Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joulun ajan palkka kun olen lomautettuna

Vierailija
02.01.2015 |

Osaatteko kertoa miten asia menee. Lyhyesti sanottuna siis, olen lomautettuna 29.12.2014 lähtien. Olen kuukausipalkkalainen.

Miten joulukuun palkkani siis lasketaan?

Olen ymmärtänyt, että 24, 25 ja 26 päivä ovat palkattomia lomia, joten palkallisia työpäiviä joulukuussa on siis 20 (eikä esim 23). Näin siis päiväpalkakseni muodostuu kuukausipalkka/20 päivää, eikö? Ei siis esimerkiksi kuukausipalkka/23 päivää.

Nyt kun olen lomautettu, niin lasketaan palkaksi työpäivät (17 päivää, 1-23) kertaa päiväpalkka.

Sama kysymys sitten myös tammikuulle, tammikuussa kun on 1.1 pyhä ja 6.1 pyhä.

Olemme siis työnantajan kanssa hieman risteävillä kursseilla aiheen kanssa, miten tämä pitää ajatella.

Kiitos avusta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausipalkkalaisen palkka jaetaan kuukauden päivien määrällä, niin saadaan päiväpalkka. Eli sehän vaihtelee siis hiukan kuukauden mukaan. Niinpä sinä saat palkan 28 päivältä tuon kuukauden ajalta. Eli ensin jaat palkan 31:llä, sitten kerrot saadun summa 28:lla.

Näin ainakin toimitaan silloin, kun pidetään esim. palkaton vapaapäivä omien asioiden vuoksi, niin yhden päivä palkka vähennetään tuolla systeemillä.

Vierailija
22/22 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:59"]

OK. Lisää vahvistusta suuntaan tai toiseen. Mielestäni TEK:in juristi kertoi, että joulukuussa on 20 työpäivää ja kolme palkatonta päivää. Päiväpalkka siis lasketaan kuukauispalkka/20 päivää.

Nyt olen googlaillut, mutta ei heti osu silmään paikkaa jossa tämä olisi selvästi sanottu. Osaatteko auttaa päiväpalkan laskemisessa?

ap

[/quote]

Ne sun kolme palkatonta päivää on ne 29, 30 ja 31, torvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän