Saako leski löytää uuden rakkauden?
Vai onko se elämä sitten siinä, kun puoliso kuolee?
Kommentit (59)
Jos sopiva osuu kohdalle: kyllä. Jotkut eivät löydä sitä ensimmäistäkään puolikasta, joku löytää monta... onko yksin jäänyt liian ronkeli vai monta kumppania läpikäynyt liian höveli? Kas, siinäpä pulma :)
Vierailija kirjoitti:
Todella tyhmä aloitus ap😠
Tyhmä aloitus on kai sellainen, joka ei palvele tarkoitusta. Ap:n tarkoitusperiä emme tiedä, joten on mahdotonta arvioida onko aloitus tyhmä.
Tottakai saa ,mietikää nyt vaikka sota-aikaa 20 vuotias leskikö ei saa löytää kun oma mies on kuollut rintamalla antaa jo höpötys olla.Eikä sen sotaa tarvitse olla.eriasia on taas jos on lapsia mitenkä hommaa toimii,miljoonia surullisia tapauksia että se ei toimi.Mutta kyllä aikuinen ihminen pitäisi joo mutta kun kakarat ei sitä salli taIKKA AIKUISET LAPSET ,WIT.....ANTAA olla.
eräs leski ajoi miehensä itsemurhaan. se hankkii varmasti uuden "rakkauden" tai oikeastaan hankkihan sen niitä uusia rakkauksia kymmeniä jo edellisen miehensä eläessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin hirveästi auttoi uusi mies. Ei tarvinnut jäädä vanhaan, homeiseen ja syrjäiseen mökkiin asumaan ja miettimään mennyttä. Eikä jäänyt mitään omaisuutta että olisi sen perässä ollut.
mutta sinä olit uuden miehen omaisuuden perässä, että pääsit edellisen miehen homeisesta mökistä pois
Uuden rakkauden saa löytää, vaikka kumppani olisi vielä elossa. Mutta siitä pitää kertoa kumppanille eikä aloittaa salassa uutta suhdetta. Siis jos tämä on vielä elossa; kuolleelle ei tietenkään voi kertoa.
Ei sitä voi itse valita, löytääkö uuden rakkauden vai ei.
Hyvä deittisivusto - https://hespac.com/datefi.htm Maksulliset sivustot on tosiaan siinä mielessä hyviä että siellä ihmiset on enemmän tosissaan seuraa etsimässä kuin ilmaissivustoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ILman muuta saa, tosin se on yleensä asia, joka tuhoaa perheen lapset, mutta itsekkyys on päivän sana, siitä vaan.
Itsekkyys? Lesken vai lasten?
On toki hyvin tavallista että aikuiset lapset eivät voi hyväksyä vanhemman uutta kumppania, mutta kun se ei heille todellakaan kuulu!
Jos aikuinen lapsi tuntee "tuhoutuvansa" kun vanhempi löytää rinnalleen uuden kumppanin, puhutaan kyllä jo isomman tason itsekkyydestä. Hyvin usein on taustalla pelko perinnöstä. Sitähän kytätään haukan silmin, on tullut itse nähtyä parikin kertaa hyvin läheisesti.
En myöskään ymmärrä miksi nuori leski ei saisi pariutua uudelleen vaikka lapet olisivat vielä alaikäisiä.
Järkevä aikuinen ymmärtää valita kumppanikseen järkevän tunne-elämältään ja elintavoiltaan terveen kumppanin varsinkin kun kuvassa on lapsia mukana.
Suku ja ymp
Ei kai tässä nyt aikuisista lapsista puhuta? Ymmärsin, että puhe oli alaikäisistä lapsista.
Kyllä se tietysti myös luo ristiriitaa, kun vanhemmalla leskellä on nuori onnenonkija kainalossa kyttäämässä vanhuksen rahoja. Toisaalta siinä tilanteessa voi antaa tämän onnenonkijan hoitaa sen vanhuksen, ihan koko rahan edestä.
Ja kyllä, näitä on tullut nähtyä hyvinkin läheisesti. Se ei ole mukava kokemus.
Pappihan sanoo vihkikaavan mukaan, että "kunnes kuolema teidät erottaa". Eikö silloin leskellä ole oikeus uuteen suhteeseen ja puolisoon?
Vierailija kirjoitti:
Pappihan sanoo vihkikaavan mukaan, että "kunnes kuolema teidät erottaa". Eikö silloin leskellä ole oikeus uuteen suhteeseen ja puolisoon?
Jos uskoo vihkikaavaan, on. Mutta onhan tietysti muutenkin. Avioliitto päättyy toisen puolison kuolemaan.
Ihmisillä on tapana "tietää", miten muiden pitäisi elämänsä elää. Jotkut ovat sitä mieltä, että ei ole soveliasta lesken hankkiutua uuteen parisuhteeseen, ainakaan kovin pian puolisonsa kuoleman jälkeen. Toiset taas ovat sitä mieltä, että eteenpäin pitää mennä vaikka väkisin. Viimeistään vuoden kuluttua puolison kuolemasta pitäisi olla vähinään aktiivinen kumppaninhaku päällä.
Nuorista en sano mitään mutta kyllä pidän pehmeäpäisinä jotain hoitokodissa olevia jotka löytävät toisensa. Tai tässä iässä meitä yksin jääneitäkin, 80 +. 50 vuoden avioliitto on ollut niin tärkeä osa elämää ettei ees osaa mitään "uutta rakkautta " ees ajatella.
Olen nyt seurustellut useamman vuoden leski-ihmisen kanssa. Oli ollut yksin neljä vuotta ennen tapaamistani. Omalta perheeltään ei ole kuullut soraääniä, pikemminkin päin vastoin. Tosin olinkin hyvin varovainen alkuun, enkä tehnyt numeroa itsestäni. Samaa sanoin miesystävällekin, että otetaan nyt iisisti. Aikuiset lapset ovat kuitenkin ykköset molemmilla, vaikka ihan itsenäisiä ovatkin. Muuten kyllä jouduimme juorujen kohteeksi. Olen rahojen perässä, en ole samanlainen kuin edesmennyt vaimo, sitä ja tätä... Nyt kai jo tajuavat, että ei tässä mitään ihmeellistä draama tarvitse rakennella. Ei muuteta yhteenkään, joten ei tarvitse suvun pelätä perintötalonsa menettämistä.
Kun kuolema ei tule yllätyksenä j ehditään keskustella asioita. Meillä tehtiin näin, mutta oli aika yllätys, että puoliso sanoi suoraan ettehän ota ketään uutta. Hänen kuoleman jälkeen tajusin, että saman viestin hän ole kertonut lapsillekin ja he alkoivat pitää minua silmällä. Yllätys vierailuja ihan omituisiin aikoihin ja tätä rumbaa jatkui pari vuotta. No en ole uutta katsellut, oli sen verran hankala liitto, että on parempi elää yksin.
Minä iskin hautajaisissa uuden miehen.. 😂😂😂😂
Kaveri jäi viime vuoden lopulla leskeksi yllättäen, mies haudattiin joulun jälkeen. Leski on aina ollut kova käymään miehensä kanssa ja yksin käymään tansseissa ja jatkoi heti käyntejä. Muuttikin nopeasti pienempään asuntoon ja sai raha asiat järjestykseen . Mies ehdokkaitakin jo on.
Musta leski saa