Ärsyttävät vuodenvaihteen fb-päivitykset
Ärsyttää ihan suunnattomasti, kun ihmiset hehkuttaa facebookissa kuinka viime vuosi oli niin upea ja mahtava ja vauvakin saatiin täydellistämään perhettä. Mun vuosi on ollut niiiiiiin paska vauvasta huolimatta. Mä en halua kokea tämän vuoden kaltaista vuotta enää ikinä. Tämä on ollut niin ahdistavaa paria alkukuukautta lukuunottamatta, että kohta hajoan.
Kommentit (26)
Hieno homma, jos jollain oli hyvä vuosi. Itselläni oli kamala. Sairautta, kuolemaa, surua, ahdistusta, epätoivoa, keskenmenoja. Ymmärrän sua kyl ap, vaikkei se toisten onni itseltä pois olekaan. Mä en oo edes jaksanu lukea facebookkia viime päivinä tän oman suruni keskellä.
Suosittelen jättämään FB:n lukemisen juhlapyhien aikana, jos niin ärsyttää. Some-lakko voisi olla oikein sopiva joulu-tammikuussa.
Vuosi on vasta puolessa välissä. t. opettaja
Miksi te käytätte sitä facebookia ylipäätänsä, jos aiheuttaa ahdistusta? Mulla ei edes tullut mitään ahdistuksia. Kyllästyin vaan, kun en itse kehtaa kehua asioita julkisesti ja se muiden ylistysvirsi jopa siitä, kun on ostettu joku auto, alkoi kyllästyttää. Mä ostin auton myös, mutta en todellakaan kehtaa jotain omaisuutta hehkuttaa facebookissa tai muuallakaan. En ole puoleentoista vuoteen avannut koko FBtä. Ja hyvin on mennyt. Jos joku kaveri ei voi esim tupareihin kutsua kuin sen kautta, niin antaa olla menemättä.
Hyvää Uuutta Vuotta-aivan superärsyttävää, hajoon joka kerta, kun tuon näen.
Omituisia kavereita teillä. Minun päivityksissäni on lähinnä kivoja, nokkelia ja lämpimiä viestejä ja kuulumisia. Niistä tulee hyvälle mielelle. Koskaan ei tarvitse ahdistua Facebookin takia. Kai minulla on sitten ihanat kaverit. <3
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:09"]
Ärsyttää ihan suunnattomasti, kun ihmiset hehkuttaa facebookissa kuinka viime vuosi oli niin upea ja mahtava ja vauvakin saatiin täydellistämään perhettä. Mun vuosi on ollut niiiiiiin paska vauvasta huolimatta. Mä en halua kokea tämän vuoden kaltaista vuotta enää ikinä. Tämä on ollut niin ahdistavaa paria alkukuukautta lukuunottamatta, että kohta hajoan.
[/quote]
Sinulla on lapsi. Voin taata, että tulet vielä kokemaan lapsesi takia monta murhetta. Sellaista se vanhemmuus on.
Luulin, että ketju olisi käsitellyt näitä "vuosi 2014 on ollut mahtava, kiitos että olit mukana" -päivityksiä, joihin hajoan :D
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:36"]
Ei ole pois, ahdistaa vaan ja kirjoitin tänne sen ahdistuksen
[/quote]
Minuakin ahdistaa joskus, kun tuntuu että toisilla asiat on kamalan hyvin ja itsellä ei.
Minun viime vuosi oli sellainen, että lähipiirissä oli kaksi kuolemantapausta ja kaksi syöpädiagnoosia, vanha hyvä ystävä pistikin välit poikki kunnon kakkaryöpun kera. Itse olen ollut väsynyt, miehen kanssa ollaan vain riidelty ja kaikki junnaa paikallaan. Oikein pelonsekaisin tuntein kävin nukkumaan vuodenvaihteessa... ihan totta pelkään, mitä tänä vuonna.
Viimeksi, kun vuodesta tuntui jäävän enemmän käteen kuin tulleen takkiin, oli loppuvuonna 2010. Aika pitkä aika tallustaa suossa :(
Että olet tyhmä.
Ohis[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:19"]
Ja se toisten onni on sinulta pois, koska....?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:41"]Ap, älä välitä. Useimmiten näihin hehkuttajiin pätee vanha sääntö: siitä puhe mistä puute. Esim. oma siskoni hehkutti sitä miten on ihanaa olla perheen kanssa kotona ja touhuta yhdessä, kun totuus heillä on se että hänen hyödytön kusipää-aviomiehensä kännää jatkuvasti ja juhlapäivinä sammumiseen asti. Siinä heidän ihana perheonnensa - lapset pois tieltä kun isi ja äiti ryyppää, ja aamulla isi oksentaa vessassa ja lasten pitää vaan hyväksyä kaikki. Facebook varsinkin on koristeltua todellisuutta. Voisin itsekin sanoa että vuosi 2014 oli upea ja mahtava, joo, pari viikkoa tuossa keväällä. Loppuvuosi olikin sitten täyttä paskaa.
[/quote]
Taas nämä katkerat ja kateelliset iski. Mä päivitän suurimmaksi osaksi positiivista ja mun elämäni on hyvää ja tasaista oikeastikin.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:07"]
Omituisia kavereita teillä. Minun päivityksissäni on lähinnä kivoja, nokkelia ja lämpimiä viestejä ja kuulumisia. Niistä tulee hyvälle mielelle. Koskaan ei tarvitse ahdistua Facebookin takia. Kai minulla on sitten ihanat kaverit. <3
[/quote]
Seuraavaksi varmasti kerrot äänestäväsi SDP:tä ja uskovasi Jutta Urpolaisen unelmahöttöpolitiikkaan?
Kannattaa muistaam ettei kukaan FB:n päivitä parisuhdeongelmiaan, sairauksiaan tai muita ikäviä asioita.
Elämä FB:ssä on prinsessaleikkejä vuodesta toiseen :)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:15"]
Että olet tyhmä.
Ohis[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:19"]
Ja se toisten onni on sinulta pois, koska....?
[/quote]
[/quote]
Jaa miksi? On minullakin ja miljoonilla muillakin ollut niitä huonoja vuosia ja aikoja. En koskaan ole ärsyyntynyt/ahdistunut tai mitä nimitystä siitä nyt halutaankaan käyttää, toisten ihmisten fb-päivityksistä; olkoonkin ne teeskentelyä tai ei. Jos minulla on näitä ahdistavia aikoja, en ärsyynny fb-päivityksistä, kuten ap eli toisten ”onni” (lainausmerkeillä tai ilman) ei ole minulta pois.
Facessa ei kannata roikkua silloin, kun itseä masentaa, koska siellä alkaa masentaa vain entistä enemmän. Toisaalta kannattaa muistaa, että kaikilla on omat murheensa, myös niillä elämäänsä somessa hehkuttavilla. Itsekin jossain vaiheessa ärsyynnyin kavereihin, joiden kaikki päivitykset olivat vain jotain itsekehua ja egonpönkitystä. Nyt en jaksa enää välittää. Kun käyn Facessa, selaan nopeasti tuoreimmat päivitykset feedissä. Lähinnä tsekkaan, olenko itse saanut viestejä tai onko missään kiinnostavissa ryhmissä julkaistu mitään uutta. Päivitelkööt nämä kehuskelijat mitä haluavat, pahimpia tapauksia olen lakannut jo seuraamasta, joten heidän päivityksiään en näe enää ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 14:31"]Facessa ei kannata roikkua silloin, kun itseä masentaa, koska siellä alkaa masentaa vain entistä enemmän. Toisaalta kannattaa muistaa, että kaikilla on omat murheensa, myös niillä elämäänsä somessa hehkuttavilla. Itsekin jossain vaiheessa ärsyynnyin kavereihin, joiden kaikki päivitykset olivat vain jotain itsekehua ja egonpönkitystä. Nyt en jaksa enää välittää. Kun käyn Facessa, selaan nopeasti tuoreimmat päivitykset feedissä. Lähinnä tsekkaan, olenko itse saanut viestejä tai onko missään kiinnostavissa ryhmissä julkaistu mitään uutta. Päivitelkööt nämä kehuskelijat mitä haluavat, pahimpia tapauksia olen lakannut jo seuraamasta, joten heidän päivityksiään en näe enää ollenkaan.
[/quote]
Eli haluaisit ennemmin lukea kuinka joku on köyhä ja ruma ja sairas?
Hmm, no se Oulun vauvasurmaajakin oli suurimmaksi osaksi päivittänyt onnellisia kuulumisia ja hehkuttanut miestään ja elämäänsä Facessa, vaikka totuus taisi ollakin ihan toisenlainen. Eihän sinne nyt kukaan laita, että voi helvetti kun olen taas lihonut 15kg ja Pena ryyppäsi koko kuukauden ja anoppikin ihan suosta ja eineslihapullat tässä juuri lämmitin...
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 15:06"]Hmm, no se Oulun vauvasurmaajakin oli suurimmaksi osaksi päivittänyt onnellisia kuulumisia ja hehkuttanut miestään ja elämäänsä Facessa, vaikka totuus taisi ollakin ihan toisenlainen. Eihän sinne nyt kukaan laita, että voi helvetti kun olen taas lihonut 15kg ja Pena ryyppäsi koko kuukauden ja anoppikin ihan suosta ja eineslihapullat tässä juuri lämmitin...
[/quote]
Ja jos joku päivittää että olen ruma ja sairastan syöpää ja mies lähti niin on oikeasti onnellinen? Näinsiis sun logiikallasi. Äläkä sekoita henkisesti sairaita tähän ketjuun(Oulun vauvasurmaaja)
Mulla elämä hyvää ja onnellista. Olen pääosin tyytyväinen. Toki pieniä murheita on, kuten ylipainoa ja välillä flunssaa tms. Päivitän pääosin iloista. Ja tykkään lukea muiden iloista. Olisin aika katkera paska, jos muiden ilo tökkisi. Ja tykkäisin lukea murheista vaan...
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 13:41"]Ap, älä välitä. Useimmiten näihin hehkuttajiin pätee vanha sääntö: siitä puhe mistä puute. Esim. oma siskoni hehkutti sitä miten on ihanaa olla perheen kanssa kotona ja touhuta yhdessä, kun totuus heillä on se että hänen hyödytön kusipää-aviomiehensä kännää jatkuvasti ja juhlapäivinä sammumiseen asti. Siinä heidän ihana perheonnensa - lapset pois tieltä kun isi ja äiti ryyppää, ja aamulla isi oksentaa vessassa ja lasten pitää vaan hyväksyä kaikki. Facebook varsinkin on koristeltua todellisuutta. Voisin itsekin sanoa että vuosi 2014 oli upea ja mahtava, joo, pari viikkoa tuossa keväällä. Loppuvuosi olikin sitten täyttä paskaa.
[/quote]
Useimmiten? Olisko sulla jotain empiriaa tästä? Miksi olet fasessa kun suhtaudut toisten päivityksiin tuolla asenteella, että suurin osa valehtelee?