Esimerkiksi tämä . A. Manninen- hänhän ihan julkisesti lausui, että opettaa tyttärensä rassaamaan moottoripyöriä, jotta miehet voi sitten kuolata , kun on nuori nainen ja moottoripyöriä rassaa.👍

Haluan tyttärestäni kuolauksen kohteen 🙈

Vierailija
828/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla siis on joku kuuma linja suoraan poliisille, tämä nyt on minullekkin, kolme kertaa istuneelle venkulalle ihan uutta.

Pakkaan siis linna kamat ja menen oottamaan kyytiä pihalle. Voi paska, mulla olis nyt ollu pikkasen muutakin tekemistä kun lähteä lusimaan, nyt jää se afrikan tähti pelikin hakematta postista, paska sentään.

Se on kuule nykyaika sellaista, että ihan jokaisella jolla on nettiyhteys on välitön pääsy ilmoittamaan poliisille näistä rikoksista. Kannattaa miettiä mitä töräyttelee ja erityisesti tekee, ihan vaan kaikella ystävyydellä.

Mun fillari keikattiin viime keväänä mutta kytät ei ole tehny mitään asian selvittämiseksi.

Tiedän ne rorvotkin, ne on niitä punavuoren komukka  liiman haistelijoita, muka jotain luonnon suojelijoita, hyödytöntä pas kasakia ne on.

Nyt varmaan hommat etenee kun laitoin nettikytille infoo, tavan paska lakit ei saa näköjään mitään aikasex.

Vierailija
829/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minun mielestäni jotain viisikymppisiä juntteja ei oikein enää voi pelastaa, jos ovat lapsesta saakka kasvaneet siihen että, ovat poikina ja miehinä arvokkaampia kuin heikommat astiat ja lähinnä esineen virkaa toimittavat tytöt ja naiset.

Jotain koulutusta voi heille yrittää antaa työpaikan puolesta, mutta vaikutus tulee olemaan vähäinen. Heille voi koulutuksessa yrittää laittaa tehtäviä, joissa kuvitellaan miltä tuntuisi jos heidän oma tyttö pääsisi nauttimaan siitä käytöksestä mitä he itse harjoittavat. Se on ainoa läksy millä voi jotain vaikutusta joihinkin olla. Osaan se ei tehoa jos on psykopaatti ja kyvytön asettumaan toisen asemaan.

Koulutusta pitää antaa pojille jo paljon paljon varhaisemmassa vaiheessa. Se on se ratkaisuni.

Mitä muita ratkaisuja palsta vänkyttäjä aikamiespojalla on itsellä? Siis sen lisäksi että, naiset eivät kävisi töissä?

Luuletko, että juntteja oppii tai edes välittää, että miten heidän tyttäriään kohdellaan? Esimerkiksi tämä . A. Manninen- hänhän ihan julkisesti lausui, että opettaa tyttärensä rassaamaan moottoripyöriä, jotta miehet voi sitten kuolata , kun on nuori nainen ja moottoripyöriä rassaa.👍

Ei pitäisi yleistää näin mutta pakko se on sanoa: en vain ymmärrä miehiä. En kerta kaikkiaan ymmärrä.

Vierailija
830/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun fillari keikattiin viime keväänä mutta kytät ei ole tehny mitään asian selvittämiseksi.

Tiedän ne rorvotkin, ne on niitä punavuoren komukka  liiman haistelijoita, muka jotain luonnon suojelijoita, hyödytöntä pas kasakia ne on.

Nyt varmaan hommat etenee kun laitoin nettikytille infoo, tavan paska lakit ei saa näköjään mitään aikasex.

Pidetään peukkuja että menopeli löytyy! Laitoit kyllä nyt ilmoituksen varmaankin väärään osoitteeseen jos nettipoliisille laitoit. Ellei sitten fillarisi ole virtuaalinen. Siellä näet otetaan vastaan vinkkejä rikoksista, joihin ihminen törmää verkossa. 

Vierailija
831/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi töissä palomies pitämässä koulutusta. Oli omasta mielestään varmaan vastustamaton kun mainitsi muutamaankiin otteeseen tyyliin "ei jäädä siihen pihalle pyörimään vaikka ne palomiehet miten ihania olisikin..." 🤮

En muista, että omassa nuoruudessani palomiehet olisivat olleet seksisymboleja tai naisten toiveunimiehiä. Muistan törmänneeni ajatukseen palomiesten komeudesta ensimmäistä kertaa amerikkalaisissa ohjelmissa ja hiukan ihmetelleeni. Niin se maailma muuttuu ja käsitykset eri ammattien edustajista. 

Höpö höpö. Palomiehet on olleet kaikkien naisten märkä uni niin kauan kuin ammatti on ollut olemassa.

Miksi se pitää yrittää kiistää??

Vierailija
832/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi yleistää näin mutta pakko se on sanoa: en vain ymmärrä miehiä. En kerta kaikkiaan ymmärrä.

Itse haluaisin linkin siihen tutkimukseen (väitettyyn) jossa todettiin että, miesten aivoissa aktivoituu ihmisiä käsittelevä osa vain kun he ajattelevat miehiä, jos ajattelevat naisia niin ei ihmisiä käsittelevä osa aktivoidu.

Jossain ketjussa vilahti maininta tuollaisesta tutkimuksesta, ja haluaisin linkin siihen.

Selittää aika paljon jos on totta.

Vierailija
833/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Palomiehet on olleet kaikkien naisten märkä uni niin kauan kuin ammatti on ollut olemassa.

"Kaikkien"? Samalla lailla kuin joku maisa torppa ja kaltaisensa ovat aina olleet miesten märkiä unia? Vai olisiko niin että ihmiset saattavat preferoida aika erilaisia tyyppejä?

Vierailija
834/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipahan järkyttävä tuo Ylen artikkeli. Irvokkainta tietysti se, että kyseessä on nimenomaan "pelastus"ala, jonka edustajat kutsutaan paikalle hädän tullen.

Kyllä naisvaltaisilla aloillakin on omat tiedostetut ongelmansa, mutta täytyy sanoa, että kun nuoret miehet ovat päässeet keskenään luomaan kulttuuria, niin tämä se vasta karmeaa jälkeä näyttää tuottaneen. 

Vaikea ymmärtää, mistä tämä miesten naisiin kohdistama viha oikein pohjimmiltaan kumpuaa. Luulisi, että pelastustyö itsessään tuottaisi tekijöilleen mielihyvää ja tarpeellisuuden kokemusta. Että jes ollaan hyviä ja on kiva kun ihmiset arvostavat. Pitääkö omaa egoa todellakin buustata sen lisäksi naisten haukkumisella, alistamisella ja vihaamisella? Minkä ihmeen takia? Minkälaiset ihmiset toimivat näin? 

En pysty tulemaan muuhun johtopäätökseen kuin siihen, että tällaiset machokulttuuria ylläpitävät miehet ovat ymmärtäneet koko elämän jotenkin väärin.

Ei sukupuolten ole tarkoitus olla sodassa tosiaan vastaan!

Ketjun aiheeseen liittymättä = teistä naisista itsestänne.

Koko tämä "kohu" on täysin naurettava, tarkoitushakuinen ja tällä on tarkoitus ainoastaan leimata miehiä ja miesvaltaisia aloja.

Yksi raiskaus, siinä se. Loppu on pelkkää väninää. Lienee naisten kateutta siitä, kun kasetti ei naisilla itsellään kestä yhdessä raaimmista ammateista, mitä on olemassa. 

Toki te naiset voitte kuvitella, että aivonkappaleita onnettomuuspaikalta kerättyään palomiehet menevät paloasemalle keittämään kamomillateetä ja kutomaan sukkia. 

Parempiko olisi kuvitella, että päivän kauhuista vapautuminen ei onnistu muuten, kuin katsomalla p_rnoa ja v_etämällä käteen? Ei sekään kovin ylevää kuvaa anna kyseisen porukan muista kyvyistä, kuin hetkellisestä kyvystä työskennellä paineen alaisena ja fyysisessä työssä.

Vierailija
835/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa sovinisteista haluaa tyttäristään kuolauksen kohteita, koska uskovat naisen arvon määrittyvän miesten halujen pohjalta.

Osa sovinisteista haluaa tyttärensä nunnaluostariin, koska uskoo naisen saastuvan ja menevän pilalle likaiseksi h¤%raksi jos mies ajattelee hänestä likaisesti.

Kukaan sovinisti ei halua mitään muutosta miesten asenteisiin, koska niissä ei voi olla vikaa.

Vierailija
836/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastusala on niitä viimeisiä missä oikeasti tarvitaan välillä sitä fyysisyyttä.

Se nyt vaan on niin että iso mies raahaa todennäköisemmin tajuttoman ihmisen pois palavasta rakennuksesta kuin hento nainen.

Niin? Oikeuttaako se seksuaalisen häirinnän?

Se on palokuntahuumoria, jos ei nainen sitä kestä niin menköön muihin hommiin. Kävin treffeillä erään ensihoitajanaisen kanssa ja hänkin sanoi, että palomiehet puhuvat tuhmia ja hän menee ihan lukkoon odottamattomasta törkypuheesta työpaikalla. No se vaan on semmosta:D

Vierailija
837/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastusala on niitä viimeisiä missä oikeasti tarvitaan välillä sitä fyysisyyttä.

Se nyt vaan on niin että iso mies raahaa todennäköisemmin tajuttoman ihmisen pois palavasta rakennuksesta kuin hento nainen.

Entää hento mies tai ronski nainen? Ei se hentous tai voimakkuus ole sukupuolesta kiinni.

Hento mies ei pääse läpi pelastusalan fyysisen toimintakyvyn testeistä.

Ronski nainen on tod.näk. heikompi kuin heikoin mies pelastusalan haalarihommissa.

Tästä syystä naiset pyrkivät ja jostain syystä pääsevätkin esimies- ja päällikkötason hommiin.

Koska Suomi on demokraattinen ja tasa-arvoinen naisenemmistöinen maa, pitää pelastusalan päällikkötasolla olla naisenemmistö.

Yksinkertaista, rakas Watson! 

Vierailija
838/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin linkin siihen tutkimukseen (väitettyyn) jossa todettiin että, miesten aivoissa aktivoituu ihmisiä käsittelevä osa vain kun he ajattelevat miehiä, jos ajattelevat naisia niin ei ihmisiä käsittelevä osa aktivoidu.

Jossain ketjussa vilahti maininta tuollaisesta tutkimuksesta, ja haluaisin linkin siihen.

Selittää aika paljon jos on totta.

Yritin ja yritän vielä etsiä. Löysin kylläkin jo tällaisen tutkimuksen: Brain activity higher in women than men, study finds. Oh really?

https://www.medicalnewstoday.com/articles/318864

Vierailija
839/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun olleet koskaan. Eikä rokkitähdet, räppärit ja muut muusikot. Ei ole sytyttänyt jääkiekkoilijatkaan tai kehonrakentajat.

Ehkä vähän saatan syttyä lääkäreistä. Niillä kun saattaa olla älyä. Se on seksikästä.

Vierailija
840/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ammattinsa puolesta usein yhteydessä pelastuslaitoksen väen kanssa, ei siis kuulu itse tähän ammattiryhmään. Hän oli pöyristynyt luettuaan tuon artikkelin, eikä ollut uskoa, että tällaista tapahtuu pelastuslaitoksilla. Ihmetteli, että oikeastiko ne normaalit, reilut miehet käyttäytyvät noin. No, ovathan ne miehet reiluja toisilleen. Varsinkin tuon r*i skatun naisen tapauksessa. Kuinka ne muut työkaverit ovat voineet jatkaa r**skaajan kanssa töitä niin kuin mitään ei olisi edes tapahtunut? Ja sinä uuvatti, joka hoet, että VAIN yksi r*i skaus. Yksikin on liikaa, emmekä edes tiedä todellista lukumäärää, koska näistä lievemmistä tapauksistakaan ei ole uskallettu edes esimiehille ilmoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi