Totuus pelastusalasta julki - seksuaalista häirintää ja naisvihaa!
Tämähän oli kyllä tiedossa kaikilla alalla työskennelleiden keskuudessa, mutta hyvä että viimein, vuosikymmenien jälkeen, tätä "reilua miesporukkaa" aletaan vähän tarkastelemaan kriittisemminkin. Sitä tylsää machoilua, seksistisiä vitsejä ja muuta tuubaa siellä piisaa. Ja niihin ei haluta tai jakseta puuttua.
Kommentit (1322)
aika poistua ketjusta. jääkää te tänne haukkumaan toisianne ja kuvittelemaan millainen kukin kommentin kirjoittaja mahtaa olla. oletteko oikeasti aikuisia ihmisiä? meno on kuin yläasteen koulukiusaajaringissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan ihmiset vetää herneet nenään ihan mitättömistä asioista,
ei tarvi kun heippa sanoo, niin olla naama vituralla.
Huumori on tästä maasta kadonnut täysin.
Jos joku kokee jotain häirintää pitää sanoa suoraan että nyt sitten loppu ja piste.
Täsäkin ketjussa sanottiin miehille, että lopettakaa ongelman kieltäminen, mutta eivät he lopettaneet. Miksi ihmeesi ohjeesi eivät toimi miehiin?
En ole miehenä vastuussa maapallon 4 miljardin miehen tekosista.
Oletko sinä naisena vastuussa vauvojen pakastajista?
Sinulta ei kukaan ole mitään vastuuta penännytkään, vaan niiltä urveloilta, jotka sikailevat työpaikoillaan. Eli voit nyt poistua ketjusta.
Olet melkoinen vätys naiseksi. Mene itse alistumaan muualle ja pois tästä ketjusta.
N
Ai taasko yrität tekeytyä naiseksi? Etkö itse todellakaan tajua, miten läpinäkyvää manipulaatiosi ja feikkaamisesi on? Tekisit sen edes älykkäämmällä ja taitavammalla tavalla 🤦♀️.
Te ette tunnista manipulointia, vaan astutte kiltisti miinaan. Onneksi en ole niin kuin muut naiset :)
Kutsut sä tuota räpellystäsi manipulaatioksi, ”nainen” 😂? Se menee läpi ehkä siellä rikollispuolella aineiden käyttäjien kanssa, kun ei aivot enää toimi, mutta unohdat sen, että yrität tuota surkeaa rävellystäsi normaaleihin ihmisiin.
Hyvin onnitui ja nainen astui jo miinaan, kuten vastauksesta näkyy.
Vai astuitko miinaan sittenkin sinä, ”nainen” vai ”eri” 😄?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kokee jotain häirintää pitää sanoa suoraan että nyt sitten loppu ja piste.
Täsäkin ketjussa sanottiin miehille, että lopettakaa ongelman kieltäminen, mutta eivät he lopettaneet. Miksi ihmeesi ohjeesi eivät toimi miehiin?
Sinulta ei kukaan ole mitään vastuuta penännytkään, vaan niiltä urveloilta, jotka sikailevat työpaikoillaan. Eli voit nyt poistua ketjusta.
Olet melkoinen vätys naiseksi. Mene itse alistumaan muualle ja pois tästä ketjusta.
N
Ai, nyt päätit esiintyä naisena? Montako sivupersoonaa sinulla on? :D
Mä en tiedä, onko se ennemmin huvittavaa vai säälittävää, kun toi sama sekopää yrittää välistä tekeytyä sekä naiseksi että eri-kirjoittajaksi. Ja sokeakin näkee persesilmällään, että kyse on täsmälleen samasta sekopäästä. Ja se itse kuvittelee, että hienosti saa naamioitua itsensä eikä tajua, että sen spämmääminen on niin patologista, että se on hyvin helposti tunnistettavaa, vaikka yrittäisikin vaihtaa persoonaa välistä. Silti se ei mahda maneereilleen mitään. Ressukka.
Tämä. Oikein naurattaa, kuinka hän nyt esiintyy tässäkin ketjussa suurena miesjoukkona, jotka kollektiivisesti ovat täällä puolustamassa miesten kunniaa. Totuus on, että tämä reppana taistelee täällä ihan yksinään naisenemmistöä vastaan. Ehkä hän on jonkinlainen masokisti? :D
Kyllä tässä kävi nyt niin, että nainen joutuu sanomaan naisille, että olette saamattomia vätyksiä ja alistutte heti kun joku teille alkaa jankkaamaan. Samahan se on oikeassa elämässä, alistutte parisuhteessa ja kompromissi tarkoittaa sitä, että mies on jankannut oman tahtonsa läpi ja te lopulta uskottelette itsellenne, että se on kompromissi. Hankkikaa selkärankaa! Ei luulisi olevan vaikeaa etenkään anonyymillä palstalla. Mutta ei, jo ona naiset perääntymässä ja toitottamassa, että no uhuh, ei tietenkään juuri sinun tarvitse ottaa vastuuta yhtään mistään O.o
Vierailija kirjoitti:
aika poistua ketjusta. jääkää te tänne haukkumaan toisianne ja kuvittelemaan millainen kukin kommentin kirjoittaja mahtaa olla. oletteko oikeasti aikuisia ihmisiä? meno on kuin yläasteen koulukiusaajaringissä
Sitä se on plastuslaitoksellakin, että ihan aiheessa pysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N
Ai, nyt päätit esiintyä naisena? Montako sivupersoonaa sinulla on? :D
Mä en tiedä, onko se ennemmin huvittavaa vai säälittävää, kun toi sama sekopää yrittää välistä tekeytyä sekä naiseksi että eri-kirjoittajaksi. Ja sokeakin näkee persesilmällään, että kyse on täsmälleen samasta sekopäästä. Ja se itse kuvittelee, että hienosti saa naamioitua itsensä eikä tajua, että sen spämmääminen on niin patologista, että se on hyvin helposti tunnistettavaa, vaikka yrittäisikin vaihtaa persoonaa välistä. Silti se ei mahda maneereilleen mitään. Ressukka.
Tämä. Oikein naurattaa, kuinka hän nyt esiintyy tässäkin ketjussa suurena miesjoukkona, jotka kollektiivisesti ovat täällä puolustamassa miesten kunniaa. Totuus on, että tämä reppana taistelee täällä ihan yksinään naisenemmistöä vastaan. Ehkä hän on jonkinlainen masokisti? :D
Kyllä tässä kävi nyt niin, että nainen joutuu sanomaan naisille, että olette saamattomia vätyksiä ja alistutte heti kun joku teille alkaa jankkaamaan. Samahan se on oikeassa elämässä, alistutte parisuhteessa ja kompromissi tarkoittaa sitä, että mies on jankannut oman tahtonsa läpi ja te lopulta uskottelette itsellenne, että se on kompromissi. Hankkikaa selkärankaa! Ei luulisi olevan vaikeaa etenkään anonyymillä palstalla. Mutta ei, jo ona naiset perääntymässä ja toitottamassa, että no uhuh, ei tietenkään juuri sinun tarvitse ottaa vastuuta yhtään mistään O.o
Mies luovutti. Taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltaisilla aloilla on ylivoimaisesti eniten työpaikkakiusaamista.
Joten siivotkaa naiset omat pesänne ensin.
Tosi hämmentäviä ovat kyllä myös esimerkiksi NHL:n hyväksikäyttö jossa jo ihan aikuista miestä on käytetty hyväksi. Miten voi olla mahdollista? Kaikkea se teettää!
Miehet kokevat yhtä paljon näitä asioita kuin naiset, mutta naiset eivät paheksu näitä tekeviä naisia eikä mies uhreista uutisoida.
Hyvänä esimerkkinä MeToo johtaja Asia Argento joka itse käytti alaikäistä hyväkseen. Kukaan naisista ei paheksunut hänen tekoaan, mutta sitä paheksuttiin, että häntä oltiin ahdisteltu. Kaksinaismoralismia naiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee jatkuvasti uutisista näitä juttuja kuinka siinä ja siinä asemassa oleva mies rais kasi, ahdisteli tai kiusasi kollegoja, alaisiaan tai asiakkaitaan, niin herää mieleen kysymys soveltuuko miehet ollenkaan mihinkään työhön joka vaatii luotettavuutta ja ammattimaisuutta. Ei kaikki miehet - mutta ikävä kyllä sitä ei päältä päin näe että kuka, ja ainoa yhdistävä tekijä syyllisten välillä näyttää olevan se että he ovat lähes 100% miehiä. Pitäisikö laittaa kaikki virat jakoon, ihan vaan varmuudenvuoksi? 🤔
Kuka ne miesten työt sitten tekee? Naisetko? Huutista.
Ai niin, onhan ne muunsukupuolisetkin toki kyvykkäitä vaikkapa palomiehiksi.
Tietysti! Ei vain kelvollista vaan ensiluokkaista työvoimaa ja johtajia!
Miehillekin jäisi vaikka kuinka paljon töitä mitä tehdä. Sellaista missä ei olla ilman valvontaa esim. asiakkaan kanssa kahden.Ok. Eli ihan kaikki mieslääkärit esimerkiksi välittömästi pois työstään?
Samoin kaikki miespoliisit? Palomiehet? Kaikki hiljaisemmissa paikoissa työskentelevät asiakaspalvelijamiehet, kuten roskakuskit, parturit ja rautakauppojen luovutuspisteen työntekijät?
Lisäksi kaikki mieshoitajat pois töistään, postinjakajiksi vain naisia ja niin edelleen?
Tajuatko sinä miten harhainen ja sekaisin sinun pääkoppasi oikein on?
Siellä se kalikka kalahti, aivan kuten odotinkin. Ehdotukseni oli provosoivan filosofinen, mutta sinä hätäännyit ja aloit miettimään muutosta konkreettisesti.
Totuus on se että miesten täytyy keksiä jotain millä lopettaa rais k auskulttuuri, jotta yhteiskuntamme voisi toimia turvallisesti.Minä en miehenä ole osallisena missään raisk auskulttuurissa joten en oikein ymmärrä miksi minun pitäisi tehdä mitään.
Mitäs jos vaikka siirtäisimme naiset itä-suomeen ja miehet länsi-suomeen? Muuri väliin.
Idea on ihan hyvä. Mutta tuskin toteutettavissa.
Itse haluaisin naisille sellaisia turvallisia tiloja missä ei tarvitse olla miesten kanssa tekemisissä.
Miehille se varmasti on ok että, tuollaisia tiloja on, koska eivät kai he tälläisten rumien lihavien feministi emak¤#Hu¤#ien kanssa halua edes olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanat palomiehet olikin sikoja.
Olen tämän tiennyt aina, silti sikanakin kostuttaa av mamman rämeen.
Kyllä nainenkin osaa lihaksia ja timmiyttä ja itsevarmuutta sängyssä arvostaa ;-).
Naiset itse on opettanut tulipalomiehet törkeiksi, heti on haarukka levällään kun pelastaja pikkasen vislaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kokevat yhtä paljon näitä asioita kuin naiset, mutta naiset eivät paheksu näitä tekeviä naisia eikä mies uhreista uutisoida.
Hyvänä esimerkkinä MeToo johtaja Asia Argento joka itse käytti alaikäistä hyväkseen. Kukaan naisista ei paheksunut hänen tekoaan, mutta sitä paheksuttiin, että häntä oltiin ahdisteltu. Kaksinaismoralismia naiset?
Ja tämä:
Nainen käy päälle, mies hermostuu, nainen on uhri, miehen täytyy pahoitella.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0244c485-99e4-42d2-b814-299317…
Vierailija kirjoitti:
Naiset itse on opettanut tulipalomiehet törkeiksi, heti on haarukka levällään kun pelastaja pikkasen vislaa.
Kun tässä ei nyt ole kyse siitä, paneskelemmeko me nisset mielellämme palomiesten kanssa kun he ovat vapaalla (vastaus: kyllä paneskellaan) vaan siitä, millainen työkulttuuri pelastustoimen toimipaikoilla on. Jospa pysyttelet siinä aiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvaltaisilla aloilla on ylivoimaisesti eniten työpaikkakiusaamista.
Joten siivotkaa naiset omat pesänne ensin.
Kaikki pesät on siivottava yhtä aikaa. Yhteiskunnassa on paljon ongelmia monessa eri paikassa yhtä aikaa ja kaikkiin niihin on puututtava. Nyt puututaan pelastusalan ongelmiin. Koulukiusaamisongelmahan on lakiesityksenä mennyt eteenpäin Koskelan tapauksen takia, eikä toivottavasti jää siihen, vaan toimijat vievät asioita eteenpäin edelleen. Toimijoita pitää olla monessa paikassa yhtä aikaa toimimassa kaikkien asioiden puolesta. Työpaikkakiusaamiseen vaikuttaa ikävä kyllä myös vanhoilliset pomot (miehiä kröhöm). Nykyään johtajuuteen koulutetaan jo ihan eri tavalla. Tulevaisuus on heti parempi kun kaikki toimivat heti nyt joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tässä ei nyt ole kyse siitä, paneskelemmeko me nisset mielellämme palomiesten kanssa kun he ovat vapaalla (vastaus: kyllä paneskellaan) vaan siitä, millainen työkulttuuri pelastustoimen toimipaikoilla on. Jospa pysyttelet siinä aiheessa.
Te jotkut naiset panette mitä vaan, jopa palomiehiä, lol!
Meillä toisilla naisilla on sitten parempi miesmaku :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä:
Nainen käy päälle, mies hermostuu, nainen on uhri, miehen täytyy pahoitella.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0244c485-99e4-42d2-b814-299317…
Kuuleppas, kaikkiin asioihin tasa-arvo ei sovi ja yksi niistä on ahdistelu. Vain nainen voi kokea seks. ahdistelun ja normi ahdistelun pahana psyykkisesti. Miehen pitäisi olla tyytyväinen jos saa naiselta huomiota ja kestää se missä muodossa se tuleekin. Se on osa sitä että on Mies eikä hiiri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol vaan. Makuja on monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan eri asia panna vapaaehtoisesti kun joutua pantavaksi vasten tahtoaan. Ja ihan sama onko se silloin palomies vai joku työtön, koska se ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
MeToo:n on tarkoitus nostaa meidän naisen asemaa. Hankkikaa oma liike, jos haluatte omaa asemaanne nostaa. MeToo kokemukset ei koske miesten kokemuksia, vain meidän naisten. Ja kyllä miesten pitää vähän kestääkkin, jos nainen haluaa huomiota antaa. Vai pitäisikö kohta kysyä kirjallinen lupa seksiinkin ilman että te miehet koette sen ahdisteluna?
On monta vuosistaa ellei tuhansia vuosia menty miesten ehdoilla ja nyt on aika maksaa kalavelat. Seuraavat parituhatta vuotta mennään niin, että me naiset ollaan vallassa.
Hyvin onnitui ja nainen astui jo miinaan, kuten vastauksesta näkyy.