Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys pilasi rintani :(

Vierailija
01.01.2015 |

Ihan täysin :(

Kumpa en olisi ollenkaan imettänyt, niinkun eräs ystäväni teki. Hän ei toki tehnyt sitä "itsekeskeisistä syistä" (lääkitys!), mutta olen hänelle salaa kateellinen :(

Ja ei, tämä ei ole provo, joten sen huutelemisen voitte jättää. Tunnustan tän asian tänne, ääneen en tätä halua kenellekkään sanoa. Imetin lastani 7kk ja olen siitä tavallaan ylpeä, mutta se, mitä imetys aiheutti rinnoilleni, niin kumpa olisin jättänyt imettämättä :( 

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se pilasi rintasi? Eikö ne rinnat kasva jo raskausaikana, ja siinä vaiheessa kun siihen vielä tulee maidonnousu on peli jo menetetty, ei kai sillä ole niinkään merkitystä kuinka kauan olet imettänyt? 

Vierailija
2/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat palautuvat oikeasti. Tai ainakin mulla on palautunut. Imetin esikoista vuoden ja vuoden imetyksen lopettua olin killer body! Kudostyypistä toki kiinni, mutta pitkä imetys pikemminkin suojaa rintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi raaaukkaa.

Vierailija
4/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, olen imettänyt kolmea lastani kaikkia noin vuoden ikään saakka ja rintani ovat upeat. Tottakai ne olivat vuoden tai puolitoistakin vuotta imetyksen jälkeen vähän plätyt, mutta sen jälkeen entistä ehommat. Anna ajan kulua ja keskity tärkeämpiin asioihin kuin tisseihisi, luulisi niitä tärkeitä asioita elämästäsi löytyvän ja jos ei löydy, niin vika on korviesi välissä.

Vierailija
5/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana rinnat ei juurikaan kasvanu, vähän kylläkin. En tiedä vaikuttiko siihen, että raskausaikana paino nousi vaan 5kg (kiitos järkyttävän pahoinvoinnin). Maito ei meinannut ensin lähteä kunnolla nousemaan, mutta lopulta lähti ja ihan hyvin tuli koko ajan maitoa. Rinnat sitten maidonnousun jälkeen tottakai kasvoi. Nyt ovat "tyhjät", roikkuvat ja sellaset "löllöt". Ei enää ollenkaan sellaset terhakat ja kiinteet, mitä ennen :(

Kumpa olisin "ymmärtänyt" säästää rintani :( Menin siihen kaikkien "äidinmaito on lapselle parasta" vouhotukseen mukaan, vaikka ihan hyvin näyttää ystävänikin lapsi kasvaneen korvikkeilla :( 
- AP 

Vierailija
6/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pienet tissit, b70. Raskausaikana kasvoi c70 ja imetyksen aikana oli d70. Nyt vauva 9kk, koko taas b70 ja kun lopetan imetyksen niin varmaan häviää nämäkin ruttanat...

Vierailija
7/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siltikin vaikuttaa provolta. Koska pinnalla on ollut eräs toinen ketju jossa puolustellaan sitä ettei imetä.

Vierailija
8/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imetin kumpaistakin 2 vuotta eli yhteensä 4 vuotta=0. Kun lopetin kuopuksen imetyksen, rinnat olivat aivan kamalat. Meni reilu vuosi ennen kuin palautuivat. Eivät toki ole samanlaiset kuin ennen lapsia, mutta eivät enää ihan patalaputkaan.

Vierailija
9/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni noin vuosi imetyksen lopettamisesta että rinnat palautui. Imetin kumpaakin lasta vuoden. Heti imetyksen jälkeen mulla tippui kummallakin kerralla paino tosi paljon ja rinnat oli kuin vanhat rukkaset. Mutta se korjaantui ajallaan.

Vierailija
10/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mun mielestä asia, josta ei vaan puhuta! :/ Tottakai oon itsestäni ylpee, että imetin ja lapseni on pysynyt terveenä (saanut hyvän vastustuskyvyn?), tasan yhdessä nuhassa on ollut ja senkin luultavasti sai minulta, kun olin itse tosi kipeenä (ja tottakai koko ajan lähellä vauvaa). 

Hain ehkä tällä keskustelulla vertaistukee.. :( Sanokaa nyt joku muukin, että muillekin on käyny näin :(

- AP

Vierailija
11/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko imetyksen lopettamisesta on? en käsitä tällaista hysterisointia raskaudesta, synnytyksestä ja imetyksestä. tuntuu että naiset odottavat että kroppa palautuu simsalabim hetkessä. Antakaa nyt herranjestas sille vähän aikaa!

Vierailija
12/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita kuva että nähdään mistä oikein puhutaan? naisilla on usein korvienvälissä vikaa.

Vierailija
13/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:58"]

Rinnat palautuvat oikeasti. Tai ainakin mulla on palautunut. Imetin esikoista vuoden ja vuoden imetyksen lopettua olin killer body! Kudostyypistä toki kiinni, mutta pitkä imetys pikemminkin suojaa rintoja.

[/quote]

No milloinkohan ne palautuu? Täällä lapset 3 ja 5 v. Palautumista odotellessa....

Vierailija
14/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi en imettänyt kuin viikon lapsiani. Minusta pilalle menneet rinnat ovat liian suuri menetys, varsinkin kuin raskaus ei niitä muuttanut ollenkaan. Kyllä, valitsin mieluimmin omat rintani sellaisina kuin ne olivat kuin lapselle "elintärkeän" äidinmaidon. Hyvin kasvoi korvikkeella ja terveimpiä lapsia en ole nähnytkään kuin omani. 

Vierailija
15/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin 1v 2kk. Rinnoista ei ole jäljellä kuin tyhjät pussit ja pitkät roikkuvat nännit. Edes a-kuppi ei täyty enää.

Vierailija
16/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa,yksi naispuolinen ystäväni sai lapsen teininä ja vaikka on hoikka ollut aina on sen maha ja tissit ihan kauheat,arpinen ruttu maha ja tissit on sellaiset tyhjät pussit vaikka ei lasta imettänyt kertaakaan ja lapsikin on jo täysi ikäinen.

joten kai se on tuurista kiinni miten käy.

Vierailija
17/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta rintani ovat aina olleet roikkuvat muodottomat löllöt. Kävin pienennysleikkauksessa, mutta kirurgi oli huono, joten rintojen yleisilme ei parantunut. Suren tätä asiaa, vaikka tiedän olevani pinnallinen. Ymmärrän siis sinua oikein hyvin.

Vierailija
18/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en imettänyt kumpaakaan kun ekalla ei maito noussut ja toisen synnyttyä en saanut terveydellisistä syistä. Ei ole kumpikaan lapsi sairas eikä allerginen ja molemmilla hyvä vastustuskyky, terveitä ja iloisia lapsia ja täysin käyrillä kasvaneet.

Vierailija
19/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei rintani ennen imetystä "täydelliset" olleet, mutta pidin niistä. Nykyisistä en voi sanoa samaa. Ei nää enää edes oo rinnat, jotkut roikkuvat lerpakkeet vaan :( Ihan littanat, löllöt ja "ryppyiset". Varsinkin, jos makaan selälleni, niin rintojen kohdalle tulee pelkkää ryppyä.. Ymmärtääköhän nyt kukaan? :(

7kk imetin, lapsi on nyt 9kk eli vasta n. 2kk on imetyksen lopetuksesta, mutta ihan samalta kamalalta näyttää :( 

- AP

Vierailija
20/63 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne imetyksestä kärsii sitä on ihan turha edes yrittää kieltää.yhden jälkeen tilanne voi vielä olla suht ok mutta useampien ei.onneksi rinnat on helppo korjata.t.onnellinen implanttien omistaja,neljän äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä