Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylmä asunto

Vierailija
26.12.2014 |

Olen asunut nykyisessä asunnossani nyt tämän syksyn ja nyt talven tullen huomaan miten kylmä tämä asunto on. Tosin omalla varattomuudellani ja köyhyydellä saattaa olla osansa asiasta sillä en omista huonekaluja. Ainoastaan tuoli millä istun. Tietokone on keittiön leikkuualustalla. Ja ehkä en syökään tarpeeksi, en tiedä. Täällä on sähkölämmitys, mistä minulla ei ole ollut aikaisemmin kokemusta, mutta juuri saamaani lasku kertoikin miksi olen aikoinani kuullut että se on huono vaihtoehto. Lasku on about 130 euroa. Elämä maksaa toki, mutta toisaalta hinta on paljon kun ottaa huomioon että minulla on tällä hetkellä takki päällä. Lämmitys on jo nyt täysillä, joten pelkäänkin että minkälaista täällä olisi jos sitä ei olisi. Osaatteko sanoa mitään halpoja lämmitysvaihtoehtoja tai neuvoja? Tai ylipäätään kommenttia tilanteeseen. Olen toisinaan pohtinut nuotion laittamista tuohon keskelle huonetta :D

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumppu?

Vierailija
2/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasta sähköä käytävän puolelta. Vedä piuha postiluukusta ja sen perään kiinni auton sisätilan lämmitin. Istut sitten lattialla puhalluksen edessä lämmittelemässä ja tarinoimassa meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattoja ja paksut verhot. Suosi peitoissa ja takeissa untuvaa.

Vierailija
4/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on vuokrakämppä niin kannattaisi varmaan kysyä isännöitsijältä, onkohan siellä patterit kunnossa? Vuotaako ikkunat? Ikkunatiivisteet ei maksa kauheasti ja ne on helppo laittaa itse, netistä varmaan löytyy ohjeitakin. Paksut verhot ikkunoiden eteen, mutta pattereiden eteen ei mitään.

Vierailija
5/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin veikata että patterit ei välttämättä ole kunnossa, kuluttaa vain sähköä mutta ei anna lämpöä.

Vierailija
6/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäkokoinen asunto on? Ja onko siis lattialämmitys? Meidän 60neliöisessä kämpässä lattialämmitys hyvin pienellä ja sisällä silti 19 astetta lämmintä. Ja osta nojatuoli ja lämpöhuopa.

Vierailija
7/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin paljonko se sisälämpötila on mutta sinulla ei taida olla varaa lämpömittariin.
Sähkölaskun koko ei kerro paljoa kun et kerro asunnon kokoa.
Voithan sulkea makkarin ja olkkarin oven ja laita niistä patteri pois päälyä. ja asutvaikka vain keittiössä, osta sinne lisälämmitin ja patja lattialle.
Ilmanvaihtoa voi myös säätää pienemmälle kiertämällä luukkuja kiinni.

Vierailija
8/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa ikkunan raot.

Vierailija
9/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:37"]

Voisin veikata että patterit ei välttämättä ole kunnossa, kuluttaa vain sähköä mutta ei anna lämpöä.

[/quote]

Hohhoijakkaa. Miksi energiaksi se käytetty sähkö muuttuu viallisessa pattereissa, jos ei lämmöksi?

Nuotikommentista päätellen ihan pelkkä provo, mutta veikkaan että ap on aliravittu ja palelee siksi, siinä ei pattereiden korjailut silloin auta kun on tarvetta korjata ruokavaliota.

Mitähän ap:n asunnossa on lämmitä (mittaus keskeltä huonetta metrin korkeudesta, ei ikkkunalaualata tai nurkasta lattialta), veikkaan että lämmitä on 28, eli ihan liikaa.

Vierailija
10/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patterit vai lattialämmitys? Kuinka iso kämppä? Montako huonetta? Kuinka monta astetta asunnossa on?

Vierailija
11/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:42"]

Kysyisin paljonko se sisälämpötila on mutta sinulla ei taida olla varaa lämpömittariin. Sähkölaskun koko ei kerro paljoa kun et kerro asunnon kokoa. Voithan sulkea makkarin ja olkkarin oven ja laita niistä patteri pois päälyä. ja asutvaikka vain keittiössä, osta sinne lisälämmitin ja patja lattialle. Ilmanvaihtoa voi myös säätää pienemmälle kiertämällä luukkuja kiinni.

[/quote]

IV venttiilien asentoihin ei saa mennä koskemaan, ne on säädetty oikeisiin asentoihin rakennusvaiheessa. Tietysti jos on vuokra-asunto kyseessä niin joku pölvästi on jo sorkkinut ne vääriin asentoihin.

Vierailija
12/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksut verhot luulisi ainakin olevan budjettiin sopivat. En muista neliömäärää, mutta ihan yksiö. Ainoa ovi asunnossa on vessan ovi, muu on avointa tilaa. Lattialämmitystä ei ole, se vasta syöppö olisikin. Hyviä ideoita tullut. Onko muuten mahdollista että kylmää tulee "seinien läpi"? Kun minä avaan keittiökaapin, niin sisäpuolella on viileää. 

Vierailija
13/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:48"]

Paksut verhot luulisi ainakin olevan budjettiin sopivat. En muista neliömäärää, mutta ihan yksiö. Ainoa ovi asunnossa on vessan ovi, muu on avointa tilaa. Lattialämmitystä ei ole, se vasta syöppö olisikin. Hyviä ideoita tullut. Onko muuten mahdollista että kylmää tulee "seinien läpi"? Kun minä avaan keittiökaapin, niin sisäpuolella on viileää. 

[/quote]

Tämä oli siis AP. Ja täällä ei ole lämpömittaria.

Vierailija
14/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen talo?

Vierailija
15/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:55"]

Minkälainen talo?

[/quote]

Rivitalo, yksi kerros.

Vierailija
16/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:48"]

[/quote]

No se menee niin päin että lämpö poistuu asunnosta ja se taphtuu juurikin seinien katon ja lattian läpi sekä ilmanvahidon (plus vuotoilmat) mukana. Mitään muuta merkittävää poistumistietä lämmölle ei ole, hyvin pieni osa säteilee ikkunasta ulos valon mukana.

Vierailija
17/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 12:35"]

Ikkunatiivisteet ei maksa kauheasti ja ne on helppo laittaa itse, netistä varmaan löytyy ohjeitakin.

[/quote]

Tarvitaanko tuohonkin ohjevideo?

Vierailija
18/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora sähkölämmitys siis? Patterit seinissä? Joko ovat täysin rikki tai et raaski pitää niitä päällä. Toisaalta kämppä voi olla muutenkin vetoisa vaikka olisi uudehkokin. Oma 2001 rak.vuokrarivari on vetoisa. Onneksi sentään lattioissa lämpö joka sisältyy vuokraan.

Vierailija
19/19 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin joskus 1990-luvulla vuokratarkoitukseen rakennetussa rivarissa, jossa oli sähkölämmitys. Pattereita ei voinut säätää ollenkaan ja lämmitys oli päällä päivällä kalliin sähkön aikaan, jolloin kukaan ei ollut kotonakaan. Illat saatiin palella.. Sähkölaskut oli helvetillisiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi