Miten suhtautuisit jos täysi-ikäinen lapsesi käyttäisi kannabista?
Kommentit (65)
Kannabis on päihteistä ehkä se vähiten haitallinen? En ainakaan tiedä mikä olisi vielä vähemmän haitallinen. Satunnaisesti olen käyttänyt 26 vuotta, ainoa päihde mitä alkoholin lisäksi olen käyttänyt. Kovia aineita en halua kokeilla ja mahdollisuuksia on ollut useita. Nyt en ole pössytellyt muutamaan kuukauteen mutta varmaan palaa kun tilaisuus tulee. Minä en valehtele lapsille päihteistä vaan kerron totuuden niiden vaaroista. Jos olisi minun päätettävissä niin kannabis olisi laillista. Laittomuus kun on sen suurin haitta.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 11:08"]
Kannabis on auttamattomasti kovempi huume, kuin yksi saunakalja.
[/quote]
Tätä minäkin olen monesti ihmetellyt, kun pössypäät väittävät että alkoholi on kovempi päihde.
Suurin osa juo sen yhden saunakaljan ja siitä tuskin päihtyy. Kannabista ei voi käyttää samoin. Sillä vedetään pää sekaisin. Oluella ei.
Todella harva juo alkoholia känneihin asti ja kannabiksen puolustajat vertaavat huumettaan kovaan känniin.
No pyytäisin hankkimaan sitä minullekin :-)
T. Pössyttelijämama
Luultavasti uhkaisin poliisilla ja kehottaisin pysymään viinassa. Pyytäisi mukaan ryyppäämään ja keskusteltaisiin asiat halki että miksi hakee huomiota vanhemmalta huumeilla.
Juteltais asiat halki niinkuin aikuiset.
Vahtisin, että käyttää fiksusti. Ei sekakäyttöä tai övereitä.
Tätä taas lukiessa pakostikin tulee mieleen, että mistä kommentoijat ovatkaan itse kotoisin tai ovatko ollenkaan perehtyneet asioihin.
Mä tunnen farmaseutteja, opettajia, lääkäreitä, juristin, pari teologia, joille maistuu kannabis silloin tällöin. Ihan skarppia porukkaa, siitejä tyyppejä. Eihän se käyttö aina tarkoita, että päivittäin kilopaali heinää. Mutta eihän palstalla muuta ymmärretä vrt. alkoholin käyttö. Megapleksit tai absolutismi.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:25"]Kyllä se minua surettaisi.
En antaisi rahaa.
[/quote]
Olis kiva tietää käyttääkö nämä kaksi alapeukuttajaa itse?
Mitä mieltä olet kun äitinä kerron että se on pettymys, miltä tuntuu kun vanhempi on pettynyt?
Kolmas minkä tahtoisi tietää on että ajatteletko että saat muilta rahaa loputtomiin? Pummaatko ja maksatko takaisin? Tuntemani pössyttelijä on minulle auki 200 euroa, mitä veikkaat saanko niitä takaisin?
6
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:01"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:39"]
Mutta kun se on laitonta?? Mitä sitten jos jää kiinni?? Ja ei se mitään vaaratonta ole..internet täynnä kannabiksen vaaroista. Katsokaa vaikka wikipedia
[/quote]
Mitä sitten vaikka laitonta? Onko laillinen=aina moraalisesti oikein, laiton=aina moraalisesti väärin? haha. lammas oot.
ja mitä sitten jos jää kiinni?
[/quote]
Ihmettelen samaa vaikka en huumeita käytäkään. Ihmiset eivät osoita mieltään, koska tottelevat nöyrinä veronmaksajina ylempiä ja nuolevat poliitikkojen käsiä kuin koirat. On yhtä paha nojata moraalinsa Raamattuun tai lakiin. En itse ainakaan luottaisi tällaiseen henkilöön, koska lakimuutosten jälkeen tällä ihmisellä on taas uudet mielipiteet.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:25"]Kyllä se minua surettaisi. En antaisi rahaa. [/quote] Olis kiva tietää käyttääkö nämä kaksi alapeukuttajaa itse? Mitä mieltä olet kun äitinä kerron että se on pettymys, miltä tuntuu kun vanhempi on pettynyt? Kolmas minkä tahtoisi tietää on että ajatteletko että saat muilta rahaa loputtomiin? Pummaatko ja maksatko takaisin? Tuntemani pössyttelijä on minulle auki 200 euroa, mitä veikkaat saanko niitä takaisin? 6
[/quote]
Eikö ne pössyttelijät kasvata itse ruohonsa. Eihän se maksa mitään.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:49"]
http://www.hymy.fi/uutiset/iltamakasiini-tauski-peltonen-puolustaa-kannabista
Olisin huolissaan. Kannabis on wt-menoa.
[/quote]
repesin:)
Jatkokysymykset taisivat olla liian hankalia alapeykuttajille, oletan.
Kuutone
Olisin surullinen. En tahtoisi flegua/ passiivista lasta. En ainakaan rahottaisi hänen elämää. Tuntemani pössyttelijät eivät ole niitä penaalin terävimpiä. Säälittää yksi kaunis, ihana vanha työkaveri mies. Lopulta joutui jäämään töistä pois. Kävi välillä niin hitaalla. Taustalla varmaan masennustakin mutta julkisesti ihannoi kannabista.
Niin millaisia seurauksia tulee jos jää kiinni poliisille siis? Ja ettekö ihmiset oikeasti ymmärrä ettei hamppua ole tarkoitettu tähän tarkoitukseen vaan esim.köysiin jne. Ei kannabiksen "turvallisuutta" ole niin paljoa tutkittu että sitä voisi sanoa turvalliseksi. Hankkikaa ihmiset elämä ettei tarvitse paeta todellisuutta:)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 00:31"]
Niin millaisia seurauksia tulee jos jää kiinni poliisille siis? Ja ettekö ihmiset oikeasti ymmärrä ettei hamppua ole tarkoitettu tähän tarkoitukseen vaan esim.köysiin jne. Ei kannabiksen "turvallisuutta" ole niin paljoa tutkittu että sitä voisi sanoa turvalliseksi. Hankkikaa ihmiset elämä ettei tarvitse paeta todellisuutta:)
[/quote]
Mutta toisaalta sitä käytetään jo lääkkenä rajoitetusti. Enemmän olen huolissani SSRI:n käytöstä jota jaetaan lähes kenelle tahansa ja joka todistetusti saattaa jättää aivoihin pysyviä toimintahäiriöitä. Silti kukaan ei valita siitä.
Onko murhaaminenkin sitten oikein vaikka laissa kielletään? Omaa järkeä kannattaisi käyttää näissäkin. Uskon että kannabiksen kielto ei ole todellakaan turha.se on myrkkyä!! Ymmärrättekö ihmiset
Kertoisin esim. ex-mieheni elämästä ja mihin se päättyi. Etenkin,kun meillä on se täysi-ikäinen lapsi.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 23:35"]Muistuttaisin Antti-serkusta, joka on jo kolmatta vuotta mielisairaalassa kannabiksen takia. Psykoosi. Jotkut meistä eivät kestä viinaa, jotkut ei kestä kannabista. Valitettavasti se voi saada aivoissa todella pahaa aikaan.
[/quote]
Minä myös muistuttaisin paapasta, jolla skitsofrenia. Periytyvä sairaus ja kannabis voi toimia laukaisijana.
Lääkkeenä tietyssä rajoissa ymmärrän sen käytön. Mutta en " viihdekäytössä!"
Ja en kyl ssri lääkkeisiinkään heti koskisi ellei olisi muita vaihtoehtoja.
Kannabis on luusereille. Kuka nyt haluaisi olla luuseri?
Kannabis on auttamattomasti kovempi huume, kuin yksi saunakalja.
Sitä ette voi kiistää pössypäät. Eihän yksi saunakalja aiheuta mitään humalaa, mutta kannabis varmasti aiheuttaa jotain siitä olen varma. Tupakkakin on miedompi, siitä olen varma.
Saunakaljaa ja tupakkaa maistellaan maun takia ei päihtymyksen. Huumausaineiden käyttäjät haluavat huumautua. Siinä selvä ero. Siksi alkoholi on sivistyneempi tuote ja laillinen.