Missä tilanteessa pikavippi olisi mielestäsi ok?
Kommentit (61)
Ite ottaisin mielummin jostain pikavippifirmasta satasen lainan (nollakorolla "ensiasiakkaana") joka on tilillä vartissa kun että kehtaisin kysellä joltain kaverilta ja vielä järjestellä treffit kaverin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:19"]
Pikavipit on tarkoitettukin retardeille av-mammoille jotka ei ymmärrä koroista mitään
[/quote]
Sekä sellaisille peruspersupettereille, joiden mielestä pankit ne vasta kusettaakin. Lainat otetaan pikavippifirmasta ja sijoitukset pannaan Wincapitaan, niin saavat pankit maistaa omaa lääkettään!
[/quote]
Miksi sotkit esimerkkiisi persut? Eikö joku kommari olisi ollut parempi? Vai oletko teini, joka ei ole kommunisteista kuullutkaan?
Sori nyt vaan mutta te ihmiset ette vaan pärjäisi. Tipahdatte sieltä suojatyöpaikoistanne ja olette kadulla parissa kuukaudessa. Fuck you!
Pikavipit ovat koronkiskontaa enkä tajua miten niiden toiminta on laillista. Hyödytään niistä kaikkein köyhimmistä, joilla pakkotilanteessa ei ole muuta mahdollisuutta kuin suostua hirveään korkoon. Tai sitten sellaisista nuorista, joilla elämänhallinta ei ole vielä hallussa.
Minä olen ottanut pikavippejä. Kerran minulla oli rahat lopussa ja palkan piti tulla perjantaina. Olin samana aamuna lähdössä bussilla opinnäytetyöseminaariin. Palkka myöhästyi ja minulla ei kerta kaikkiaan ollut rahaa kotona tai tilillä. Otin 100 euron pikavipin ja maksoin siitä 115 euroa. Maksuaika oli 30 vrk.
Olisiko pitänyt jättää ottamatta ja olla valmistumatta? Ei ollut ketään ystävää, naapuria, jolta lainata.
Ihmisillä on uskomattomia ennakkoluuloja pikavipeistä ja kulutusluotoista. Minulla on Danske Bankissa tili ja kerran tarvitsin 1000 euroa lainaa. Ellos-laina tuli kuluineen halvemmaksi kuin tonnin laina Danske Bankista.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:49"]
Minä olen ottanut pikavippejä. Kerran minulla oli rahat lopussa ja palkan piti tulla perjantaina. Olin samana aamuna lähdössä bussilla opinnäytetyöseminaariin. Palkka myöhästyi ja minulla ei kerta kaikkiaan ollut rahaa kotona tai tilillä. Otin 100 euron pikavipin ja maksoin siitä 115 euroa. Maksuaika oli 30 vrk.
Olisiko pitänyt jättää ottamatta ja olla valmistumatta? Ei ollut ketään ystävää, naapuria, jolta lainata.
Ihmisillä on uskomattomia ennakkoluuloja pikavipeistä ja kulutusluotoista. Minulla on Danske Bankissa tili ja kerran tarvitsin 1000 euroa lainaa. Ellos-laina tuli kuluineen halvemmaksi kuin tonnin laina Danske Bankista.
[/quote]
Eli sinusta on ihan normaalia maksaa tavallisesta elämästä aiheutuvista kuluista suuria korkoja?
No ei kai siinä sitten auta väitellä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:55"]
[/quote]
Eli sinusta on ihan normaalia maksaa tavallisesta elämästä aiheutuvista kuluista suuria korkoja?
[/quote]
Talouteni ei kaadu jos joskus on hätätilanne ja joutuu maksamaan kulua sitten myöhemmin.
Ensin sanoisin, että ei ole milloinkaan ok. Mutta jossain tietyssä hätätilanteessa siihen voisi turvautua, jos on ihan satavarma, että pystyy maksamaan koko velan kerralla kuukauden aikana. Esim. tuo takuuvuokrajuttu, tai jos sairastuisi ja tartteis maksaa vaikka sairaalamaksu, mutta palkka tulis vasta seuraavalla viikolla. Pidempiaikaiseen lainantarpeeseen tai "huvikseen" vippailuun pikavipit on vihonviimeinen vaihtis.
Onneks ei oo koskaan tarvinnut turvautua pikavippeihin.
[/quote]
[/quote]
Niin, kuinkahan moni pikavippivastustaja kahvittelee kahviloissa ja maksaa ylihintaa niistä. Tai ostaa pakettmatkan, vaikka säästäisi 300 euroa matkustamalla omatoimisesti jne.
Otin kerran pikavipin akuutissa rahantarpeessa, kun tulot ja menot eivät kulkeneetkaan niin kuin piti. Maksoin firmalle vain ja ainoastaan ottamani summan rahaa, ilman korkoa tai käsittelykuluja, maksun suoritin ennen annettua eräpäivää. Mielestäni paras ratkaisu siinä tilanteessa. Luottokorttia en omista enkä sellaista saisikaan ainakaan nyt, vaikka luottotiedot ovatkin kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:50"]
Ei koskaan. On ollut tilanteita, että tilillä on vitonen, mutta pikavippiä en ota, enkä lainaa kavereiltakaan. Jos hätä on, menet sossuun tai tutuille syömään.
Jos mitään korkolaskennasta tajuaa, tajuaa myös nämä pikavipit suurimmaksi huijaukseksi, mitä ihminen voi itselleen tehdä. Pikavippi (ja osamaksusopimukset) on helpoin tapa sotkea itsensä maksuhäiriöhelvettiin.
"Vuosikorko määrittyy seuraavasti: uusien asiakkaiden ensimmäinen laina on aina kuluton ja koroton. ... Vanhoille asiakkaille myönnetään aina 2010€ laina, kyseinen laina 30 vuorokauden maksuajalla kustantaa asiakkaalle 2311 euroa, lainan todellinen vuosikorko tässä tapauksessa on 446%. Mikäli asiakas ei suoriudu veloistaan voidaan aloittaa perintä joko yrityksen tai kolmannen osapuolen toimesta, mikä saattaa vaikuttaa heikentävästi asiakkaan luottotietoihin. Mikäli maksuaika umpeutuu tai jätetään pidentämättä asiakkaan toimesta, umpeutumispäivää seuraavasta päivästä lähtien peritään 7,5% viivästyskorkoa, sekä muut mahdollisesti muodostuvat perintäkulut."
Tämä tarkoittaa, että sinulle tyrkätään 2311 euron laina, josta maksat kuukauden päästä takaisin yli kolme tonnia (mistä sinä sen rahan repisit, jos ei sinulla ole isoja säästöjä? Jos olisi säästöjä, et tietenkään tarvitse pikavippiä) tai jos et maksa, velkasi kasvaa jatkuvasti 7,5% vuodessa korkoa korolle kunnes perintämiehet (ne tatuoidut liivihemmot) tulevat kynimään sinulta velan korkoineen ja perintäkuluineen. Koska perintätoimisto on yksityinen, mitään kulukattoa perintäkuluille tai suojaosaa ulosoton varalle ei ole. Voi siis olla, että velkasi parissa kuukaudessa viisinkertaistuu ja äkkiä oletkin hämärähemmoille 15 000 auki.
Jos ei tästä käy ilmi, että pikavipit ovat idiooteille, syvin osanottoni.
[/quote]
Ainoa idiootti tässä olet sinä. Et osaa edes itse laskea ja paahdat näppäimet punaisina ohjeita "alemmalle väestölle". Pikavippiä ei ole mikään pakko muuten ottaa sitä kahta tonnia. Vaikka se satanen tai pari että pärjää palkkapäivään.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:59"]
[/quote]
[/quote]
Niin, kuinkahan moni pikavippivastustaja kahvittelee kahviloissa ja maksaa ylihintaa niistä. Tai ostaa pakettimatkan, vaikka säästäisi 300 euroa matkustamalla omatoimisesti jne.
[/quote]
Huono vertaus, koska nuo esimerkit eivät ole välttämättömyyksiä.
Ja jos et elä velkarahalla niin silloinhan voit laittaa rahasi, mihin haluat. Eli ostaa juuri niin turhia ja tarpeettomia tavaroita/palveluksia kuin haluat.
Jos taas pikavipillä rahoitetaan jotain välttämättömyyksiä, voi kysyä, miten näihin tilanteisiin on päästy, ja mikä on välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:59"]
Niin, kuinkahan moni pikavippivastustaja kahvittelee kahviloissa ja maksaa ylihintaa niistä. Tai ostaa pakettimatkan, vaikka säästäisi 300 euroa matkustamalla omatoimisesti jne.
Huono vertaus, koska nuo esimerkit eivät ole välttämättömyyksiä.
Ja jos et elä velkarahalla niin silloinhan voit laittaa rahasi, mihin haluat. Eli ostaa juuri niin turhia ja tarpeettomia tavaroita/palveluksia kuin haluat.
Jos taas pikavipillä rahoitetaan jotain välttämättömyyksiä, voi kysyä, miten näihin tilanteisiin on päästy, ja mikä on välttämätöntä.Joskus elämässä vain tulee eteen yllättäviä tilanteita, jolloin on turvauduttava siihen mitä on saatavana. Kaikki eivät voi valita.
Ei missään tilanteessa. Siitä lähtee luottotiedot pois. Ei ikinä ikinä ikinä. Mielummin pyytää lainaa ystäviltään/perheeltään.
Siis daaa kun mä halusin uuden laukun nii oli ihan pakks ottaa pikavipps kun siis iskä ei suostunu maksaa mul sitä ku se oli jo maksanu mun kämpän vuokran ja auton tankannu täyteee. Mut vittuku halusin sen Korssin laukun nii mä sit otin pikavipin!! Kyl iskä maksaa sen pois ku sanon sil et hei mä otin tämmösen.
Jos vuokra on maksamatta tai tarvitsee ruokaan rahaa. En näitä kannata, mutta hyvä hätävara, kun ottaa vaan pieniä summia, oikeaan tarpeeseen ja on varma, että pystyy takaisin ne maksamaan.
En ole koskaan joutunut ottamaan pikavippiä, mutta kyllä se lomautuksen aikana oli melko lähellä. Jos vaikka sähkö tai puhelin olisi katkeamassa maksamattoman laskun vuoksi, niin pikavipillä voisi välttää katastrofin esimerkiski tilanteessa kun päivärahapäätös on vielä saamatta tms.