Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omlas ollut pari päivää niin kiirettä että hyvä kun on saanut syötyä, nyt menee sitten vaikka kaikki ohi mutta pinouduttava on.

poppis: Tyhjenikö kisu ? Minusta tuo värssy kuvasi hyvin tilannetta olematta kuitenkaan korni.

Siru: Tsemppiä koirankarvojen kanssa, mä olen NIIN onnellinen että meidän koirasta ei irtoa karvaa juuri ollenkaan, se on näiden nypittävien rotujen etuus.

iida-linnea: Jaksuja pahoinvoinnin kanssa, toivotaan ettei ihan pahaksi äidy.

Amy: toivottavasti pankki oli kanssanne yhtä mieltä, elkää nyt kuitenkaan liikaa ahnehtiko.

Burde: Mä täälä naureskelin ja sieluni silmin kuvittelin sut kyljelleen sänkyyn sätkimässä kun norppa jäällä ja suusta kuuluu vaan että oink oink oink, eikä likka liiku mihenkään.........voi tätä immeisen mieleikuvitusta.

Mykerinos: Olipas sulla kivat neuvola kuulumiset !

Möröttimen lääkärikäynti kuulosti myös hyvältä,mulla on lääkäri ensviikolla ja taas jännittää jo valmiiksi, mäkun en yhtään tykkää siitä ropeltamisesta.

Kaiman vaunuostokset kuulostaa kivoilta, noi värit on tosi ihkuja.

Mulla oli eilen masu tosi pinkeenä taas toissayönä heräsin monta kertaa siihen kun vatsaa oikein pakotti, ilmavaivat on inhottavia.

Eilen illalla ne sitten onneksi alkoivat purkautua ulos, mieheni epäonneksi.

Eilen illalla keksin itseni hauskuuttamis keinon, laitoin kaukosäätimen masun päälle ja seurasin kuinka neiti potki masua ja liikutteli kakea masun päällä, välillä se oikein pomppasi ilmaan ja tippui milloin mihinkin.

Kyllä on halvat huvit.

viikonloppuna tulee siskoni 5-v tyttö meille kyläilemään, vierailun pituus on vielä määrittelemätön, olkoon niin kauan kun haluaa, meillä on molemmilla onneksi lomaa.

Yläkerran vessa päätettiin " miniremonteerata" laitetaan lattia uusiksi, siellä kun on lautalattia niin ei ole ehkä se kätevin mahdollinen vaihtari, seinät maalataan ja laitetaan hyllyt seinälle.

Ostin myös kivan sapluunan ja vihreää maalia jolla töpötellään sitten kivoja kuveja seinälle.

lavuaarikin pitää vaihtaa kun se on rikki........ei tää nyt mikään miniremontti taida ollakkaan......

Oikein hyvää vointia kaikille enskoille, koitan pinoutua ensiviikolla joku päivä, mutta saattaa olla että ei kauheesti ehdi.

AinoAurora ja miss möhis 25+5

Kandi Keravalla on viikonloppuna sirkusmarkkinat, se on lähdettävä kokeilemaan jotain vehkelettä ja syömään hattaraa........

Vierailija
2/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan tavallisella työntöaisalla, silloin kun me ne ostettiin (joulukuun lopulla) niin ei niitä saanut kuin tavallisella. Ja saahan sen ratasistuimen käännettyä naama menosuuntaan jos haluaa=)

Meillä on se kova city-koppa, eli se ihan erillinen vaunukoppa. Tyttö nukkui siinä ensimmäiset kuukaudet, mökilläkin se oli kätevä " matkasänky" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hereillä (???) ollaan täälläkin, tai ainakin noustu sängystä ;) Mul on nyt uus kiva lelu; sain vihdoin eilen oman kannettavan koneen, ei tartte enää katella vanhan pöytäkoneen väpättävää näyttöä ja kuunnella sen möykkää :DD On tää vaan hiano, nyt voi vaikka sohvalta käydä teidänkin kanssa keskustelua ;)

Mä yritän jostain löytää vähän energiaa, jos vaikka lähtis hiukan ulkoilemaan... Jotenkin kesän jäljiltä kuntoon kyllä ihan nolla, ja nyt olis korkea aika alkaa tehdä jotain, mähän muuten kuukahdan jo synnytykseen, saati sit sen jälkeen kun pitäis vähän Ahaatakin hoivailla kai... Rapakunto ja laiskuus ei vaan oo kauheen hyvä yhdistelmä, mut jos kävelis vaikka kauppaan ostamaan suklaata :DD Kuullostaa tosi terveelliseltä... ;)

Queen oli kyllä melkoisen heräteoston tekaissut ;)) Vaikka nätit kärryt kyllä hankit, ei siinä mitään :) Meidän eteisessä odottaa matkustajaa yhdet kauniit Teutoniat, mä kun tykkään sinisen eri sävyistä, niin yllättäen meidän vaunuissa on tummansinistä ja vaaleensinistä, istuimessa myös vähän luonnonvaaleeta/ beigeä. Vielä kun saadaan matkustaja niihin että pääsee koeajolle ;))

Kai tästä tarttis ulos lähteä, kun vielä ei sada. Vaikka olis satayks tekosyytä miks ei jaksais...

Palailen taas päivällä, kun en kuitenkaan malta pysyä pois uudelta koneelta ;))

t. Ope + Ahaa rv 33+3

Vierailija
4/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#2F4F4F]Torstai, torstai! Tänäänkin on tiedossa kiireinen päivä. Jos siivoais kotona, kävis kukkakaupassa viemässä sen värssyn ja sopimassa kukkien haku huomenna, hammalääkäriin klo 12.45, apteekista kissulle lääkettä, liitossa piipahdus, miehelle paidan ja krakran hankinta, omien vaatteiden hankinta, mamaa katsoon sairaalaan ja vielä jossain vaiheessa töihinki..Piuh.

4-D:n varasin ja se on sitten 3.10. Eiköhän toi sitten jo näy kumpi tulee? =)

BB:ssä oli meno aika rietasta illalla..Eihän sitä voinut enää katsoa! =D

Amyn unenki hiffasin vasta äsken lukiessa =D Arvaa muuten onko 1.4 mun lempipäivä?! Kaikki yrittää parhaansa mukaan varautua mun jäyniin, mutta ainakin vielä oon aina saanut jekutettua..=) Ne alkaa kyllä meneen niin pitkälle suunnitelluksi, että kohta tarviin koko vuoden aina valmisteluun! XD

Eilen tuli Vaukirjalta se pieni paketti, missä oli pari vaippaa ja pyyhettä ym. Hieman pieniä ne vaipat! Hihiii! =)

Möröin oli saanut kaivatun saikun! Hyvä homma =)

Burdelle jaksamista kipujen ja vaivojen kanssa..Pianhan toi on ohi! =)

Kissu muuten on nyt tyhjennetty niinkuin AA sanoi =) Eilinen ilta meni juoksemalla sen perässä kun löysää paskaa valu ihan koko ajan. Ihan_koko_ajan. Sänkyyn mennessä itketti kun kissu oli salaa repinyt itsensä sinne ja vaihdellut paikkaa aina kun pyllyn alla alko kastuun. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. Nyt onneks on lakanat koneessa pyörimässä..tästähän ei voi kuin helpottaa =)

Nyt päivä käyntiin! Kellokin on jo vaikka kuinka paljon..

Mukavaa torstaita kaikille teille ihanuuksille! =)

t. poppis ja räpätti rv20+1

Vierailija
5/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähen ä-polille,tää aika annettiin jo viikolla 36+ ku mun pitää käyä tarkastuskäynneillä,jännää kuulla taas painoarvio ja saas nähä kurkkaako alapäähänki.......ja voi helkkari sanon minä jos ei oo mitää muutosta tapahtunu,sen verra kuiteki supistellu ja kipeestikki!!!!!!!!!!!

Mites se burde jakselee?Entäs Ull-maij?

Miteköhä Sipulla menee,varmaa pikku-Tikru jo kainalossa?

-Pepsi ja Villipylly rv39+4

Vierailija
6/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten jo meilläkin vaunut ostettuna. Tämmöset odottaa käyttäjäänsä tulevassa lastenhuoneessa: http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emm_Edge_Elk.gif Lisäksi ostettiin pinnasänky, kun pakettiostolla saa aina vähän paremmin alennusta. Pitäisi kai jotain listaa alkaa kokoamaan tarpeellisista hankinnoista, että muistaisi kaiken oleellisen...

Mörötin kertoili eilen kotitöiden jaosta miehen kanssa ja siitä että mies vapaaehtoisesti tekee kotihommia. Musta tuntuu, että meillä moinen ei ikinä toimi. Mies kun ei vaan vapaaehtoisesti tarjoudu siivoamaan eikä muutenkaan juuri korjaile jälkiään, enkä mä sitten halua koko aikaa sille asiasta jäkättää, ettei sen verenpaineet entisestään nousisi. Ehkä tilanne muuttuu, jos mulla oma olotila tästä kovin heikkenee, tai sitten eletään sietämättömässä kaaoksessa - saas nähdä. Kateellisena täällä kuitenkin...

Jouduinpa sitten minäkin eilen toteamaan, että raskaudella on vaikutusta työasioihin. Pomon kanssa oli keväällä puhetta palkan tarkistuksesta, kun on hommat hoidettu hyvin ja kun ei ole aikoihin tarkistettu ja muutenkin ihan motivoinnin kannalta. No nyt sitten viimein kysyin asiasta, kun ei muutosta ole tapahtunut, niin pomopa vain katsoi vatsaani ja totesi, että " no sullahan on vähän toi tilanne muuttunu..." . Totesinpa sille sitten, että ei se ole mikään peruste ja sen jälkeen etsin tasa-arvolaista kohtaa, jossa moisesta mainitaan. Ja lisäksi tietysti marssin luottamusmiehen juttusille ja kerroin epätasa-arvoisesta kohtelusta. Mikään ei siis edelleenkään takaa, että korotusta tulisi, mutta eiköhän pomo tule ainakin kuulemaan, että moinen kommentointi on lainvastaista.

Miten muuten te, jotka sairaslomailette ennen varsinaisen mammaloman alkua, miten teillä on alkuraskaus mennyt? Siis sitä tässä yritän kartoittaa, että onko alkuraskaus antanut mitään viitteitä siitä, että myöhemmässä vaiheessa voi jotain oireilua tulla? Supistuksetko on yleisin syy sairaslomiin? Kaikella tällä utelulla yritän omaa " tulevaisuuttani" arvioida, kun tähän mennessä ollut totaalisen oireeton raskaus.

Aika jännä muutes kun tässä vaiheessa niitä liikkeitä odottaa ihan hirmuisesti (viikot 19+) ja sitten Kandi (viikolla 23+) jo valittelee, että potkii niin mahdottoman kovaa. Onko se tosiaan vain hetken kun ne liikkeet tuntuu mukavilta? :)

Nyt on viime päivinä asiasta tietävät työkaverit maininneet, että vatsa alkaa näkyä. Ja kyllähän se jo vähän pömpöttää. Selällään olossa ei mitään ongelmia ole, mutta täysin vastallani en enää uskalla nukkua ja kylkiasento on niin hankala, että mies on jo pari yötä nukkunut sängyn vieressä vieraspatjalla kun nukun niin levottomasti, että hän tulee merisairaaksi. Voi olla meillä uuden sängyn hankinta jossain vaiheessa edessä, kun ei yhdellä joustinrunkopatjalla saada enää nukutuksi...

Jep, tämmösiä tänne tällä erää. Jos vaikka jotain töiden tapaisia taas välillä tekisi... Muksaa päivää!

t. Essi, rv 19+2

Vierailija
7/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kesällä esillä olleen pinon, missä oli pitkä lista vauvan varusteista ja tarvikkeista mitä kannattais hommata?! Sehän oli aloitettu joskus yli vuosi sitten, mutta pidettiin pitkään ylhäällä nyt kesällä jossain vaiheessa... Mä en vaan jaksa muistaa yhtään, mikä tai mitä sen ketjun otsikoissa mahtaisi olla... Muistan vaan että se oli hyvä lista, ja ajattelin sen etsiä käsiini vielä :)

Ope, edelleen keksimässä tekosyitä miks en jaksa lähtee minnekään... ;)

Vierailija
8/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas töissä kovasti raadetaan, niinkuin hyvin näkyy, kun täällä surffailen:) Perjantai jo mielessä, ja ulkomaanreissuunkin enää 2 viikkoa aikaa=)

Kaiman kaukosäädinleikit kuulosti hauskalta;)) Missäköhän vaiheessa liikkeitä vois alkaa edes hitusen tuntumaan, eli kertokaapa milloin tuli ensimmäinen merkki siitä, että siellä masussa joku liikkuu??

Poppis, teillä onkin ollut aikamoista " kakkarallia" siellä. No, hyvä totutella tulevaan, eiks vaan?! :=) Jäiköhän multa jotain väliin, kun eilen kattelin hetkisen bb:tä eikä mun mielestä tapahtunut mitään???

Pepsis oli ainakin yhdessä osassa, entäs muut??

Essi, kannattaa joo pomolle vähän näpäyttää tosta käytöksestä. Mut toi on jotenkin NIIN tyypillistä meille naisille. Onnea teillekin hyvien vaunujen hankinnan johdosta!

Hei te jotka olette ostaneet Ctys crossit, joko city kopalla tai sit pehmeällä tai kovalla kantokopalla niin kertokaapas mihin hintaan saitte vaunut ja mikä oli koppa? Kun tuntuu et aika huonosti alea antavat.... Etten vaan maksa liikaa:)

Mä alan kans olla jotenkin kriittinen ton painon ja vaa´alla käyntien kanssa, tullut jo 3 kiloa:( Ja tänäänkin pistin vanhat housut jalkaan ja ylänappi on auki, mutta en varmasti vielä siirry mammahousuihin, kun tää ei johdu mistään mahan kasvusta vaan näytän vaan vähän liikaa bisseä kesällä juoneelta. Siis nyt vasta rv 15+6 ja housut ei mene kiinni ja kolme kiloa!!! Onko muille tullut vaan tollanen uimarengas vyötärölle ja muutenkin vyötärö kadonnut taivaan tuuliin? Eli ei selkeää vauvamasua eteenpäin vaan mennyt vaan koko masun seutu ihan muodottomaksi? Kiva mennä uikkarit päällä rantsuun parin viikon päästä, jos ois vauvamasu niin ok, mut kun on vaan tällaisen muutaman kilon lihonneen näköinen. *Ahdistaa*

Eli paljonko teillä pain noussut suunnilleen näillä viikoilla ja oliko tuloksena masu vai " uimarengas" ?

Ei, nyt töiden pariin!

A rv 15+6

Vierailija
10/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin 615e vaunuista,pehmeestä kopasta ja hoitolaukusta..en tiedä oliko kallis vai ei kun tosiaan iski koko ostos vähän nurkan takaa;) Citykopalla ois ollu n.50e kalliimmat ja jotkut värit ois kuulemma saanu 15% alella kun ovat poistuvia mutta enhän mä niitä värejä ees kysyny tohkeissani..mies vähän murahteli mulle eilen tuosta ostoksesta mutta maksoi kiltisti kuitenkin:D

Vierailija
11/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Aurora@79[/b]: Me ostimme Emmaljungan [b]Cerox Combit[/b] (muutoin sama kuin CityCross, mutta tässä heittoaisa) pehmeällä kantokopalla, hoitolaukulla ja jalkapeitteellä. Värinä Soft-Lime ja hinta: [b]620¿[/b] koko paketti!

T. Je_Ni 36+4

Vierailija
12/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä voisin vaan nukkua! Ilmeisesti nyt, kun nukkuminen vihdoin sujuu suurinpiirtein ilman yskintää ja hengityksen vinguntaa, meikäläinen voiskin sitten nukkua koko ajan! Eilen uhmasin raskausväsymystä ja vietin illan baarissa stand up-komiikkaa katsellen. Valvoin vissiin jopa yli yhteentoista! Aamulla nousin kahdeksalta aamiaiselle miehen ja yökylässä olleen kaverin kanssa, ja yhdeksän jälkeen simahdin kesken Elämä käsissä -jakson ja nukuin ihan vaan parin tunnin päikkärit päälle. Ja vieläkin voisin mennä takas sänkyyn... Voiko raskaana olevaa oikeesti rasittaa tunnin venyttely, ruoanlaitto ja illalla muutaman tunnin komiikkashow näin paljon, että seuraava päivä menee ihan nukkuessa...

No niin, nyt on purettu väsymysnarinat. Muuten olo on ihan jees.

AA:lla pitää kiirettä ja remppaa pukkaa ja kaikkea. Muista syödä! Ja nautinnollista viikonloppua siskontytön kanssa. Musta nuo 5-vuotiaat on tosi sulosia ja helppoja, kun niillä on jo sen verran järkeä päässä et puhetta uskovat.

ykkösopella on uusi kone ja hinkua lenkille. Mä olin tosi tyhmä tän raskauden kanssa ja laiskuuttani tuhlasin hyvän keskiraskauden lenkkeilemättä, nyt en oikein enää pysty pitkiä matkoja kävelemään kun liitoskivut on melko ilkeen tuntoisia. Ja sit rupeekin supistelemaan... mutta oon nyt yrittänyt ainakin kaupungilla pyöriä sen verran joka päivä, et ihan vähän saisin kävelyliikuntaa.

poppiksella on taas siivouspäivä, mitenkähän se on, kun siellä Turkkuses menee toi siivouskalenteri ihan paljon nopeempaa ku meillä täällä Mansessa! No, kun ei sua viime viikonloppuna näkyny imurin kans heilumassa, sain onneksi äidin värvättyä imuroimaan. Nyt kyllä pitäis taas uusia siivousoperaatio, kenethän sen tällä kertaa sais tekemään mun puolesta... Muutenkin kiirettä näköjään pitää, jotenkin näin lomalaisen näkövinkkelistä tuntuu ihan hassulta, miten paljon ihmiset tekee yhden päivän aikana!

pepsillä oli lääkäriaika, toivottavasti se villipylly on sieltä jo pian tulossa!

Essin pomo kuulosti aika törpöltä. Ihan hyvä asiasta on huomauttaa. Kyselit tuosta alkuraskauden ja loppuraskauden yhteydestä, mulla ei alussa ollut mitään ongelmia, eikä niitä nyt hirveästi ole ollut vieläkään. Supistelu tässä vaiheessa on varmaan ihan normaalia, ja tosiaan nuo mun supparit on ihan kivuttomia edelleen. Eiköhän raskaus loppua kohti rupee rasittamaan ihan kaikkien kroppaa jossain määrin. Sit noista liikkeistä, musta ne ei vieläkään tunnu ilkeiltä, joten sekin varmaan riippuu odottajasta. Mulla kun tuota tilaa taitaa olla normaalia enemmän kun olen pitkä, niin ei potkut tunnu ku tosi harvoin kipeälle, jos osuvat vaikka tuonne kohdunsuulle. Lähinnä ihailulla tunnustelen niitä edelleen!

Aurora, älä huoli tuosta pienestä painonnoususta, sä muistaakseni olit pienikokoinen ennen raskautta! Mulla paino nousi puoleenväliin mennessä 3,5 kg, mutta sitä oli jo ennen raskautta ihan tarpeeksi liikaa. Unohdat sen vaa' an, kyllä ne neuvolassa ihan riittävästi tarkkailee sun painon kehitystä. Kyllähän maha kasvaa, kun siellä kerran vauva on, joten nauti nyt siitä ajatuksesta äläkä stressaa muutoksista. Sitä paitsi 15 viikon päästä hämmennyt edelleen joka kerta, kun katsot peiliin (tai alaspäin) ja tajuat, miten hillitön pallo siihen on kasvanut... :)

Je-Nikin on tullut listoille, vilkutukset!

Queenilla oli tosiaan ollut heräteostos! Meillä on just noi sun myynnissä olevat Briot, ja en edes halua enää lähellekään vaunuliikkeitä. En osais todellakaan valita, onneks nää saatiin hyväkuntoisina, käytettynä ja edullisina kaverilta. :)

Noin, jospas tästä lähtis vähän käymään ulkona, ehkä se piristää.

Haukotteleva Osse ja potkiva Santeri rv 31+1

Vierailija
13/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora: Me maksettiin 669. Citykoppa olis tosiaan maksanu viel 50 enemmän, joten sekin oli yks syy miks otettiin se pehmee. Muut on saanu halvemmalla, damn.. Siihen kuulu siis hoitolaukku myös ja sit viel jalkapeite, vai mikä olikaan.. Ilman sitä jalkapeitettä ois ollu siis 650.

Eilen saatiin vaunut kotiin ja tossa ne nyt säihkyy eteisessä:) On kyllä ihanat. Sinne oli tullu uus väri, sellanen pinkki. Aivan ihana! Ei siis se vaaleenpunanen (joka myls ihana).. Pinkki ois myös ollu ihan mun väri niinku kyl toi limeki. Mut ehkä sitäkään ei ois viittiny ostaa jos poika sit tuleekin. Harmi kun ei saatu tietää kumpi on tulossa. Ois niin paljo helpompi ostella kaikkee.

Jups. Tuun myöhemmin uudestaa, ku on tänää lääkärineuvola.. Alkaa vähän jänskättää.. Ja jänskättää myös punnitus. Toivottavast kaikki ok:)

Tuun sit kertomaan neuvolakuulumiset.

Poppis, juu oli ehä hippasen härskiä menoa ollu..

lara ja osku 26+2

Vierailija
14/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäs Ladie luuraa??

Vierailija
15/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

City Cross-rattaat ja kova erillinen city-koppa 625eur. Olivat jonkinlaisessa alessa joulun jälkeen.

Vierailija
16/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jäi taas kirjottelut, kun en jaksanut kirjautua!

Täällä on käyty kovasti vaunukeskustelua. Noi vaaleanpunaiset ja limenvihreät vaunut oli kyllä aivan ihania. Mä oonkin viime aikoina alkanut tykkäämään limestä kun ennen kaiken oon ostanut sinisenä :) Me siis ostimme Brion kombit: http://194.103.47.10/Brio/Suomi/BRIO/Lastenvaunut/Lastenvaunut?ProdID=3… <--- Tuommoiset...

Mitenkäs burden neuvola meni? Toivottavasti saat jotain selkeyttä olotilaasi! Minäkin maanantaina kerroin th:lle kuinka hirveä olo mulla oli viikonloppuna päänsärkyineen. Th sanoi vaan että taitaa olla ukkosta ilmassa. Enkä jaksanut itsekään huolestua kun oli tosiaan nuo paineet sun muut ok.

Essi kyseli alkuraskauden ja loppuraskauden oireiluista. Minähän se tosiaan oksensin sinne rv 12+ asti ja pahoinvointi jatkui vielä rv 15+ asti. Sitten alkoi ihana oireeton kausi (jos ei lasketa liitoskipuja ja selkäkipua, töissä pystyin kuitenkin olemaan) :) Sitä kesti tosiaan tuonne rv 29, jolloin alkoi supistelemaan ja rv 30 jouduin jäämään saikulle kun tuo kohdunsuu oli pehmentynyt ja kohdunkaulankanava lyhentynyt! Minulle olisi ollut niin tärkeätä olla loppuun asti töissä, mutta käsky kävi ja saikulle jäätiin. Nyt tähän on jo niin tottunut :)

Ossekin se siellä väsymyksessä kärvistelee. Täällä on sama juttu. Ei tarvitse kuin autolla pöräyttää tuohon kilsan päähän kauppaan ja sen jälkeen on vähintään muutama tunti levättävä.

Mutta nyt pää tyhjeni. Palailen taas myöhemmin, jos muistan :)

MiaMik rv 37+1

Vierailija
17/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli vihdoinkin aikaa lueskella tarkemmin teidän kuulumisia. Tosi kiva lueskella noita neuvolakäyntejä ja teidän jo pidemmällä raskaudessa olevien kokemuksia ja tuntemuksia. Millään ei malttaisi odottaa ensi viikon perjantaihin, jolloin on eka neuvola. Mitäs muuten siellä ekalla käynnillä tapahtuu?

Mulla on tänään vapaapäivä ja sain nukkua kerrankin pitkään. Ehkä tuota huonovointisuutta lisää myös väsymys, koska tänään ei niin karsea olo ole ollut kuin eilen. Sain leivottua omppupiirakan ja vähän järkkäiltyä paikkoja. Iltapäivällä tulee ystävä kylään ja kivempi olisi ottaa vieras vastaan siistiin kotiin. Kohta itse asiassa menenkin tekemään hääalbumin loppuun niin voin kuviakin näyttää hänelle. Me menimme siis rakkaani kanssa heinäkuussa naimisiin. =)

Poppis, mietiskelin sellaista että miten uskot kissojen (vai oliko niitä vain yksi, sori en muista) ottavan vastaan uuden tulokkaan? Meillä on 6-vuotias kissaneiti joka ajoittain tuntuu olevan se, joka kaapin paikan määrää... Olen jo valmiiksi miettinyt, että mikäli ei aikanaan sopeudu vauvan tuloon niin onneksi vanhemmillani on mahdollisuus meidän kissimirri ottaa...

Essi, tosi kurjaa kohtelua olet pomoltasi saanut! Minä olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että meidän osastonhoitaja on tosi lapsirakas ihminen. En olisi vielä halunnut töissä kertoa mitään, mutta oli vähän pakko kun oma olo niin kurja ja myös oman turvallisuuden vuoksi. Tosi positiivinen oli tiedon vastaanotto meillä.

Vaikka päivä on pilvinen niin aurinkoista mieltä kaikille! Minä uppoan nyt takaisin ihaniin häätunnelmien kuvien katselun myötä...

iida-linnea

Vierailija
18/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösope: toi suklaan ostaminen on hyvä keino motivoida itsensä. Ja sitten ottaa siihen lenkkiin ylimääräisen mutkan niin voipi olla, ettei suklaata teekään enää urheilun jälkeen mieli :o) Mä kanssa kaipailen tuota listaa. mäkään en löytänyt vaikka kuinka yritin kaivella näitä keskusteluita.

Poppiupau: meille tuli kanssa eilen tuo samainen paketti... Täytyy toivoa, että " ilmaisia" näytteitä tulisi vielä jostain lisää :) En oo ehtinyt vielä aloittaa lukemaan tuota kirjaa, mutta hyvältä vaikutti.

Essi: me ostettiin kanssa tuolta samasta kaupasta pakettitarjouksella vaunut ja pinnis. Saatiin reilu 100 euroa alennusta :) Ei jäänyt pinnasängylle paljoa hintaa :o) Mulla ei olllut ollenkaan oireita alkuraskaudesta, eli siis en oksennellut eikä muutenkaan olo tuntunut siltä kuin kuvittelin raskaana sen tuntuvan. Syy miksi nyt mahdollisesti joudun jäämään ennen äitiysloman alkamista sairaslomalle on vuorotyö ja seisontatyö. eli jaksaminen pääosin. Ja samallahan myös supistukset lisääntyy kun äiti väsyy :)

Meillä vaunut tuolla erillisellä kovalla kopalla maksoi 655 euroa. (emaljungan city crossit)

Neuvola kuulumisia:

paineet ja hemppa erinomaiset

kiloja lisää tullut 750 g /viikko (APUA)

Vauvan syke 140

SF-Mitta 29 cm

raivotarjonnassa ollaan ainakin tällä hetkellä...ei ehkä enää illalla :)

Meinasi minun neuvolan täti laittaa minut välittömästi sairaslomalle. Olin niin väsyneen näköinen aamulla kun neuvolaan raahauduin. Syy oli siinä, että olin tosissaan eilen töissä puoli 11 asti ja kotona pääsin nukkumaan vasta puoli 1 aikoihin. Siinä olikin sitten heräämistä 8 neuvolaan. Sovittiin kuitenkin, että tämän viikon vielä töissä olisin ja maanantaina katson asiaa uudelleen.Onneksi on viikonloppu vapaa ja saa levätä. Mieskin on Asem-kokouksen takia töissä koko viikonlopun niin on todellakin aikaa rentoutua ja nukkua. Saa nähdä mitä käy huomenna kun tänään taas illan töissä ja huomenna pitäisi olla jo klo 7 takaisin työpaikalla...APUA...

Mukavaa torstaita... mä lähden töihin... ehkä jo viimeisiä kertoja viedään...

Heidi <3 toukka 30+4

Vierailija
19/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva,kun laitoit tuon sf-mitan, oon nimittäin koko päivän miettinyt, et millaisiahan mittoja muilla näillä viikoilla on ollut. Kuvittelin, et mulla on iso mitta, mut suurinpiirtein samassahan tässä mennään (mulla oli ti sf 28 cm). Ei siis varmaan tartte pelätä liian isoa vauvaa vielä... :)

Koeta nyt saada levättyä, mä en ainakaan jaksa enää mitään... nytkin oon vaan istunut koneen äärellä, kun en ole oikeesti saanut itseäni nousemaankaan tästä pois. Vierellä on tuo jumppa-aikataulu, mutta jotenkin tuntuu ihan mahdottomalta ajatus, että jumppaan vielä... jos nyt kokeilisin kuitenkin venyttelemään mennä, kun pohkeet ja hartiat on ihan jumissa.

-Osse taas...

Vierailija
20/44 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuuluu pelkkää hyvää! Vihdoin on oksentelu loppunut vaikka kuvottava olo on koko ajan. Ja nyt ymmärrän jo ne neuvot siitä jatkuvasta syömisestä. Pakko syödä vähintään kerran tunnissa vaikka omena tai porkkana. Kuvotus pysyy kurissa eikä ruoka tuu enää rakettina takaisin. Härligt!

Eilen olin siellä ultrassa. Vaavi oli päästä pyllyyn huimat 27 mm pitkä ja sydän löi kuin viimeistä päivää. Vastasi päiviä 9+4, kun menkkojen mukaan eilen oli 9+6. Tuon takia tuskin tarvii laskuja muuttaa, kertonevat sitten neuvolassa.

Pääasia, että vaavilla on kaikki hyvin mutta vähän jäi kurja mieli siitä lääkäristä eilen. Oli sellainen vanhempi mies, jolla oli turhan " isällinen" asenne. Tuli sellainen olo, että ukko halusi tahallaan nöyryyttää mua mun miehen silmien edessä. Harmittaa. Mun piti kauheasti selitellä ja perustella mm. miksi halusin siihen ultraan nyt enkä aiemmin, kuten yleensä. Sitten sain kauhean saarnan, kun olin unohtanut neuvolakortin (my bad, myönnetään, mutta eihän sellaista voi muistaa, kun koko kortti on ollut olemassa kaksi päivää!). Ja sitten vielä se pelotteli mua kaiken maailman keskenmenoilla, kun oli vähäistä ruskeaa vuotoa (joka neuvolan tädin mukaan on täysin normaalia seksin jälkeen!!!). Tuntui, kuin koko vuoto ois mun oma vika. Saattaa nämä tunnt johtua siitäkin, että nykyään alan itkeä mistä tahansa, mutta oli kyllä miehenkin mielestä vähän epäasiallinen. Anteeksi nyt tilitys mutta pakko saada purkaa tuntojaan jonnekin.

Onko teistä muuten aluksi tuntunut hassulta levitellä jalkoja ja tilittää vaivojaan miehen läsnäollessa? Haluan kyllä, että mies on mukana, mutta vähän tuntuu oudolta ainakin näin aluksi... Tuntuu, etten kehtaa kertoa/kysyä mitään, mikä on hölmöä, sillä kuitenkin kerron miehelle kotona kaiken. Kai tähänkin sitten tottuu. Ja gynekologisiin tarkastuksiin, jotka aina tuntuu musta intimiteetin loukkaukselta.

No, se minusta.

[color=hotpink]Poppiksella[/color] tuntuu nyt koettelemuksia riittävän. Toivottavasti sentään kisu voi paremmin. Ja tsemppiä hautajaisiin ja toivotaan, että äiti pääsee pian kotiin ja voi paremmin!

[color=hotpink]AA[/color] taitaa laittaa kerralla uusiksi koko kylppärin. Ja kokemuksesta tiedän, että kun kylppäri on valmis, niin huomaa kaikkea muutakin " pientä" remontin paikkaa. Toivottavasti tulee kiva!

[color=hotpink]Essille[/color] voimia kestää törppöpomoa! Toivottavasti pelästyy ja antaa sen korotuksen.

[color=hotpink]Iida-Linnealle[/color] jaksuja pahoinvoinnin kanssa! Täällä on kyllä tuo kamaluus ihan tuoreessa muistissa. Mulla alkoi oksentelu helpottaa tuossa 9+2, mutta kuvotus jatkuu yhä 24/7. Kissaihmisenä olen minäkin miettinyt, miten meidän 2-vuotias kissaäijä suhtautuu tulokkaaseen. Saa kyllä olla silmä kovana koko ajan, kissat kun pääsee minne tahansa. Varsinkin pelkään, että kissan mielsetä lattialla oleva vaavi = hauska lelu.

Väsymystä oli ilmassa pidemmälle ehtineillä. Muistakaahan levätä tarpeeksi!

[color=hotpink]Iloista loppuviikkoa kaikille![/color]

[b]

[color=blueviolet]Kesis, 10+0[/color]

[/b] (Jee, 25% raskausajasta takana!)