Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette ottaneet sairaalakassiin mukaan synnytykseen?

Vierailija
01.01.2015 |

Vinkkejä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasharja ja tahna, huulirasva, omia alusvaatteita paljon, omia isoja yösiteitä, kasvojenhoitotuotteet, sampoo, hoitoaine, hiusharja ja ponnari, vartalovoide. Ripsari, silmämeikinpoistoaine, bb-voide tai vastaava. Lukemista, rentoutus-cd tai muu musiikki. Miehelle jotain välipalapatukkaa ja mehua.

Vierailija
2/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesti synnytyksessä näitä ei ainakaan kaikkia tarvita, mutta sitten osastolla kyllä olen tarvinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko oman aamutakin? Oloasun? Yöpaidan ja aamutossut? Vai ootteko pitäneet sairaalan vastaavia? Entä kerkeääkö meikkaamaan?

ap

Vierailija
4/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä romppeita saa tuotua myöhemminkin, harvemmin nuo synnärit ovat suljettuja osastoja...

Vierailija
5/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kassi oli sama kun numero 2:lla mutta mitään en "ehtinyt" käyttää. Siis, paitsi alkkarit ja hamppiharja. Tällä kertaa jätän kaiken turhan pois. Olin niin seis synnytyksen jälkeen, että en todellakaan meikannut, laittanut rasvoja tai lukenut. Suklaata otan kyllä tällä kertaa mukaan. Sitä oli oikeasti ikävä.

Vierailija
6/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin sairaalavaatteita, mutta saa siellä käyttää omiakin, jos haluaa. Itse käytännöllisenä ihmisenä en halunnut pyykkiä itselleni. Sairaalan vaatteet sai vaan nakata pyykkiin ja taisin ottaa puhtaan yöpaidan päivittäin (tai no olin koko sairaalassa yhteensä alle kaksi vuorokautta), kun hikoilin niin paljon. Ei siis tarvitsee omia oloasuja, aamutakkeja jne, jos sairaalan vaatteet kelpaavat sinulle.

Itse en meikkaa koskaan, joten en sitä sairaalassakaan harrastanut, mutta kai siellä on aikaa meikata, jos jaksaa.

Vierailija
7/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin, käteistä, lompakko, kelakortti, omat lääkkeet, vauvalle vaatteet kotimatkalle, turvaistuin autoon.

Vierailija
8/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä osastolla jaksanut paljon meikkailla eikä tukkaa laittaa. En kyllä nähnyt yhtään äitiä meikattuna. Mulla oli mukana hammasharja, shampoo, suihkugeeli ja kosteusvoide, noilla pärjäsi vallan mainiosti enkä muuta kaivannutkaan. Sairaalan vaatteita käytin, paitsi sukat oli omat.
Kaikki siellä osastolla on enemmän tai vähemmän väsyneitä ja keskittyneitä niin siihen vauvaan, että ei siellä kukaan jaksa miettiä onko tukka hyvin.

Vierailija
9/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin sairaalan tamineita ihan senkin takia, ettei tarvitse varoa sottaamasta. Jopa niitä verkkoalushousuja synnytyksen jälkeen. Alkuun vuotokin oli niin runsasta, että mielellään ne "vaipat" piti jalassa. Mukaan sitten mukavat housut ja alushousut kotimatkalle. Omat sukat oli tosin mukavat. Ja imetysliivit. Maidonnousua varten voi ottaa mukaan liivinsuojia. Hiusharja, hammasharja, ihorasva ja deodorantti oli ehdottomat. Ei hirveästi huvittanut meikata, eikä jaksanut, eikä meikkiä ollut edes mukana. Tosin jos haluaa, ota mukaan. Meillä oli varalta miehelle juomista ja syömistä, ei hirveästi ollut käytössä. Minulle oli luumuja. Niitä suosittelen. Kun se eka kakka on kakattava, on kivempi kun se tulee helposti. Laturi oli käytössä, kun on kännykkäriippuvainen. Lisäksi minulla oli vaikka mitä turhaa ja vähemmän turhaa. Olin tosin pari päivää käynnistyksessä, niin siinä oli hyvä tarve turhuuksillekin. Sairaalassa olo on hajottavan tylsää.

Vierailija
10/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja itseasiassa minun ja vauvan kotiintulovaatteet toi mies kotoa kun haki meidät. Lompakko ja neuvolakortti on hyvä ottaa mukaan. 10

Vierailija
11/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut lähteväni synnyttämään, piti vain käydä käyrillä. Laukussa oli mukana äitiyskortti, puhelin, laturi, hammasharja ja -tahna, kamera. Enkä oikeastaan olisi muuta tarvinnutkaan.
Käytin sairaalan niitä rumia verkkopikkareita, oli alapää niin saatanan kipeä että kaikki housut edes ajatuksena sattui ja ne pikkarit oli helppo vaan heittää suoraan roskiin. Pidin myös vaan sairaalan vaatteita, koko sen ajan kuitenkin käytännössä makasin sängyssä peiton alla.

Vierailija
12/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattuja luumuja tai vastaavaa kannattaa ottaa mukaan. Synnytyksen jälkeen on hyvä pitää huolta että vatsa toimisi hyvin, ettei ekat vessareissut ole liian epämiellyttäviä...

Vierailija
13/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:44"]En tajunnut lähteväni synnyttämään, piti vain käydä käyrillä. Laukussa oli mukana äitiyskortti, puhelin, laturi, hammasharja ja -tahna, kamera. Enkä oikeastaan olisi muuta tarvinnutkaan.
Käytin sairaalan niitä rumia verkkopikkareita, oli alapää niin saatanan kipeä että kaikki housut edes ajatuksena sattui ja ne pikkarit oli helppo vaan heittää suoraan roskiin. Pidin myös vaan sairaalan vaatteita, koko sen ajan kuitenkin käytännössä makasin sängyssä peiton alla.
[/quote] ei niitä kuulu roskiin heittää vaan pyykkikoriin...

Vierailija
14/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakortti, hygieniatarvikkeet, imetysliivit ja liivinsuojia. Kännykän laturi. Omia isoja terveyssiteitä, ne sairaalan pötkylät oli hankalia kun piti asentaa useampi peräkkäin...

Mä käytin sairaalan vaatteita, ettei tule kotiin pyykkiä, voi tulla ohivuotoja ja mä olen hikoillut öisin ihan törkeästi aina synnytyksen jälkeen. Joku huppari mulla on ollut, ja sitä tuli kyllä käytettyä kun hikoilun jälkeen vilutti aamulla...

Niin ja rintakumit! Kaikki ei niitä välttämättä tarvitse, mutta moni joutuu käyttämään alussa, ja ainakaan täällä niitä ei sairaalasta saanut, vaan miehen piti tulla ihan sitä varten että pääsi ostamaan rintakumit. Jossain ne saa sairaalalta, mutta ei kaikkialla.

Vauvan kotiintulovaatteet voi pakata mukaan heti tai pyytää miestä tuomaan myöhemmin. Mulla oli mukana sisävaatteet vauvalle, mutta mies toi meitä kotiin hakiessaan toppahaalarin ja muut ulkovaatteet.

Vierailija
15/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakortti, kännykkä, laturi, hammasharja+tahna, 2in1shampoo, suihkusaippua, suklaata, imetystoppi.
Kotiutumisvaatteet itselleni ja vauvalle.

Vierailija
16/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 22:44"]En tajunnut lähteväni synnyttämään, piti vain käydä käyrillä. Laukussa oli mukana äitiyskortti, puhelin, laturi, hammasharja ja -tahna, kamera. Enkä oikeastaan olisi muuta tarvinnutkaan.
[/quote] ei niitä kuulu roskiin heittää vaan pyykkikoriin...
[/quote]
No eihän kukaan niitä todellakaan käytä uudelleen :D :D kätilö ainakin sanoi synnytyssalissa (kun ravasin suihkussa vähän väliä) että laitat roskiin ne pöksyt ja toi paketin mistä aina noukin niitä sitten uudelleen.

Vierailija
17/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin ja laturi, helppoa lukemista, neuvolakortti, suklaata, kotiinlähtövaatteet itselle, hammasharja ja tahna, harja tai kampa, sampoo

Muuta en muista tarvinneeni. Sairaalan verkkohousut oli synnytyksen jälkeen ihan parhaat ja sairaalan megasiteet myös, ei tarvinnut varoa. Vein yhdet verkkopökät mennessäni kotiinkin. Läksin kotiin samoissa vaatteissa missä tulin (jotkut legginsit ja paita), mutta varuiksi oli muitakin vaatteita. Mies toi tullessaan vauvan kaukalon ja vaatteet, kun tuli hakemaan meitä kotiin. 

Vierailija
18/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geishakuulia. Alotin heti pillun treenaamisen tiukemmaksi.

Vierailija
19/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin, laturi, hygieniakamat, hiusharja, herkkuja, harso joka vietiin koiralle haisteltavaksi, vaihtovaatteet ja vaavin vaatteet.

Vierailija
20/32 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muistatte, mitä on ollut mukana :)

Minä muistan vain sen, että en kaivannut siellä mitään. Laahustin sairaalavaatteissa, verkkopöksyineen ja hehtaarivaippoineen kaikkineen. Ruokaa tuli niin usein, että sillä pärjää. Kai mulla oma hammasharja ja shampoo on ollut? Käytin siellä aikani enimmäkseen nukkumiseen ja vauvan kanssa kävelyyn. Meikkaaminen ei käynyt pienessä mielessäkään, vaikka minä olen ihan meikkihullu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä