Pyry ja Lumi nimet?
Antaisitko kesällä 30 asteen helteellä syntyneelle lapselle nimeksi Pyry tai Lumi? Tai rauhallisena kevät aamuna syntyneelle nimeksi Myrsky? Entä pouta päivänä nimen Sade tai Tuuli? Pointti siis se, että onko hassua jos luontonimi ei sovi yhteen syntymähetken kanssa tai pitävätkö ihmiset sitä outona.
Kommentit (11)
Pyry ja Lumi on talvella syntyneille mutta etenkin Lumi on aivan liian yleinen nykyään ollakseen kiva.
Ei sillä ole mun mielestä mitään väliä :D
EN ikinä antaisi moisia rumia, vaikeasti taivutettavia nimiä lapselleni!
Kukaan muu paitsi sinä tuskin 10 vuoden päästä muistaa millainen sää silloin oli :D Ihan sama siis. Jos nimi pitäisi syntymähetken mukaan antaa niin mäkin olisin sitten Torstai, Yö tai Kylmä. Ihan kiva etten ole ;D
Meillä on Pyry, syntynyt keskellä kuuminta heinäkuuta. Hän on erittäin temperamenttinen luonne, joten mielestäni nimi sopii hyvin
Mä jotenkin hahmotan, että Pyry ja Lumi on talvilasten nimiä. Mulla on sisko nimeltä Talvikki, syntynyt tammikuisena pakkaspäivänä. Ja esimerkiksi Vuokko on musta toukokuun tytön nimi ja Suvi kesällä syntyneen.
Mutta eihän tuolla oikeasti tietysti mitään väliä ole, jokainen nimeää lapsensa just niin kuin lystää. Ei kukaan käytössä enää muista erisnimen yhteyttä vastaavaan yleisnimeen.
Pyry nimestä tulee mieleen kouluajan kiusaaja, varasti kaiken ja oli poliisien kanssa paljon ongelmia. Itse aina pääni sisällä mietin " Pyry pyryttää ongnelmia "
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:30"]
EN ikinä antaisi moisia rumia, vaikeasti taivutettavia nimiä lapselleni!
[/quote]
Sori nyt vaan mut Tuuli nimi on ainakin todella kaunis.
Hassua se on korkeintaan silloin kun nimi annetaan, ei sitä enää vuosien päästä kukaan ajattele.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:52"]Hassua se on korkeintaan silloin kun nimi annetaan, ei sitä enää vuosien päästä kukaan ajattele.
[/quote]
toivottavasti ihmiset ei kuitenkaan naurais tai hämmästelis nimenantotilaisuudessa, kun tulevat sisälle -20 asteen pakkasesta ja 3m luminietoksien keskeltä ja lapsi saa nimekseen Helle... :D siis näinhän vois käydä...