Kurjaa kun näin suurperheelliseltäkin tippui lapsilisät.
Toinen työttömänä kotona ja 7 lasta. Tekee tiukkaa kun tuet pienenevät.
Kommentit (94)
En olis ikinä uskaltanut tehdä enempää kuin 3 lasta. En osaa ajatella että yhteiskunnan pitäis mun jälkeläiset elättää. Oon aina ihmetellyt miten ihmisillä on varaa elättää suuria perheitä. Perhesuunnittelu pitäis varmaan olla peruskoulussa oppiaineena.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:18"]
No miksei tämä "toinen" mene sinne töihin?
[/quote]
Kun ei töitä vaan löydy.
[/quote]Aina löytyy jotain. Voi harmi jos ei satu siivoaminen tai puhelinmyynti olemaan se ykköstoive.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:57"]Taitais olla aika iso kustannus valtiolle alkaa katsomaan jokaisen lapsen vanhempien tulot vähän väliä, että onko oikeus lapsilisään vai ei. Ja onko se oikein, että ne jotka maksavat eniten veroja, eivät saisi etuja, esim lapsilisää. Eiväthän he saa paljon muutakaan, antavat vain omistaan.
[/quote]
Niin no minä lapsettomana hyvätuloisena en pääse edes lääkäriin jos selkä menee niin ettei liikkumaan pääse. Kun oli niin paljon nuhaisia nicopettereitä että ei ollut aikoja. Kolmen viikon päästä olisi päässyt. Ei muuta ku yksityiselle. Sen kerran kun itsekin olisin tarvinut verorahoille vastinetta.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:18"] No miksei tämä "toinen" mene sinne töihin? [/quote] Kun ei töitä vaan löydy. [/quote]Aina löytyy jotain. Voi harmi jos ei satu siivoaminen tai puhelinmyynti olemaan se ykköstoive.
[/quote]
Siivoojaksi ei niin vaan pääse ja puhelinmyyntiä on kyllä tullut kokeiltua. Sekä minä että pari meidän teini-ikäistä on sitä yrittänyt.
Helkkari oikeasti, elättäkää omat lapsenne! En tajua, miksi minun ja mieheni pitäisi työssäkäyvinä elättää teidän suurperhettä, kun itse olette päättäneet oikein 7 lasta pukata maailmaan? Jos on taloudellisesti tiukkaa, eikö yksi tai kaksi olisi riittänyt?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:18"]
No miksei tämä "toinen" mene sinne töihin?
[/quote]
Kun ei töitä vaan löydy.
[/quote]Aina löytyy jotain. Voi harmi jos ei satu siivoaminen tai puhelinmyynti olemaan se ykköstoive.
[/quote]
Mä hain siivoojaksi. En päässyt ilman koulutusta. Puhelinmyyntipaikkoja täällä ei ole. Kiinnostuksen puutteesta varmaan johtuu mullakin?
Sanokaa että olette ainakin eronneet kirkosta ettekä maksa vapaaehtoista jäsenmaksua.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:30"]
Niin tyhmästi tämänki säästön miettivät. Olisivat mieluummin laittaneet jonkun tulorajan lapsilisälle. Ei ne varakkaat perheet tarvii niitä lisiä, niillä riittää rahat lapsen ruokiin ja vaatteisiin muutenkin. Yleensä näissä varakkaissa perheissä lapsilisät laitetaan jollekin säästötilille, josta lapsi saa ne sitten käyttöönsä 18-vuotiaana. Ei ole kovin reilua, että yhteiskunnan varoilla kustannetaan joillekin lapsille "pesämuna". Vähäosaisilla olisi näille rahoille paljon enemmän tarvetta. Ja vaikka esim. mielenterveystyöhönkin näillä varoilla voisi panostaa.
[/quote]
Lapsilisä ei ole luonteeltaan mikään köyhyysapu, vaan kannuste tekemään lapsia. Lapsilisä kuuluu kaikille yhtäläisesti, tuloista riippumatta.
Itse olen sitä mieltä, että lapsilisä pois köyhiltä, jottei lapsilisä kannusta noita köyhiä tekemään lapsia. Rikkaiden lapsilla on paremmat edellytykset elämään, ja siten meidän pitäisi kannustaa enemmän juuri rikkaita hankkimaan lapsia. Köyhistä oloista sikiää vain rikollisia ja muutenkin huonoa ainesta.
Juu kyllä multa saa hyvätuloisena ottaa lapsilisäy pois kun sitten kevennetään verotusta, maksan nyt jo niin helvetisti veroja joilla kustannetaan pienituloisten elämää mutta teille perkeleille mikään riitä kun pitäis saada vielä lapsenikin pesämuna teidän kersoille..
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:30"]
Niin tyhmästi tämänki säästön miettivät. Olisivat mieluummin laittaneet jonkun tulorajan lapsilisälle. Ei ne varakkaat perheet tarvii niitä lisiä, niillä riittää rahat lapsen ruokiin ja vaatteisiin muutenkin. Yleensä näissä varakkaissa perheissä lapsilisät laitetaan jollekin säästötilille, josta lapsi saa ne sitten käyttöönsä 18-vuotiaana. Ei ole kovin reilua, että yhteiskunnan varoilla kustannetaan joillekin lapsille "pesämuna". Vähäosaisilla olisi näille rahoille paljon enemmän tarvetta. Ja vaikka esim. mielenterveystyöhönkin näillä varoilla voisi panostaa.
[/quote]
Eikö ole ihan reilua, että hyvätuloiset saavat edes vähän takaisin siitä, että elättävät sossupummiarmeijaa ja heidän kersojaan? Ei ole kovin reilua, että hyvätuloiset joutuvat kustantamaan köyhien lastentehtailun.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:30"]
[/quote]
Lapsilisä ei ole luonteeltaan mikään köyhyysapu, vaan kannuste tekemään lapsia. Lapsilisä kuuluu kaikille yhtäläisesti, tuloista riippumatta.
Itse olen sitä mieltä, että lapsilisä pois köyhiltä, jottei lapsilisä kannusta noita köyhiä tekemään lapsia. Rikkaiden lapsilla on paremmat edellytykset elämään, ja siten meidän pitäisi kannustaa enemmän juuri rikkaita hankkimaan lapsia. Köyhistä oloista sikiää vain rikollisia ja muutenkin huonoa ainesta.
[/quote]
Sinä päivänä kun vaan itsekkäät kusipäät saa lisääntyä, lähtee tämän akan verorahat pois tästä maasta.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:13"]Juu kyllä multa saa hyvätuloisena ottaa lapsilisäy pois kun sitten kevennetään verotusta, maksan nyt jo niin helvetisti veroja joilla kustannetaan pienituloisten elämää mutta teille perkeleille mikään riitä kun pitäis saada vielä lapsenikin pesämuna teidän kersoille..
[/quote]
Lapsilisä ei ole pesämunaksi tarkoitettu.
Reilua olisi se, että jokaisesta lapsesta saisi sen saman sata euroa. Lisien suhteellinen nousu lapsimäärän kasvaessa on ihan turhaa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:13"]
Sanokaa että olette ainakin eronneet kirkosta ettekä maksa vapaaehtoista jäsenmaksua.
[/quote]
Kyllä ollaan.
Valitettavasti mukaan verorahat ei riitä kaikkeen. Maksan veroilla mm. oman lapsen koulunkäyntiä ja omaa koulunkäyntiöni sekä tuen yhteiskunnan infraa.
Lapsilisät kaikilta pois! Lastentehtailu ei ole mikään ihmisoikeus, jota yhteiskunnan pitäisi tukea. Päivähoidon tukemisen ymmärrän, koska se vapauttaa vanhemmat käymään töissä ja maksamaan veroja. Sen sijaan kotona lorvijoiden lapsille ei oikeutta päivähoitoon, samoin kuin ei kotiäitienkään.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 15:30"] Niin tyhmästi tämänki säästön miettivät. Olisivat mieluummin laittaneet jonkun tulorajan lapsilisälle. Ei ne varakkaat perheet tarvii niitä lisiä, niillä riittää rahat lapsen ruokiin ja vaatteisiin muutenkin. Yleensä näissä varakkaissa perheissä lapsilisät laitetaan jollekin säästötilille, josta lapsi saa ne sitten käyttöönsä 18-vuotiaana. Ei ole kovin reilua, että yhteiskunnan varoilla kustannetaan joillekin lapsille "pesämuna". Vähäosaisilla olisi näille rahoille paljon enemmän tarvetta. Ja vaikka esim. mielenterveystyöhönkin näillä varoilla voisi panostaa. [/quote] Lapsilisä ei ole luonteeltaan mikään köyhyysapu, vaan kannuste tekemään lapsia. Lapsilisä kuuluu kaikille yhtäläisesti, tuloista riippumatta. Itse olen sitä mieltä, että lapsilisä pois köyhiltä, jottei lapsilisä kannusta noita köyhiä tekemään lapsia. Rikkaiden lapsilla on paremmat edellytykset elämään, ja siten meidän pitäisi kannustaa enemmän juuri rikkaita hankkimaan lapsia. Köyhistä oloista sikiää vain rikollisia ja muutenkin huonoa ainesta. [/quote] Sinä päivänä kun vaan itsekkäät kusipäät saa lisääntyä, lähtee tämän akan verorahat pois tästä maasta.
[/quote]
Kuulostat kovin itsekkäältä kusipääakalta. Ei kannata peilata omia ongelmiaan toisiin.
Pistää vihaksi nämä puhelinmyyntityötä ratkaisuksi tuputtavat. Se ei ole oikeaa työtä, vaan vaatii häikäilemättömän luonteen, että pystyy sillä itsensä elättämään. Joku raja pitäisi työttömien parjaamisessakin olla. Siivoustyö ei nykyään myöskään monia elätä, jos sitä edes saa, osa-aikatyötä monesti.
Väestöräjähdyksestä ette sitten ole kuulleet...