Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette ottaneet sairaalakassiin mukaan synnytykseen?

Vierailija
01.01.2015 |

Vinkkejä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:44"]En tajunnut lähteväni synnyttämään, piti vain käydä käyrillä. Laukussa oli mukana äitiyskortti, puhelin, laturi, hammasharja ja -tahna, kamera. Enkä oikeastaan olisi muuta tarvinnutkaan.
Käytin sairaalan niitä rumia verkkopikkareita, oli alapää niin saatanan kipeä että kaikki housut edes ajatuksena sattui ja ne pikkarit oli helppo vaan heittää suoraan roskiin. Pidin myös vaan sairaalan vaatteita, koko sen ajan kuitenkin käytännössä makasin sängyssä peiton alla.
[/quote] ei niitä kuulu roskiin heittää vaan pyykkikoriin...
[/quote]

Seinäjoella ainakin oli sellaisia verkkopikkareita, jotka laitettiin roskiin. Itse käytin niitä sairaalassa ja otin parit kotiinkin + Tenan isoja siteitä, joita sai sairaalasta. Käytin myös sairaalan yökkäriä ja aamutakkia, hikoilin enkä haluaisi sairaalassa käytettyjä vaatteita viedä kotiin pesuun.

Lisäksi tarttin neuvolakorttia, puhelinta, laturia, kameraa ja sen laturia, shampoo, dödö, hammasharja ja -tahna, kotiutumisvaatteet ja imetysliivit. Eväänä oli patukoita ja mehua, vetelin synnytyksen jälkeen kun ei meinannut ruoka laskea. Meikata olisi ehtinyt, mutta ei jaksanut.

Vierailija
22/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:00"]Puhelin, laturi, hygieniakamat, hiusharja, herkkuja, harso joka vietiin koiralle haisteltavaksi, vaihtovaatteet ja vaavin vaatteet.
[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kertaa synnyttänyt ja kertaakaan en ole mitään kassia etukäteen pakannut. Siinä synnytyksen käynnistyttyä olen heittänyt reppuun hammasharjan, hiusharjan, puhtaat alusvaattet...siinä kaikki. Vähän kun olisin nopealle yökyläilylle lähdössä. Mies on tuonut sitten sairaalaan vauvan kotiinlähtö vaatteet ja minulle luettavaa ja muuta mitä olen tarvinnut. 

Vierailija
24/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla kaikki mun kassini sisällöstä on jo lueteltu, mutta se mitä mulle kukaan ei valitettavasti vinkannut ottamaan mukaan oli lanoliinivoide. Imetys oli yhtä tuskaa kunnes kätilö suositteli hankkimaan voidetta. Onneksi sitä sai Kättärin kiskasta, mutta sehän ei ole aina auki, ja piti odottaa yön yli että sai sitä käsiinsä. Olisin säästynyt monelta kivuliaalta hetkeltä, jos tuubi olisi ollut heti saatavilla, ja kipu helpotti heti kun sillä rasvaili. Eli oman kokemukseni perusteella suosittelen!

Vierailija
25/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli niin kiireellinen lähtö, etten mitään tavaroita ehtinyt ottaa mukaani. Ei ollut tarkoitus jäädä synnyttämään edes, mutta sille reissulle jäin. Mies toi mitä tarvitsin, mutta en minä siellä sairaalassa oikeastaan mitään tarvinnut. Rintsikat ja liivinsuojukset olisivat olleen hyviä, kun sairaalamekko oli joskus maidossa. Ilman niitäkin pärjäsin, kun silloin ei ollut vielä palsta-aika, enkä tajunnut, että sellaisiakin suojuksiakin on olemassa.

Vierailija
26/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:21"]Aikalailla kaikki mun kassini sisällöstä on jo lueteltu, mutta se mitä mulle kukaan ei valitettavasti vinkannut ottamaan mukaan oli lanoliinivoide. Imetys oli yhtä tuskaa kunnes kätilö suositteli hankkimaan voidetta. Onneksi sitä sai Kättärin kiskasta, mutta sehän ei ole aina auki, ja piti odottaa yön yli että sai sitä käsiinsä. Olisin säästynyt monelta kivuliaalta hetkeltä, jos tuubi olisi ollut heti saatavilla, ja kipu helpotti heti kun sillä rasvaili. Eli oman kokemukseni perusteella suosittelen!
[/quote]
Bepanthen on ihan yhtä hyvää ja sitä saa kun pyytää :)

Vierailija
27/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:21"]Aikalailla kaikki mun kassini sisällöstä on jo lueteltu, mutta se mitä mulle kukaan ei valitettavasti vinkannut ottamaan mukaan oli lanoliinivoide. Imetys oli yhtä tuskaa kunnes kätilö suositteli hankkimaan voidetta. Onneksi sitä sai Kättärin kiskasta, mutta sehän ei ole aina auki, ja piti odottaa yön yli että sai sitä käsiinsä. Olisin säästynyt monelta kivuliaalta hetkeltä, jos tuubi olisi ollut heti saatavilla, ja kipu helpotti heti kun sillä rasvaili. Eli oman kokemukseni perusteella suosittelen!
[/quote]

Vierailija
28/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että bepanthen pitää pestä pois ennen syöttöä-> kuivattaa lisää nännejä. Lampaan rasvaa tuotiin automaattisesti vierihoidossa, vaikkei nännit ollut vielä rikki.

Vierailija
29/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimää

Vierailija
30/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatupassi, höylä, kulmahiomakone.

Vierailija
31/32 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla samoja kuin yllä on jo mainittu, mutta muistuttaisin kanssa noista rintakumeista; meillä kyllä sai sairaala-ajaksi lainaan sellaiset, mutta ne olivatkin yllättäen vääränkokoiset, niin eipä meinannut tulla imetyksestä mitään. Lisäksi liivinsuojuksiksi kannattaa otta kankaiset, ne kertakäyttöiset tarttuivat ainakin mulla kiinni rintaan, jaiks. Niin ja mulla oli mukana hiuspanta, koska välillä varsinkin talvisin hiukset ovat tosi sähköiset ja liimaantuvat koko ajan kasvoihin. Myöskin "lentokonemallinen" musta silmäsuoja tms. oli hyödyllinen, kun viereisen pedin tuore äiti ei osannut käyttää sitä himmeämpää puolivaloa, vaan läväytti aina koko huoneen valoisaksi lastaan syöttäessä tai tekstaria näpytellessä keskellä yötä. Just kun olin omissa hormonihuuruissani viimein saamassa unen päästä kiinni...

Vierailija
32/32 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasharja ja neuvolakortti. Mitää aamutossuja tartte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi